Autoiluketju

  • 3 188 937
  • 18 516

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
olisi joutunut ajamaan Nurmijärven kirkonkylältä Rajamäelle 130 km/h
Ioniqin vakkari on useimmiten asetettu kohtaan 130 km/h
Eli et pystynyt ajamaan Nurmijärveltä Rajamäelle samaa nopeutta kuin mihin sun vakkarisi on asetettu kulkemaan? Ehkä mun on turha yrittää vääntäytyä tälle logiikan tasolle.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Tsekkasin kartalta. Ei ole pitkä matka ja tuossa on 120 kmh -rajoitus. Eli olisit aivan hyvin voinut ajaa sitä oikeaa kaistaa koko ajan valitsemaasi alle 130 kmh -nopeutta. Nopeammat olisivat päässeet aivan kivasti ohi. Eli suomeksi: kyllä pystyy.
Osta uusi kartta, tai opettele lukemaan nykyistä. Rajoitus ko. välillä on max 80 km/h. Alkupäässä 50 km/h ja loppupäässä 60 km/h, mutta tämä tapahtui tuossa välillä.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Eli et pystynyt ajamaan Nurmijärveltä Rajamäelle samaa nopeutta kuin mihin sun vakkarisi on asetettu kulkemaan? Ehkä mun on turha yrittää vääntäytyä tälle logiikan tasolle.
En jaksaisi minäkään vääntäytyä sinun logiikkaasi, mutta mistä lähtien tie nro 1311 on ollut moottoritie??
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Osta uusi kartta, tai opettele lukemaan nykyistä. Rajoitus ko. välillä on max 80 km/h. Alkupäässä 50 km/h ja loppupäässä 60 km/h, mutta tämä tapahtui tuossa välillä.
Aah, mennäänkö sinne Tuusulanväylää? Mä olin katsovinani Google Mapsista, että ovat molemmat aika lähellä kolmostietä. Eivät ole todellakaan tuttuja paikkoja kumpikaan.

(Ja ei, en tietenkään kannusta ajamaan 60-alueella 130:ä. En halua nähdä liikenteessä sikailua, kumpaankaan suuntaan.)

Edit. näköjään vielä pienempää. Siellä tuskin on erikseen oikea ja vasen kaista...
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Mahtava asenne. Toivottavasti se korjaantuu, kun olet siinä iässä, että saat ajaa ajokortin.

Ei tässä mitään asennetta tarvitse korjata, kun vetelin tuollaista ankeaa puujalka vaan. Liikenne on vähän kuten elämä. Siellä pitää tulla muiden kanssa toimeen. Myönnän, että itsekin nuorempana tuli vittuunnuttua liikenteessä toistuvasti. Sitten kasvoin aikuiseksi ja keskityn lähinnä naureskelemaan liikenteessä.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Eikö XC40:sta ole plugaria sillä wannabe nelivedolla, jossa eturenkaat pyörii bensalla ja takarenkaat sähköllä? Meille tulee elokuussa takaisin XC60 plugari tuolla setupilla. Omiin tarpeisiin ihan riittävä neliveto, mutta ei talvella kannata kaasua pohjaan painaa, koska takarenkaat toimivat sähköllä huomattavasti rivakammin kuin polttomoottoria käyttävät eturenkaat.

Nope, kevythybridin saisi, muttei töpseliladattavaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mä en ole varma, mistä kohtaa tieliikennelakia löytyy kohta, jossa mainitaan, että moottiritien vasemmalla kaistalla tulee ajaa vähintään 130km/h.
 

12961

Jäsen
Itse olen kokenut, että jos joku haluaa Skodalla ajaa, ei se varsinaisesti ole minulta pois. Tai, jos joku kokee Seatin hyväksi autoksi, ei sekään minulle maksa mitään. Itse en varmaankaan VAGia ostaisi kovin herkästi, mutta toisaalta sekään ei kiinnostane ketään muuta kuin omaa perhettäni. Näin ollen tässä ketjussa aika voimakkaita mielipiteitä, joihin olen itsekin syyllistynyt.

Mä olen ollut Superbiin ihan helvetin tyytyväinen. Tässä on vähän samaa kulmaa kuin vanhoissa turbosaabeissa. Status tosin puuttuu ollen harmaista harmainta massaa.

Suht tehokas turbokone (softattuna 350hp) ja neliveto. Auto on kokoonsa nähden suht kevyt eli liikkuu liukkaasti. Varusteitakin on aika railakkaasti.

Bensaa menee ihan kaasujalan mukaan, yleensä kaupungissa ja maantiellä suunnilleen samat, eli 8-10l/100 km.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mä en ole varma, mistä kohtaa tieliikennelakia löytyy kohta, jossa mainitaan, että moottiritien vasemmalla kaistalla tulee ajaa vähintään 130km/h.
Ei sieltä löydy sellaistakaan kohtaa, jossa kiellettäisiin ajamasta vasemmalla kaistalla 115 kmh-nopeutta, mutta perseestä sellainenkin tyyli olisi. Mä haluan vain, ettei olla toisten tiellä ja aiheuteta jojoiluja ja vaaratilanteita. On jotenkin huvittavaa ja vähän traagista, että jengi tulee mestoille sormi pystyssä "muttakunlakisitäjatätä...". Mennään mieluummin hyvällä ja jouhevalla tilannetajulla siellä, jookos?

Edit. Ja jos se on sulle (ei sampio, vaan sä-passiivi) niin älyttömän tärkeää pysyä just tietyssä, varmuudella tieliikennelain ja Dennis Palsternatsin määrittelemässä nopeudessa, niin se oikea kaista toimii varmasti oikein hyvin.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Adaptiivinen vakkari on varmasti kiva ja jopa välttämätön lisävaruste niille, jotka haluavat fillarinsa sähköavusteisena ja kahvinsa kädenlämpöisenä. Sen verran itse tykkän sitä pedaalia painaa pohjaan, että vakkarin napsautan päälle vain harvoin. Jos nopeusnäyttö heijastuu vielä tuulilasiin, ei nopeusmittarin seuraamisesta ole vaivaa ja ilman sitäkin rattimies tunnistaa ajonopeuden (5 km/h:n tarkkuudella) pelkästä fiiliksestä ja oikean nilkan asennosta.

Noita vakkari päällä ajavia tientukkoja sitten näkeekin jumittamassa motareiden ja kehäteiden ohituskaistoilla. Ilmeisesti vakkariin kuuluu vakiovarusteena se, että kun sen napsauttaa päälle, taustapeili lakkaa toimimasta?

Huhhu, kyllä itselläni adaptiivinen vakkari on mennyt sille listalle, jota ilman tähän talouteen autoa ei autoa tule. Samassa sarjassa on (satunnainen järjestys) bluetooth HF, monivaiheinenautomaattinen ilmastointi, automaattivaihteet ja neliveto. Ja tykkään juoda kahvini kuumana, mielellään vielä mahdollisimman tummapaahtoisena. Sähköavusteista fillaria olen miettinyt, rajoittimen kun kiertää niin noilla mennään ihan napakkaa vauhtia...
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: VT

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mä en ole varma, mistä kohtaa tieliikennelakia löytyy kohta, jossa mainitaan, että moottiritien vasemmalla kaistalla tulee ajaa vähintään 130km/h.

No laista nyt ei mitään tuollaista löydykään, mutta olen ainakin itse aistinut, että motareilla suht vähäiset ylinopeudet ovat maan tapa, eikä poliisikaan taida niitä kovin innokkaasti kytätä. Ihan reippaasti vedellään sellaista 130-140 kmh, eikä siitä näytä oikein kukaan narahtavan. Sen päälle en kyllä kehota kokeilemaan, silloin voi jo löytyä tutka matkan varrelta jos tarpeeksi kauan ajaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Itse olen kokenut, että jos joku haluaa Skodalla ajaa, ei se varsinaisesti ole minulta pois. Tai, jos joku kokee Seatin hyväksi autoksi, ei sekään minulle maksa mitään. Itse en varmaankaan VAGia ostaisi kovin herkästi, mutta toisaalta sekään ei kiinnostane ketään muuta kuin omaa perhettäni. Näin ollen tässä ketjussa aika voimakkaita mielipiteitä, joihin olen itsekin syyllistynyt.

Itse voisin huoletta suositella Seatia. Itseasiassa hieman vieläkin mietin olenko citymaasturimies vai voisinko hetken mielijohteesta vaihtaa takaisin VAG leiriin ja Leon Cupraan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei sieltä löydy sellaistakaan kohtaa, jossa kiellettäisiin ajamasta vasemmalla kaistalla 115 kmh-nopeutta, mutta perseestä sellainenkin tyyli olisi.
Olen samaa mieltä, että erittäin perseestä olisi, jos jengi hinkkaisi 115 km/h vasemmalla kaistalla. Olen myös siitä samaa mieltä, että sujuvuus ja sitä kautta turvallisuus on tietenkin tavoiteltavaa - en todellakaan lähde ohittamaan rekkaa tahallaan 125 mittarissa, jos näen, että selvästi nopeampaa autoa lähestyy vasenta kaistaa. Jos tötöilen ja vaihdan eteen epähuomioissani, yritän yleensä ehtiä alta pois vähän rivakammin eli nilkka oikenee ja kaasu-Octavia tekee parhaansa. Sitten taas jos köröttelen vakkari 125 km/h kohdalla ja vaihdan vasemmalle hitaampia ohittaakseni, ja joku ritariässä selkeästi mun jälkeeni päättää tulla persuuksiini kiinni, ajelen samaa nopeutta letkan ohitse.

Ajattelen niin, että minun velvollisuuteni ei ole mukautua siihen yksittäiseen suhariin, vaan hänen muuhun liikenteeseen. En tee sitä mulkkuna, vaan mun mielestäni minä en hyppää muiden eteen eikä muut hyppää mun niskaani. Näin niin kuin pääpiirteissään. Ja kerron loppuun salaisuuden - ajan joskus itsekin 130-140 km/h, tosin erittäin harvoin nykyään enää. Sen olen kuitenkin sisäistänyt, että jos joku ohittaa rekkaa 120km/h, minä olen se, joka mukautuu.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kovaa automiesten juttua tässä ketjussa.

Toi 130 km/h mittarin mukaan on nippa-nappa 120 km/h GPS nopeutta, jos sitäkään.

Mun mielestä nopeudet pääväylillä ovat pudonneet selvästi viime vuosina. Lähinnä puhun mökkimatkoista HKI-TKU akselilla, tuntuu moni ajelevan trendikkäästi mahdollisimman pienellä kulutuksella.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tää V-G- on varmaan sitä lajia, joka vilkuttelee pitkiä ja yrittää mahtua kaiteen välistä kolmatta kaistaa kun oikea kaista on täynnä rekkoja ja vasemmalla kaistalla on se 115 km/h kulkeva jono autoja? Näitäkin näkee. Sen verran löytyy myötätuntoa, että jotkut lähtevät ohittamaan sillä vakkarilla silloin, kun se kulkee 1 km/h nopeammin kuin edellä ajaja ja tuloksena on 10 kilometriä pitkiä ohituksia.

Jos nopeusero siihen ohitettavaan ei ole suuri niin on kohteliasta painaa vähän kaasua ohituksen ajan eikä jurnuttaa sillä vakkarin nopeudella. Vastaavasti ennen ohitusta on kohteliasta vilkaista peiliin onko siellä tulossa joku huomattavasti nopeammin ja jos on, voi vakkarin heittää hetkeksi pois ja hidastaa sen verran, että takanatulija ehtii ensin. Itse teen joskus myös niin, että jos edessä näkyy lähellä rekan perä ja edellä joku ajaa 115 km/h ja itse tulen 130 km/h niin heitän myös vakkarin pois ja annan tilaa ohittaa niin että edellä ajavan ei tarvi lyödä jalkaa jarrulle ja hidastaa rekan vauhtiin. Yhteispelillä ja muista kunnioittaen liikenne on sekä sujuvaa että turvallista.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Olen samaa mieltä, että erittäin perseestä olisi, jos jengi hinkkaisi 115 km/h vasemmalla kaistalla. Olen myös siitä samaa mieltä, että sujuvuus ja sitä kautta turvallisuus on tietenkin tavoiteltavaa - en todellakaan lähde ohittamaan rekkaa tahallaan 125 mittarissa, jos näen, että selvästi nopeampaa autoa lähestyy vasenta kaistaa. Jos tötöilen ja vaihdan eteen epähuomioissani, yritän yleensä ehtiä alta pois vähän rivakammin eli nilkka oikenee ja kaasu-Octavia tekee parhaansa. Sitten taas jos köröttelen vakkari 125 km/h kohdalla ja vaihdan vasemmalle hitaampia ohittaakseni, ja joku ritariässä selkeästi mun jälkeeni päättää tulla persuuksiini kiinni, ajelen samaa nopeutta letkan ohitse.

Ajattelen niin, että minun velvollisuuteni ei ole mukautua siihen yksittäiseen suhariin, vaan hänen muuhun liikenteeseen. En tee sitä mulkkuna, vaan mun mielestäni minä en hyppää muiden eteen eikä muut hyppää mun niskaani. Näin niin kuin pääpiirteissään. Ja kerron loppuun salaisuuden - ajan joskus itsekin 130-140 km/h, tosin erittäin harvoin nykyään enää. Sen olen kuitenkin sisäistänyt, että jos joku ohittaa rekkaa 120km/h, minä olen se, joka mukautuu.
Meillä tuntuisi olevan hyvin pitkälti samat periaatteet, nimittäin teen itsekin juuri kuin kuvailet tässä viestissäsi tekeväsi. Kuten sanoin, pidän turvavälin myös niihin, jotka ajavat päin helvettiä esim. ohituskaistoilla - etenkin nyt kun on usein vauvakin kyydissä - josta tyylistä lienee seurauksena nuo mainitsemani nolla kolaria ja yksi sakko. Kyllä mä saatan pitkiä vilauttaa jos joku kunnolla hidastelee ja aivan varmasti kiroilen, mutta en ole perässä roikkuvaa tyyppiä. Tietysti moni ottaa täälläkin oikeudekseen päätellä kaikenlaista hölmöä esim. vain siitä, mitä autoa ajaa, mutta se nyt on nettikeskustelussa kaiketi ihan ok. Jos jonkun eroavaisuuden meistä tuon viestisi perusteella hakee, niin mä kyllä kiirehdin pois myös perseessäroikkujien alta. Ajattelen, ettei ole mun asiani arvioida onko heidän kiireensä perusteltua vaiko ei. Voihan niillä olla hoppu vaikka sairaalaan.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Tää V-G- on varmaan sitä lajia, joka vilkuttelee pitkiä ja yrittää mahtua kaiteen välistä kolmatta kaistaa kun oikea kaista on täynnä rekkoja ja vasemmalla kaistalla on se 115 km/h kulkeva jono autoja? Näitäkin näkee. Sen verran löytyy myötätuntoa, että jotkut lähtevät ohittamaan sillä vakkarilla silloin, kun se kulkee 1 km/h nopeammin kuin edellä ajaja ja tuloksena on 10 kilometriä pitkiä ohituksia.

Jos nopeusero siihen ohitettavaan ei ole suuri niin on kohteliasta painaa vähän kaasua ohituksen ajan eikä jurnuttaa sillä vakkarin nopeudella. Vastaavasti ennen ohitusta on kohteliasta vilkaista peiliin onko siellä tulossa joku huomattavasti nopeammin ja jos on, voi vakkarin heittää hetkeksi pois ja hidastaa sen verran, että takanatulija ehtii ensin. Itse teen joskus myös niin, että jos edessä näkyy lähellä rekan perä ja edellä joku ajaa 115 km/h ja itse tulen 130 km/h niin heitän myös vakkarin pois ja annan tilaa ohittaa niin että edellä ajavan ei tarvi lyödä jalkaa jarrulle ja hidastaa rekan vauhtiin. Yhteispelillä ja muista kunnioittaen liikenne on sekä sujuvaa että turvallista.
Muuten ihan tosi hyvä viesti, mutta miksi piti lähteä päättelemään jotain tollaista, kun olen painottanut yhteispeliä, muiden huomioimista ja jouhevaa liikennekäyttäytymistä sekä kritisoinut porsastelua? Siksikö, että annoin kovin sanoin huutia vakkari päällä ohittelemiselle enkä pidä esim. 130 kmh ajamista tai väliaikaista alta pois karkaamista 140-vauhdilla erityisen pahana asiana?
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Muuten ihan tosi hyvä viesti, mutta miksi piti lähteä päättelemään jotain tollaista, kun olen painottanut yhteispeliä, muiden huomioimista ja jouhevaa liikennekäyttäytymistä sekä kritisoinut porsastelua? Siksikö, että annoin kovin sanoin huutia vakkari päällä ohittelemiselle enkä pidä esim. 130 kmh ajamista tai väliaikaista alta pois karkaamista 140-vauhdilla erityisen pahana asiana?
Ongelma ei ole ollenkaan siinä että et pidä 130 km/h ajamista erityisen pahana, en minäkään pidä. Se mitä on niin vaikea ymmärtää on että pidät 125 km/h ajamista pahana.
Vakkari ei liity asiaan oikeastaan mitenkään, tarkkailen takaatulevia ihan yhtälailla vakkarin kanssa kuin ilmankin, ja pyrin ilman vakkariakin pitämään tasaista nopeutta.
Ja samoin kuin @sampio , jos omaa huolimattomuuttani tulisin vasemmalle kaistalle jonkun eteen niin häipyisin siitä kyllä mahdollisimman nopeasti. Nykyisellä autolla tuota vaan ei kovin helposti pääse tapahtumaan, osittain kiitos myös varoitusjärjestelmien.
Mutta jos edessä on hitaampaa liikennettä eikä takaa näy tulevan selvästi nopeampia, ohitan kyllä täysin puhtaalla omatunnolla 125 km/h vakkari päällä. Jos tällöin joku 140 km/h ajava tulee perään roikkumaan niin jatkan 125 km/h ohitukseni loppuun, mutta palaan oikealle kaistalle yleensä normaalia aiemmin.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pätee varmasti ainakin Toyotaan, mutta omassa autossa 130 km/h mittarin mukaan on 125 km/h GPS:n mukaan.

Toi on jo hyvä tarkkuus, monessa autossa mittarissa 130 km/h on todellista nopeutta joku 122 km/h. Siitä se poliisin -3 km/h niin alinopeutta mennään.

Mä oon itse ajanut vuosia HKI-TKU väliä mittarin mukaan 143 km/h ja ikinä en ole saanut sakkoja. Samoin niissä Lohjan tunneleissa 125 km/h, siinä Poliisi ollut kytiksellä jonkun kerran mutta tuo mennyt vielä läpi.

Ja joo, älkää ymmärtäkö väärin, täällä pk-seudulla ajelen taajamissa kuin "täti" kun on lapsia, pyöräilijöitä jne mutta kyllä mä motarilla annan itselleni luvan ajella vähän reippaammin. Eniten siellä vituttaa ne urpot, jotka tekee seuraavasti... kaksi autoa edessä, matkaa niihin minulla noin 500 metriä. Sitten kun matkaa noin 100 metriä niin takana oleva lähtee ohittamaan edessäolevaa sillä kahden kilometrin nopeuserolla, noille pitäisi antaa pesäpallomailaa ;D
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ongelma ei ole ollenkaan siinä että et pidä 130 km/h ajamista erityisen pahana, en minäkään pidä. Se mitä on niin vaikea ymmärtää on että pidät 125 km/h ajamista pahana.
Mutta kun en pidä. Vain jos se tapahtuu ohituskaistalla, se on todellista pelleilyä. Tästä on heti alusta asti ollut kyse. Ja ei tietenkään silloin jos ketään ei ole missään. Mun puolestani voit tehdä aivan mitä huvittaa silloin kun kukaan ei ole siitä kärsimässä. Se vain pisti silmään, kun sanoit viestissäsi, että jos ajat 125 ohituskaistalla, olisi se voivoi jos joku tulee "perään roikkumaan". Siinä kohtaa on sinun vastuullasi painua pois tieltä, sillä tuossa nopeudessa takaa tuleva ei tee väärin ajaessaan takanasi sinua nopeammin. Ja kyllä, on väärin, jos joku tulee aivan vaihdelaatikkoon kiinni (mun pitää ihan oikeasti hankkia joku klassinen Alfa!) roikkumaan, vaikken sitä tuollaisessa vauhdissa ihan kamalasti jaksaisi edellä ajavana ihmetelläkään...
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Toi on jo hyvä tarkkuus, monessa autossa mittarissa 130 km/h on todellista nopeutta joku 122 km/h. Siitä se poliisin -3 km/h niin alinopeutta mennään.

Mä oon itse ajanut vuosia HKI-TKU väliä mittarin mukaan 143 km/h ja ikinä en ole saanut sakkoja. Samoin niissä Lohjan tunneleissa 125 km/h, siinä Poliisi ollut kytiksellä jonkun kerran mutta tuo mennyt vielä läpi.

Ja joo, älkää ymmärtäkö väärin, täällä pk-seudulla ajelen taajamissa kuin "täti" kun on lapsia, pyöräilijöitä jne mutta kyllä mä motarilla annan itselleni luvan ajella vähän reippaammin. Eniten siellä vituttaa ne urpot, jotka tekee seuraavasti... kaksi autoa edessä, matkaa niihin minulla noin 500 metriä. Sitten kun matkaa noin 100 metriä niin takana oleva lähtee ohittamaan edessäolevaa sillä kahden kilometrin nopeuserolla, noille pitäisi antaa pesäpallomailaa ;D
Joo, katsoin parhaaksi tutkia tarkemmin paljonko tuo heittää, sen jälkeen kun kameratolppa välähti ajaessani 80 km/h alueella 87-88 km/h mittarissa. Millään muulla autolla tuota ei ollut koskaan ennen tapahtunut.
Toki Saabilla ajaessa tiesin jo muutenkin että niissä on helvetin tarkka mittari.

Selvisi sitten mittaamalla (ja nettikeskusteluista) se että Hyundai Ioniqin mittarivirhe on 4-5 prosentin luokkaa, jolloin 130 km/h mittarissa on tosiaan 124-125 km/h.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Mutta kun en pidä. Vain jos se tapahtuu ohituskaistalla, se on todellista pelleilyä. Tästä on heti alusta asti ollut kyse. Ja ei tietenkään silloin jos ketään ei ole missään. Mun puolestani voit tehdä aivan mitä huvittaa silloin kun kukaan ei ole siitä kärsimässä. Se vain pisti silmään, kun sanoit viestissäsi, että jos ajat 125 ohituskaistalla, olisi se voivoi jos joku tulee "perään roikkumaan". Siinä kohtaa on sinun vastuullasi painua pois tieltä, sillä tuossa nopeudessa takaa tuleva ei tee väärin ajaessaan takaasi sinua nopeammin. Ja kyllä, on väärin, jos joku tulee aivan vaihdelaatikkoon kiinni (mun pitää ihan oikeasti hankkia joku klassinen Alfa!) roikkumaan, vaikken sitä tuollaisessa vauhdissa ihan kamalasti jaksaisi edellä ajavana ihmetelläkään...
Boldaamani kohta pätee vain jos kyseessä on hälytysajo. Tuossa nopeudessa myöskään minä en tee mitään muuta väärin kuin ajan 5 km/h ylinopeutta. Minulla ei ole mitään vastuuta eikä velvollisuutta siirtyä pois yhdenkään kaaharin tieltä. Mikä vittu tässä on sinulle niin vaikeaa tajuta?
Jos olet eri mieltä, niin perustele jollain faktoilla äläkä omilla mutu-kuvitelmillasi.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Boldaamani kohta pätee vain jos kyseessä on hälytysajo. Tuossa nopeudessa myöskään minä en tee mitään muuta väärin kuin ajan 5 km/h ylinopeutta. Minulla ei ole mitään vastuuta eikä velvollisuutta siirtyä pois yhdenkään kaaharin tieltä. Mikä vittu tässä on sinulle niin vaikeaa tajuta?
Jos olet eri mieltä, niin perustele jollain faktoilla äläkä omilla mutu-kuvitelmillasi.
Uuh, "vittu". Ei hyvää päivää! Eikö se ole jo tullut selväksi, että puhun tässä muusta kuin siitä, mihin laki sinua velvoittaa? Puhun hyvästä käytöksestä, muiden tarpeiden kunnioittamisesta ja sen sellaisesta. Englanninkieliset sanoisivat code of the road. Enkä puhu mistään kaahareista, vaan täysin normaaleista ihmisistä ajamassa ohituskaistaa täysin normaaleilla nopeuksilla, joiden tiellä sinä olet, jos ajat hitaammin. Silloin on kohteliasta painua pois tieltä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös