Mainos

Autoiluketju

  • 3 319 035
  • 19 022

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Työkaveri osti viime vuonna uuden ASX:n. On tykännyt kovasti. Meillä taas on viime vuoden diesel-Qashqai, joka on ihan eri auto kuin meidän edellinen bensa-Qasqai (2009). Paljon on tekniikka edennyt vajaassa 10 vuodessa. Eikä se vanhakaan huono ollut.

Töiden kautta kokemusta näistä Renaultin citymaastureista, eikä hyvää sanottavaa ole. Ihan valtavasti teknisiä vikoja varsinkin talvella. Lisäksi jokaiselle sukulaiselle ollut niissä vikaa nimenomaan tässä uudemmassa Renault-sukupolvessa. Siksi sen hintoja en ole edes katsonut. Kaveri osti hiljattain Mazda CX-3:n ja siitäkään ei vielä oikein kokemuksia.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Yksityisleasingia olen seuraavana vaihtoehtona ajatellut, kun oman Astran arvo alkaa olla 2000 €. Tänä kesänä on näkynyt todella hyviä tarjouksia yksityisleasingista. Isommillakin kilometreillä hyvä vaihtoehto. Esimerkiksi Mitsubishi ASX olisi tarjolla todella hyvällä diilillä ja houkuttaa kovasti. Itse autosta ei ole muuta tietoa, kuin että ei ainakaan huonompi ole kuin Nissan Qashqai tai Renault Kadjar. Kuluttaa tuon kokoisista varmaankin vähiten.
Tuossa jokunen viesti ylempänä heitin vinkin Octavian kaasumalleista. Huoltoineen, renkaineen ja kaasuinen 400-500 korimallista ja kilometreistä riippuen.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Tänään tuli sitten sekin koettua, että auto jätti ns. tielle. Tai laitakaupungille ja niin että pääsin rullaamaan parkkikiekkoehtoiseen ruutuun. Monta onnea onnettomuudessa ja kun kyseessä on saksalainen auto, vikakin on hyvin ajankohtaisen eurooppalainen: puola on remontin tarpeessa. Tai niin kuuluivat valistuneet arviot.

Hinurilla paikalliselle luottokorjaamolle ja toivottavasti matka jatkuu perjantaina.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Näyttää olevan makuasia ja varmasti mieltymyksistäkin kiinni, jos pitää ranskalaisia parempina ajaa. Minulle ei pelkkä mukavuus riitä, vaan auton pitää olla myös hauska ajaa. Pitäisi olla tarkka ohjaus ja hyvä tuntuma tiehen, ja osittain tästä syystä en ole ranskalaisia ostanut enää pitkään aikaan. Tosin ex-vaimolle hankittiin vuoden 2015 Clio, eikä se pikkuautoksi mikään huono ollut ajaa. Noin yleisesti ottaen en ranskalaisten autojen tuntumasta pidä, tosin uudempia pösöjä on ole edes koeajanut sen naurettavan ohjauspyöräpelleilyn vuoksi.

Mutta tosiaan makuasioita. Nykyinen autonikaan ei oikein millään osu tuohon "hauska ajaa" määrittelyyn, mutta on kyllä erittäin mukava ja helppo ajaa, ja muut ominaisuudet ajoivat tällä kertaa hauskuuden ohi.
Nyt on kyllä meillä isot erot mielipiteissä, ranskiksissa (millä itse olen ajanut) on hyvä tuntuma tiehen ja tarkka ohjaus (ei toki saksalaisvalmisteisten tasoa, mutta parempaa keskitasoa). Ihan eri mantereelta kuin suurin osa itämaiden autoista. Tosin Rellun/Nissanin katumaastureita en ole ajanut, enkä myöskään tykkää pösön uudesta miniratista, vaikka muuten pösöillä on mukava ajaa. Mazdasta tosin ei niin hirveästi kokemusta.

Meillä on emännällä tuo "mukavuus" tärkeintä, sukuvikana tykkää Toyotan "tuntumasta". Mielestäni taas Toyota on täysin HMV, ohjaus on löysä eikä tuntumaa tiehen ole, mutta kuulemma siksi se onkin mukava ajaa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Meillä on emännällä tuo "mukavuus" tärkeintä, sukuvikana tykkää Toyotan "tuntumasta". Mielestäni taas Toyota on täysin HMV, ohjaus on löysä eikä tuntumaa tiehen ole, mutta kuulemma siksi se onkin mukava ajaa.
Siksihän tämä keskustelu ajotuntumasta on subjektiivista ja vähän absurdia seurata taustalta, mutta jatkakaa toki.
 
Tuossa jokunen viesti ylempänä heitin vinkin Octavian kaasumalleista. Huoltoineen, renkaineen ja kaasuinen 400-500 korimallista ja kilometreistä riippuen.
Näitä tarjouksia alkaa nykyään tulemaan enemmänkin. Taisi ainakin uuden Renault Meganen saada vuoden sopimuksella 399€/kk ja tuo sisälsi aivan kaiken veroista lähtien. Jotakin Corolla farkkuakin sai hybridinä 339€/kk mutta tuohon ei sisältynyt kuitenkaan huoltoja.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Nyt on kyllä meillä isot erot mielipiteissä, ranskiksissa (millä itse olen ajanut) on hyvä tuntuma tiehen ja tarkka ohjaus (ei toki saksalaisvalmisteisten tasoa, mutta parempaa keskitasoa). Ihan eri mantereelta kuin suurin osa itämaiden autoista. Tosin Rellun/Nissanin katumaastureita en ole ajanut, enkä myöskään tykkää pösön uudesta miniratista, vaikka muuten pösöillä on mukava ajaa. Mazdasta tosin ei niin hirveästi kokemusta.

Meillä on emännällä tuo "mukavuus" tärkeintä, sukuvikana tykkää Toyotan "tuntumasta". Mielestäni taas Toyota on täysin HMV, ohjaus on löysä eikä tuntumaa tiehen ole, mutta kuulemma siksi se onkin mukava ajaa.
Myönnettäköön, että uudemmista ranskalaisista mulla on aika vähän kokemusta, sillä Renault Meganen farkkua lukuunottamatta niistä ei löydy oikein mitään autoa jota voisin edes harkita. Ja tuota uutta Meganea ei ole tullut ajettua, olen kyllä lukenut että olisi suht hyvä ajaa.

Mitä Toyotaan tulee, niin oma autonihan on Avensis vuosimallia 2016, eikä siinä tuntumaa todellakaan eurooppalaisten tapaan ole. Sen verran tuossa viimeisimmässä versiossa on onnistuttu asialle kuitenkin tekemään, ettei enää ihan tunnottomasta voida puhua. Parantamisen varaa olisi kyllä vielä paljon, ja lukemani perusteella uusin Corolla olisikin taas askel eteenpäin ajettavuuden suhteen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Volvolla mielenkiintoinen liisari? idea: XC40, käsiraha tai vaihtari 8000 eurolla, kk-erä huoltoineen ja renkaineen 399,- kolmen vuoden ajan ja viimeinen erä 25k€. Sitten auton palautus Santanderille. Mitä vittua nyt? Kuka maksaa 8000 siitä, että pääsee ajamaan ehkä sinänsä ihan hyvää autoa kolme vuotta huolettomasti?

Suoraa linkkiä en nyt löydä, kun paikallismainoslehdestä tuon bongasin.
 

Luotain

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Volvolla mielenkiintoinen liisari? idea: XC40, käsiraha tai vaihtari 8000 eurolla, kk-erä huoltoineen ja renkaineen 399,- kolmen vuoden ajan ja viimeinen erä 25k€. Sitten auton palautus Santanderille. Mitä vittua nyt? Kuka maksaa 8000 siitä, että pääsee ajamaan ehkä sinänsä ihan hyvää autoa kolme vuotta huolettomasti?

Suoraa linkkiä en nyt löydä, kun paikallismainoslehdestä tuon bongasin.
Mua ainakin vituttaisi maksaa toi 25 donaa ennen auton palauttamista. Toisaalta pääsisihän sillä vanhasta Volvonräysästä eroon.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oon kuullut, että Suomen suosituin taksi olis Volvo V70. En tiiä sitten onko totta.

Hetkellisesti taisikin olla jossain välissä volvo myydyin https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/201801042200645358

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/de2d4427-44a6-48e8-92fc-465da2260142 Nyt ilmeisesti mersu uudestaan ja sitä alkaa pikkuhiljaa Toyota Auris ja muut autot haastaan.

Sehän tuossa vielä kun aikaisemmin puhuttiin että mersuja on paljon takseina niin käsittääkseni myös ennenvanhaa noista autoista sai hyvän veroedun myös jolloin mitään halpista ei ollut edes järkeä ottaa. Lisäksi kun noihin takseihin tehdään melko hyvät huolot niin se varmaan joidenkin automerkkeihin joilla ajetaan vain yksityisajoja antaa sitten niitä kilometrejä lisää.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT

Tuamas

Jäsen
Volvolla mielenkiintoinen liisari? idea: XC40, käsiraha tai vaihtari 8000 eurolla, kk-erä huoltoineen ja renkaineen 399,- kolmen vuoden ajan ja viimeinen erä 25k€. Sitten auton palautus Santanderille. Mitä vittua nyt? Kuka maksaa 8000 siitä, että pääsee ajamaan ehkä sinänsä ihan hyvää autoa kolme vuotta huolettomasti?

Suoraa linkkiä en nyt löydä, kun paikallismainoslehdestä tuon bongasin.

Ihan perusdiilihän tuo on noissa ei- entry level-malleissa ja siihen sisältyy optio auton ostamisesta/myymisestä itse sopimuskauden päätteeksi.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Exceliin vaan arvioidut arvonalenemat sekä kaikki kulut kun ostaa itselle ja vierelle sittem tuolla liisarilla esimerkiksi tuon kolmen vuoden ajalta, niin näkee onko hyvä diili vai ei.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ihan perusdiilihän tuo on noissa ei- entry level-malleissa ja siihen sisältyy optio auton ostamisesta/myymisestä itse sopimuskauden päätteeksi.
Perusdiili siinä tapauksessa, että tosiaan tuon mainistetun rahoituksen ajaksi asiakas ostaa huolettomuutta noilla renkailla ja huolloilla. Normaalisti käsiraha jne. En tiedä ovatko tällaiset sitten viimeisen vuoden aikana yleistyneet, kun en ole automainoksia juuri katsellut, mutta erikoinen omaan silmääni on tuo, että sopimuskauden kilometrit on rajattu, käsiraha/vaihdokki täytyy olla ja lopuksi on maininta "Sopimuksen lopussa auton voi palauttaa Santanderille sopimusehtojen mukaisesti." Aika epätoivoista.
 

Tuamas

Jäsen
Perusdiili siinä tapauksessa, että tosiaan tuon mainistetun rahoituksen ajaksi asiakas ostaa huolettomuutta noilla renkailla ja huolloilla. Normaalisti käsiraha jne. En tiedä ovatko tällaiset sitten viimeisen vuoden aikana yleistyneet, kun en ole automainoksia juuri katsellut, mutta erikoinen omaan silmääni on tuo, että sopimuskauden kilometrit on rajattu, käsiraha/vaihdokki täytyy olla ja lopuksi on maininta "Sopimuksen lopussa auton voi palauttaa Santanderille sopimusehtojen mukaisesti." Aika epätoivoista.

No kyllähän noita nyt kymmenen vuotta on ollut, ainoa ero tuossa on se, että siihen on paketoitu kaikki mahdollinen samaan.

Ihan standardidiili, joka ei kustannusvaikutukseltaan ja toimintamekanismiltaan merkittävästi eroa uuden auton ostosta rahoituksella kolmen vuoden välein.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
No kyllähän noita nyt kymmenen vuotta on ollut, ainoa ero tuossa on se, että siihen on paketoitu kaikki mahdollinen samaan.

Ihan standardidiili, joka ei kustannusvaikutukseltaan ja toimintamekanismiltaan merkittävästi eroa uuden auton ostosta rahoituksella kolmen vuoden välein.
Ok, ehkä en sitten ole tällaiseen markkinointiin kiinnittänyt huomiota. Tulee lähinnä mieleen, että tuossa on haettu vaikutelmaa yksityisliisarista mutta vaaditaan kuitenkin käsiraha tai vaihdokki. Ehkä joku tosiaan palauttaa auton kolmen vuoden jälkeen maksettuaan käsirahan alkuun...
 

Tuamas

Jäsen
Ok, ehkä en sitten ole tällaiseen markkinointiin kiinnittänyt huomiota. Tulee lähinnä mieleen, että tuossa on haettu vaikutelmaa yksityisliisarista mutta vaaditaan kuitenkin käsiraha tai vaihdokki. Ehkä joku tosiaan palauttaa auton kolmen vuoden jälkeen maksettuaan käsirahan alkuun...

No siis vastaavia rahoitusdiilejä on ollut iät ja ajat, eli maksat isohkon käsirahan sekä 2-4 vuoden päätteeksi ison loppusuorituksen.

Nyt erona on tosiaan nimitys, paketointi sekä taattu lunastushinta sopimuksen lopussa.
 

Tuamas

Jäsen
Kyllä tuossa n.60000 km ajosuoritteella sen 25 k€ hintaluokassa häviää melko paljon. Varsinkin jos on bonareita vakuutukseen.

Noita etumaksu+iso loppuvelka-diilejä yleensä käytetään noissa kalliimmissa, kuten esimerkin XC40, joka maksaa sen 40-60k€, varusteista ja koneesta riippuen.

Niin, on skenaarioita joissa häviää ja on skenaarioita joissa voittaa.

Joskus noita yksityisleasingeja laskin auki eri vaihtoehdoin vs. tuon mallin rahoitus vs. suora kauppa ja kustannusvaikutuksessa ero ei ollut mitenkään merkittävä.

Hiukan noissa ”huolettomissa” diileissä maksat sitten preemioita siitä, että halutessasi saat auton käsistäsi takuuhintaan sopimuksen päätteeksi sekä siitä että yllätyskustannuksia ei tule.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Tuamas

Jäsen
Olen noita laskeskellut siitä asti, kun markkinoille tulivat. Yhtään kertaa ei tuo rahoitusmalli ole tullut halvemmaksi millään merkillä tai mallilla, oli sitten 60k€ tai 18 k€ auto. Ei edes lähelle samaa hintaa. Halvemmissa malleissa ero normaaliin rahoitusmalliin korostuu, koska on eri hävitä kolmessa vuodessa autoiluun 7000>>5000 € kuin kalliimmissa 20000>>18000€.
Toisekseen, en ymmärrä mikä noissa on muka helpompaa, jälleenmyyntiarvo on ehjällä max.60 tkm ajetulla autolla reippaasti yli Santanderin lupauksen. Vaihtaessa uuteen vielä merkittävämpi.
Huoltojen niputtaminen noihin on se suurin viilaus linssiin, noilla kilsoilla kun ei edes premiumien huollot maksa kolmeen vuoteen kuin max.2k€, todellisuudessa reilusti alle. Kauppaa tehtäessä saa neuvoteltua helpolla ensimmäisen tai jopa 2 määräaikaishuoltoa kaupan päälle.

Niin, sinä olet tämän ketjun perusteella sen verran kiinnostunut autoista, että et kuulu näiden kohderyhmään.

Moni maksaa mielellään siitä yllättävän paljonkin, ettei sitä autoa tarvitse myydä itse, ei tarvitse miettiä huoltoja, hankkia renkaita jne.
Riittää kun lyö rahaa tiskiin ennalta sovitun määrän ja voi huoletta painaa kolme vuotta menemään.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Itse tein kaupat Mitsubishi ASX:stä yksityisleasingilla. Täytyi elää tähän ikään, että on subbari takakontissa ja lasikatto.

Kolmen vuoden sopimus, 5000 € käsirahaa, 233 €/kk, kahdet renkaat kuuluu hintaan. Vakuutukset bonareilla itse, huollot maksetaan itse. Huoltosopimus on monesti paljon kalliimpi.

Viimeisen lunastuserän arvo on lähemmäs 60 % autonarvosta, jolloin liike lunastaa sen. En tuntenut tulleeni kusetetuksi. Näistä löytyy muutamia todella hyviä diilejä, joten kannattaa jokaisen auton kohdalla tehdä omat laskelmat. Aikaisemmin katselin A-Mersua vastaavalla leasingilla ja silloin sopimuksessa ei ollut mitään järkeä.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Näyttäis sun leasingmalli olevan tuota Santanderin vastaavaa halvempi, kuukausimaksussa melko iso ero. Tämä siis ihan tarkkoja mallivarustus speksejä tuntematta. Onko 60 tkm ajomäärärajoitus tuolle ajalle?

Suora Santander on kalliimpi, tänä kesänä autoliikkeiden omien systeemien kautta on saanut hyviä tarjouksia. Tämä setti oli Delta Autossa. Auton "omistaa" LähiTapiola. 75 tkm kuuluu sopimukseen, jonka pitäisi riittää.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuli suhailtua uudella plugarilla pitkin poikin Norjaa männä viikolla ja kaikesta uutisoinnista huolimatta silti pääsi yllättämään se määrä Tesloja ja Mitsu PHEV Outländereitä mitä vyöryi vastaan edestä, vasemmalta ja oikealta. Ollaan jännän äärellä ja tätä muistellaan ei-fossiilista puuta polttavan takkatulen äärellä vielä jossain vaiheessa.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Outlander PHEV alkaa olla pk-seudulla muuten todella yleinen ajoneuvo. Toki iso osa on Hollannin-tuonteja, mutta ihan koko ajan näkee niitä. Perhekoossa järkevänhintaisia plugareita on tasan kaksi (Kia Optima SW ja Outtis) joten ei toki iso ihmekään. Optimaa näkee vähemmän, koska sen lämmitysjärjestelmä on Suomeen idioottimainen. Muutenhan se on loistava auto. Toki Teslatkin ovat yleistyneet (sekä M3 että ulkomaan tuonteina käytetyt S:t) todella paljon nimenomaan pk-seudun liikenteessä.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Outlander PHEV alkaa olla pk-seudulla muuten todella yleinen ajoneuvo. Toki iso osa on Hollannin-tuonteja, mutta ihan koko ajan näkee niitä. Perhekoossa järkevänhintaisia plugareita on tasan kaksi (Kia Optima SW ja Outtis) joten ei toki iso ihmekään. Optimaa näkee vähemmän, koska sen lämmitysjärjestelmä on Suomeen idioottimainen. Muutenhan se on loistava auto. Toki Teslatkin ovat yleistyneet (sekä M3 että ulkomaan tuonteina käytetyt S:t) todella paljon nimenomaan pk-seudun liikenteessä.

Miten Optiman PHEVin lämmitysjärjestelmä on idioottimainen? Tuli tehtyä kaupat kyseisestä essarista ja kovasti odottelen loppuviikon luovutusta.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Opel Astra -96 F-sarjalainen on alkanut olla aikamoinen joulukuusi mittarivalojen suhteen. Kolmen sarjaa (ns. käsijarru-valo, moottorin lämpötilavalo ja ABS-valo) en ole hitto saanut kertaakaan samaan aikaan näkyviin. Eka haittaa lähinnä talvisin, toka vain kun ajaa moottoritie-nopeudella pidempää pätkää mutta tuo vika haittaa varsinkin jos napsuu päälle katsastusinsinöörin nähden. Vika lienee kosketushäiriö, koska pari viikkoa sitten (ja sitä ennen kesällä) kun oli tarpeeksi lämmintä, ei valo palanut lainkaan. Piti jo kerran viedä leimalle, mutta syttyi konttorin pihassa niin jäi menemättä sisälle.

Todennäköisesti muuta vikaa ei ole mutta auton vaihto tulee eteen. Pientä käynnistysongelmaa välillä. Jos joku viitsisi korjata piileviä oireita niin sitten tuossa olisi kelpo peli pidemmäksi aikaa.
Olen tosin pidemmän aikaa miettinyt että perheessämme pärjättäisiin yhdellä autolla, mutta mun homma on viedä lapset aamuisin koulu/pk-akselille niin jos bussilla kulkisi niin tulisi vähän kiire töihin. Joudun kuitenkin kahdella bussilla kulkemaan ja täältä käytännön Teiskosta ei ihan viiden minuutin välein mene busseja.

Tarjolla on Volvo 850 -96. Eipä tarvitse uudempaa ostaa. Tämänkin auton mukana tulee mekaanikko, jolle voi viedä tarvittaessa auton huoltoon. Jos tällä menisi muutama vuosi, ja lapset menisivät itse kouluun, niin voisi harkita sähköpyörän ostoa.
Toki uude(mma)lla autolla olisi mukavampi kulkea, mutta pienessä velkavangeudessa eletään jokunen vuosi, niin pitää mennä halvalla. Ja en tiedä haluaisiko sitä edes uudempaa autoa vaikka olisi rahaakin. Jotenkin vanhalla autolla on sympaattista kulkea, eivätkä ole pahasti edes tielle jättäneet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös