Autoiluketju

  • 3 188 677
  • 18 516

teppana

Jäsen
Ihan vapaasti voit nauraa tai itkeä, mutta edelleen Mersuilla ajetaan pisimmälle.

Perustuen mihin? Vuosien 2000-2010 mersuilla ei todellakaan ajettu/ajeta pisimmälle. Ei siinä että itselläni mitään mersuja vastaan olisi. Pari vuotta sitten oli karvan päässä että meille ei tullut GLC Coupe. Mutta tämä ajatus, että Mercedes olisi joku ylivertainen moottori/tekniikka valmistaja on kyllä isomman luokan haihattelua. Esim. BMW:n kuuden sylinterin diesel on ollut jo vuosia merkittävästi parempi moottori kuin Mercedeksen kilpailija. Kuten myös käytännössä kaikki BMW:n käyttöautojen bensamoottorit.

Mercedes on vieläkin kolmasosa "Big 3" käsitettä. Mutta ei sen takia että heillä olisi selvästi paremmat tai kestävämmät autot/tekniikat kuin kahdella muulla.

Toki tähän voidaan ottaa mukaan sitten myös konsernin kaikki autot, jolloin Volkswagen AG tarjoaa myös maltillisessa hintaluokassa autoja jotka rutiininomaisesti kellottavat 300k kilometriä.
 

Tuamas

Jäsen
Honda Accordia suosittelisin. Niillä ajaa kevyesti 400 000 km (nettiautossa parhaat 450 000 ajettuja) ja tuohon hintaluokkaan löytynee 250 000 ajettuja. Lisäksi ne ovat ajettavina ihan jotain muuta kuin joku hikinen Astra.

Ainakin H- ja J-sarjan Astrat ovat olleet parempia ajettavia kuin yksikään koskaan ajamani japanilainen (Lexus ja Subaru ajamatta, muut merkit kokeiltu useamman mallin voimin).

Toki jos tykkää japanilaisten ajotuntumasta, niin sitten Accord on niissä parhaasta päästä.
 

teppana

Jäsen
Onko täällä ihmisillä kokemusta Skodasta? Mietin että noita "paremman" sukupolven Skodia alkaisi varmaan löytymään tuohon 5000 euron hintaluokkaan. Joku perus Octavia farmari voisi sopia tähän hakuun?
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Perustuen mihin? Vuosien 2000-2010 mersuilla ei todellakaan ajettu/ajeta pisimmälle.

Tuota on vaikea sanoa, mutta jos lyö Nettiautoon hakuun vuosimallit 2000-2010 ja minimi ajokilometrit vaikka 400 000, niin henkilöautoja löytyy 1987 kappaletta.

Mercedes Benz 479
Volvo 382
Volkswagen 265
BMW 199
Audi 149
Toyota 147

Järjestys on kärjen osalta sama myös 450 ja 500 tuhatta ajettujen osalta. Tietysti pitää muistaa, että tilanne ylipäänsä on surullinen, kun autoilla ajetaan noin paljon, mutta Suomi on Suomi.

Yksilöistä se pääosin on kiinni mikä kestää, mutta joillakin kyllä yleisesti ajetaan enemmän kuin toisilla.
 

teppana

Jäsen
Tuota on vaikea sanoa, mutta jos lyö Nettiautoon hakuun vuosimallit 2000-2010 ja minimi ajokilometrit vaikka 400 000, niin henkilöautoja löytyy 1987 kappaletta.

Mercedes Benz 479
Volvo 382
Volkswagen 265
BMW 199
Audi 149
Toyota 147

Eli epäilen hieman väitettäsi. Tietysti pitää muistaa, että tilanne ylipäänsä on surullinen, kun autoilla ajetaan noin paljon, mutta Suomi on Suomi.

Otetaan vähän takaisin. Liian vahvasti vetelin mutulla ja kyllähän tuolla mese vaikuttaa olevan kova syömään kilometrejä. Jonkin verran siihen varmaan vaikuttaa tämä taksi-autoilu. Mutta se on toissijaista. Nostan käden ylös virheen merkiksi ja myönnän että mersu kulkee vieläkin.

Väitän, että 300tkm tulee mittariin ilman tuuria vaikka alla ei ole mese. Mutta tuo aiempi väitteeni, että 2000-luvun mersuilla ei ajella pitkälle ei kyllä tämän perusteella pidä paikkaansa.
 

Hiker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jalkapallo, jääkiekko, yleisurheilu
Onko täällä ihmisillä kokemusta Skodasta? Mietin että noita "paremman" sukupolven Skodia alkaisi varmaan löytymään tuohon 5000 euron hintaluokkaan. Joku perus Octavia farmari voisi sopia tähän hakuun?

Joo, Octaviat kuuluvat kohderyhmään myös. Niillä vain tahtoo olla tuossa hintaluokassa ajettu 100 000 km enemmän kuin ainakin Focuksilla.

Olen itse asiassa menossa koeajamaan kohta yhtä 2l D4D Corollaa, jolla on ajettu 340 000 km, mutta hintaa on vain vähän kolmatta tonnia. Mennään vuosissa ja kilsoissa ylöspäin ja hinnassa alaspäin kuin mitä alunperin mietin, mutta kokeillaan nyt. Halpoja kilometrejä (ehkä).
 

teppana

Jäsen
Joo, Octaviat kuuluvat kohderyhmään myös. Niillä vain tahtoo olla tuossa hintaluokassa ajettu 100 000 km enemmän kuin ainakin Focuksilla.

Olen itse asiassa menossa koeajamaan kohta yhtä 2l D4D Corollaa, jolla on ajettu 340 000 km, mutta hintaa on vain vähän kolmatta tonnia. Mennään vuosissa ja kilsoissa ylöspäin ja hinnassa alaspäin kuin mitä alunperin mietin, mutta kokeillaan nyt. Halpoja kilometrejä (ehkä).

Onko se vaatimus farmarista kuinka tiukka? Jos tiputtaa autoluokkaa pienempään, niin varmaankin voisi löytää vähän uudempaa ja täten varmempaa autoa.

Näin farmareista mieleen tulee myös Renault Laguna. Omaa kokemusta ei ole, mutta enolla oli aikoinaan sellainen diesel farkku jolla hänen vaimo ajeli töihin (50km sivu). Muistan vain että enoni sanoin sen olleen edullinen auto. Eikä kyllä erikseen ainakaan haukkunut sen laatua. Ei myöskään kyllä kehunut.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
@Grainger jo selittikin tän jutun @teppana lle, mutta lisäyksenä, että nuo pirusti rullatut Mersut ovat myös kunnoltaan ja ajotuntumaltaan parempia kuin suuri osa 200k ajetuista muun merkkisistä autoista.
 

teppana

Jäsen
@Grainger jo selittikin tän jutun @teppana lle, mutta lisäyksenä, että nuo pirusti rullatut Mersut ovat myös kunnoltaan ja ajotuntumaltaan parempia kuin suuri osa 200k ajetuista muun merkkisistä autoista.

Tämän kyllä itsekin allekirjoitan. Siis että premium autot kestää kulutusta paremmin kuin muut. En sitten tiedä onko sillä niinkään väliä, onko se 300tkm alla BMW:n, Audin vai Mersun alustalla. Ei varmaankaan. Toisaalta, isäni ajelee vieläkin mun vanhalla Ibizalla jolla on se 220tkm alla ja kyyti on vieläkin aivan mallikasta. Viimeksi juhannuksena ajoin sillä eikä autossa ole mitään vikaa. Ei se nyt samalta tunnu kuin uusi Mersu, mutta eipä se maksakaan kuin sen 3000€.


Tässä varmaan puolin ja toisin liioitellaan. Mercedes on premium sarjan auto ja maine kestävänä (niin tekniikan kuin rungon osalta) autona on ansaittua. Toisaalta, 300tkm ajettavia autoja löytyy kasapäin muitakin kuin Mersu.

Tähän alkuperäiseen hakuun, Mercedes ei ehkä ole se paras vaihtoehto. Noilla spekseillä on hankalahko löytää Mersua.

Mutta pahoitellaan nyt vielä tähän viestiin että tulee "kasvotusten". Eli kyllä joudun syömään sanani ja myöntämään että jopa heikoimmillaan Mersu osaa tehdä autoja jotka kestää. Ja tämä on BMW konsernin asiakkaana kova paikka myöntää. :)
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt kun täällä on puhetta Mersuista, niin juuri viime viikonloppuna ajelin jollain C Mersulla. 430 000 oli mittarissa ja varmaan aika paljon vielä edessä. Isän Volvo V70:ssä taitaa olla mittarissa joku 350 000 ja hyvin tuntuu sekin vielä liikkuvan. Jos omaa autoa miettii, niin siinä alkaa olemaan kyllä kilometrit ajettu. 250 tuhatta taitaa olla ja melkoinen pommi. Tosin tuo on varmaan ollut ihan katiska alusta saakka. Mutta sellaisia nuo "ralliautot" taitaa olla.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Tämän kyllä itsekin allekirjoitan. Siis että premium autot kestää kulutusta paremmin kuin muut. En sitten tiedä onko sillä niinkään väliä, onko se 300tkm alla BMW:n, Audin vai Mersun alustalla. Ei varmaankaan. Toisaalta, isäni ajelee vieläkin mun vanhalla Ibizalla jolla on se 220tkm alla ja kyyti on vieläkin aivan mallikasta. Viimeksi juhannuksena ajoin sillä eikä autossa ole mitään vikaa. Ei se nyt samalta tunnu kuin uusi Mersu, mutta eipä se maksakaan kuin sen 3000€.


Tässä varmaan puolin ja toisin liioitellaan. Mercedes on premium sarjan auto ja maine kestävänä (niin tekniikan kuin rungon osalta) autona on ansaittua. Toisaalta, 300tkm ajettavia autoja löytyy kasapäin muitakin kuin Mersu.

Tähän alkuperäiseen hakuun, Mercedes ei ehkä ole se paras vaihtoehto. Noilla spekseillä on hankalahko löytää Mersua.

Mutta pahoitellaan nyt vielä tähän viestiin että tulee "kasvotusten". Eli kyllä joudun syömään sanani ja myöntämään että jopa heikoimmillaan Mersu osaa tehdä autoja jotka kestää. Ja tämä on BMW konsernin asiakkaana kova paikka myöntää. :)

Ei tässä mun puolelta sen kummempaa draamaa, vaikka autot herättävätkin tunteita. Itse tuossa joku aika takaperin juurikin täällä kyselin Mersuista. Sen jälkeen käynyt testailemassa muutamaa, ja faceliftattu w211 on varsin makea peli vieläkin.

Itsekin tykkään Bemareiden ominaisuuksista, ja onhan ZF:n 8-vaihteinen laatikko yksi parhaista mitä markkinoilta saa. Ajaahan niillä 320/520 dieseleilläkin varsin pitkälle.

Volvokin kyllä kestää, vaikka omien kokemusten mukaan, ei mukavuudessa Mersulle ja Bemarille pärjääkään.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
No nyt! Tuon ikäiset (hintaiset) johtotähdet on kyllä melkein poikkeuksetta sellaisia ruostekasoja, etten koskisi pitkällä kepilläkään.

Ei kukaan pakota koskemaankaan, mutta W211 ja erityisesti W212 ovat kyllä kaukana ruostekasoista. Tuo maine on peruja vanhemmasta, W210 mallista ja osittain alkupään W211 mallista ennen faceliftiä.

Ei sillä, näkyyhän moni ajavan huonommillakin autoilla, mutta itse paljon ajavana arvostan huoletonta laatua, kun kotipihalta lähden. Senpä vuoksi ajan tietynlaisilla autoilla, enkä vielä ole joutunut pettymään. Ihmiset kokevat laadunkin eri tavalla, minkä vuoksi maailma on täynnä tuotemerkkejä ja hyvä niin.

Kertooko nettiauton määrä yhtään mitään, onko autoihin tehty moottoriremppaa etc.?

Juu, varmasti kaikkiin Mersuihin on tehty täydellinen koneremppa, koska niitä on niin paljon ajettuna myynnissä. Nyt vähän objektiivisuutta laseihin.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Tähän löytyy hyvin.yksinkertainen selitys. Mersua on myyty kyseisenä ajanjaksona takseihin ylivertainen määrä muihin verrattuna. Takseissa taas kilometrejä kertyy lyhyessä ajassa paljon, tuo vastaa kuitenkin n.30 v yksityisen ajosuoritetta.
Kertooko nettiauton määrä yhtään mitään, onko autoihin tehty moottoriremppaa etc.?

Minkä arvioisit syyksi, että yleensä ensimmäisenä valitaan taksikäyttöön?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onhan mun Saabissakin jo yli 450tkm mittarissa. Ja vasta kolmas moottori menossa. Lähes huoltovapaa siis.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Onhan mun Saabissakin jo yli 450tkm mittarissa. Ja vasta kolmas moottori menossa. Lähes huoltovapaa siis.

Hattu päästä, jos olet itse saanut molemmat aiemmat rikki. Itselläni Saabin konekajahdukset ovat toistaiseksi yhdessä kolmelitraisessa V6:ssa, mikä on vain paska kone.
 

teppana

Jäsen
Ei tässä mun puolelta sen kummempaa draamaa, vaikka autot herättävätkin tunteita. Itse tuossa joku aika takaperin juurikin täällä kyselin Mersuista. Sen jälkeen käynyt testailemassa muutamaa, ja faceliftattu w211 on varsin makea peli vieläkin.

Itsekin tykkään Bemareiden ominaisuuksista, ja onhan ZF:n 8-vaihteinen laatikko yksi parhaista mitä markkinoilta saa. Ajaahan niillä 320/520 dieseleilläkin varsin pitkälle.

Volvokin kyllä kestää, vaikka omien kokemusten mukaan, ei mukavuudessa Mersulle ja Bemarille pärjääkään.

Ei mitään draama itseltäkään. Enemmänkin vain liioittelua puolin ja toisin. Eipä nuo 2 litran dieselit sinänsä mitään erikoisia nykyään ole. Vähän sama homma bemarilla kuin audilla. Tekniikka ei ole sitä premiumia. Jos siis puhutaan uusista autoista. Esim. Audi käyttää 2 litran diesel koneissa Volkkarin tekniikkaa (joo joo, sama konserni) eikä omaa. Jos haluaa ostaa Audin 100% omalla Audin tekniikalla, se pitää olla kuuden sylinterin kone. Bemarilla on samaa, vaikkakaan ei ihan samassa mittakaavassa. Ostettiin Mini CooperS tässä kuukausi takaperin ja siinä on käytännössä täysin sama kone kuin bemarin 2 litran bensa. Jos haluaa BMW:n sillä "omalla" moottorilla se pitää olla jotain muuta kuin geneerinen 2 litranen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hattu päästä, jos olet itse saanut molemmat aiemmat rikki. Itselläni Saabin konekajahdukset ovat toistaiseksi yhdessä kolmelitraisessa V6:ssa, mikä on vain paska kone.
Toisen vain. Lohko halkesi, mahdollisesti jopa johtui siitä päin vittua tehdystä ekasta konevaihdosta, jonka taas arvaan johtuneen huohotusongelmista.
Tuohon aikaan Saabin koneita sai vielä uutena ja aika sopuhintaan, alle 2000e maksoi tehdasuusi 2,3l.
 

teppana

Jäsen
Näin amatöörimutuiluna sanoisin, että taksisuharit usein valitsee Mersun koska kyseinen auto on aidosti hyvä ajaa, sillä on statusta ja se tarjoaa luksustason sisustusta. Taksit (merkistä riippumatta) huolletaan asianmukaisesti. Ei ole sinänsä ihme, että ne kestävät pitkään. Se taas olisi ihme, että taksiautoksi tulisi sattumalta niin paljon Mersuja.

Kerta tässä nyt saadaan aikaiseksi vertailua mielikuvien välillä. Nyt ollaan tosiaan kuukausi (vai onko jo vähän yli, se näkyy tästä ketjusta) ajeltu Minillä. Eikä missään nimessä mitään huonoa sanottavaa ole. Mukava auto jolla viitsii ajaa vaikka sen 700km päivässä. Ei tosin joka päivä. Mutta kyllä siinä on ero kun aiemmin oli BMW. Henkilökohtaisesti minun kyrpää ei kasvata ajelenko bemarilla vai Minillä. Mutta ihan laadun puolesta, BMW oli selvästi parempi. Niin moottorin kuin sisustan puolelta. Alustasta puhumattakaan. Toki hintakin oli sitten eri, eli hyvä oli päästä eroon liian kalliista autosta. Jää enemmän vapaa-aikaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mulla on tällä hetkellä ranskalainen, yli 400k mittarissa ja turbohuolto on täytynyt tehdä. Muutoin mennään alkuperäisellä moottorilla, eikä ruostetta ole missään. Saattaa toki riippua siitä, että tuohon aiikaan noi sinkittiin kunnolla. Sinkityksestä on varmaan jo luovuttu, koska näin on premium merkit edellä tehneet.
Joo, neljäänsataan päästelin itsekin Xsaralla ja myin sen muutama vuosi sitten naapurille jolla edellen käytössä ja kehuu kovasti. Sinkitty pohjastaan tms, ei ollut tosiaan ruostevikaa.
 

teppana

Jäsen
@T1971 omalle kohdalle sattunut siistejä yksilöitä, mutta varmasti huonolla pidolla saa Mersunkin ruostumaan.

Velipojalla on about 2015 vuosimallin Mersu (en mallia muista) ja se ruostuu lokareista (kuten käytännössä kaikki muutkin autot). Kaverilla taas on 2016 vuoden Audi A4 joka on kuskin lokarista lähteny ruostumaan. Molemmat autot käy läpi normaalit huollot ja ovat varmasti keskivertopidolla (väittäisin että paremmalla mutta niin kai väittäisi jokainen muukin). En ymmärrä miten jokin auto ei muka ruostu? Kai ne kaikki ruostuu, enemmän tai vähemmän. Itse en ainakaan lähtisi ensimmäisenä syyttämään omistajaa. Jos ei nyt sitten ole varma että itse on niin paljon parempi kuin muut.
 

Tuamas

Jäsen
Jos ei farkku ole aivan ehdoton esimerkiksi koirien takia, niin voin suositella 607 pösöä.

Itse ostin väliaikaisautoksi kun halvalla sai (alle kakstonnia), mutta tää on sen verran kiva ja jämäkkä ajaa ja kaikki lisävarusteet pelittää, että ei ole jaksanut lähteä vielä vuoden ja 30tkm jälkeen vaihtamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös