Nyt on lievää autokuumetta päällä. Kovasti houkuttelisi nykyinen Superbin sedan vaihtaa pakuun. Merkit ja mallit mitä olen pohtinut, ovat MB Vito, Toyota Proace tai VW Transporter. Ehkä myös Volkkarin Caddy, joskin niiden automaattivaihteisto on ilmeisesti aika herkästi porsivaa kampetta. Muista malleista mulla ei ole tietoa sitäkään vähää, enemmänkin mielikuvia. Vito nyt ehkä eniten noista houkuttelisi, Volkkarit vähiten, jos jotain rankkausta tekee.
Olisi harrastusvälineiden (pyöräily) kuskaamisen kannalta nykyistä mieluisampi vaihtoehto. Penkit kaadettuna ja eturengas irti yksi fillari menee kivasti. Kahden kanssa on jo hankalempaa. Kerran olen kuskannut ja senkin seurauksena pari ikävää naarmua takakontin luukun alapuolelle. Vetokoukkuun voisi investoida, mutta sadekelillä pyöriä kuljetettaessa ovat nopeasti pesukunnossa. Kattotelineet toinen vaihtoehto, mutta kuulostaa tuokin hankalalta hilata fillari ylös katolle. Jotenkin voisin kuvitella ettei auton katto siinä välttyisi naarmuilta ja lommoilta, ainakaan alkuun. Niin ja kyllähän tuolla tavaratilalla sitten muutakin toki kuskailisi.
Onhan tuo muutenkin vähän hassua, kun on ajellut sedanilla nyt vajaan 1,5 vuotta pääsääntöisesti takapenkit alhaalla. Eikä nyt ole lähitulevaisuudessa nähtävissä, että matkustajien määrä radikaalisti kasvaisi, joten tarkemmin ajateltuna helvettiäkös minä takapenkillä teen.
Täytyy nyt vielä miettiä, ettei hätäisellä päätöksellä kuitenkaan tee vaihtoa. Tuollainen vm. 2010-2015 ikäinen ajokki olisi hakusessa, jolla kilsoja olisi maltillisesti (max. 150tkm) ja mielellään automaattivaihteistolla, kun siihen on nyt tottunut. Eli jos kenelläkään on antaa vinkkiä viestin alussa mainituista merkeistä ja malleista, joko puolesta tai vastaan, niin mielellään niitä vinkkejä lukisin.