Autoiluketju

  • 3 191 234
  • 18 516

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Yksityishenkilön kanssa olisin rehellisempi. Vähän sama kuin asunnon myynnissä, että tiedossa olevat viat pitää ja kannattaa kertoa. Yksityiselle ihmiselle joku laatikkoremontti on paljon isompi asia kuin isolle autoliikkeelle.
Näin itsekin olen asian ajatellut, että yksityiselle tuo ainakin tulee kertoa jos semmoiselle on autoa myymässä.

No yksi mahdollinen vaihdokki on kiikarissa mitä arvelin ensi viikolla käydä katsomassa ja kyselemässä paljonko nykyisestä hyvittävät. Tai näin ainakin vielä eilen ajattelin. Kyseessä kun on taas Skoda ja tullut jonkun verran VAG:n ongelmista luettua niin olen kyseenalaistanut merkkiuskollisuuteni tässä kohtaa. No mutta voihan tuota kuitenkin käydä katsomassa..
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Onko nuo Audin TFSI, FSI,-moottorit ihan susia?

Vähän kiinnostaisi tuollainen joku 2007 vuoden A4 tai vaikkapa A6.
Miksei toki uudempikin korimalli 2008 vuodesta eteenpäin, mutta ilmeisesti erityisesti näiden kanssa on ollut ongelmia öljynkulutuksen yms. kanssa?

1.8 T vissiin ihan luotettava vaihtoehto ainakin noihin verrattuna?
VAGin TSI koneissa on ollut öljynkulutusongelmaa vuoteen 2012 asti. 2013 jälkeen ei ilmeisesti ongelmia ole ollut.
Rempan hinta noin 5-6t€, huoltokirja täydellinen merkkiliikkeestä ja maltilliset kilometrit niin saattaa olla mahkuja saada myyjää/maahantuojaa osallistumaan kustannuksiin.
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko nuo Audin TFSI, FSI,-moottorit ihan susia?
Pahimmat öljysyöpöt on vuosimalleissa 2008-2011, mutta kyllä ne muutkin sitä vie. Itselläni oli 2005 vuoden 2.0 TFSI ajossa seitsemän vuotta ja kyllä siihenkin sai sitä öljyä lisätä useamman kerran huoltovälillä. Pitkiä välejä ajaessa vei vähemmän, mutta reippaammalla kaupunkipyörityksellä sitä sitten kuluikin ihan riittävästi. Muuten kyllä pidin moottorista. Väänsi hyvin koko kierrosalueella ja tehoa oli etuvetoiseen ihan riittävästi.

Edit: A4 sai faceliftin tammikuussa 2012, jolloin vaihtui myös moottorit. Näissä mallivuosi 2013, joka kannattaa kyllä tarkistaa.
 
Viimeksi muokattu:

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Vähän kaksipiippuinen juttu. Jos autossa on joku toistuva vika, joka ei juuri sillä hetkellä ole "päällä", niin voi ihan hyvin olla mainitsematta. Ei tuosta millään saa jälkikäteen ongelmia, kun se on kauppahetkellä ollut kunnossa. Tuo sun vaihdelaatikko vähän kinkkisempi tapaus, jos kerran jo ääntelee. Toisaalta jos sulle siinä kunnossa siitä jotain luvataan, niin kyllä se pitää. Sitten vaan esität tyhmää, jos jotain kyselevät. Ja siis vaihtoauton pitää olla vastaavassa kunnossa vaihtopäivänä kuin hinnasta sovittaessa.

Yksityishenkilön kanssa olisin rehellisempi. Vähän sama kuin asunnon myynnissä, että tiedossa olevat viat pitää ja kannattaa kertoa. Yksityiselle ihmiselle joku laatikkoremontti on paljon isompi asia kuin isolle autoliikkeelle.

Ei paskaa saa edes autoliikkeelle myydä tämän mukaan ilman seurauksia.

Koeajo paljasti ongelman, asiakas joutui maksamaan autoliikkeelle - Autot - Ilta-Sanomat
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Vai ylipäänsä sujuvalle liikenteelle? Jo nyt ilman näitä bulevardeja on saatu suuri määrä autoja seisomaan Helsingissä liikennevaloissa, yleensä keinotekoisin pullonkauloin. Yksi hyvä esimerkki on entisen Lepakkoluolan kohdalla oleva, täysin tarpeeton liikennevalo. Sen tarkoitus on vain ja ainoastaan vittuilla espoolaisille autoilijoille ruuhkien muodossa, mutta eniten siitä kärsivät Etu-Töölön ja Kampin asukkaat, joiden kaduille tämä ruuhka jumiutuu.
Aika lähellä on aika, kun sähköiset robottiautot dominoivat liikennettä. Nyt olisi aika ääliömäistä tuhota autoilun infrastruktuuri ideologisista syistä, samalla kun autoilu alkaa muuttaa sisältöään ja syyt autojen vastustamiseen pitkälti poistumassa.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vai ylipäänsä sujuvalle liikenteelle? Jo nyt ilman näitä bulevardeja on saatu suuri määrä autoja seisomaan Helsingissä liikennevaloissa, yleensä keinotekoisin pullonkauloin. Yksi hyvä esimerkki on entisen Lepakkoluolan kohdalla oleva, täysin tarpeeton liikennevalo. Sen tarkoitus on vain ja ainoastaan vittuilla espoolaisille autoilijoille ruuhkien muodossa, mutta eniten siitä kärsivät Etu-Töölön ja Kampin asukkaat, joiden kaduille tämä ruuhka jumiutuu.
Aika lähellä on aika, kun sähköiset robottiautot dominoivat liikennettä. Nyt olisi aika ääliömäistä tuhota autoilun infrastruktuuri ideologisista syistä, samalla kun autoilu alkaa muuttaa sisältöään ja syyt autojen vastustamiseen pitkälti poistumassa.
Tämä on ihan totta, toki itse olen sitä mieltä että pääkaupunkiseudulla ruuhkatilanne on vielä siedettävä. Varsinkin jos vertaa suurkaupunkeihin maailmalla. Sinällään koko tilanne on torjuntavoitto ja autoilen ihan tyytyväisenä ympäri Helsinkiä, kunhan pitää järjen mukana ja välttelee pahimpia jumeja.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Onko kenelläkään kokemuksia "uudesta" Focusesta?

HB:n muotoilu puhuttelee ja hieman tekisi mieli vaihtaa jo autoa. Lähinnä kiinnostaa laatu yleisesti, melutaso ja millaisia kokemuksia 1.0 litraisesta bensakoneesta. Hieman mietityttää litrainen kone tuonkin kokoisessa autossa.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Onko kokemuksia auton lasien tummennuksista, siis ammattilaisen tekemistä eikä kalvojen asentamisesta amiksen parkkipaikalla? Eroaako laatu millään tapaa ns. tehdasasennuksista? Uutta (käytettyä) farkkua olen katsellut ja takaovien ja takalaatikon lasit saisi olla tummennetut, mutta tuntuu hölmöltä ohittaa hyvä yksilö vain siksi, että laseja ei ole tummennettu.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko kokemuksia auton lasien tummennuksista, siis ammattilaisen tekemistä eikä kalvojen asentamisesta amiksen parkkipaikalla? Eroaako laatu millään tapaa ns. tehdasasennuksista?

Varmaankin riippuu aika helvetisti ammattilaisesta. Mulla ei ole autoa eikä edes ajokorttia, joten omakohtainen kokemus asiasta on aika ohuella pohjalla, mutta parin kaverin ammattilaisella teettämiä kalvotummennuksia olen päässyt arvioimaan ja ne laadukkaiksi todennut. En kuollaksenikaan muista kalvottaneen firman nimeä, joku pikkupaja se täältä Turusta oli.

Tässä nyt kuitenkin ekana mieleen tullut liike, joka on muistaakseni/käsittääkseni tunnettu laadukkaista tummennuksistaan: lustig.fi

Olemme auringonsuojakalvojen asennusliike Kotkasta. Teemme asennuksia ympäri Suomen nopeasti ja taitavasti lähes 20 vuoden kokemuksella. Auringonsuojakalvot asennetaan lasin sisäpinnalle ja ne ovat naarmunkestäviä, eivätkä vaadi mitään erikoistoimenpiteitä. Kaikilla Sun Lumar -autokalvoilla on 5 vuoden tuotetakuu. Valittavana on viittä eri tummuutta eri värisävyillä.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko kokemuksia auton lasien tummennuksista, siis ammattilaisen tekemistä eikä kalvojen asentamisesta amiksen parkkipaikalla? Eroaako laatu millään tapaa ns. tehdasasennuksista? Uutta (käytettyä) farkkua olen katsellut ja takaovien ja takalaatikon lasit saisi olla tummennetut, mutta tuntuu hölmöltä ohittaa hyvä yksilö vain siksi, että laseja ei ole tummennettu.
No jos auto on muuten sellainen kuin tarve vaatii, niin ehdottomasti unohdat sen lasien sävyn ja hoidat kuntoon kauppojen jälkeen. Itse olen pari autoa kalvottanut juutuupi-videoiden perusteella ja omaan silmään virheineenkin ihan tyytyväinen olen. Ammattilaisethan laittavat kalvon kyllä uusiksi jos siinä joku selkeä virhe asiakkaan mielestä on.
 

Masentaja

Jäsen
Onko kokemuksia auton lasien tummennuksista, siis ammattilaisen tekemistä eikä kalvojen asentamisesta amiksen parkkipaikalla? Eroaako laatu millään tapaa ns. tehdasasennuksista? Uutta (käytettyä) farkkua olen katsellut ja takaovien ja takalaatikon lasit saisi olla tummennetut, mutta tuntuu hölmöltä ohittaa hyvä yksilö vain siksi, että laseja ei ole tummennettu.

On. Paljon. Kannattaa suosiolla teettää ammattilaisella, maksaa luokkaa 200-300€ ja parhaat antaa 10v takuunkin. Suosikkijoukkue kun ei kerro mitään mistä päin henkilö on, mutta jos oot pk-seudulla niin voin yksärillä antaa firman joka tekee suht järkevään hintaan todella hyvää (omaan kokemukseeni perustuen) laatua sillä 10v takuulla.

Onko kenelläkään kokemuksia "uudesta" Focusesta?
HB:n muotoilu puhuttelee ja hieman tekisi mieli vaihtaa jo autoa. Lähinnä kiinnostaa laatu yleisesti, melutaso ja millaisia kokemuksia 1.0 litraisesta bensakoneesta. Hieman mietityttää litrainen kone tuonkin kokoisessa autossa.

Itse Focuksesta ei ole, uusista siis, kokemusta mutta faijalla oli B-Max tuolla litraisella koneella ja pitää kyl sanoa että yllättävän hyvä. Ei mitään koneen puolen ongelmia ollut ja tais se sillä luokkaa 150tkm ajaa. Jossakin autolehden testissä ne veti kestotestin tuolla moottorilla ja purkivat atomeiksi testin jälkeen, tuomio oli että moottori oli uuden veroinen. Kone on voittanut kolme kertaa kansainvälisen vuoden moottori-palkinnon. Hauska pata muutes, kolme pyttyä, litra iskutehoa, 140hv maksimissaan ja kone mahtuu A4-arkin päälle. Silti se kestää... Kaikenkaikkiaanhan Fordit on hyviä ja toimivia perusautoja. Ei mitään haitekkiä mutta perussettiä.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
On. Paljon. Kannattaa suosiolla teettää ammattilaisella, maksaa luokkaa 200-300€ ja parhaat antaa 10v takuunkin.

Itsellä toisen auton tummennukset on kaverin kaverin OTO-hommina pihassa tekemät ja toisen ammattilaisella laitetut. Siis luultavasti ammattilaisen laittamat, autoliikkeen teettämät kun väittivät tummennuksen kuuluvan varustepakettiin ja haettaessa lasit olikin kirkkaat. Kummatkin ovat priimaa. Eiköhän ne samalla tavalla laiteta kummassakin tapauksessa. Jos on näppärä kaveri ja useammalla autolla harjoitellut aikaisemmin niin se on sitten jo ammattilainen.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Paljon on silläkin merkitystä, minkä merkkiset kalvot laittaa ikkunoihin. Niissäkin on eroja vaikka kuinka paljon, halvoilla tarvikkeilla ei tule kuin surkean näköinen lopputulos.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Farkusta pistin tummalla sivut ja takaikkunan pykälää vaaleammalla. Mukava helpotus hämärässä peruuttamiseen ja ei helposti ulkoa huomaa.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämmöinen tuli mieleen, maksoin autoveron kokonaan kerralla ja jos myyn auton puolen vuoden päästä niin saanko 6kk osalta veron takaisin? Vai mitenköhän tämä menee..
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Tämmöinen tuli mieleen, maksoin autoveron kokonaan kerralla ja jos myyn auton puolen vuoden päästä niin saanko 6kk osalta veron takaisin? Vai mitenköhän tämä menee..
Tsekkaa trafin sivut, sieltä löytyy slotti mihin pystyy lisäämään oman tilinumeron. Yllättävän helppoa...
 

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onko kokemuksia auton lasien tummennuksista, siis ammattilaisen tekemistä eikä kalvojen asentamisesta amiksen parkkipaikalla? Eroaako laatu millään tapaa ns. tehdasasennuksista?
Mun autoon oli edellinen omistaja asennuttanut tummennuskalvot melkein heti uutena. Nyt ne on ollut siinä 6v. ja vieläkään ei ole mitään virheitä niihin ilmaantunut. Näyttää olevan 3M:n kalvot ja muistaakseni jopa 10 vuoden takuun asennusliike tarjonnut. Eli voin kyllä suositella.
Muistaakseni se asuennus oli melko hintava, en nyt muista paljonko kun kuitit on auton hanskalokerossa.. Mutta useamman satasen joka tapauksessa, ja farmarissa lienee vielä hivenen kalliimpi kun on enemmän ikkunaa tummennettavana.
 

Kaspar11

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Pittsburgh Penguins
Onko lähiaikoina auton Ruotsista tuoneita / tuottaneita? miten meni, mitä maksoi?
Jostain käsittämättömästä syystä tekee mieli vanhaa ruotsalaista turbo autoa Ruotsista..
 
Onko kokemuksia auton lasien tummennuksista, siis ammattilaisen tekemistä eikä kalvojen asentamisesta amiksen parkkipaikalla? Eroaako laatu millään tapaa ns. tehdasasennuksista? Uutta (käytettyä) farkkua olen katsellut ja takaovien ja takalaatikon lasit saisi olla tummennetut, mutta tuntuu hölmöltä ohittaa hyvä yksilö vain siksi, että laseja ei ole tummennettu.

Edelliseen menopeliin teetin täällä: Restyling Point Oy - Tummennukset & teippaukset & kiinteistökalvotukset

Erinomainen jälki ja poikkeuksellisen ystävällinen palvelu. Jonkun vahauksen otin samalla ja pinta säilyi hyvänä tosi pitkään.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Mites muuten, jos mulla on paska uudehko auto, vaikka joku Audi, tai volkkari vm 2016 ja haluaisin romuttaa sen? Voiko se viiksekäs romiksen sälli ottaa siitä itselleen auton, vaikka olisin sitä mieltä, että paaliin tuo paska pitäisi saada haisemasta, ja maisemia pilaamasta?
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mites muuten, jos mulla on paska uudehko auto, vaikka joku Audi, tai volkkari vm 2016 ja haluaisin romuttaa sen? Voiko se viiksekäs romiksen sälli ottaa siitä itselleen auton, vaikka olisin sitä mieltä, että paaliin tuo paska pitäisi saada haisemasta, ja maisemia pilaamasta?

Trafi:

Ajoneuvon romutus ja lopullinen poisto
Jos et aio käyttää ajoneuvoasi liikenteessä enää koskaan, tee sille lopullinen poisto. Ajoneuvolle ajoneuvoliikennerekisteriin tehtävä lopullinen poisto päättää ajoneuvoverovelvollisuuden ja vakuutusmaksut. Myös rekisteritunnuksen voimassaolo päättyy. Lopullisesti poistettua ajoneuvoa ei voi ottaa enää liikennekäyttöön.

Toki varmasti romiksen sälli ottaisi lähes kaikki osat irti mutta itse autoa ei saa ajoon.
 

bart

Jäsen
Onkos palstalaisilla kokemusta viime vuosikymmenen, muutaman tonnin pikkujapseista? Lähinnä Toyota Yaris/Aygo, Mazda 2 ja Honda Jazz kiikarissa. Ajo on lyhyehköä työmatka-ajoa ja vähävikaisuus sekä pienet ylläpitokulut on hakusessa. Vaimo on ajellut puolitoista vuotta -06 vuoden FSI Golfilla, mutta nyt tuli mitta täyteen. Viime kesänä laitettiin takapään jarrut ja muuta pientä kuntoon isohkolla rahalla. Nyt on taas niin pitkä vikalista odottamassa korjausta, ettei tainnut mekaanikolla yksi mustekynä riittää sen kirjaamiseen. Kyllä tuosta romusta on nyt päästävä eroon ja toisen volkkarin kokemuksella taidan pitää jatkossakin näpit erossa niistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös