Joo se on totta, että VAGilla on omat ongelmansa ollut todellakin ollut juurikin noiden TSI ja DSG systeemien kanssa ja siksi itse hieman varovainen asian suhteen olen. Kuitenkin jostakin on sellainen käsitys tullut, että olisivat saaneet ongelmia korjattua. Toki uutta VAGia en ole ostamassa, joten sikäli takuun piiriin en tule pääseemään. Vuosimallit 2014, ehkä 2015 olisi ne ajankohtaiset itselle (ei hajuakaan kuinka pitkä takuu näissä on ja en jaksa googlettaa). Mikään tarve minulla ei ole VAG konsernin autoa saada. Octaviassa vetää puoleensa hyvä koko=riittävä peräkontti kahden pienen lapsen perheelle.
Auto ei itselle ole muutenkaan millään tapaa mikään huomiokohde varsinaisesti, eli en tarvitse autoa, jota naapurit voi katsella, jos tiedätte mitä tarkoitan. Silti nyt jollakin tavalla sen pitää silmää miellyttää ja ennen kaikkea ajettavuuden on oltava hyvä. Tässä osiossa ainakin Volvo on todella loistava. Itsellä on kokemusta volvoilla ajamisesta omistamani V50 lisäksi muutamasta V70 sekä muutamasta XC60, näillä kaikilla tullut ajettya tuhansia kilometrejä ja aivan loistavia ajaa. BMW X3 puolestaan oli yksi kamalimpia ajettavia mihin olen nykyautoista koskenut, Audi Q5 en vielä osaa niin sanoa, sillä en ole ajanut kuin satoja kilometrejä. Hyvältä sekin kuitenkin on tuntunut. Ei kuitenkaan mikään volvo. Oma volvofanitukseni lienee tästä peruja kun niillä on paljon saanut ajaa. Toki aina uusia täysillä herkuilla ladattuja kärrejä olleet ja täysin oman kukkaron tavoittamattomissa, mutta kyllähän tuosta jotain mielikuvaa itselleen automerkeistä voi vetää. Jos pitäisi jonkinlainen vag-fanitukseen rinnastettava kohde itselle lyödä niin se olisi tuo volvo juurikin. Nytkin kyllä kelpaisi uudempi Volvo epäonnisesta V50 seikkailusta huolimatta. Ovat vaan sen verta hinnakkaita, ettei tahdo sellaisia lainoja lähteä hakemaan.
Toyotaa en ole ajanut kuin jotain viime vuosikymmenen alkupään corollaa, mutta mielikuva on, että eivät mitään ajettavuuden juhlaa tarjoa. Toki Aurista hybridinä voisi ainakin testata, ehkä silmäkin siihen tottuisi?
Hondalla accordin farkut meinaa olla omasta mielestä liian janoisia, civicin farkkumallista en ole ihan varma mitä siitä olen mieltä. Se toki on myönnettävä, ettö omistin aikanaan -07 sipulimallin pikkucivicin 140hv koneella ja oli loistava auto. Taisi olla mulla kolme vuotta ja (n. 120-190tkm) ja koskaan ei tarvinnut mitään ylimääräistä remonttia tehdä. Onkin jäänyt mieleen ns. ”Parhaana” autona mitä mulla on ollut, koskaan ei ollu olo, että mitäs jos kohta jotain hajoaa. Loistava laatuauto oli Honda!
Mutta niin, eipäkai kun renkaita potkimaan. Mitä enemmän asiaa mietin niin sitä enemmän tuo dsg alkaa arveluttaa. Mutta se kuinka paljon se lopulta painaa vaakakupissa jää nähtäväksi. Itse olen ainakin autokaupoilla aina huomannut, että auto ostetaan tunteen perusteella, ei järjen.
Niin ja ainahan mietin autoa ostaessa, että tällä voi nyt sitten körötellä auton räjähtämiseen saakka. Sitä nytkin suunnittelen. Ikinä ei kuitenkaan sama auto ole 3-4vuotta kauemmin pihassa seisonut. Tokikaan uutta autoa en ole ikinä ostanut, enkä myöskään ole suunnitellut koska a) paska sijoitus b) maksan jo asuntolainaa ”loppu elämäni”