Opel Astra -96 F-sarjalainen on alkanut olla aikamoinen joulukuusi mittarivalojen suhteen. Kolmen sarjaa (ns. käsijarru-valo, moottorin lämpötilavalo ja ABS-valo) en ole hitto saanut kertaakaan samaan aikaan näkyviin. Eka haittaa lähinnä talvisin, toka vain kun ajaa moottoritie-nopeudella pidempää pätkää mutta tuo vika haittaa varsinkin jos napsuu päälle katsastusinsinöörin nähden. Vika lienee kosketushäiriö, koska pari viikkoa sitten (ja sitä ennen kesällä) kun oli tarpeeksi lämmintä, ei valo palanut lainkaan. Piti jo kerran viedä leimalle, mutta syttyi konttorin pihassa niin jäi menemättä sisälle.
Todennäköisesti muuta vikaa ei ole mutta auton vaihto tulee eteen. Pientä käynnistysongelmaa välillä. Jos joku viitsisi korjata piileviä oireita niin sitten tuossa olisi kelpo peli pidemmäksi aikaa.
Olen tosin pidemmän aikaa miettinyt että perheessämme pärjättäisiin yhdellä autolla, mutta mun homma on viedä lapset aamuisin koulu/pk-akselille niin jos bussilla kulkisi niin tulisi vähän kiire töihin. Joudun kuitenkin kahdella bussilla kulkemaan ja täältä käytännön Teiskosta ei ihan viiden minuutin välein mene busseja.
Tarjolla on Volvo 850 -96. Eipä tarvitse uudempaa ostaa. Tämänkin auton mukana tulee mekaanikko, jolle voi viedä tarvittaessa auton huoltoon. Jos tällä menisi muutama vuosi, ja lapset menisivät itse kouluun, niin voisi harkita sähköpyörän ostoa.
Toki uude(mma)lla autolla olisi mukavampi kulkea, mutta pienessä velkavangeudessa eletään jokunen vuosi, niin pitää mennä halvalla. Ja en tiedä haluaisiko sitä edes uudempaa autoa vaikka olisi rahaakin. Jotenkin vanhalla autolla on sympaattista kulkea, eivätkä ole pahasti edes tielle jättäneet.