Autoiluketju

  • 3 209 766
  • 18 538

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämä EI ole myynti-ilmoitus, joten moderaattorit pysykööt housuissaan!

Itselläni on tällä hetkellä pieni ongelma. Muutin heinäkuussa reilun kilometrin päähän työpaikastani, eikä työajojakaan ole enää entiseen malliin, jolloin työajoja tuli liki 1000 kilometriä kuukaudessa. Autona on tällä hetkellä -05 vuoden BMW 120dA, jolla on ajettu vajaa 9000 kilometriä, eikä sille ole juurikaan käyttöä. Miten auton suoramyynti tai mahdollisesti vaihto halvempaan kannattaisi tehdä. Itse asiassa tällä hetkellä riittäisi mopokin, kun niilläkin voi jo nykyään ajaa kakspäällä ja vaimokkeella on auto(volkkari), jolla voi käydä kaupassa lumituiskussa.

Onko kenelläkään hyviä neuvoja, miten autosta saisi parhaamman hinnan?
 

Tuamas

Jäsen
Ohmi kirjoitti:
Autona on tällä hetkellä -05 vuoden BMW 120dA, jolla on ajettu vajaa 9000 kilometriä, eikä sille ole juurikaan käyttöä. Miten auton suoramyynti tai mahdollisesti vaihto halvempaan kannattaisi tehdä. Itse asiassa tällä hetkellä riittäisi mopokin, kun niilläkin voi jo nykyään ajaa kakspäällä ja vaimokkeella on auto(volkkari), jolla voi käydä kaupassa lumituiskussa.

Onko kenelläkään hyviä neuvoja, miten autosta saisi parhaamman hinnan?

- Itse olen ostanut ja myynyt jokusen auton tätä kautta: http://www.nettiauto.com , Sitä kautta olen saanut ainakin itse autot helpoimmin kaupaksi, keltaisen pörssin kautta ei tullut soittoakaan, kun taas tuota kautta tuli useampia vaihtotarjouksia sekä lopulta suora käteisostaja. Tosin miinuksena tuolla ovat kaikenmoiset vaihtoruoskien tarjoajat. Lisäksi tuota kautta kun autoa myy, niin kuva/kuvat ovat kaikkein tärkeimmässä asemassa, kunnon kuvat, niin saat helposti merkittävästi paremman hinnan autosta.

Tosin tuo sinun autosi on niin uusi, että sitä kannattanee koittaa myydä myös suoraan autoliikkeelle tai vaikka keltaisen pörssin kautta.

Ja muista pistää hintapyyntö jonkin verran (ei liikaa) yläkanttiin, jotta voit sitten ostajan tullessa tingata sopivasti.
 

-KBR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Liberec White Tigers
Vähän OT.....

mutta enpähän löytänyt parempaakaan paikkaa. Eli:
Mun pitäis saada lykkäystä ajokortin kakkosvaiheen suorittamiseen. Se ilmeisesti kuitenkin on mahdollista, mutta miten ja mitä maksaa??

Nimim. "Epätietoinen"
 

scholl

Jäsen
Ohmi kirjoitti:
Itselläni on tällä hetkellä pieni ongelma. Muutin heinäkuussa reilun kilometrin päähän työpaikastani, eikä työajojakaan ole enää entiseen malliin, jolloin työajoja tuli liki 1000 kilometriä kuukaudessa. Autona on tällä hetkellä -05 vuoden BMW 120dA, jolla on ajettu vajaa 9000 kilometriä, eikä sille ole juurikaan käyttöä. Miten auton suoramyynti tai mahdollisesti vaihto halvempaan kannattaisi tehdä. Itse asiassa tällä hetkellä riittäisi mopokin, kun niilläkin voi jo nykyään ajaa kakspäällä ja vaimokkeella on auto(volkkari), jolla voi käydä kaupassa lumituiskussa.

Onko kenelläkään hyviä neuvoja, miten autosta saisi parhaamman hinnan?

Ilmoitus Kauppalehteen. Toinen vaihtoehto on su Hesari (en tiedä onko Turun Sanomat millainen), mutta sen ongelmana on se, etteivät ihmiset ehkä ehdi niitä ilmoitussivuja selaamaan. Voi tulla kuitenkin soittoja Hesarin perusteella. Riippuu pitkälti siitä, että paljonko vastaavia ykkösen dieseleitä on autoliikkeissä tarjolla. Tuohan on kuitenkin heti toimitukseen.

Keltsi on hieman halvempia varten ja tuo mainittu Nettiauto jengille, jolla ei joko ole flätää tai eivät halua sitä käyttää. Siellä myydään rouskuja, paremmat autot eivät samalla tavalla saa asiallisia kyselijöitä.

Yksityisen on toki nykyään hieman hankalampi myydä autoansa kuin ennen johtuen osittain rahoituskuvioiden muutoksesta ja ulkomailta tuonnista. Niinpä yhtenä vaihtoehtona voi olla jättää auto jonnekin esim. vähän pienempään liikkeeseen myyntitiliin. Silloin tosin saatu hinta voi olla vähän huonompi kuin mitä hyvällä tuurilla saat itse myytynä.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Kannelmäki Big Reds kirjoitti:
Mun pitäis saada lykkäystä ajokortin kakkosvaiheen suorittamiseen. Se ilmeisesti kuitenkin on mahdollista, mutta miten ja mitä maksaa??

Poliisiasemalle vaan, niin kyllä ne neuvovat. Ei kyllä kannata lykätä, jos vaan mitenkään onnistuisit hoitamaan asian nyt. Nauratti kun olin itse menossa ajamaan kakkosvaihetta, niin erään autokoulun kurssi oli jo täynnä ja minulla oli ajoaika menossa umpeen, niin ehdottivat pokkana, että voithan sinä hakea lykkäystä. Siinä vaiheessa meinasin revetä, mutta pystyin hillitsemään itseni ja kysyin, että paljonko se maksaa, se lykkääminen siis(en todellakaan ollut lykkäämässä, mutta huvikseni kysyin). En kyllä millään muista mitä se maksoi, mutta muistelisin, että se oli vähintään noin 60 euroa, mutta saattaa olla myös paljon enemmän, en todellakaan ole varma. Itse en todellakaan lykännyt, vaan sanoin meneväni muualle ajamaan sen ja niin myös tein.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
scholl kirjoitti:
Ilmoitus Kauppalehteen.
.
.
.
Niinpä yhtenä vaihtoehtona voi olla jättää auto jonnekin esim. vähän pienempään liikkeeseen myyntitiliin.

Näistä se kai sitten pitää valita. On se kumma juttu ettei Suomesta löydy bisnesmiehiä, jotka ostaisivat tällaisia autoja omaan piikkiinsä käteisellä ja yrittäisivät sitten myydä sen katteella eteenpäin - vanhalle kunnon osto- ja myyntiliikkeelle olisi tilausta autopuolellekin. Ja eihän nämä autot nyt mitään omakotitaloja ole, joten riskit olisivat kuitenkin monta kertaa pienempiä.
 

Tuamas

Jäsen
Kannelmäki Big Reds kirjoitti:
mutta enpähän löytänyt parempaakaan paikkaa. Eli:
Mun pitäis saada lykkäystä ajokortin kakkosvaiheen suorittamiseen. Se ilmeisesti kuitenkin on mahdollista, mutta miten ja mitä maksaa??

Nimim. "Epätietoinen"

- Kuten tuossa jo sälli mainitsikin, että ei mitään järkeä tuota lykätä. Sen ajaa käytännössä päivässä läpi ja hylsyä ei voi saada. Täysin turha juttu. Tunti jutustelua opettajan kanssa, tuntia normiajoa autokoulun autolla ja liukkaalla puoli päivää. Eli ellei aivan mahdotonta ole sitä suorittaa, ei kannata jättää käymättä.
Ja kulut tuosta lykkäyksestähän taitavat olla 30-60e, riippuen siitä ottaako uuden kahden vuoden kortin vai lykkääkö suorittamista.

Toinen vaihtoehtohan on tehdä kuten minä ja ajaa kortti hyllylle, niin lykkääntyy automaattisesti, tosin pääsee sitten inssiinkin uusiksi.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Ohmi kirjoitti:
Näistä se kai sitten pitää valita. On se kumma juttu ettei Suomesta löydy bisnesmiehiä, jotka ostaisivat tällaisia autoja omaan piikkiinsä käteisellä ja yrittäisivät sitten myydä sen katteella eteenpäin - vanhalle kunnon osto- ja myyntiliikkeelle olisi tilausta autopuolellekin. Ja eihän nämä autot nyt mitään omakotitaloja ole, joten riskit olisivat kuitenkin monta kertaa pienempiä.

Eikös Kehä Kolmosen varrella ole vaikka kuinka paljon näitä..? Stadarissa on ainakin joka päivä ilmoja, joissa "Ostetaan autoja käteisellä." Ja joo totta, nälkäisiä hintojahan nämä niistä maksavat...
 

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Ohmi kirjoitti:
Näistä se kai sitten pitää valita. On se kumma juttu ettei Suomesta löydy bisnesmiehiä, jotka ostaisivat tällaisia autoja omaan piikkiinsä käteisellä ja yrittäisivät sitten myydä sen katteella eteenpäin - vanhalle kunnon osto- ja myyntiliikkeelle olisi tilausta autopuolellekin. Ja eihän nämä autot nyt mitään omakotitaloja ole, joten riskit olisivat kuitenkin monta kertaa pienempiä.

Ota autostasi digikameralla valokuvia ja lähetä kuvat tietoineen sähköpostilla niin moneen liikkeeseen kuin viitsit kysyen ostotarjouksia.

Pieni vaiva ja kyllä niitä hintatarjouksia sähköpostiisi pulpahtelee. Saat ainakin jotain osviittaa autosi markkinahinnasta. Mutta älä sitten järkyty trokareiden tarjouksista, toki sieltä varmaan asiallisiakin hintoja saa.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Syksy ja autokuume...

Pistetäänpä nyt tähän ketjuun pieni tiedustelu. Tarkoitukseni on ostaa käytetty n. 5000 - 10000 hintainen auto. Olisiko kenelläkään tarjota hyviä ehdotuksia tai suosituksia rahoitusvaihtoehdoksi? Tarvittaessa pystyn pistämään max. 2000 euroa käsirahaa, mutta jos lainaa saa koko summalle, niin parempaakin käyttöä löytäisin vaatimattomille säästöillleni. Ensimmäisenä vaihtoehtona ajattelin lompsia "oman" pankkini konttoriin neuvottelemaan lainasta, mutta kysynkin ensin teiltä mahdollisia vinkkejä - suora pankkilaina, autokauppojen omat rahoitusjärjestelyt, vai mikä kannattaisi?

Aikaisemmat autoni olen ostanut käteisellä - mikä ei johdu hyvästä maksukyvystäni, vaan siitä, että olen ostanut vanhoja romuja. Tällä hetkellä ei ole tarjottavana mitään ruosteläjää vaihdossa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Pankkilaina lienee edullisin vaihtoehto, eikä sinun tarvitse käyttää välttämättä säästöjäsi, mutta olet sitten naimisissa autosi kanssa koko laina-ajan. Autoliikkeiden rahoitustarjoukset ovat yleensä kalliimpia loppusummaltaan, mutta ne eivät sido sinua niin paljon, mikäli kuume yllättää uudelleen --> lunastavat usein loppuvelan pois. Eli puolensa kussakin.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
sampio kirjoitti:
Pankkilaina lienee edullisin vaihtoehto, eikä sinun tarvitse käyttää välttämättä säästöjäsi, mutta olet sitten naimisissa autosi kanssa koko laina-ajan. Autoliikkeiden rahoitustarjoukset ovat yleensä kalliimpia loppusummaltaan, mutta ne eivät sido sinua niin paljon, mikäli kuume yllättää uudelleen --> lunastavat usein loppuvelan pois. Eli puolensa kussakin.
Kokonaiskustannusta verrattaessa kannattaa muistaa huomioida että autoliikkeen kautta otettuun rahoitukseen kuuluu yleensä ainakin liikennevakuutus, kaskosta en tiedä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Twite kirjoitti:
Kokonaiskustannusta verrattaessa kannattaa muistaa huomioida että autoliikkeen kautta otettuun rahoitukseen kuuluu yleensä ainakin liikennevakuutus, kaskosta en tiedä.
Jeps, unhoitin tuon. Kasko taitaa olla vapaasti valittavissa ja lätkäistään lyhennyksen päälle, mikäli niin haluaa.

Vaughan, jos auton koolla ja imagolla ei ole järkyttävän paljon väliä, tarjoaa Chevroletin (siis tämän korealaisversion) jälleenmyyjät välillä käsirahattomia rahoitustarjouksia. Chevrolet Kalos olisi irronnut ilman käsirahaa alle 300 sadalla eurolla kuukaudessa ainakin täältä läntiseltä Uudeltamaalta muutamaan otteeseen. Jos tällainen tarjous tulee vastaan, niin harkitse vakavalla mutta elämänmyönteisellä otteella, saisit uuden auton ja säästötkin säilyisivät. Notta sellasta.
 

scholl

Jäsen
Pankkirahoituksella ja rahoitusyhtiön autorahoituksella on yksi olennainen ero. Pankkilainassa auto ei yleensä kelpaa vakuudeksi, toisin kuin rahoituksessa. Rahoituksella ostettuun autoon vaaditaan myöskin kaskovakuutus, mutta ne vakuutukset voi kyllä ottaa ihan mistä tahtoo. Olen myöskin Sampion kanssa eri mieltä siitä, että pankkilaina sitoisi sillä tavalla enemmän kuin hän mainitsi. Tottakai sitoo siinä, että jos sulla lähtee lopullisesti lapasesta niin rahoitusyhtiö saisi fyrkkansa pois sillä, kun hakee auton takaisin, kun taas pankin kanssa tilanne voi mennä hankalammaksi, mutta ei se pankkilaina hankaloida autonvaihtoa. Ostajalle vaan "maksetaan" hyvityshinta vaihdokista, jonka hän voi käyttää uuden auton hankintaan.

Autoliikkeiden myymiin autorahoituksiin tulee rahoituspäätös alle millisekunnissa ja näin ollen se on paljon vaivattomampaa kaupankäyntiä kuin se, että joutuisi pankissa käymään. Korkoeroa tietysti voi olla, mutta jos niin ajattelee niin onhan autoliikkeilläkin joskus jonkinlaisia diilejä mitä rahoituskorkoon tulee.

Tähän loppuun voisi kertoa kokemuksen varmaankin surkeimmasta autokokemuksesta, mitä on taas miljoonaan vuoteen kokenut. Hertz nimittäin antoi käyttööni Mazda6 farkun viime perjantaina Malpensan kentällä. NE vuokraamoiden or similar autokuvaukset ovat todella syvältä, koska sitten voi käydä noin, että mustana pekkana jää japsi tassuun ja sille ei voi mitään, kun muita autoja ei ole vapaana. Ehkäpä vuokraamo luuli, että olen 70+ ikäinen eläkeläinen, kun piti tuollainen hopeinen masentava japsifarkku antaa. Se oli kaiken lisäksi manuaali. Joku vajaa 1000km ajelin sillä ja täytyy sanoa, että järkyttävä rousku ja hävettävää oli sellaisessa istua. Käsittämätöntä, että joku oikeasti maksaa rahaa tuollaisesta autosta. Se oli kahden litran dieseli ja tosiaan manuaali. Ainoa mikä siinä oli niin tilaa oli yhdelle miehelle ja kapsekeille runsaasti, mutta muuten aivan käsittämätön auto. Kyllä nyt ainakin tuolla ruuhkaeuroopassa voisi jokainen vuokra-auto olla automaattivaihteinen ja sen lisäksi Euroopassa pitäisi olla vuokrattavat autot eurooppalaisen autoteollisuuden tuotteita eikä mitään riisivehkeitä. Tosin omistussuhteistahan tuokin johtui.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
scholl kirjoitti:
Tähän loppuun voisi kertoa kokemuksen varmaankin surkeimmasta autokokemuksesta, mitä on taas miljoonaan vuoteen kokenut. Hertz nimittäin antoi käyttööni Mazda6 farkun viime perjantaina Malpensan kentällä. NE vuokraamoiden or similar autokuvaukset ovat todella syvältä, koska sitten voi käydä noin, että mustana pekkana jää japsi tassuun ja sille ei voi mitään, kun muita autoja ei ole vapaana. Ehkäpä vuokraamo luuli, että olen 70+ ikäinen eläkeläinen, kun piti tuollainen hopeinen masentava japsifarkku antaa. Se oli kaiken lisäksi manuaali. Joku vajaa 1000km ajelin sillä ja täytyy sanoa, että järkyttävä rousku ja hävettävää oli sellaisessa istua. Käsittämätöntä, että joku oikeasti maksaa rahaa tuollaisesta autosta. Se oli kahden litran dieseli ja tosiaan manuaali. Ainoa mikä siinä oli niin tilaa oli yhdelle miehelle ja kapsekeille runsaasti, mutta muuten aivan käsittämätön auto. Kyllä nyt ainakin tuolla ruuhkaeuroopassa voisi jokainen vuokra-auto olla automaattivaihteinen ja sen lisäksi Euroopassa pitäisi olla vuokrattavat autot eurooppalaisen autoteollisuuden tuotteita eikä mitään riisivehkeitä. Tosin omistussuhteistahan tuokin johtui.

Pitäisi kyllä yrittää pysyä kaukana näistä sun provoista, mutta kun ei saatna pysty. Yritä nyt scholli taas ymmärtää että makuja on erilaisia. Toisten mielestä juuri tuo sinun mainostamasi automaatti on niitten 70+ pappojen juttu. Samoin nuo Eurooppalaiset "laatuautot".

Onko joku kehdannut ohittaa sinut ja veeseittenkymppisen automaatti Volvosi jollain vanhalla japsi"rouskulla" ? Mitäs jos kaivaisit ne hiekat sieltä pimpistä ja lähtisit ostamaan kunnon japsiauton niin pääsisit tuosta kateudestasi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
scholl kirjoitti:
Olen myöskin Sampion kanssa eri mieltä siitä, että pankkilaina sitoisi sillä tavalla enemmän kuin hän mainitsi. Tottakai sitoo siinä, että jos sulla lähtee lopullisesti lapasesta niin rahoitusyhtiö saisi fyrkkansa pois sillä, kun hakee auton takaisin, kun taas pankin kanssa tilanne voi mennä hankalammaksi, mutta ei se pankkilaina hankaloida autonvaihtoa. Ostajalle vaan "maksetaan" hyvityshinta vaihdokista, jonka hän voi käyttää uuden auton hankintaan.
Totta, ajattelin hiukan liian monimutkaisesti. Kyllähän kummassakin tilanteessa saa auton vaihdettua, jos velkaa on maksettu niin paljon pois, että vanhan velan saa kuitattua pois ja auton arvosta riittää vielä käsirahaksikin.

scholl kirjoitti:
Tähän loppuun voisi kertoa kokemuksen varmaankin surkeimmasta autokokemuksesta, mitä on taas miljoonaan vuoteen kokenut. Hertz nimittäin antoi käyttööni Mazda6 farkun viime perjantaina Malpensan kentällä. NE vuokraamoiden or similar autokuvaukset ovat todella syvältä, koska sitten voi käydä noin, että mustana pekkana jää japsi tassuun ja sille ei voi mitään, kun muita autoja ei ole vapaana.
Isomman keskiluokan farmari, mitä sitten odotit? Opel Vectraa? Toiseksi, miksi et paljon matkustelleena ihmisenä varannut itsellesi hyvissä ajoin automaattia? Ja jos merkki ei miellyttänyt, olisit hypännyt suoraan premium-kokoluokkaan. Mikäli sihteerisi mokasi, niin ei muuta kuin kengän kuva kannikkaan. Ja jos kyseessä oli äkkilähtö, se on sitten voi voi. Eivät hotellitkaan jemmaa sviittejä, jos sieltä vaikka Jaggerin Mick sattuisi tulemaan yökylään. Autot menevät siinä järjestyksessä kuin ne varataan tai tullaan hakemaan.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vaikka scholl postaa yleensä provopaskaa, täytyy kerrankin asettua miehen puolelle. Mazda 6 on jopa minun "hintaluokassa" auto, jota kerran ajaneena en pidä enää edes vaihtoehtona. En edelleenkään ymmärrä miksi niitä on saatu myytyä niin paljon? Onhan auto kohtuullisen vähän korjaamokäyntejä vaatinut, mutta silti. Itse en ole itä-eurooppalaista käyttänyt kuin pakollisissa kilometrihuolloissa plus yhden tiivisteen (takuu)korjaus. Enkä pidä järin pahana sitäkään, varsinkin kun huollotkin on hinnoiteltu erittäin kilpailukykyisesti. Joten silläkään asialla ei "japsin" hankintaa pysty perustelemaan.
 
Vaughan kirjoitti:
Olisiko kenelläkään tarjota hyviä ehdotuksia tai suosituksia rahoitusvaihtoehdoksi?

Itse vaihdoin juuri autoa. Riittävä väliraha oli tilillä, mutta otin silti rahoituksen: korko kun oli kuluineen 0%. Omaa nimeään ei saa rekisteriotteeseen omistajan kohdalle, mutta sen kanssa pystyy kyllä elämään.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jonsei Pappa betala, niin autoliikkeen 0-prosenttikampanja on varmaan paras. Sen jälkeen edullisinta taitaa olla ns. "remonttilaina" pankistasi. Senhän saat, jos omistat oman asunnon. Rahaa voi tarvita vaikka "kylppärin laittoon" tai "keittiön koneistuksen uusimiseen". Prosentiksi tulee sama kuin asuntolainassa (nyt jotain 3%), mutta verovähennysoikeutta siitä ei luonnollisesti saa. Pankki ei kysele tilisiirron jälkeen mihin rahasi olet pistänyt.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tommy kirjoitti:
Toyotalta uusi kauppakassi, Aygo.

Onko tämä se sama koppura joka tulee käytännössä samanlaisena autona kolmelta eri valmistajalta samaan aikaan? Citroen taisi olla yksi toyotan lisäksi.

Itse en kyllä näe tuollaiselle autolle mitään järkevää syytä ellei ajo ole puhtaasti kaupunkiajoa. Alle litran koneella ei kauheasti maantiellä nautita ajamisesta. Kallis ei tosin ole ja tekniikan puolesta varmasti luotettava peli.
 

scholl

Jäsen
vision kirjoitti:
Onko tämä se sama koppura joka tulee käytännössä samanlaisena autona kolmelta eri valmistajalta samaan aikaan? Citroen taisi olla yksi toyotan lisäksi..

Joo Citroën C1 ja Peugeot 107 ovat samoja autoja pääpiirteittäin. Ranskassa näin aika paljon C1:stä liikenteessä ja nyt Italiassa tuota Pösöä.
vision kirjoitti:
Itse en kyllä näe tuollaiselle autolle mitään järkevää syytä ellei ajo ole puhtaasti kaupunkiajoa. Alle litran koneella ei kauheasti maantiellä nautita ajamisesta. Kallis ei tosin ole ja tekniikan puolesta varmasti luotettava peli.

Itse näen tuollaiselle autolle ihan selvän tilauksen. Aivan samalla tavalla smartillekin on tarvetta, vaikka on pieni moottori. On turhauttavaa, jos on hirveät ruuhkat, jos silloin joutuu ajamaan isolla autolla, mitä ei mahdu pysäköimään. Joissain maissa on kaikenlisäksi parkkitaloissa erikseen paikkoja pikkuautoille.

Mietitäänpä myöskin jotain eläkeiläistä, opiskelijaa tai muuta henkilöä, joka ajaa pääasiassa vain kaupunkiajoa. Halpa auto, joka kuluttaa vähän. Sehän on hyvä ratkaisu silloin. Ja kun lapselle ostetaan 18v tuollainen niin ei kaahaa ainakaan. Tai miksipä ei joku pariskunta voisi pitää tuollaista kakkosautona, jolla kaupungissa ajaa, koska harvoin molemmat samanaikaisesti maantiellä liikkeellä ovat. Itse voisin harkita, että mulla olisi yksi tuollainen joku pikkuauto kaupunkikäyttöön eli ns. kauppakassina.

Siis idea on mielestäni hyvä ja muut valmistajat seurannevat perässä.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
vision kirjoitti:
Onko tämä se sama koppura joka tulee käytännössä samanlaisena autona kolmelta eri valmistajalta samaan aikaan? Citroen taisi olla yksi toyotan lisäksi.

Itse en kyllä näe tuollaiselle autolle mitään järkevää syytä ellei ajo ole puhtaasti kaupunkiajoa. Alle litran koneella ei kauheasti maantiellä nautita ajamisesta. Kallis ei tosin ole ja tekniikan puolesta varmasti luotettava peli.

Pienenä provona tämän heitin kuitenkin (kun täällä ei puhuta kun < 40 000 euron autoista),
itse ajan autolla ainoastaan kaupungissa. Mitä nyt muutama vierasottelu Tamperella / Turussa. Tällä hetkellä alla on vuoden vanha Honda Jazz, joka tosin Aygoon verrattuna jo isompi auto. Mutta katsotaan.

Uutta Nissan Almeraa myös odotellessa.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Onko Helsingissä yhtään autotuning-liikettä? Pitäisi ostaa uusi vapaavirtaussuodatin, merkki voisi olla vaikkapa BMC tai Green. Googlella olen yrittänyt kovasti mutta ei tuloksia. Kaikki liikkeet jossain Ala-Vilppulassa tai Punkalaitumella.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Rööri kirjoitti:
Mutkaista asfalttitietä sillä menee aika monelta autolta näkymättömiin. Itselläni ei ole ollut kuin yksi paremmin kaarteissa istuva auto. Lumella ja hiekalla riemua rajoittaa se, ettei luistonestoa saa kytkettyä pois päältä. Jää nelivedon maukkaat nelipyöräsladit torsoiksi.
TT:ssä on Haldex-nelari, ja Haldexhan toimii niin, että auto on muuten ihan tavallinen etuvetoinen, mutta heti kun etupyörät lyövät tyhjää, niin silloin vasta tulevat takapyörät vetelemään mukaan jollain 30% voimanjaolla. Haldex-kytkintä ohjaa joku elektoniikkaboksi, vähän kuin ABS, ESP tms luistonestosysteemit.

Sen sijaan pitkittäiskoneisissa Quattroissa (eli A4, A6, A8) on Torsen-nelari, joka on ihan oikeasti jatkuva ja täysin mekaanisesti kuormaa tasaisemmin jakava. Puritaanien mielestä Haldex onkin "lasten guatro", sillä se maailman yleisin, paras ja huikein Audin nelivetotekniikka oli silloin ja nyt tuo Torsen (Audi-lehden mukaan :). Esim. yllä mainitulla mutkaisella asfalttitiellä ei TT:n nelivetoisuudesta ole mitään hyötyä tai hupia verrattuna vastaavaan etuvetoiseen. Mitä nyt takapää tuo vaan massaa lisää.

scholl kirjoitti:
Rahoituksella ostettuun autoon vaaditaan myöskin kaskovakuutus, mutta ne vakuutukset voi kyllä ottaa ihan mistä tahtoo.
Ei kai se kaskon otto pakollista ole (tai kai se laitoksestakin riippuu), mutta toki rahoituslaitokset haluavat, että omaisuutensa on hyvin vakuutettu, ja näin ollen tarjoavat omia liikenne+kaskovakuutuksiaan kauttansa tingittyyn bulkkihintaan; tutuilta yhtiöiltä ja helposti vertailtavissa olevilla tutuilla tuotteilla. Miinuksena boonukset, eli niitä ei kerry eikä niillä alennusta saa. Mutta jos ei niitä ole ennestäänkään, niin järjestäin rahoituslaitoksen vakuutukset ovat niitä selkeästi kokonaisedullisimpia olleet. Sitäpaitsi laini "autovakuutusbonukseni ovat maksimaaliset" kalskahtaa niin harmaahapsuiselta lakkipäiseltä nissan-kuskilta, ettei pahemmasta väliä.

Autonvaihtorumbassa aina tulee noita vähän tutkittua, ja vaikka rahaa saakin pankista hieman halvemmalla, niin vakuutuksissa tulee mulla sen verran eroa, että se etu rahan hinnassa sulaa sitten siihen, lurps.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös