jos kärry pitää kerran viidessä vuodessa ehdottomasti oman auton perään saada, niin onhan niitä plugin-hybridejä.
Mutku paha polttomoottoriosuus siinä hybridissä, hyi hyi.
jos kärry pitää kerran viidessä vuodessa ehdottomasti oman auton perään saada, niin onhan niitä plugin-hybridejä.
Okei, ihailtavaa ehdottomuutta. No sitten Tesla Model X on valintasi, ja varmaan valinnanvaraa tulee lisää sitä mukaa kun täyssähköautot yleistyy. Harkitse nyt kuitenkin vielä muitakin rahtivaihtoehtoja sille peräkärrytavaralle.Mutku paha polttomoottoriosuus siinä hybridissä, hyi hyi.
sitten Tesla Model X on valintasi, ja varmaan valinnanvaraa tulee lisää sitä mukaa kun täyssähköautot yleistyy. Harkitse nyt kuitenkin vielä muitakin rahtivaihtoehtoja sille peräkärrytavaralle.
Vaikka sitä koukkua tarvitsisi kerran viidessä vuodessa, se kuitenkin pitää olla. Kaiken varalta. Ei koskaan tiijä. Hyvä olla olemassa.
Siksi e-car ei käy.
Katsoin piruuttani autojen vuokrauspalveluja, farkku-golf, perjantai-aamusti 09.00 haku ja palautus sunnuntai-iltana 20.00, 150€. Ei lukenut että oliko vetokoukulla, mutta kaiketi vuokra-autoja löytyy myös vetokoukulla? Eli ei tuokaan ole mikään niin kallis vaihtoehto jos koukun tarve yllättäisi.Tästä keskusteltiin, ja vaikka kullattu helikopteri on potentiaalinen rahtivaihtoehto:
Citystä osui silmään hassun hauska tarina "On vuosi 2045 kun 26-vuotias Jonne Virtanen koeajaa polttomoottoriautoa ensimmäistä kertaa". Tiedä sitten tuleeko noin menemään, mutta myös @Yläpesä voi kaiken vouhkaamisen keskellä pohtia, että kyllä se kehitys kehittyy...
Katsoin piruuttani autojen vuokrauspalveluja, farkku-golf, perjantai-aamusti 09.00 haku ja palautus sunnuntai-iltana 20.00, 150€. Ei lukenut että oliko vetokoukulla, mutta kaiketi vuokra-autoja löytyy myös vetokoukulla? Eli ei tuokaan ole mikään niin kallis vaihtoehto jos koukun tarve yllättäisi.
OK, vuokraa auto 150e:llä ja erikseen kärri 50e:llä joka kerta kun kärräämistä eteen tulee. Käytä tunteroinen pari aina vuokranhakureissuun ja palautukseen. Ei siinä mitään, kaikki käy kullekin tyylilleen. Tuntuu vahvasti että mennään taas ideologia edellä ja oletetaan kansalaiskuluttajien käytöstottumusten tosta vaan keikautuvan helposti yleisen hyvän edestä eikä tarvi välittää ns.käyttömukavuudesta tippaakaan. Omien havaintojen mukaan se kätevyys ja mukavuus (lue: laiskuus, itsekkyys) vaan on siellä toteutuvien kriteerien kärkipäässä. Vouhkaan tai en mutta viestini on, että pitkä matka on vielä sähköautolla kansanvaunuksi. Hyvä jos tuo 2045 riittää. Ja hyvä niin, ei tarvi Helsingin käryttää tolkuttomasti sitä kivihiiltä luonnonystäväsähkön tuottamiseksi.
Itse moottorina, sähkömoottori on voiman ulostulossa aivan eri planeetalta kuin polttomoottori.
Kyllä. Se puute mikä keskustelussa näkyy, on että kysymys nähdäänkin vain moottorina tai sen käyttövoimana kun kyse on kuitenkin yli 100 vuotta kehittyneestä käyttökulttuurista eri liittymineen jotka muodostavat hyvin kattavan ekosysteemin. Pelkkä yhden palikan vaihtaminen järkyttää siis paljon isompaa kokonaisuutta eikä pyöreää palikkaa saa menemään kolmionmuotoisesta aukosta.
Jäädään odottelemaan. Tosin mun elinaikana tuskin tapahtuu. Muistan silti vanhan "viisauden" että meillä on tulevaisuusskenaarioissa tapana yliarvioida lyhyen kantaman muutoksia ja väheksyä pitkän kantaman.
Sähköauto ei tosiaan vielä ole tarpeeksi edistynyt kansan autoksi. Mutta kärryjen vetäminen on tässä pienin ongelma. Toki sekin korjaantuu jos/kun se aito ongelma saadaan joskus korjattua. Eli energian varastointi ja siirtäminen. Polttomoottori on ylivertainen (polttoainetankki sekä nestemäinen muoto) näissä asioissa. Itse moottorina, sähkömoottori on voiman ulostulossa aivan eri planeetalta kuin polttomoottori.
OK, vuokraa auto 150e:llä ja erikseen kärri 50e:llä joka kerta kun kärräämistä eteen tulee. Käytä tunteroinen pari aina vuokranhakureissuun ja palautukseen. Ei siinä mitään, kaikki käy kullekin tyylilleen.
Joo en nyt täysin eri mieltä ole ja ymmärrän hyvin jos toisilla on käyttöä peräkärrylle tai muulle vastaavalle, kuulostaa myös itselle aika älyttömältä viritykseltä vuokrata erikseen auto sitä varten.
, niin eipä tuo kauhean kova homma ole.
Kyllä monilla autotehtailla on suunnitelmat pitkällä vetyautojenkin suhteen. Tuossa on kuitenkin monia ongelmia, ihan oikeita:Onhan vetymoottori jo keksitty, energiaa käytännössä rajattomasti ja päästöt puhtaita. Jostain syystä ei joku halua sitä, tekniikka kyllä mahdollistaa. Siinä jäisi sitten se jakeluyhtiön voitto saamatta, ihmiset prkl ajais ilmaiseksi. Ja sehän ei käy.
Koska muuten tulee mahtaa tulla ensimmäiset täysin sähköllä toimivat pakettiautot
Niin, osaako kukaan suositella mitään "katumaasturia". Tietysti verotkin saisi olla kohtuulliset vuodessa, ja kilsoja alle 200tkm, niin menisi mun ajoilla sen 10 vuotta taas
Käy koeajamassa C4 Cactus. Tosin corolla-miehelle se voi olla pelote.