Autoiluketju

  • 3 219 444
  • 18 565

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
http://www.conceptcar.ee/honda/civicconcept/

Tuolta löytyy civicistä vielä selvempiä kuvia.

Edestä kyllä ihan pirun magee, mutta takaata jotenkin epäonnistunut ja vaikuttaa enemmän jotenkin amistuning autolta. Pakoputket voisi olla ainakin ihan normaalit.

Alfan takaoven kahvat ja mersun peilivilkutkin varastettu. =/

edit: takavalot poikkeaa alkuperäisestä.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Tommy kirjoitti:
http://images.google.fi/images?svnum=10&hl=fi&lr=&q=nissan+tone&btnG=Hae
Tuolta löytyy kuvia uudesta Nissan Almerasta. Sekin julkaistaan ensi vuonna. Kenties aika samoihin aikoihin Civicin kanssa.

On kyllä itselläkin todellinen koetus edessä. Järki puuttuu nyt.

Täytyy kyllä sanoa, ettei tuo pakettiauto herätä kyllä minkäänlaisia tunteita; ei intohimoa eikä kyllä myötähäpeäkään saati ällistystä. Joten varmaan ihan järkiostos tällöin kuitenkin. Tunteita herättää kyllä tämä, Yhtä saavutettavsissa kuin esim. Nicole Kidman. Eli siis ajan kysymys.

Pitääpä lukaista tähän se Jane Austenin klassikko.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Konseptiautoista

Taas esiteltiin syksyn automessuilla mahtavia luomuksia.

Aiemmin esillä olleen Civicin kanssa perin samanlainen Mitsubishi, työnimeltään muistaakseni Concept Sportback, (http://www.jalopnik.com/cars/concept-cars/frankfurt-premiere-mitsubishi-conceptsportback-125207.php).
Hieno sporttinen luomus, tulossa kuulemma 20-tuumaiset gummit alle, muista detaljeista ei vielä tietoa.

Toinen uusi Mitsun riisiraketti, Concept X, lienee Lancer Evon seuraaja. Keulassa on todella paljon samaa kuin Sportbackissa, ja siksi tämäkin vehje miellyttää smasan silmää. Pikku juttu autosta täällä: http://www.automobilemag.com/auto_shows/tokyo/0511_mitsubishi_concept_x/

Lisäksi jo myynnissä olevista aiheuttaa erittäin kovaa kuumetta myös upea ja sporttinen Ford Focus ST (http://www.iltasanomat.fi/autot/Ford+Focus+ST/1081458), joka on ainakin näkemissäni kuvissa mahtavan näköinen metallinhohto-oranssi. Lisäksi autossa on tehojen lisäksi paljon pientä kivaa härpäkettä, kuten ökyvanteet ja Recaro-istuimet.

Kyllä noilla kelpaisi pöristellä.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
ST-fjoordi heitti kyllä kovan haasteen VW-konsernin saman kokoluokan "sporteille" (Golf GTI, Octavia II RS). Hintaluokkahan kaikissa on jotakuinkin samaa luokkaa, ST tosin taisi olla jopa hieman halvempi mikäli hinta-arvaukseen oli luottaminen. Oli miten oli, tuosta kolmikosta varteenotettavin ehkä itselle olisi Skeidan viritys, sehän on kolmikosta ainoa jonka tilaus hyväksytään myös farmarimallisena.

EDIT: Eihän se hinta mikään arvaus ollutkaan, vaan on vain turvanmitan golfia halvempi. Octavian hinnat taitaa viipyä vielä ensi vuoden alkuun?
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
pasil kirjoitti:
EDIT: Eihän se hinta mikään arvaus ollutkaan, vaan on vain turvanmitan golfia halvempi. Octavian hinnat taitaa viipyä vielä ensi vuoden alkuun?

En ole aivan varma, mitä Octaviaa tarkoitat. Auto Bildin hinnastosta löytyy ainakin Octavia 1.8 Turbo RS, hintaan 30300.

Golf GTI:tä on siis saatavilla kahden hintaisena: 2-litrainen turbo-FSI-bensakone ja sama DSG-vaihteistolla, hinnat 37780 ja 37920 euroa.

Focus ST siis kustantaa 37500 juuroa, ei hirveästi eroa Golfiin.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
smasa kirjoitti:
Lisäksi jo myynnissä olevista aiheuttaa erittäin kovaa kuumetta myös upea ja sporttinen Ford Focus ST

Joo, hyvä että pidät sen etuliitteen "auto" pois tästä asiayhteydestä ("kovaa kuumetta"). Mutta voisit kyllä aloittaa sillä perinteisellä "OT" -tägillä, ennenkuin ryhdyt Fordeista puhumaan tässä topicissa.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Cosmo kirjoitti:
Joo, hyvä että pidät sen etuliitteen "auto" pois tästä asiayhteydestä ("kovaa kuumetta"). Mutta voisit kyllä aloittaa sillä perinteisellä "OT" -tägillä, ennenkuin ryhdyt Fordeista puhumaan tässä topicissa.

Olen muistaakseni joskus aiemminkin kuullut siitä, ettei Ford ole auto (eikä kuulemma Opelkaan). Ei ole kokemusta kun ei ole vielä korttiakaan, en kommentoi.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Joo siis hommahan meni niin, että "onko Ford auto" ja "ennenpitkää kaikista autoista tulee ooppeleita". Mutta se on sitä hassuttelua.
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Cosmo kirjoitti:
Joo, hyvä että pidät sen etuliitteen "auto" pois tästä asiayhteydestä ("kovaa kuumetta"). Mutta voisit kyllä aloittaa sillä perinteisellä "OT" -tägillä, ennenkuin ryhdyt Fordeista puhumaan tässä topicissa.

Ulkopuolisena pakko kommentoida. Olenhan minäkin kuullut miten "Ford ei ole auto, eikä piika ihminen", mutta kuitenkin "molemmat antavat hyvät kyydit". Itse sain uuden Mondeon ajoon heinä-elokuun vaihteessa, nyt kilometrejä autolla takana n. 35 000 km ja hienosti pelaa ilman ainuttakaan ongelmaa. Huoltopalvelutkin pelaavat hienosti. Mattimyöhäisetkin saavat autonsa määräaikaishuoltoon kilometrien mukaiseen määräaikaishuoltoon joustavasti ja pikahuolto opasti Mondeon kieltämättä omintakeisen polttimonvaihdon kädestä pitäen. Huoltohinnat ovat merkkiliiketasoa, mutta tuntuu että sillä rahalla saa hieman enemmän.

Aikaisemmin perheessä on ollut näitä saksalaisia tuplahintaisia ns. premium-autoja, joista pari viimeistä eivät olleet käytännössä ikinä täysin kunnossa. Huollon puolella asiakas maksoi kaiken, aina löytyi selitys: "ei kuulu takuun piiriin", "kulutusosia", "takuu loppu, virhevastuu ei koske näitä osia". Muutamalla merkillä onkin nyt vakavia luotettavuus-/laatuongelmia eli uusissa autoissa välttäisin ainakin Mersua, VW:tä ja Volvoa.

Itse katselen tarkemmin lähinnä diesel-automaatteja, ja ihmettelen japanilaisten poissaoloa näiltä markkinoilta. Toyotan uutta 177hv-moottoria lupailevat saatavaksi automaatillakin, mutta aikataulua ei uskalleta luvata. Siinä olisi Avensiksen tai Corolla Verson jatkeena hyvä paketti. Toisaalta autonvaihto on ajankohtainen vasta kesällä 2007 ja siinä ajassa ehtii markkinoille useampia kiinnostavia tulokkaita. Kuume ei silti hellitä, ikinä.

Joku kyseli 5-7k euron hintaisia autoja. Itse neuvoisin välttämään volkkareita, jotka ovat käytettyinä aina ylihinnoiteltuja.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Bobcat kirjoitti:
Ulkopuolisena pakko kommentoida. Olenhan minäkin kuullut miten "Ford ei ole auto, eikä piika ihminen", mutta kuitenkin "molemmat antavat hyvät kyydit". Itse sain uuden Mondeon ajoon heinä-elokuun vaihteessa, nyt kilometrejä autolla takana n. 35 000 km ja hienosti pelaa ilman ainuttakaan ongelmaa. Huoltopalvelutkin pelaavat hienosti. Mattimyöhäisetkin saavat autonsa määräaikaishuoltoon kilometrien mukaiseen määräaikaishuoltoon joustavasti ja pikahuolto opasti Mondeon kieltämättä omintakeisen polttimonvaihdon kädestä pitäen. Huoltohinnat ovat merkkiliiketasoa, mutta tuntuu että sillä rahalla saa hieman enemmän.

Ei millään pahalla, mutta aina kun Ford-ihmiset kehuvat kul..autoaan, niin aiheena on, että: "ei mitään vikaa ole ollut" ja "x km ajeltu ilman mitään vikaa, mitä nyt polttimot vaihdettu" jne. yms. och så vidare, kuten nytkin. No joo, toki sitä tuulimyllyjä vastaan pitää taistella jne. Mutta jotain muutakin olisi kiva kuulla.

Omat kokemukset Fordeista ovat pelkästään hyviä, sillä kytkin toimii huomattavasti paremmin verrattuna VAGin tuotteisiin (pl. ihan uudet), ja ajelin tuossa uudella 1.6 Focuksella Hämeenliinnaan asti, ennen kuin tajusin, että kyseessä ei ollutkaan dieseli. Sen verran oli alavääntöä siinä hopassa, että luulin kyseessä olevan joku pikkudiiseli. Mistä sitä noista kul..autoista tietää..
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Cosmo kirjoitti:
Ei millään pahalla, mutta aina kun Ford-ihmiset kehuvat kul..autoaan, niin aiheena on, että: "ei mitään vikaa ole ollut" ja "x km ajeltu ilman mitään vikaa, mitä nyt polttimot vaihdettu" jne. yms. och så vidare, kuten nytkin. No joo, toki sitä tuulimyllyjä vastaan pitää taistella jne. Mutta jotain muutakin olisi kiva kuulla.

Fordin ajo-ominaisuudet ja mukavuus olivat kunnossa jo 80- ja 90-luvuilla, luotettavuus oli taas mitä sattui. Miksi niistä pitäisi siis vieläkin jauhaa? Ford-vihaajatkin sanovat aina miten ne ovat niin hyviä ajaa, mutta paskoja muuten. En muuten ole alkuunkaan mikään Ford-fani. 90-luvun puolivälissä omistin vuosimallin 91 Escortin, joka oli oikeasti aina paskana. Sittemmin tuntuu laatu parantuneen.

Cosmo kirjoitti:
Omat kokemukset Fordeista ovat pelkästään hyviä, sillä kytkin toimii huomattavasti paremmin verrattuna VAGin tuotteisiin (pl. ihan uudet), ja ajelin tuossa uudella 1.6 Focuksella Hämeenliinnaan asti, ennen kuin tajusin, että kyseessä ei ollutkaan dieseli. Sen verran oli alavääntöä siinä hopassa, että luulin kyseessä olevan joku pikkudiiseli. Mistä sitä noista kul..autoista tietää..

Kytkimestä en tiedä. En käytä.
 

Ventura

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Alkaa olemaan auton vaihto edessä. Itselläni on ollut suht' nuoresta iästäni huolimatta aika monta autoa alla. Lähtien ihan ensimmäisestä peltoautosta välikoppa-Escosta. Nyt jo saan ajella autoa ihan maantielläkin, luvalla.
Autoja on ollut japanilaisista, ranskalaisista, espanjalaisista, briteistä, ruotsalaisten kautta saksalaisiin. Yhtään jenkkiä ei ole ollut. Eikä ole tulossakaan näillä näppäimillä. (Ehkä Chrysler voisi olla sellainen.)
Huonoimman yleisarvosanan annan ehdottomasti japanialaisille kipoille. Miten ne Hondan tyypit saavat pellin sieltä maalin välistä pois? Ei ne vaan kestä pohjolaisia kelejä.
Volvo oli nyt Volvo. Ei miteskään kaunis auto. Mutta perusvarma ja perkuleen kallis.
Rellu ja pösö olivat mielestäni kuin veljekset. Mitkä eivät nykypäivänä tosin muistuttaisi toisiaan. Nämä ovat kuitenkin hienoja autoja ajaa. Mutta hinta tippui aika rankasti, nopeasti.
Seat (muka espanjasta nykyään) Golffin klooni. Kiva pikkuauto, mutta se muutaman vuoden takainen maine kummittelee, kuten Skodassa. Ei pahaa sanottavaa, ei vain sovi tarkoituksiin.
Rover oli minulla tasan kaksi kuukautta. Joten en viitsi kommentoida enempää. Lunastukseen se meni. Olisi kyllä mieli jatkaa kumppanuutta. Ehkä joskus toinen britti. Aston Martin :D
Saksalaisia on eniten kokemuksia. On ollut Opelia, VW:tä, Fordia ja Audia. Opel on mielestäni näistä huonolaatuisin. Ei maine ole ilmeisesti ihan tyhjästä.
Ford on ford, perusauto. Ei mitään ihmeellistä. Peruskauraa. En ole pettynyt. Mutten nyt kaipaakaan. Samanlainen fiilis jäi volkkarista. Hieman kalliimpi vain. Nykyinen auto, Audi, on jo paljon parempi kuin em. menopelit. Saattaa siihen johtua muutaman euron kalliimpi hintakin.
Paljon on autoja ajettu, mutta enemmän on ajamatta. Varmasti Mersut ja muut kalliit vehkeet olisivat hienoja pelejä, mutta ei taida persnahka kestää...
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
smasa kirjoitti:
En ole aivan varma, mitä Octaviaa tarkoitat. Auto Bildin hinnastosta löytyy ainakin Octavia 1.8 Turbo RS, hintaan 30300.

Tämä on ns. "old generation"-octavia rs ;-) Tähän uuteen octavia-malliin pohjautuva, 200hp TFSI-pannulla oleva saapunee meille kevättalvella. Onhan uusi rs ollut jo teknarin yms. autolehtien maisteluissa.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Nännimäinen kirjoitti:
Viattomuus on yliarvostettua. Jos autoon tulee vika, se korjataan. Jos auto on harmaa paska, sille ei mahda mitään.

Kaikessa huikeudessaan asia on juurikin näin. Saako mies itkeä tällaisellä hetkellä?
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
pasil kirjoitti:
Tämä on ns. "old generation"-octavia rs ;-) Tähän uuteen octavia-malliin pohjautuva, 200hp TFSI-pannulla oleva saapunee meille kevättalvella. Onhan uusi rs ollut jo teknarin yms. autolehtien maisteluissa.

Ai juu totta, olihan siitä Autobildissäkin juttua. Taitaa uuden mallin hinta sitten olla vielä avoinna? Vai?
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
No avoin se hinta on, tai ainakaan missään sitä en ole vielä nähnyt. Koeajolle pitäisi kutsu tulla heti kun paikalliselle jobbarille moinen auto saadaan. Ehkä ne siinä vaiheessa tietävät hinnatkin. Tosin kummoinen meedio ei tarvitse olla veikatakseen että lukemat tullaan piirtelemään johonkin 37...39 kiloeuron välille.
 

Slite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Nuo Mitsun Sportback ja Concept X -protot kyllä näyttävät saakelin hyviltä. Taitavat vaan olla sen hintaluokan autoja, että menevät budjettiraamieni ulkopuolelle sitten kun ilmestyvät. Sportbackin perse pitäisi kyllä minusta laittaa vielä uusiksi, Concept X on mielestäni perän osalta onnistuneempi.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tommy kirjoitti:
Uusi Civic ensi vuonna..

Nuo tuplaputket olisi voinut jättää pois ns. karvalakkimalleista. Todella tyhmän näköistä kun 1.4 koneella olevasta autosta löytyy tuplaputket. Muuten ihan menevän näköinen peli ja sisältäkin näytti olevan ihan asiallinen.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nännimäinen kirjoitti:
Viattomuus on yliarvostettua. Jos autoon tulee vika, se korjataan. Jos auto on harmaa paska, sille ei mahda mitään.

Tätä mantraa on mukava hokea tammikuussa Pahkakoskella yöaikaan maantien varressa. Myös työkavereiden jatkuva vittuilu sijaisautoista ja jatkuvista korjaamokäynneistä on helpompi sietää kun muistaa tämän "tosiasian". Kukin tavallaan, mutta kyllä viattomuus on auton tärkeimpiä ominaisuuksia. Harmaus on katsojan silmissä, kyllä japanilaistakin löytyy värikkäitä autoja jos vain pitää silmänsä auki. Vai onko esim. tämä uusi Civic kovinkin harmaa jos vertaa vaikka Octaviaan, korjaamoiden kanta-asiakkaaseen?
 
Schwalbe kirjoitti:
Kukin tavallaan, mutta kyllä viattomuus on auton tärkeimpiä ominaisuuksia. Harmaus on katsojan silmissä, kyllä japanilaistakin löytyy värikkäitä autoja jos vain pitää silmänsä auki. Vai onko esim. tämä uusi Civic kovinkin harmaa jos vertaa vaikka Octaviaan, korjaamoiden kanta-asiakkaaseen?

En tuossa lauseessani maininnut mitään Japanista.

Kukin valitsee autonsa omien kriteereidensä mukaisesti. Itse annan enemmän painoarvoa monelle muulle asialle kuin luotettavuudelle tai jälleenmyyntiarvolle. Ehkä tyhmää, mutta omahan on asiani. On siinä kavereilla ihmettelemistä, kun Esson baarissa Suomeen soveltumattomaksi leimattu vikapesä ei käykään korjaamolla määräaikaishuoltojen välillä.

Uusi Civic on ihan kivalta näyttävä auto, mutta visonin kanssa olen samaa mieltä siitä, että nuo tuplaröörit voisi jättää pois alle 200-heppaisista vehkeistä. Vai tuleeko väärinpäin pidettävä lippalakki auton mukana?
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Slite kirjoitti:
Nuo Mitsun Sportback ja Concept X -protot kyllä näyttävät saakelin hyviltä. Taitavat vaan olla sen hintaluokan autoja, että menevät budjettiraamieni ulkopuolelle sitten kun ilmestyvät. Sportbackin perse pitäisi kyllä minusta laittaa vielä uusiksi, Concept X on mielestäni perän osalta onnistuneempi.

Niinpä, kovin taitavat olla kalliita kärryjä.

Sportback tulee kuulemma markkinoille vuonna 2007, ja Auto Bildin mukaan tekniikka on samaa kuin Concept X:ssä!

Concept X:n tulossa kuulemma kaksilitrainen, 300-heppainen turbomylly. Kun Impreza WRX STi:ssä on 2.5-litrainen/250 hp, ja hinta nyt about 57 k€, varmasti Concept X menee ainakin sinne samoihin.

Mitenkähän 300 hevosvoimaa kyydittävät Golfin kokoista autoa, jos kerran Sportbackiin ja Concept Äksään tulee sama mylly? Ei varmastikaan ole suorituskyvystä puutetta!

Mutta ainahan sitä saa unelmoida. *huokaus*.
 

scholl

Jäsen
Luin eilen salilla Tekniikan Maailmasta jutun Alfa Brerasta ja täytyy myöntää, että se 3,2 litran versio alkoi kiinnostamaan. Ihmetys on tietysti suuri sen suhteen, että miten minä olen voinut lukea TM:ää ja toisaalta miten voin tuolla tavalla innostua Alfa-Romeosta. Onneksi myynti Suomessa on neuvostoliittolaisella firmalla, joten ei toistaiseksi ole pelkoa, että ovesta menisin, mutta jos asuisin ulkomailla niin voi olla, että ostaisin ko. auton joko umpinaisena tai avoimena.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Kun näihin messuihmeisiin kerran aloin panostaa, otetaanpa esiin myös VW:n syksyn messukonsepti, VW Eco Racer.
(http://www.tokyo-motorshow.com/show/2005/english/public/list_exhibits/list/20_180_Volkswagen.shtml Eco Racer löytyy sieltä sivun alaosasta!)


Eco Racer-konsepti perustuu Golfin pohjalle. Ulkoisilta mitoiltaan auto on 3,77 metriä pitkä ja vain 1,21 korkea. Painoa hiilikuituihmeellä on vain 850 kiloa. Auto muuten muistuttaa melko paljon 90-luvun Renaultin Spider-coupéta.
(Rellu: http://www.tuningpt.com/galeria/renault/spider/spider5.jpg)

Kompaktin koon takia paino on pieni - siksi taas suorituskyky on kohdallaan ja kulutus pysyy kurissa. Konseptiversiossa oli 1.5-litrainen TDI-moottori (136hp, 250Nm), joka takaa auton huippunopeudeksi 230km/h! Vaihteistona DSG. 0-100 km/h taipuu kuulemma 6.3 sekunnissa ja keskikulutus on vain 3.4 litraa!

Autossa on muuten kova katto, jota voi tarpeen mukaan irrottaa paloittain. Valot ovat kuulemma LED-tekniikkaa ja pyörissä 17" vanteet, jotka muuten muistuttavat designiltaan Focus ST:n gummeja.

Aika ökyä tämäkin!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös