Ilmoitukset

Nimimerkkien Hatchetman ja sämpylä89 jo pidempään jatkunut laaduton "keskustelu" on aiheuttanut meille harmaita hiuksia koko alkukesän. Kärsivällisyytemme loppui nyt ja kumpikin on passitettu viikon huilitauolle.

Sulje ilmoitus

Autoiluketju

Viestiketju osiossa 'Vapaa keskustelu' , aloittajana Paitselo, 29.04.2002 klo 16.15.

  1. -Jonne- Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Jokipojat
    Lainaus:
    Kiitoksia, tämä on varsin potenttiaalinen vaihtoehto. Oikea takapyörä piti myös ääntä kun ilmassa testiajot suoritettiin. Täytyy perän öljyt vaihtaa ja tuo laakeri taitaa mennä myös uusiksi. Toivotaan että noilla tokenee, mutta onneksi ääni ei ainakaan toistaiseksi ole häiritsevän kovaa.
     
  2. Kiekkokatsoja Jäsen

    Lainaus:
    Manuaaliversiossa on polkimet, niin kai se jonkunlainen polkuauto on. Mutta en tuota ihan tosissani kirjaimellisesti tarkoita.. Vaan..
    Hyvä vaihtoehto yaris on, sen tiedän.
    Kysymyksenä sulle, ja muille hyvien vinkkien antajille.. että mistä niitä toimivia autoja oikein löytyy?? Aika romuina ovat nuo olleet, joita oon katsellut edellisinä päivinä.
     
  3. Jesus Shaves Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Dorados de Sinaloa
    Lainaus:
    Hyvä kysymys - ei yhtään helpompaa kysymystä olisi?

    Itse tekisin ehkäpä niin, että halvimmat ja kalleimmat valitun kategorian autot rajaisin pois, ja siitä välistä sitten katselisin autoa joka on katsastettu parin kuukauden sisällä. Myyjänä pitäisi olla yksityinen joka ei ole pahvihousu tai muu helvetin rehellinen jobbari.

    Myös ostoilmoituksella saattaisi saada ihan hyvät tulokset aikaiseksi kunhan ilmoituksesta tekee sellaisen, että se rajaa tuhannen kilometrin päässä olevat autot pois, eli kertoo tarkkaan mitä on etsimässä ja oikeasti autosta on valmis tekemään nopeat kaupat. Ostotilanteessa sitten tietenkin perinteiseen tyyliin käteiset mukana capt. obv. tyyliin.

    Onnea kaupoille. Sitä kuitenkin usein edukkaiden laitosten kaupoissa varmasti tarvitaan.
     
    Kiekkokatsoja tykkää tästä.
  4. Kiekkokatsoja Jäsen

    Lainaus:
    On. Mitä kuuluu?
    Juu kyllä nuita systeemejä on jo käytössä. Mutta ei oo tullut sopivaa vastaan. Kadulla kylläkin, muttei myytävänä.
     
    Jesus Shaves tykkää tästä.
  5. Le Banner Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
    Lainaus:
    Suoralla tiellä muuta liikennettä vaarantamatta teet ohjausliikettä vas ja oik. Ääni kovenee kun pyörän laakerista kyse.
     
    -Jonne- tykkää tästä.
  6. T1971 Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Kolme kovaa
    Lainaus:
    Jos se ääni tuli ylösnostettaessa perästä, ei pyöranlaakeri sinne resonoi. Eli joku "vika" on myös siellä.
     
    -Jonne- tykkää tästä.
  7. T1971 Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Kolme kovaa
    Lainaus:
    Siinäpä linkkiä yhteen vaihtoehtoon. Kilometrit varsin pienet ja just leimattu. Moottori kestää ikuisuuden eikä osat maksa mitään jos vaikka jarruja joutuu huoltamaan.

    Honda Civic 1.4i S 3d Viistoperä 2005 - Vaihtoauto
     
    Kiekkokatsoja tykkää tästä.
  8. Kiekkokatsoja Jäsen

    Lainaus:
    Se on hypättävä aamuiseen Pieksämäen junaan.
     
  9. Target Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Jokerit ManU
    Lainaus:
    Auto ylös, ota renkaasta kiinni klo 12 ja 6 kohdalta ja koita "ravistella". Tai oikeammin vääntää eri suuntiin. Jos on vähääkään väljyyttä -> laakeri.
     
    -Jonne- tykkää tästä.
  10. Sniper Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Timo Suden kääntölämäri
    Laakerijutut nykyautoissa on helpointa selvittää ajamalla sopimalla huollon kanssa aika, että auto nostetaan ylös ja etsitään viallinen laakeri. Tästä viidestä minuutista ei ainakaan itseltä ole ikinä veloitettu mitään ja huoltokin tietää tilata oikean osan. Eilen juuri vaihdatin yhden kappaleen eteen ja laakerin osuus oli töineen noin 150€.

    Ongelma on, että yhden laakerin sijasta nykyään on usein kaksiosaisia laakereita, joissa on erillinen sisä- ja ulkopinta. Eli enää et voi kääntelemällä selvittää kummalta puolelta on mennyt. Sen sijaan edelleen pätee, että korviin on vaikea luottaa ajaessa, mistä kulmasta ääni varmasti tulee.
     
    -Jonne- tykkää tästä.
  11. Yläpesä Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Ilves
    Uuden työn alla olevan hallituksen julki esitettyihin tavoitteisiin sisältyy ilmastoahdistukseen reagoiminen ja siitähän perinteisesti helpoin kakunpala on heitellä puolipehmeitä kivoja ajatuksia liikenteestä. Tässä autoiluun liittyvät energiatalkooteesit, jotka kirjoitin Rinteelle selkokielisenä, sujautin hänen povitaskuunsa ja josta hän on ne kolmantena päivänä lukeva kaikelle kansalle. Näillä maailma pelastuu (2030).

    Liikenne:
    - Käyttövoimavero sähköautoilta ml. hybridit pois
    - Autovero sähköautoilta ml. hybridit pois
    - Biodieselin ja muiden uusiutuvien polttoaineiden pa-vero nollataan, tarvittaessa valtio vielä tukee niiden tuotantoa
    - Tuntuva romutuspalkkio (x000 e) sähkö/hybridiautoon polttomoottorista vaihtavalle 10 vuoden ajaksi.
    - 2035 alkaen polttomoottoriautojen myynti ja maahantuonti kielletään.

    Poistuvien verotulojen osuus siirretään polttomoottoriautojen
    + autoveroon,
    + ajoneuvoveron perusosaan (diesel ja bensa kohdellaan samanarvoisesti)
    + ja tuntuviin polttoaineveroihin (you ain't seen nothin yet).

    Väestön pakkautuessa tiukemmin kaupunkialueille, liikkuminen siirtyy enenevästi julkisiin kulkuneuvoihin, joten tiestön ylläpitämisen tasoa lasketaan merkittävästi valtakunnan tasolla mistä saadaan merkittävä säästö; palataan syrjäseutujen ja asumattomien taipaleiden osalta 50- ja 60-lukujen tasolle. Lappi, Kainuu ja Pohjois-Karjala taantuvat reservaateiksi.

    Asunnot:
    Öljylämmityksestä luopumiseen tuntuva romutuspalkkio 10 vuoden ajaksi, jona aikana lämmitysöljyn verotusta nostetaan portaittaisesti ja erittäin tuntuvasti.
     
  12. Kiekkokatsoja Jäsen

    @Yläpesä .
    No entäpä mitä luki Rinteelle antamassasi ohjeessa puulämmityksestä?
    Autoiluketju kun on, niin pidätkö muutoksia realistisena, ja ennenkaikkea toimivina? Riittääkö valtion rahat tähän, ilman lisävelkaa?
     
  13. Jämerä Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Suomi, Jokerit, Oranje
    Lainaus:
    Ei tule tapahtumaan. Vaikka tässä on paljon hyviäkin keinoja, niin varsinkin demareiden ja kepun äänestäjissä on paljon pienituloisia autoilijoita, joilla ei ole mitään mahdollisuutta ostaa uutta sähkö- tai hybridiautoa tai siirtyä käyttämään julkista liikennettä. Persut pitävät oppositiossa huolen että tämä kansanosa kyllä tietää mitkä puolueet ovat olleet hallituksessa nostamassa autoilun kustannuksia. Kyseessä olisi siis ihan puhtaasti poliittinen itsemurha demareilta ja kepulta. Varmaan jotain näennäistoimia on tiedossa liikkumiseen ilmastonmuutoksen torjumisen nimissä, mutta mihinkään suuriin muutoksiin en usko.
     
  14. Yläpesä Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Ilves
    Lainaus:
    Häkäpönttöautot on niin marginaalihommaa ettei jaksa muutaman lappilaisen karvahatun takia nostaa älämölöä. Kaupungit voivat itse rajoittaa puilla savuttamista omilla alueillaan, ei tuo mikään kansallinen hätätila ole kun kuitenkin uusiutuvasta materiasta on kyse. Seison tiukasti listani takana. Jos muutosta haetaan niin helppoja teitä ei ole. Pitää purra hammasta ja kaivaa sisua. Itkupillit ja valittajat voivat harkita Trumpeille muuttoa.

    Lainaus:
    Vastuun kantamisen kaavun alle on kuitenkin hyvä käpertyä. Suomen Kansa on aina tykännyt tiukoista totuudenpuhujista (kuitenkin vain miespuolisista, naisille se rooli ei istu) joten katsotaan miten Rinteeltä ärrimurri käy. Lupasin antaa hänelle tukkapöllyä ja vetää housut nilkkoihin muiden nähden jos ei tartu ohjeisiin.
     
  15. T1971 Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Kolme kovaa
    Lainaus:
    Sun listas nostaa hiilidioksidipäästöjä, jos polttikset kiellät. Siellä on jo nyt Fortum kehittänyt dieselin millä ajellaan n.500000km, ennenkuin sähköauton valmistus on kompensoitu. Paska lista kaikkinensa.
     
  16. Yläpesä Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Ilves
    Lainaus:
    Älä suolla paskaa. "Biodieselin ja muiden uusiutuvien polttoaineiden pa-vero nollataan". Ohjataan diisselireinot bion puolelle, samoin biodiesel-hybridit ovat käytännössä likipäästöttömiä. Vain amerikanrautajonnet ja superautohaaveilijat joutuvat kärsimään kunnolla.
     
  17. muti Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Lukko
    Lainaus:
    Tätä joskus tutun kanssa pohdin enemmän, hän on "kaupparatsu" ja ajoa tulee 60tkm vuodessa, käytännön syistä johtuen diesel-auto on ainoa vaihtoehto kulkuneuvoksi. Hänellä on talossa (varaava) sähkölämmitys. Jos hänellä menee 3 500 l dieseliä vuodessa ja n. 12 000 kwh sähköä lämmitykseen vuodessa, niin mitkä mahtaa olla kokonaispäästöt verrattuna siihen että käyttäisi mediaanin mukaista (ikä, päästöt yms) öljypoltinta lämmitykseen ja pystyisi siirtämään autoilunsa kokonaan sähkölle. Entä jos öljyä menee 3000l vuodessa lämmitykseen ja sähköauton lataisi "puhtaasti" aurinkoenergialla, mitkä mahtavat olla säästöt.
     
  18. Yläpesä Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Ilves
    Lainaus:
    Nesteen MYdiesel käyttöön ja sähkösopimus tuuli-aurinko-ydinvoimasta niin päästöt tosi lähellä minimiä. Saa ajaa hyvällä omatunnolla. Biopolttoöljy ei taida olla vielä niin hiiletöntä että sillä pääsisi tavoitteisiin. Parempi vaan laittaa kaikki 200 000 öljylämmitystaloa suoraan luiskaan ajan kanssa. Keppiä ja porkkanaa niin pohojalaanenkin uskoo.
     
  19. T1971 Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Kolme kovaa
    Lainaus:
    2035 alkaen olit kieltämässä polttisten myynnin ja maahantuonnin. Hivenen ristiriitaista. Toisekseen et vissiin ymmärrä asioita muutenkaan, koska hybridi on myös polttis.
     
  20. benicio Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Rauman Lukko
    Lainaus:
    Tarkoitit varmaan että uusiutuvien osalta polttoaineveron fossiilinen osa nollataan, vai oletko tosiaan halventamassa biodieselin ja etanolin hintaa noin rajusti? Kun kuitenkin jo nyt ~jokaisella bensa- että dieselautoilijalla on mahdollista valita se RE85 tai MYdiesel, niin mitenköhän tuo yhtälö toimisi? Uusiutuvien hinta ennallaan ja fossiilisille moninkertainen hinta?
     
  21. Mikke73 Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Haukat, Ässät
    Lainaus:
    Milläköhän perusteella hybrideiltä otettaisiin käyttövoimavero ja autovero pois? Suuressa osassa hybridejä on kuitenkin kulutus ja päästöt suuremmat kuin omassa dieselissäni.
     
    benicio tykkää tästä.
  22. Salama15 Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Lexa Komarovin kädet
    Kaasuautot ovat "polttomottoriautoja"... Ja nämä "asvaltista lataavat hybridit" ovat suuri HOAX, pistokehybridit taasen erinomaisia jos NIITÄ SHAANANA LADATTAISIIIIIIN!!!!
     
  23. Kiekkokatsoja Jäsen

    Jos olisi 3 halpis pikkuautoa tarjolla, minkä ottaisitte?
    Skoda fabia 1.2. Toyota yaris 1.0. Toyota aygo 1.0. Kaikilla ajettu suunnilleen saman verran 150000-200000 km.
    Aygon etu on, että samaan hintaan saa hieman uudemman. Yariksen etu on luotettavuus. Skodan etu on, että on näistä tilavin.
    Kokemuksia näistä peleistä?

    Lisäys. Luin että reilu 50000e enää hintaa teslalla. No ehkä seuraavassa elämässä sitten sellainen.
     
    Viimeksi muokattu: 22.05.2019 klo 10.23
  24. Sako Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Suomalainen Jokerit
    Lainaus:
    Tästä olisi ollu hyvä laittaa vuosimalli, että onko niitä surullisia tsi koneita, joissa jakopää ei kestä. Tai onko jo rempattu. Bensahan tuo lienee?
     
  25. Kiekkokatsoja Jäsen

    Lainaus:
    Bensakoneita, ketjulla. 2000 luvun puolenvälin molemmin puolin.
    Nii eikös skodalla ja volkkarilla ollut niitä 1.4 litran ongelmakoneita?