Mainos

Autoiluketju

  • 3 319 164
  • 19 022
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
...hyvä koko=riittävä peräkontti kahden pienen lapsen perheelle...Toki Aurista hybridinä voisi ainakin testata, ehkä silmäkin siihen tottuisi?
Minulla on itselläni Focus-farkku ja duunissa käytössä Auris hybridifarkku ja tuo Auris on todella paljon Focusta pienempi tiloiltaan. Muutenhan tuo Auris on hybridinä mukavan hiljainen taajamissa, mutta motarinopeuksissa alkaa moottori huutamaan. Mutta jos tosiaan kahden pienen lapsen perheen tavaroille pitäisi löytyä tilaa, niin en suosittele Aurista.
 

chubster

Jäsen
Tuota uudemman kopan farkku accordia itsekin olen jonkin verran netistä haeskellut, melko vähän tuntuu olevan myynnissä niitä mikä sekin jo kuitenkin jotain kertonee autosta. Eli ei ole tarvetta vaihtaa! Myöskin kilometrejä on myynnissä olevissa pääsääntöisesti yli 200 tai lähelle ja ite jumitan ajatuksessa että pitäisi olla lähempänä sataa kuin kahta. Mutta hyvännäkönen laite on kyllä!

Edit: Enpä tiedä mitä olen katsellut, hyvin löytyy kohtuu 100tkm ja alle ajettuja jos vähän vanhempaa mallia mielii kuin -14
 
Viimeksi muokattu:

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Duunikaveri osti vuosi sitten Skoda Octavia RS:n kaksilitraisella dieselillä. Auto kävi muutaman kerran pajalla viime talvena koneen jäädyttyä ja kun sama ongelma toistui viime viikolla, lähti kaverin auto vaihtoon. Hän kommentoi huollossa juteltuaan 184hv 2.0TDI:n olevan malli, jossa jäätymisongelmia on edelleen eikä korjausta siihen ole. 1.6TDI:ssä kuulemma on sama vika, mutta siihen on korjaus. Muissa VAG:n 2.0TDI -moottoreissa (150hv ja 190hv) ei ole jäätymisongelmaa.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ja pa-suodattimenkin vaihtaminen on ihan normaalia huoltoa, eikä mikään extra korjaus.

Jos se olisi tehty huolto-ohjelman (sitä oli kyllä noudatettu) mukaan joo. Kun se tehtiin varoitusvalon ja limp-home tilan (jossa 80 nopeuteen kiihdyttäminen kesti minuutin ja sitä kovempa ei päässytkään) takia niin meni kyllä vian puolelle.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Duunikaveri osti vuosi sitten Skoda Octavia RS:n kaksilitraisella dieselillä. Auto kävi muutaman kerran pajalla viime talvena koneen jäädyttyä ja kun sama ongelma toistui viime viikolla, lähti kaverin auto vaihtoon. Hän kommentoi huollossa juteltuaan 184hv 2.0TDI:n olevan malli, jossa jäätymisongelmia on edelleen eikä korjausta siihen ole. 1.6TDI:ssä kuulemma on sama vika, mutta siihen on korjaus. Muissa VAG:n 2.0TDI -moottoreissa (150hv ja 190hv) ei ole jäätymisongelmaa.
Tarkoittaako välijäähdyttimen keräämää jäätä? Ei ole muuta lääkettä kuin keula tukkoon ja vältä ihan lyhyitä ajoja. Ongelma koskee lähes kaikkia nykyisiä diiseleitä, kun eivät tuota tarpeeksi lämpöä. Erityisen paljon on 2.0 vag kärsinyt näistä, joten lienee joku suunnittelukukkanen eksynyt kyseiseen malliin.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Tuota uudemman kopan farkku accordia itsekin olen jonkin verran netistä haeskellut, melko vähän tuntuu olevan myynnissä niitä mikä sekin jo kuitenkin jotain kertonee autosta. Eli ei ole tarvetta vaihtaa!
Accordeja on mielestäni myynnissä sen verran mitä niitä suhteessa on uutena myytykin. Uusin korimalli (mk9, 2012-) ei Suomessa lähtenyt koskaan oikein lentoon, eikä niitä ole käytännössä 2014 jälkeen enää myytykään. Edellinen korimalli myi ihan kohtuullisesti ja niitä on kyllä reilusti tarjolla käytettynä.

Itseäni on Accordissa ja myös Civicissä aina häirinnyt matala ajoasento ja näissä uudemmissa tietynlainen persoonattomuus. Myös ajettavuus on japanilaiseen tyyliin ohjaustuntuman osalta häiritsevän epämääräinen ja keskialueelta tunnoton. Makuasioitahan nämä, mutta itse en ole koeajoa pitemmälle niissä vielä päätynyt. Kestäviähän ne varmasti ovat, mutta itse ajelen sen verran uusilla/uudehkoilla autoilla, ettei korjaamolaskuista tarvitse muutenkaan juuri huolestua.
 

jahaj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, New York Rangers
Aikakausi tuli päätökseensä ja hyvin sinnitellyt -97 Opel Corsa ei enää läpäissyt katsastusta. Tähän olin jo valmistautunut ja nyt olisikin aika hankkia jonkinlaista upgradea tuohon autopuolelle. Haussa ei ole mitään hirveän erikoista, kunhan kosla kantaa paikasta A paikkaan B luotettavasti ja pienehköllä kulutuksella. Ajomukavuus tärkein asia, lisävarusteet plussaa. Corsalla ei tyylipisteitä kerätty, joten seuraavalta autolta toivoisin vähän kunnioitusta herättävämpää ulkomuotoa.

Tällä hetkellä olen katsellut n. 3000€ luokassa olevia käytettyjä autoja. Valintaprosessi lähestyy loppuaan ja viimeisiksi yksilöiksi on nyt valikoitunut 2000-luvun alkupuolen Volvo S40 ja n. 2005-2006 vm Ford Focus. Sellainen käsitys on tullut, että nämä autot saattaisivat olla melko luotettavia ja markkinoilta löytynyt ihan hyvältä vaikuttavia yksilöitä. Volvo on yleisesti hieman hintavampi, mutta laatu taitaa tässä olla se mikä maksaa. Ford puolestaan erittäin halpa, sitkeä käyttöauto. Molempia olen päässyt vähän testailemaan ja massiivista eroa en ole huomannut, Ford oli erittäin toimiva, vaikuttaisi hyvältä perusratkaisulta. Volvossa ajettavuus tuntui olevan suunnilleen samaa tasoa, mutta siinä oli tietynlainen premium-feel. Ei yhtä muovinen ja hieman parempi tuntuma.

Ensimmäisen kerran nyt olen autoa hankkimassa niin, että oikeasti voi harkita muutakin kuin näitä muutaman satasen peltilaatikoita.

Mielipiteitä? Vinkkejä mitä kannattaisi huomioida?
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Volvon 40 sarja ei ole varsinainen volvo vaan koottu eri palasista Belgiassa, olen joskus tuommoisen omistanut ja oli ihan toimiva peli mutta ei oikein varsinaisesti volvo.

Focuksen II korinen (en nyt tarkkaan muista onko nuo vuodet II vai III koppasta) on ihan etevä peli mutta on melko ruosteherkkä, kannattaa olla tarkkana ostovaiheessa ruosteen määrästä.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Romutuspalkkio tulee taas 2018. Piti ottaa mökillä vaahteran alla patinoitunut, ei liikennekelpoinen, katsastamaton, 600tkm ajettu Mercedes -96 liikennekäyttöön nyt päiväksi, että säilyttää option tuohon romutuspalkkioon. Jos sitä vaikka kakkosautoksi kesäksi jotain tehokasta avo/coupe hybridimenijää tms. CO2 alle 110g/km katsoisi. Onko tuollaisia edes markkinoilla?
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Volvon 40 sarja ei ole varsinainen volvo vaan koottu eri palasista Belgiassa, olen joskus tuommoisen omistanut ja oli ihan toimiva peli mutta ei oikein varsinaisesti volvo.

Focuksen II korinen (en nyt tarkkaan muista onko nuo vuodet II vai III koppasta) on ihan etevä peli mutta on melko ruosteherkkä, kannattaa olla tarkkana ostovaiheessa ruosteen määrästä.
Toisen sukupolven Volvo 40-sarja tehtiin siellä Belgiassa kuitenkin Volvon tehtaalla. Tuo on tehty samalle Fordin C1-pohjalevylle Focuksen II-sukupolven kanssa, samoin kuin myös Mazda3. Kaikissa on myös aika paljon samaa tekniikkaa, esim. kaikki Volvon käyttämät 4-sylinteriset bensakoneet olivat Fordin moottoreita.

Ei siis ihme jos tuon Focuksen ja Volvon välillä ei isoa eroa huomaa.
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
Jonkinlainen autokuume päässyt iskemään, pääosin siksi että vanha Hyundai Elantra (2005/210tkm) alkaa olla siinä kunnossa että rahaa tulee menemään korjauksiin ja muuhun. Ajaminenkin alkaa olla vähän tuskaista. Myös lisätilalle olisi tarvetta. Hyndä ottaa kyllä hyvin tavaraa sisäänsä mutta se vaatii aika paljon järjestelyä lastausvaiheessa.

Tarpeet, järki ja osin tunne ovat asettaneet seuraavat speksit: 2012 tai uudempi automaatti-farmari, kilometrejä alle 150tkm ja varustelutaso kohtuullinen. Hinta lähempänä 10 kuin 20 kiloeuroa. Tällä haarukalla eniten löytyy saman konsernin Skoda Octavia Combia ja VW Golf Variantia. Onkohan muita huomionarvoisia?

Kävin yhtä 2012 Octaviaa (1.4 TSI DSG) kokeilemassa ja katsomassa, ihan hyvältä vaikutti. Pohjassa sekä jarrulevyissä pintaruostetta, mutta se taitaa Etelä-Suomessa kuulua asiaan. Nätisti kulki ja pirteäkin. Takakontti on melkoinen ruuma ja hyvä niin. Tämä taitaa olla ikäluokkansa autoista varmimpia valintoja? TSI DSG:n ongelmat koskevat käsittääkseni vanhempaa kaartia?

Myyjä ehdotti samalla kuukausierällä melkein tuplasti kalliimpaa uudemman sukupolven (vm. 2014) Octaviaa, Golfia tai Auris hybridiä. Ideana olisi maksaa samat 4-5 vuotta osamaksua, ja jättää loppusumma viimeiseksi isoksi eräksi. Käytännössä se tarkoittaisi auton vaihtamista siinä vaiheessa, sillä "lunastukseen" tuskin on varaa. Onkohan tällaisessa järkeä? Nykyinen auto on ollut 6,5 vuotta ja mitään suurta intohimoa tiheämpään vaihtamiseen ei ole. Vähän turvallisempaahan tuo varmaan on sen suhteen jos vanhassa tulee isompia korjauksia? Ja toki saa paremman pelin ja varustelun, mutta se ei ole kyllä kovin tärkeää.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Mä lähdin nyt ensimmäistä kertaa ostamaan ihan uutta autoa. Ei ole hyvä sijoitus, mutta enpä sellaiseksi ostanutkaan, vaan tarkoitus ajaa se reilu 200 000 nyt samalla. Riskit ne on käytettyäkin hankittaessa. Nyt ainakin huoltokulut(määräaikais) nollissa useamman vuoden ja varustelu hyvällä tasolla. Auris 1,2T touring sports active edition automaattivaihtein oli valinta. Hybridi olis houkuttanut, mutta kuorman vetokyky sillä olematon, joten täysbensakoneeseen päädyin.

Miten on, kannattaako tehdä ruostesuojaus uudelle autolle ja missä vaiheessa? Pitää ilmeisesti olla maahantuojan hyväksymä toimenpide/suojauksen suorittaja, jos haluaa koritakuun säilyvän? Suojauksen hyötyhän tulee vasta auton ollessa 10+ iässä, eli kannattaa vain, jos pitää pitkään.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Nyt kun eteläänkin näyttäisi tulevan pidempi ja sateeton pakkasjakso niin pesin ja vahasin auton, josko edes muutaman päivän olisi puhdas. Samoin sisustan pesu, nahkojen hoito ja imurointi. Viime kerrasta onkin aikaa, joskus syyskuun alussa taisin viimeksi kunnolla putsata auton, mutta koko syksyn ja talven jatkuva sade, loska ja suolaus on kyllä pitänyt pesuhalut nollissa, koska ensimmäisen työmatkan jälkeen ois auto yhtä likainen kuin ennen pesua. Muutenkin eteläsuomen talviautoilu on saatanasta. Kuraa, loskaa, paskaa, suolaa, kiveniskeymää nastojen ja hiekoitushiekan takia, routavauriota (ja niistä isoa irtokiveä/asfaltin paloja tuulilasiin ja konepeltiin, sekä kunnon iskaripommeja). Parhaita vielä kun tuntemattomalla tiellä ajat ja näet lätäkön mutta ei pysty arvioimaan onko siinä mahdollisesti monttu jossa vettä 5mm vai 15cm, ja tietenkin tulee just bussi sillä kohdalla vastaan joten ei voi väistää.

Mutta yllättän paljon tuollainen puhdas auto tekee ajomukavuudelle, vaikkei nyt mikään kaatopaikka ollutkaan sisältä, sekä kun voi ajaa hyvällä näkyvyydellä ilman jatkuvaa kurasumua.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Miten on, kannattaako tehdä ruostesuojaus uudelle autolle ja missä vaiheessa? Pitää ilmeisesti olla maahantuojan hyväksymä toimenpide/suojauksen suorittaja, jos haluaa koritakuun säilyvän? Suojauksen hyötyhän tulee vasta auton ollessa 10+ iässä, eli kannattaa vain, jos pitää pitkään.

Suoraan auton luovutuksesta suojaukseen. Näin siellä on auton omat suojaukset ehjänä ja vielä uudet suojaukset päällä niin varmuus toimivasta suojauksesta on parhaimmillaan. Ja lisäksi auto ei ole pohjastaan likainen, joten välttyy sen perusteelliselta pesulta (tietty nyt riippuu missä ja miten paljon ajaa ennen suojausta).

Jos ostaisin uuten auton niin en välttämättä tekisi alustan ruostesuojausta. Aika hyvin ne on jo tehtaalta ja monen auton pohja on täysin muoveilla suojattu joten pahin suola/vesi/hiekkapuhallus ei osu auton rakenteisiin ajossa. Ja näkyvät osat kuten tukivarret jne menee kuitenkin vaihtoon muista syistä ennen kuin ne on ruostuvat pilalle. Lisäksi tuskin tulisi pidettyä samaa autoa niin pitkään että sen hyödyistä pääsee nauttimaan ja myytäessä ei suojauksen rahoja saa takaisin. Sen sijaan tekisin uudelle autolle teippauksen kiiltävällä ja läpinäkyvällä teipillä. Säästää ne pikkunaarmut ja kiveniskut, sekä suht vaivaton pitää puhtaana. Todella rasittava kun ensimmäisen talven jälkeen olisi uuden auton keula täynnä pikku täpliä ja pari parkkipaikkanaarmua ja oven kolhua.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Suoraan auton luovutuksesta suojaukseen. Näin siellä on auton omat suojaukset ehjänä ja vielä uudet suojaukset päällä niin varmuus toimivasta suojauksesta on parhaimmillaan. Ja lisäksi auto ei ole pohjastaan likainen, joten välttyy sen perusteelliselta pesulta (tietty nyt riippuu missä ja miten paljon ajaa ennen suojausta).

Jos ostaisin uuten auton niin en välttämättä tekisi alustan ruostesuojausta. Aika hyvin ne on jo tehtaalta ja monen auton pohja on täysin muoveilla suojattu joten pahin suola/vesi/hiekkapuhallus ei osu auton rakenteisiin ajossa.

Nimenomaan alustan ruosteeneston heikkenemisestähän on raportoitu sen jälkeen, kun maahantuojan velvollisuus Suomeen tuotavien autojen osalta lakkautettiin. Ja Toyota ollut tässä erikoisen heikko, vaikka muuten pärjää laatutesteissä. Ilmeisesti japanilainen tapa romuttaa autot jo reilun 7 vuoden iässä(johtuen tiukoista määräyksistä sen suhteen, mitä kaikkea autoon pitää uusia täysin tuon ikäisenä) vaikuttaa suojauskäytäntöihin myös Euroopassa toimivissa tehtaissa. Pitää nyt jutella vielä myyjän kanssa nuo reunaehdot selviksi, vaikka selkeästihän nuo koritakuun säilyttävät suojaukset on ilmoituksissa kerrottu. Ihan heti tuota ei ole tarvis tehdä, kun tekee 0-2 vuotta käyttöönotosta, saa vielä suojauksille parhaat takuut. Ei tuo pesu liene iso ongelma tai merkittävästi hintaa nostava tekijä suojausvaiheessa.

Noin yleisesti se pohjapesu kannattaa kyllä autoon suolausaikana kyllä ottaa, tällä yksinään vähentää ruosteriskiä jo merkittävästi.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Nyt kun eteläänkin näyttäisi tulevan pidempi ja sateeton pakkasjakso niin pesin ja vahasin auton, josko edes muutaman päivän olisi puhdas. Samoin sisustan pesu, nahkojen hoito ja imurointi. Viime kerrasta onkin aikaa, joskus syyskuun alussa taisin viimeksi kunnolla putsata auton, mutta koko syksyn ja talven jatkuva sade, loska ja suolaus on kyllä pitänyt pesuhalut nollissa, koska ensimmäisen työmatkan jälkeen ois auto yhtä likainen kuin ennen pesua. Muutenkin eteläsuomen talviautoilu on saatanasta. Kuraa, loskaa, paskaa, suolaa, kiveniskeymää nastojen ja hiekoitushiekan takia, routavauriota (ja niistä isoa irtokiveä/asfaltin paloja tuulilasiin ja konepeltiin, sekä kunnon iskaripommeja). Parhaita vielä kun tuntemattomalla tiellä ajat ja näet lätäkön mutta ei pysty arvioimaan onko siinä mahdollisesti monttu jossa vettä 5mm vai 15cm, ja tietenkin tulee just bussi sillä kohdalla vastaan joten ei voi väistää.

Mutta yllättän paljon tuollainen puhdas auto tekee ajomukavuudelle, vaikkei nyt mikään kaatopaikka ollutkaan sisältä, sekä kun voi ajaa hyvällä näkyvyydellä ilman jatkuvaa kurasumua.
Minä vetelen uudehkoon autoon tätä.
Korrek PRO TFC Kestopinnoite 350 ml | Motonet Oy
Ei ole "Oikea" kestopinnoite vaikka niin väittävät mutta saakelin helppo levittää märälle!! pinnalle ja vesi helmeilee nätisti pois. Voi vahvistaa pesemällä saman sarjan shampoolla ja jos oikein haluaa niin viimeistelyaine lisäksi.
Mutta tosiaan tuo oikeasti aika hyvä tuote. Helpottaa pesua ja yksi käsittely tuntuu kestävän noin 1kk.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kuukausi uudella Superbilla takana ja ehdottomasti yksi varuste on parantanyt ajomukavuutta. Dynaamiset ajovalot. Eli vaihtaa pitkät päälle automaattisesti kun pimeää, ottaa pois kun valaistu kohta ja kun pitkät päällä tulee auto vastaan, se säätää valokeiloja niin ettei häikäise vastaantulijaa, mutta näyttää molemmat tien sivut pitkälle. Näkee aivan erilailla kohtaamistilanteessa tien reunat. Yksi auto vilkutti valoja eilen Turku-Vaasa reitillä. Tämäkin rekka joka nousi mäkeä ja ohjaamo oli näkyvissä mutta eivät vielä valot (eli dynaamiset valot eivät tunnistaneet heti)
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Joo, se on hyvä ja melkeinpä välttämätön lisävaruste. Samassa paketissa saa sitten lane assistantin ja blind spot detectionin, joista ensin mainittu on aivan turha. Pitkien kantama onkin sitten aivan surkealla tasolla. 45 tkm tuli kyseisellä automallilla rullattua ja varsinkin maantiellä mukava ajettava. Tilat ovat lapsiperheelle ruhtinaalliset.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko lähivaloilla, ts lyhyillä ajellessa polttimoilla merkitystä? H7 tässä tapauksessa. Kun kaupassahan on hintaluokasta 5€/pari aina jonnekin 50€/pari Gigavision +200% superhyper polttimoihin, mutta onko tuolla merkitystä vain lähinnä pitkissä, vai päteekö samat prosenttiluvut myös lähivaloihin? Kestoikä varmaan menee prosenttien kanssa käsi kädessä (siis mitä isompi sitä lyhyempi), joten ihan niitä kalliimpia ei varmaan kannata ostaa kun lähivalot on kuitenkin päällä aika paljon enemmän kuin kaukovalot.
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Onko lähivaloilla, ts lyhyillä ajellessa polttimoilla merkitystä? H7 tässä tapauksessa. Kun kaupassahan on hintaluokasta 5€/pari aina jonnekin 50€/pari Gigavision +200% superhyper polttimoihin, mutta onko tuolla merkitystä vain lähinnä pitkissä, vai päteekö samat prosenttiluvut myös lähivaloihin? Kestoikä varmaan menee prosenttien kanssa käsi kädessä (siis mitä isompi sitä lyhyempi), joten ihan niitä kalliimpia ei varmaan kannata ostaa kun lähivalot on kuitenkin päällä aika paljon enemmän kuin kaukovalot.
Onhan se aina mukavampi hyvillä valoilla ajella etenkin pimeässä ja paskassa säässä, jos pitkät joutuu ottamaan pois päältä tai ajaa esim. letkassa. Lisäksi kyllä noilla polttimon hinnoilla ja tehoilla on merkitystä, että ellet nyt ihan kaupungissa pelkästään aja, niin ei niitä 2e. biltema-polttimoita kannata välttämättä ostaa.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Onhan se aina mukavampi hyvillä valoilla ajella etenkin pimeässä ja paskassa säässä, jos pitkät joutuu ottamaan pois päältä tai ajaa esim. letkassa. Lisäksi kyllä noilla polttimon hinnoilla ja tehoilla on merkitystä, että ellet nyt ihan kaupungissa pelkästään aja, niin ei niitä 2e. biltema-polttimoita kannata välttämättä ostaa.

Samoilla linjoilla vahvasti. Toiset Philipsin Xtremevisionit menossa, en näe järkisyitä vaihtaa takaisin halvempiin ja himmeämpiin. Ero on suuri vs jotkut vaan 5€ polttimot. Kuolee ne vähän nopeammin mutta näkee aivan eri tavalla.
 

Tuamas

Jäsen
Samoilla linjoilla vahvasti. Toiset Philipsin Xtremevisionit menossa, en näe järkisyitä vaihtaa takaisin halvempiin ja himmeämpiin. Ero on suuri vs jotkut vaan 5€ polttimot. Kuolee ne vähän nopeammin mutta näkee aivan eri tavalla.

Kyllä, varsinkin jos ajaa maantieajoa yhtään enempää, niin tuo investointi tulee nopeasti takaisin niin lisääntyneenä turvallisuutena kuin vähentyneenä ajoväsymyksenä.

Tekee nimittäin ajamisesta merkittävästi raskaampaa, jos ajovalot ovat huonot.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Dynaamiset ajovalot.

Liiankin kohteliaat. Vaihtaa poikkeuksetta aivan liian aikaisin pitkät pois päältä, etenkin, jos on pidempi suora ja laite havaitsee vastaantulijan valot kaukaa.

Led-pitkät alkavat olla ensimmäiset sellaiset valot, joilla näkee kunnolla ajaa. Siinäkin sitten on se, että vastaantulijat runkuttavat omia pitkiään kilometrien päästä, kun häikäisee. Lähemmäs suuntaamalla tuo ongelma on hieman korjaantunut, mutta siltikin tämän maan kansa tykkää ajella pimeässä.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Liiankin kohteliaat. Vaihtaa poikkeuksetta aivan liian aikaisin pitkät pois päältä, etenkin, jos on pidempi suora ja laite havaitsee vastaantulijan valot kaukaa.

Hmm, noissa dynaamisissa ajovaloissahan on ideana nimenomaan se, että pitkät eivät mene pois päältä missään vaiheessa (kunhan nopeus on yli 60 km/h), vaan valoassistentti muuttaa valokuviota vastaantulijan ja tien suunnan mukaisesti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös