Autoiluketju

  • 3 190 928
  • 18 516

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Hmm, noissa dynaamisissa ajovaloissahan on ideana nimenomaan se, että pitkät eivät mene pois päältä missään vaiheessa

No joo, mutta siis kääntyvät liian aikaisessa vaiheessa alaspäin. Toki varmaan voi olla merkkikohtaistakin.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Se on jännä, kun keskustelee uuden auton hankkimisesta, niin hybridi-auton omistajien tuntuu olevan vaikea ymmärtää sitä, että miten joku voi vielä ostaa pelkällä polttomoottorilla toimivan auton. Hieman ottaa kupoliin tuo asenne. Yrittääköhän ne itselleen jotenkin perustella hankintaansa ja saada tukijoita sille.
Minulle on tällä viikolla tulossa uusi bensa-auto ja olen saanut muutamia kommentteja näiltä hybridi-kuskeilta, että miksi en vielä lähtenyt "sähköautoiluun mukaan". Huvittavinta vielä on se, ettei kaikki näistä hybridi-kuskeista todellakaan omista pistokehybridiä. Eli ajavat hekin pelkän bensan voimalla (+ajossa talteenotetulla virralla).

Tulee tässä sen verran vähän nykyisin maileja lasiin, ettei kyllä polttoaineen kulutus ollut ihan päällimmäisin valintakriteeri uudelle autolle. Vanhasta tottumuksesta painotin ajettavuutta, mukavuutta ja varusteluja, eikä noilla kriteereillä tämä eräs nimeltä mainitsematon japanilaismerkki pärjää edes vähän alusta hybrideineen, vaikka katsottaisiinkin samasta hintaluokasta. Joskus tulevaisuudessa saatan hybridi- tai sähköauton (tai jonkun muun kuin pelkällä polttomoottorilla tomivan) ostaakin, mutta ensin pitää teknologian vielä kehittyä ja tarjonnan monipuolistua sekä hintojen laskea.
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Se on jännä, kun keskustelee uuden auton hankkimisesta, niin hybridi-auton omistajien tuntuu olevan vaikea ymmärtää sitä, että miten joku voi vielä ostaa pelkällä polttomoottorilla toimivan auton. Hieman ottaa kupoliin tuo asenne. Yrittääköhän ne itselleen jotenkin perustella hankintaansa ja saada tukijoita sille.
https://www.youtube.com/watch?v=gXZeq9eXAys - Youtube video paskalla laadulla
Tuli heti mieleeni tuosta sanomastasi.
Itse olen huomannut aivan saman. Jos paljon ajaa, niin ei hybiridillä millään pärjää. Tietysti jos sahaa vain sitä 10 km pätkää töistä kotiin. Mutta hintahan noissa on vielä hirvittävä ja ajo-ominaisuudet eivät ole saman hintaluokan bensa-autojen tasolla.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
No joo, mutta siis kääntyvät liian aikaisessa vaiheessa alaspäin. Toki varmaan voi olla merkkikohtaistakin.

Minun mielestäni nuo uuden Superbin valot toimivat hyvin maantiellä, mutta moottoritiellä vastaantuleva liikenne vaikutti turhaan valokuvioon, kun tutka otti liian herkästi. Paras juttu noissa on nimenomaan se, että valaisee pientareen todella hyvin, kun auto tulee vastaan. Valokuviohan muuttaa muotoaan sitä mukaan, mitä lähemmäksi vastaantuleva auto tulee. Lisävaloja ei saa toimimaan dynaamisten valojen kanssa -> eivät sammu silloin, kun valoassari alkaa vaihtamaan valokuviota.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
https://www.youtube.com/watch?v=gXZeq9eXAys - Youtube video paskalla laadulla
Tuli heti mieleeni tuosta sanomastasi.
Itse olen huomannut aivan saman. Jos paljon ajaa, niin ei hybiridillä millään pärjää. Tietysti jos sahaa vain sitä 10 km pätkää töistä kotiin. Mutta hintahan noissa on vielä hirvittävä ja ajo-ominaisuudet eivät ole saman hintaluokan bensa-autojen tasolla.
Ettet nyt sekoita sähköautoihin. Miksei hybridi pitkää matkaa taita, menee sitten vaan bensalla. Hintaakaan en kuvailisi hirvittäväksi, tonni lisää, niin olisin itse saanut saman hybrinä kuin bensalla. Ajo- ominaisuuksista en tiedä, kun olen hybridillä vaan yhden koeajovartin vetänyt.

Bensaan sitten päädyin, jo yksin sen takia, ettei hybridillä saa vetää kuin muutaman sataa kiloa. Paremmissa(ja kalliimmissa) veto- ominaisuudetkin jo kunnossa, varmaan pian keskitason autoissakin.

Onneksi en ottanut parkkitutkia. Tutun auto oli lainassa, ja koko ajan piippaavat, ja joka kerta tietää muutenkin, että on lähellä. Tuohon samaan pakettiin kuulunut parkkiassistentti olisi vähän kiinnostanut, mutta alle kymmenen taskuparkkia vuoteen tulee tehtyä, joten menee hyvin taidon ylläpitämisenä.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Se on jännä, kun keskustelee uuden auton hankkimisesta, niin hybridi-auton omistajien tuntuu olevan vaikea ymmärtää sitä, että miten joku voi vielä ostaa pelkällä polttomoottorilla toimivan auton. Hieman ottaa kupoliin tuo asenne. Yrittääköhän ne itselleen jotenkin perustella hankintaansa ja saada tukijoita sille.
Minulle on tällä viikolla tulossa uusi bensa-auto ja olen saanut muutamia kommentteja näiltä hybridi-kuskeilta, että miksi en vielä lähtenyt "sähköautoiluun mukaan". Huvittavinta vielä on se, ettei kaikki näistä hybridi-kuskeista todellakaan omista pistokehybridiä. Eli ajavat hekin pelkän bensan voimalla (+ajossa talteenotetulla virralla).

Tämä on mielenkiintoista kyllä. Itse ostin vuosi sitten uuden Octavian yhden litran bensakoneella. Ei toki ole raketti, mutta liikkuu ihan kivasti kuitenkin. Ja riitti hyvin kesän Norjan-matkalla perheen kanssa. Hybridiin tämä liittyy siten, että valmistajan ilmoittama keskikulutus on muistaakseni 0,8 litraa suurempi kuin hybridi-Auriksella. Niinpä tuo Hybridi ei tunnu kovin houkuttelevalta, jos pelkästä moottorista puhutaan ja tarkemmin sanottuna polttoaineen kulutuksesta.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tämä on mielenkiintoista kyllä. Itse ostin vuosi sitten uuden Octavian yhden litran bensakoneella. Ei toki ole raketti, mutta liikkuu ihan kivasti kuitenkin. Ja riitti hyvin kesän Norjan-matkalla perheen kanssa. Hybridiin tämä liittyy siten, että valmistajan ilmoittama keskikulutus on muistaakseni 0,8 litraa suurempi kuin hybridi-Auriksella. Niinpä tuo Hybridi ei tunnu kovin houkuttelevalta, jos pelkästä moottorista puhutaan ja tarkemmin sanottuna polttoaineen kulutuksesta.
Joo, pikkukoneilla hybridi on ihan turha. Noita pienimpiäkin autoja saisi alkaa tulla enemmän myyntiin automaattivaihteilla. Aika harvalla valmistajalla on se pienin kauppakassi tarjolla automaatilla. Yariskin vain hybridinä, ja kuten sanottua, hybridi ihan turhaa tuossa kokoluokassa. Ainakin vielä.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
https://www.youtube.com/watch?v=gXZeq9eXAys - Youtube video paskalla laadulla
Tuli heti mieleeni tuosta sanomastasi.
Itse olen huomannut aivan saman. Jos paljon ajaa, niin ei hybiridillä millään pärjää. Tietysti jos sahaa vain sitä 10 km pätkää töistä kotiin. Mutta hintahan noissa on vielä hirvittävä ja ajo-ominaisuudet eivät ole saman hintaluokan bensa-autojen tasolla.

Laitoin viime viikolla Volvo XC60 hybridin tilaukseen ja ei sen hinnassa merkittävää eroa ollut vastaaviin bensakoneella. Lisäksi ajo-ominaisuudet 2 vuorokauden koeajon perusteella aivan loistavat ja tuskinpa jää tehoistakaan (407hv) kiinni maantiellä ajaessa. Akut riittävät siihen, että duuniajot pystyy pääasiassa sähköllä ajamaan.

Noh toki tässä tapauksessa firman päästörajoitukset ja vähäpäästöisen auton lisäedut vaikuttivat aika paljolti, että noin kallis auto tuli tilattua.

Mutta en ymmärrä miksi joku alkaa toiselle auton ostajalle vittuilemaan miksi et hankkinut hybridiä.
 

Tuamas

Jäsen
Hybridihän ostetaan nykyään lähinnä verotuksellisista syistä.

Se e-merkki siinä BMW:ssä laskee nimellisiä päästöjä sen verran tehokkaasti, että saat selvästi tehokkaan hybridin käytännössä ”saksan hintaan”.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Äh, varmistui tänään se mikä on kyllä ollut jo jonkin aikaa ennakoitavissa. Octaviasta vaihdelaatikko vetelemässä viimeisiään ja kilometrejä jo sen verran mittarissa ettei viitsisi lähteä remppaa tekemään. Onhan tuota autonvaihtoa tullut mietittyä silloni tällöin jo kuluneen vuoden verran, mutta kun on auto muuten ollut omaan käyttöön sopiva ja ajettavuudeltaan hyvä, niin ei olisi hirveää innostusta vaihtaa ainakaan tällä hetkellä, kun muutakin on ajatellut rahoillaan tekevänsä.

Mietiyttää nyt se että mahtaako tuosta nykyisestä enää paljoakaan saada. Tietysti jos yhtä hyvä tuuri kävisi kuin tutulle autoa vaihtaessaan, että autoliikkeen myyjä oli vain päältäpäin autoa vilkaissut ja kertonut paljonko hyvittää. Mutta ajaessa kyllä nopeasti kuulee nyt tuon äänen mikä laatikosta lähtee. Tietysti kun hinnan polkee oikein alas niin joku yksityinen taho tuon varmasti ostaisi. Muuten ei kyllä tuo vaihtoehto niin houkuttele lähteä ensiksi myymään omaa ja etsimään sitten tilalle seuraavaa.
 

Masentaja

Jäsen
Octaviasta vaihdelaatikko vetelemässä viimeisiään ja kilometrejä jo sen verran mittarissa ettei viitsisi lähteä remppaa tekemään.

DSG? Kaveri aikoinaan vaihtoi yhden DSG:nsä pois ja vaikka kaikki toimi niin hyvityshinta oli jotain järkyttävän paskan ja sysipaskan välillä. Eli, vaikka se ois ehjä niin kyllä se DSG on edelleen aika kirosana vaihtoautokauppiaille. Miksihän tuo Hitlerin kosto-organisaatio ei ole siirtynyt oikeaan automaattiin?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
No joo, mutta siis kääntyvät liian aikaisessa vaiheessa alaspäin. Toki varmaan voi olla merkkikohtaistakin.
Ainakin Superbissa eivät käänny heti alas kun auto tulee vastaan, vaan selkeästi näkee että valokeilat kääntyvät sivuille ja näyttävät pitkälle eteen penkat, jättäen tien keskikohdan himmeämmäksi. Valot kääntyvät alas vasta kun vastaantuleva on noin 30-40m päässä ja heti takaisin ylös.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Äh, varmistui tänään se mikä on kyllä ollut jo jonkin aikaa ennakoitavissa. Octaviasta vaihdelaatikko vetelemässä viimeisiään ja kilometrejä jo sen verran mittarissa ettei viitsisi lähteä remppaa tekemään. Onhan tuota autonvaihtoa tullut mietittyä silloni tällöin jo kuluneen vuoden verran, mutta kun on auto muuten ollut omaan käyttöön sopiva ja ajettavuudeltaan hyvä, niin ei olisi hirveää innostusta vaihtaa ainakaan tällä hetkellä, kun muutakin on ajatellut rahoillaan tekevänsä.

Mietiyttää nyt se että mahtaako tuosta nykyisestä enää paljoakaan saada. Tietysti jos yhtä hyvä tuuri kävisi kuin tutulle autoa vaihtaessaan, että autoliikkeen myyjä oli vain päältäpäin autoa vilkaissut ja kertonut paljonko hyvittää. Mutta ajaessa kyllä nopeasti kuulee nyt tuon äänen mikä laatikosta lähtee. Tietysti kun hinnan polkee oikein alas niin joku yksityinen taho tuon varmasti ostaisi. Muuten ei kyllä tuo vaihtoehto niin houkuttele lähteä ensiksi myymään omaa ja etsimään sitten tilalle seuraavaa.
Mikä on mittarilukema? Kun täällä on kerrottu, ettei VAG-konsernin tuotteissa ole ongelmia. Ja kuten Masentaja tuossa kertoi, niin hyvitykset kohdillaan.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Mietiyttää nyt se että mahtaako tuosta nykyisestä enää paljoakaan saada. Tietysti jos yhtä hyvä tuuri kävisi kuin tutulle autoa vaihtaessaan, että autoliikkeen myyjä oli vain päältäpäin autoa vilkaissut ja kertonut paljonko hyvittää. Mutta ajaessa kyllä nopeasti kuulee nyt tuon äänen mikä laatikosta lähtee. Tietysti kun hinnan polkee oikein alas niin joku yksityinen taho tuon varmasti ostaisi. Muuten ei kyllä tuo vaihtoehto niin houkuttele lähteä ensiksi myymään omaa ja etsimään sitten tilalle seuraavaa.
No ei kai kukaan sitä ensimmäistä tarjottavaa hintaa hyväksy, sen verran hävyttömiä tarjouksia ainakin mulle aina heittelevät. Viimeksi hyvityshinta nousi kolmesta viiteen tonniin. Toki kun vaihtokauppaa tehdään, niin välirahahan se ratkaisee eikä se, miten kokonaishinta jyvittyy. Mutta onhan se varma, että tinkaamatta häviää paljon.

Ei kannata ainakaan tonnia halvemmalla myydä, kuin mitä liike myy ulos vastaavia, 500 ero vaatii jo työtä tai arvokkaan ostettavan. Silloin pitää tietysti olla rehellinen itselleen verrokkien suhteen, eikä valita niitä kalleimpia, jos heti huomaa, ettei se oma romu ihan samaa tasoa ole.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@Masentaja @Vahva tunne

VM 2010 ja vielä ihan manuaalivaihteistolla. Mittarissa lukema pyörähtänyt juuri yli 260tkm. Tosin koneremontti tuohon on edellisen omistajan aikana tehty noin 100tkm kohdalla.

@Jymäkkä ltä ihan hyviä vinkkejä tuohon vaihtokauppaan. Sekin mua mietityttää, että kannattaako tuota vikaa tuoda oma-alotteisestri ilmi jos liikkeeseen on vaihtamassa? Viitaten siis tuohon edellisessä viestissäni mainittuun tapaukseen, ettei viitsitty edes koeajolla käydä vaan hyvityshinta kerrottiin nopealla vilkaisulla. Lähinnä meinasin että voiko autoliike sitten jälkeenpäin vaatia vastuuseen vai onko se heidän vastuullaan tarkistaa nämä ennen vaihtokauppaa. Vai onko viisaampaa vaan kertoa viasta ja katsoa mitä tarjoavat ja lähteä siitä neuvottelemaan. Jos siinä nyt enää neuvottelun varaa on.

Niin vähän on tätä kauppaa tullut itse käytyä niin ei tiedä miten toimia..
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
@Masentaja @Vahva tunne

VM 2010 ja vielä ihan manuaalivaihteistolla. Mittarissa lukema pyörähtänyt juuri yli 260tkm. Tosin koneremontti tuohon on edellisen omistajan aikana tehty noin 100tkm kohdalla.

@Jymäkkä ltä ihan hyviä vinkkejä tuohon vaihtokauppaan. Sekin mua mietityttää, että kannattaako tuota vikaa tuoda oma-alotteisestri ilmi jos liikkeeseen on vaihtamassa? Viitaten siis tuohon edellisessä viestissäni mainittuun tapaukseen, ettei viitsitty edes koeajolla käydä vaan hyvityshinta kerrottiin nopealla vilkaisulla. Lähinnä meinasin että voiko autoliike sitten jälkeenpäin vaatia vastuuseen vai onko se heidän vastuullaan tarkistaa nämä ennen vaihtokauppaa. Vai onko viisaampaa vaan kertoa viasta ja katsoa mitä tarjoavat ja lähteä siitä neuvottelemaan. Jos siinä nyt enää neuvottelun varaa on.

Niin vähän on tätä kauppaa tullut itse käytyä niin ei tiedä miten toimia..
Siis hetkinen 100tkm ja koneremppa, ei helvetti, tuohon ei moni pysty. Ja 260 tkm ja vaihteet, just just. No niin VAG-uskovaiset, tulkaas kertoon miten se meni.
Kaupasta sen verran , että riippuu varmaan , millaiseen olet vaihtamassa. Hyvitys aina paranee kun lähtöhinta nousee. pakko ei viasta ole kertoa, ethän sitä ole huomannut omassa käytössä ;). Eikä kauppiaita juuri kiinnosta, heillä eri perusteet hinnoitteluun. Ja varmaan korjauskustannuksetkin ihan eri hinnoissa kuin meillä maatiaisilla.
 

teppana

Jäsen
Ei sinänsä autoilua, mutta moottorimatkailua kuitenkin. Tultiin reipas viikko sitten Balille ja on joka päivä otettu resortin respasta skootteri (Hondan Scoopy, taitaa olla 110 kuutioinen) ja täytyy sanoa että aivan hemmetin kivaa ajella 'mopolla'. Eihän tuo mikään kova tykki ole mutta kyllä sillä kaks päällä sen 70km/h menee. Tottakai maisemat ja lomafiilis parantaa kokemusta mutta silti. Sen verran on ollut nautinnollista että päätettiin yksissä tuumin että keväällä kun kotiin päästään niin ostetaan ehdottomasti kesäpeliksi skootteri. Että Suomessa jaksaa vähän pidempääkin matkaa taittaa niin pitää varmaan vähän isompi kuin 110 olla. Mutta nopealla katselulla noitahan tuntuu vaihtoehtoja olevan 125 ja siitä ylöspäin. Morsiamella on moottoripyöräkortti jo mutta täytynee itsekin kyseinen lupa hankkia.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sekin mua mietityttää, että kannattaako tuota vikaa tuoda oma-alotteisestri ilmi jos liikkeeseen on vaihtamassa? Viitaten siis tuohon edellisessä viestissäni mainittuun tapaukseen, ettei viitsitty edes koeajolla käydä vaan hyvityshinta kerrottiin nopealla vilkaisulla. Lähinnä meinasin että voiko autoliike sitten jälkeenpäin vaatia vastuuseen vai onko se heidän vastuullaan tarkistaa nämä ennen vaihtokauppaa. Vai onko viisaampaa vaan kertoa viasta ja katsoa mitä tarjoavat ja lähteä siitä neuvottelemaan. Jos siinä nyt enää neuvottelun varaa on.

Niin vähän on tätä kauppaa tullut itse käytyä niin ei tiedä miten toimia..

Omasta mielestä voit ottaa sellaisen "tyhmän kuluttajan" asenteen eli annat autoliikkeen itse arvioida nykyisen auton kunnon ja sitten jos heidän tarjoama hyvitys vaihtoautoon on mielestäsi riittävä niin nimi paperiin ja jätät sen vanhan auton heidän huoleksi. Autoliike itse päättää käykö koeajamassa tai haluavatko tutkia tarkemmin ja tekevät tarjouksen omien toimiensa mukaisesti.

Mun mielestä eivät voi jälkikäteen alkaa vinkumaan. Toki jos jotain kysyvät niin ei kannata valehdella, mutta miten tarkalleen ottaen vastaat, eli kuinka ympäripyöreästi, on asia erikseen.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Mun mielestä eivät voi jälkikäteen alkaa vinkumaan. Toki jos jotain kysyvät niin ei kannata valehdella, mutta miten tarkalleen ottaen vastaat, eli kuinka ympäripyöreästi, on asia erikseen.
Kyllä autokaupassa on tottakai vastuu myös kuluttajalla minkä kuntoisen vaihdokin autoliikkelle antaa vaihdossa. On ollut tapauksissa, että esimerkiksi auton öljynkulutusta ei voi havaita koeajolla ja näissä tapauksissa on kuluttajalta ruvettu perimään korjauskustannuksia jälkeenpäin.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
@Masentaja @Vahva tunne

VM 2010 ja vielä ihan manuaalivaihteistolla. Mittarissa lukema pyörähtänyt juuri yli 260tkm. Tosin koneremontti tuohon on edellisen omistajan aikana tehty noin 100tkm kohdalla.

@Jymäkkä ltä ihan hyviä vinkkejä tuohon vaihtokauppaan. Sekin mua mietityttää, että kannattaako tuota vikaa tuoda oma-alotteisestri ilmi jos liikkeeseen on vaihtamassa? Viitaten siis tuohon edellisessä viestissäni mainittuun tapaukseen, ettei viitsitty edes koeajolla käydä vaan hyvityshinta kerrottiin nopealla vilkaisulla. Lähinnä meinasin että voiko autoliike sitten jälkeenpäin vaatia vastuuseen vai onko se heidän vastuullaan tarkistaa nämä ennen vaihtokauppaa. Vai onko viisaampaa vaan kertoa viasta ja katsoa mitä tarjoavat ja lähteä siitä neuvottelemaan. Jos siinä nyt enää neuvottelun varaa on.

Niin vähän on tätä kauppaa tullut itse käytyä niin ei tiedä miten toimia..

Vähän kaksipiippuinen juttu. Jos autossa on joku toistuva vika, joka ei juuri sillä hetkellä ole "päällä", niin voi ihan hyvin olla mainitsematta. Ei tuosta millään saa jälkikäteen ongelmia, kun se on kauppahetkellä ollut kunnossa. Tuo sun vaihdelaatikko vähän kinkkisempi tapaus, jos kerran jo ääntelee. Toisaalta jos sulle siinä kunnossa siitä jotain luvataan, niin kyllä se pitää. Sitten vaan esität tyhmää, jos jotain kyselevät. Ja siis vaihtoauton pitää olla vastaavassa kunnossa vaihtopäivänä kuin hinnasta sovittaessa.

Yksityishenkilön kanssa olisin rehellisempi. Vähän sama kuin asunnon myynnissä, että tiedossa olevat viat pitää ja kannattaa kertoa. Yksityiselle ihmiselle joku laatikkoremontti on paljon isompi asia kuin isolle autoliikkeelle.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko nuo Audin TFSI, FSI,-moottorit ihan susia?

Vähän kiinnostaisi tuollainen joku 2007 vuoden A4 tai vaikkapa A6.
Miksei toki uudempikin korimalli 2008 vuodesta eteenpäin, mutta ilmeisesti erityisesti näiden kanssa on ollut ongelmia öljynkulutuksen yms. kanssa?

1.8 T vissiin ihan luotettava vaihtoehto ainakin noihin verrattuna?
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko nuo Audin TFSI, FSI,-moottorit ihan susia?

Vähän kiinnostaisi tuollainen joku 2007 vuoden A4 tai vaikkapa A6.
Miksei toki uudempikin korimalli 2008 vuodesta eteenpäin, mutta ilmeisesti erityisesti näiden kanssa on ollut ongelmia öljynkulutuksen yms. kanssa?

1.8 T vissiin ihan luotettava vaihtoehto ainakin noihin verrattuna?

Aikanaan omistin A4 1.8T:n vuodelta 2006 ja sillä tuli ajeltua johonkin 150000km ilman ongelmia, öljyäkään ei kulunut ylimääräistä. Kaikin puolin kelpo kiesi. Jälkikäteen mietittynä olisi kannattanut pitää sitä pidempääkin.

Sitten vaihdoin sen 2011 vuoden vastaavaan malliin ja se taas kulutti about litran öljyä 1000kilometrillä, sen verran epäilytti, että laitoin vaihtoon 1,5 vuoden ajamisen jälkeen, mutta mitään varsinaisia ongelmia ei ollut tuon öljynkulutuksen lisäksi.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sitten vaihdoin sen 2011 vuoden vastaavaan malliin ja se taas kulutti about litran öljyä 1000kilometrillä, sen verran epäilytti, että laitoin vaihtoon 1,5 vuoden ajamisen jälkeen, mutta mitään varsinaisia ongelmia ei ollut tuon öljynkulutuksen lisäksi.
Normaalia longlifen toimintaperiaatetta. Öljynvaihtoväli voi olla vaikka 40tkm, kun käyttäjä on lisäämällä vaihtanut öljyt jo monta kertaa.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
(Kauhu)tarinoita taitaa netistä löytyä noista tfsi-moottoreista. Tuli jeltua vuosimallin 2006 Leonilla, jossa tuo 2.0 tfsi manuaalivaihteiston kera oli ja eipä siinä mitään ongelmia ilmennyt, öljyä sai lisäillä tilkan öljynvaihtovälillä. 70 000 - 150 000 km -väli sillä ajeltiin n. neljän vuoden aikana. Moottori todella pirteä, mutta kulutus karkasi vaihteiston vuoksi moottoritienopeuksissa.

1.8t nyt kakkosautossa (meidän taloudessa 273 000 - 350 000 km), sekään ei tosin Audi ja vuosimalliltaan kohta viinan ostamisiässä. Öljyä saa tähänkin lisäillä ja alkuun taisteltiin öljynpaineen varoitusvalon kanssa. Ensin putsattiin sihti joka auttoikin puolisen vuotta, jonka jälkeen syylliseksi paljastui väsähtänyt öljypumppu. Herjasi paineista aina pidemmän moottori-/maantieajon jälkeen nopeuden pudotessa.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Normaalia longlifen toimintaperiaatetta. Öljynvaihtoväli voi olla vaikka 40tkm, kun käyttäjä on lisäämällä vaihtanut öljyt jo monta kertaa.
Mutta moskapaska jää pyörimään koneeseen ja haitannee voitelua. Öljynvaihto riittävän usein on mielestäni aika halpa konsti pidentää moottorin ikää. Meidän kilometreillä riittää kutakuinkin kerran vuoteen. 35 tkm vaihtovälin olen pyrkinyt puolittamaan
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös