Samalla lailla kuin polttomoottoriautoon, sähköautoonkin pitää tehdä korjauksia ja osien vaihtoja sen käyttövuosien aikana. Akun hinta on joitain tuhansia euroja tällä hetkellä, ja hinta on laskenut viime vuosina huomattavasti per kWh.
Voi olla että polttomoottoristenkin kärryjen suhteen olisi runsasta epäilystä ilmapiirissä jos olisi tietoa että vähintään 10 vuoden välein tulee moottoriremontti. Ja että sitä lepyteltäisiin sillä että se on vain kuluvia osia.
Kun nyt vihreä agenda edellä mennään, niin mikäs onkaan noiden akkuihin tarvittavien metallien riittävyys maalimassa? Joko on laskettu montako vuosikymmentä nikkeli ja litium riittää? Menevätkö akut käsin kierrätettäväksi intialaisille lapsille vai missä se hoituu ja mikä se prosessin kivihiilijalanjälki on?