Taas se uudempi auto vähän kuumottelee. Alla yli 300tkm ajettu ja 9 vuotta mulla ollut sedan corolla 2004, jossa ei ole ollut mitään vikoja, ja katsastuksesta mennyt aina ykkösellä läpi. Ajoa mulla tulee se 5-10tkm vuodessa.
Corolla on nyppinyt jo pitkään, koska lätkäkamat mahtuu huonosti sedaniin, lisäksi pitemmät reissut ovat kamalia ajaa maantiellä. Ajattelin kuitenkin sen 10vuotta saada tuolla täyteen, mutta ehkä tuo joutaisi jo jollekin 18 kesäiselle ja voisi ostaa itselleni jonkin auton käyttöominaisuuksien, ei pelkän kestävyyden nimissä. Haluaisin korkean auton, johon on helpompi nousta kyytiin. Lisäksi edes kohtuullinen äänenvaimennus matkaajoon, pohjoisen vaellus ja kalareissuille. Kulutuksella ei niin väliä, koska kilsoja tulee vähän vuodessa, mutta toisaalta mitään ihan tuliterää ei haluaisi ostaa pihalle seisomaan. Bensakone luonnollisesti, ja automaatilla. Nelivetokin saisi olla. Honda Cr-v ja Kia sportage on vähän kiinnostellut. Toisaalta laguna 2002 aikoinaan oli tosi hiljainen ja hyvä auto ajaa, joskin vikoja piisasi, joten miksei ranskalaisetkin ole mukana laskuissa. Uusi 3008 pösö nelikko-automaatti olis mukava, mutta hinta tuskin tippuu kauheasti parissa vuodessa, ja yli 20k€ ei ole tarkoitus autoon iskeä, mielummin lähemmäs 15k€ tai alle sen
Onko jotain suosituksia, lätkäkamojen pitää mennä tavaratilaan, ja lapsiakaan ei ole nykyisen teinin lisäksi tiedossa. Kihlattukin ajelee omalla autolla, jossa koiralle mestat.
Niin, osaako kukaan suositella mitään "katumaasturia". Tietysti verotkin saisi olla kohtuulliset vuodessa, ja kilsoja alle 200tkm, niin menisi mun ajoilla sen 10 vuotta taas