Hmm, noissa dynaamisissa ajovaloissahan on ideana nimenomaan se, että pitkät eivät mene pois päältä missään vaiheessa
No joo, mutta siis kääntyvät liian aikaisessa vaiheessa alaspäin. Toki varmaan voi olla merkkikohtaistakin.
Hmm, noissa dynaamisissa ajovaloissahan on ideana nimenomaan se, että pitkät eivät mene pois päältä missään vaiheessa
https://www.youtube.com/watch?v=gXZeq9eXAys - Youtube video paskalla laadullaSe on jännä, kun keskustelee uuden auton hankkimisesta, niin hybridi-auton omistajien tuntuu olevan vaikea ymmärtää sitä, että miten joku voi vielä ostaa pelkällä polttomoottorilla toimivan auton. Hieman ottaa kupoliin tuo asenne. Yrittääköhän ne itselleen jotenkin perustella hankintaansa ja saada tukijoita sille.
No joo, mutta siis kääntyvät liian aikaisessa vaiheessa alaspäin. Toki varmaan voi olla merkkikohtaistakin.
Ettet nyt sekoita sähköautoihin. Miksei hybridi pitkää matkaa taita, menee sitten vaan bensalla. Hintaakaan en kuvailisi hirvittäväksi, tonni lisää, niin olisin itse saanut saman hybrinä kuin bensalla. Ajo- ominaisuuksista en tiedä, kun olen hybridillä vaan yhden koeajovartin vetänyt.https://www.youtube.com/watch?v=gXZeq9eXAys - Youtube video paskalla laadulla
Tuli heti mieleeni tuosta sanomastasi.
Itse olen huomannut aivan saman. Jos paljon ajaa, niin ei hybiridillä millään pärjää. Tietysti jos sahaa vain sitä 10 km pätkää töistä kotiin. Mutta hintahan noissa on vielä hirvittävä ja ajo-ominaisuudet eivät ole saman hintaluokan bensa-autojen tasolla.
Se on jännä, kun keskustelee uuden auton hankkimisesta, niin hybridi-auton omistajien tuntuu olevan vaikea ymmärtää sitä, että miten joku voi vielä ostaa pelkällä polttomoottorilla toimivan auton. Hieman ottaa kupoliin tuo asenne. Yrittääköhän ne itselleen jotenkin perustella hankintaansa ja saada tukijoita sille.
Minulle on tällä viikolla tulossa uusi bensa-auto ja olen saanut muutamia kommentteja näiltä hybridi-kuskeilta, että miksi en vielä lähtenyt "sähköautoiluun mukaan". Huvittavinta vielä on se, ettei kaikki näistä hybridi-kuskeista todellakaan omista pistokehybridiä. Eli ajavat hekin pelkän bensan voimalla (+ajossa talteenotetulla virralla).
Joo, pikkukoneilla hybridi on ihan turha. Noita pienimpiäkin autoja saisi alkaa tulla enemmän myyntiin automaattivaihteilla. Aika harvalla valmistajalla on se pienin kauppakassi tarjolla automaatilla. Yariskin vain hybridinä, ja kuten sanottua, hybridi ihan turhaa tuossa kokoluokassa. Ainakin vielä.Tämä on mielenkiintoista kyllä. Itse ostin vuosi sitten uuden Octavian yhden litran bensakoneella. Ei toki ole raketti, mutta liikkuu ihan kivasti kuitenkin. Ja riitti hyvin kesän Norjan-matkalla perheen kanssa. Hybridiin tämä liittyy siten, että valmistajan ilmoittama keskikulutus on muistaakseni 0,8 litraa suurempi kuin hybridi-Auriksella. Niinpä tuo Hybridi ei tunnu kovin houkuttelevalta, jos pelkästä moottorista puhutaan ja tarkemmin sanottuna polttoaineen kulutuksesta.
https://www.youtube.com/watch?v=gXZeq9eXAys - Youtube video paskalla laadulla
Tuli heti mieleeni tuosta sanomastasi.
Itse olen huomannut aivan saman. Jos paljon ajaa, niin ei hybiridillä millään pärjää. Tietysti jos sahaa vain sitä 10 km pätkää töistä kotiin. Mutta hintahan noissa on vielä hirvittävä ja ajo-ominaisuudet eivät ole saman hintaluokan bensa-autojen tasolla.
Octaviasta vaihdelaatikko vetelemässä viimeisiään ja kilometrejä jo sen verran mittarissa ettei viitsisi lähteä remppaa tekemään.
Ainakin Superbissa eivät käänny heti alas kun auto tulee vastaan, vaan selkeästi näkee että valokeilat kääntyvät sivuille ja näyttävät pitkälle eteen penkat, jättäen tien keskikohdan himmeämmäksi. Valot kääntyvät alas vasta kun vastaantuleva on noin 30-40m päässä ja heti takaisin ylös.No joo, mutta siis kääntyvät liian aikaisessa vaiheessa alaspäin. Toki varmaan voi olla merkkikohtaistakin.
Mikä on mittarilukema? Kun täällä on kerrottu, ettei VAG-konsernin tuotteissa ole ongelmia. Ja kuten Masentaja tuossa kertoi, niin hyvitykset kohdillaan.Äh, varmistui tänään se mikä on kyllä ollut jo jonkin aikaa ennakoitavissa. Octaviasta vaihdelaatikko vetelemässä viimeisiään ja kilometrejä jo sen verran mittarissa ettei viitsisi lähteä remppaa tekemään. Onhan tuota autonvaihtoa tullut mietittyä silloni tällöin jo kuluneen vuoden verran, mutta kun on auto muuten ollut omaan käyttöön sopiva ja ajettavuudeltaan hyvä, niin ei olisi hirveää innostusta vaihtaa ainakaan tällä hetkellä, kun muutakin on ajatellut rahoillaan tekevänsä.
Mietiyttää nyt se että mahtaako tuosta nykyisestä enää paljoakaan saada. Tietysti jos yhtä hyvä tuuri kävisi kuin tutulle autoa vaihtaessaan, että autoliikkeen myyjä oli vain päältäpäin autoa vilkaissut ja kertonut paljonko hyvittää. Mutta ajaessa kyllä nopeasti kuulee nyt tuon äänen mikä laatikosta lähtee. Tietysti kun hinnan polkee oikein alas niin joku yksityinen taho tuon varmasti ostaisi. Muuten ei kyllä tuo vaihtoehto niin houkuttele lähteä ensiksi myymään omaa ja etsimään sitten tilalle seuraavaa.
No ei kai kukaan sitä ensimmäistä tarjottavaa hintaa hyväksy, sen verran hävyttömiä tarjouksia ainakin mulle aina heittelevät. Viimeksi hyvityshinta nousi kolmesta viiteen tonniin. Toki kun vaihtokauppaa tehdään, niin välirahahan se ratkaisee eikä se, miten kokonaishinta jyvittyy. Mutta onhan se varma, että tinkaamatta häviää paljon.Mietiyttää nyt se että mahtaako tuosta nykyisestä enää paljoakaan saada. Tietysti jos yhtä hyvä tuuri kävisi kuin tutulle autoa vaihtaessaan, että autoliikkeen myyjä oli vain päältäpäin autoa vilkaissut ja kertonut paljonko hyvittää. Mutta ajaessa kyllä nopeasti kuulee nyt tuon äänen mikä laatikosta lähtee. Tietysti kun hinnan polkee oikein alas niin joku yksityinen taho tuon varmasti ostaisi. Muuten ei kyllä tuo vaihtoehto niin houkuttele lähteä ensiksi myymään omaa ja etsimään sitten tilalle seuraavaa.
Siis hetkinen 100tkm ja koneremppa, ei helvetti, tuohon ei moni pysty. Ja 260 tkm ja vaihteet, just just. No niin VAG-uskovaiset, tulkaas kertoon miten se meni.@Masentaja @Vahva tunne
VM 2010 ja vielä ihan manuaalivaihteistolla. Mittarissa lukema pyörähtänyt juuri yli 260tkm. Tosin koneremontti tuohon on edellisen omistajan aikana tehty noin 100tkm kohdalla.
@Jymäkkä ltä ihan hyviä vinkkejä tuohon vaihtokauppaan. Sekin mua mietityttää, että kannattaako tuota vikaa tuoda oma-alotteisestri ilmi jos liikkeeseen on vaihtamassa? Viitaten siis tuohon edellisessä viestissäni mainittuun tapaukseen, ettei viitsitty edes koeajolla käydä vaan hyvityshinta kerrottiin nopealla vilkaisulla. Lähinnä meinasin että voiko autoliike sitten jälkeenpäin vaatia vastuuseen vai onko se heidän vastuullaan tarkistaa nämä ennen vaihtokauppaa. Vai onko viisaampaa vaan kertoa viasta ja katsoa mitä tarjoavat ja lähteä siitä neuvottelemaan. Jos siinä nyt enää neuvottelun varaa on.
Niin vähän on tätä kauppaa tullut itse käytyä niin ei tiedä miten toimia..
Sekin mua mietityttää, että kannattaako tuota vikaa tuoda oma-alotteisestri ilmi jos liikkeeseen on vaihtamassa? Viitaten siis tuohon edellisessä viestissäni mainittuun tapaukseen, ettei viitsitty edes koeajolla käydä vaan hyvityshinta kerrottiin nopealla vilkaisulla. Lähinnä meinasin että voiko autoliike sitten jälkeenpäin vaatia vastuuseen vai onko se heidän vastuullaan tarkistaa nämä ennen vaihtokauppaa. Vai onko viisaampaa vaan kertoa viasta ja katsoa mitä tarjoavat ja lähteä siitä neuvottelemaan. Jos siinä nyt enää neuvottelun varaa on.
Niin vähän on tätä kauppaa tullut itse käytyä niin ei tiedä miten toimia..
Kyllä autokaupassa on tottakai vastuu myös kuluttajalla minkä kuntoisen vaihdokin autoliikkelle antaa vaihdossa. On ollut tapauksissa, että esimerkiksi auton öljynkulutusta ei voi havaita koeajolla ja näissä tapauksissa on kuluttajalta ruvettu perimään korjauskustannuksia jälkeenpäin.Mun mielestä eivät voi jälkikäteen alkaa vinkumaan. Toki jos jotain kysyvät niin ei kannata valehdella, mutta miten tarkalleen ottaen vastaat, eli kuinka ympäripyöreästi, on asia erikseen.
@Masentaja @Vahva tunne
VM 2010 ja vielä ihan manuaalivaihteistolla. Mittarissa lukema pyörähtänyt juuri yli 260tkm. Tosin koneremontti tuohon on edellisen omistajan aikana tehty noin 100tkm kohdalla.
@Jymäkkä ltä ihan hyviä vinkkejä tuohon vaihtokauppaan. Sekin mua mietityttää, että kannattaako tuota vikaa tuoda oma-alotteisestri ilmi jos liikkeeseen on vaihtamassa? Viitaten siis tuohon edellisessä viestissäni mainittuun tapaukseen, ettei viitsitty edes koeajolla käydä vaan hyvityshinta kerrottiin nopealla vilkaisulla. Lähinnä meinasin että voiko autoliike sitten jälkeenpäin vaatia vastuuseen vai onko se heidän vastuullaan tarkistaa nämä ennen vaihtokauppaa. Vai onko viisaampaa vaan kertoa viasta ja katsoa mitä tarjoavat ja lähteä siitä neuvottelemaan. Jos siinä nyt enää neuvottelun varaa on.
Niin vähän on tätä kauppaa tullut itse käytyä niin ei tiedä miten toimia..
Onko nuo Audin TFSI, FSI,-moottorit ihan susia?
Vähän kiinnostaisi tuollainen joku 2007 vuoden A4 tai vaikkapa A6.
Miksei toki uudempikin korimalli 2008 vuodesta eteenpäin, mutta ilmeisesti erityisesti näiden kanssa on ollut ongelmia öljynkulutuksen yms. kanssa?
1.8 T vissiin ihan luotettava vaihtoehto ainakin noihin verrattuna?
Normaalia longlifen toimintaperiaatetta. Öljynvaihtoväli voi olla vaikka 40tkm, kun käyttäjä on lisäämällä vaihtanut öljyt jo monta kertaa.Sitten vaihdoin sen 2011 vuoden vastaavaan malliin ja se taas kulutti about litran öljyä 1000kilometrillä, sen verran epäilytti, että laitoin vaihtoon 1,5 vuoden ajamisen jälkeen, mutta mitään varsinaisia ongelmia ei ollut tuon öljynkulutuksen lisäksi.
Mutta moskapaska jää pyörimään koneeseen ja haitannee voitelua. Öljynvaihto riittävän usein on mielestäni aika halpa konsti pidentää moottorin ikää. Meidän kilometreillä riittää kutakuinkin kerran vuoteen. 35 tkm vaihtovälin olen pyrkinyt puolittamaanNormaalia longlifen toimintaperiaatetta. Öljynvaihtoväli voi olla vaikka 40tkm, kun käyttäjä on lisäämällä vaihtanut öljyt jo monta kertaa.