Autoiluketju

  • 3 307 827
  • 18 973

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Autoiluun tämäkin osaltaan liittyy, vaikkei ehkä varsinaisesti:

Onko Helsingissä missään ilmaisia parkkipaikkoja johon auton voi jättää ja tilaa löytyy lähes varmasti? Linnanmäen lähettyvillä, mielellään n. 2km säteellä?

Kiitän etukäteen tietäjiä ja viitsijöitä!! =)
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Sinänsä hinaustilastoa luotettavampi on nähdäkseni katsastustilasto, joista laajin taitaa olla Tüvin koostama raportti.

TÜV-katsastusraportti 2015

Tästäkin voidaan vielä viisastella, että pitäisi olla sekä ikä että kilsat noin suurinpiirtein samalla tasolla. Tsekkasin omaa rassia, ja sillähän oli ikäluokassaan rassattu noin puolitoista kertaa keskiarvo ja pahimmillaan yli tuplat kärjessä olleisiin. Joku kerroin kilsojen mukaan vikojen ilmenemiseen voisi olla hyvä, kuten oikeassakin elämässä tapahtuu. Vuosimallin sijaan voisi myös olla parempi repäistä korimalli mukaan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onko Helsingissä missään ilmaisia parkkipaikkoja johon auton voi jättää ja tilaa löytyy lähes varmasti? Linnanmäen lähettyvillä, mielellään n. 2km säteellä?
Kiitän etukäteen tietäjiä ja viitsijöitä!! =)

Tietenkin vireinen eltsu tulee ekana mieleen, eli vauhtitie. Yleensä tosin lintsin aukioloaikoina kohtalaisen täynnä, mutta heti kun lintsi aukeaa tuolla on vielä tilaa.

Oma vinkki on lintsillä kävijöille että jättäkää auto lähelle, maksakaa parkkimaksut mutta ottakaa kylmälaukkuun eväät ja termariin kahvit sillä säästää helposti ainakin 20€.
Asian sivusta, tällä tavalla olen käynyt lintsillä käyttämättä eurokaan kun mukula pääsi vielä ilmaiseksi niihin noin kuuten laitteeseenkin. Kätevää ja ison hatun nosto tästä lintsille, hyvillä mielin voi sitten joskus ostaa rannekkeen kun on saanut nyt muksu käyttää joitain laitteita jo pari vuotta ilmaiseksi.

_
 

Veijari

Jäsen
Volvo-asiantuntijoita paikalla?
Auton toinen avain ei toimi kunnolla. Ovet avautuu kaukosäätimestä, avain menee virtalukkoon ja virratkin menee päälle mutta auto ei starttaa. Eikä tämä ongelma esiinny joka kerta vaan satunnaisesti. Avainta vaihtamalla auto starttaa normaalisti, eli vain toinen avaimista ei jostain syystä toimi joka kerta.
Jos ajonesto jäisi jostain syystä päälle niin mahtaisiko edes virrat mennä päälle? Onko tuossa avaimessa jokin tunnistin, joka ei mahdollisesti toimi, tai onko vika virtalukossa? Autona vm. 2010 Volvo XC 90.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tyhmä kysymys, mutta mites avaimen paristo? Usein tyhjentyvä paristo vaikuttaa kyllä kaikkeen toimintaan mutta kuitenkin. Meillä ainakin parani avainten toiminta kun vaihdoin patterit uusiin vaikkei mitään vikoja esiintynyt.
 

Tuamas

Jäsen
Tyhmä kysymys, mutta mites avaimen paristo? Usein tyhjentyvä paristo vaikuttaa kyllä kaikkeen toimintaan mutta kuitenkin. Meillä ainakin parani avainten toiminta kun vaihdoin patterit uusiin vaikkei mitään vikoja esiintynyt.

Voi sekin tietysti olla, mutta koska ovet avautuvat kakella ihan normaalisti, niin tuo siru kuulostaisi loogisemmalta.

Halvemmaksi varmaan tulee pariston vaihto ensin.
 

Veijari

Jäsen
Juu, lähetään helpoimmasta liikkeelle, eli parin euron pattereiden vaihto. Toi oli itseasiassa merkkiliikkeenkin ensimmäinen korjausneuvo kun sinne äsken soittelin.
 

Veijari

Jäsen
Voi sekin tietysti olla, mutta koska ovet avautuvat kakella ihan normaalisti, niin tuo siru kuulostaisi loogisemmalta.

Halvemmaksi varmaan tulee pariston vaihto ensin.
Joopa joo, ei auttanut patterin vaihto. Pakko kai se on viedä marmoritiskille hoitoon.
 

Beergenheim20

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Jokerit, OJ
Itse kävin kerran koeajamassa erästä autoa. Avain ja vara-avain ootteli mukitelineessä ja nappasin siitä sitten päällimmäisenä olleen vara-avaimen. Yllätys olikin suuri kun auto koitti käynnistyä, muttei lähtenyt käyntiin. Bensaakin oli jne.

Myyjän juttusille ja ihmetteli hän itsekin. Otti sitten sen pääavaimen, koetti sillä ja voalaa. Heti hörähti. Vara-avaimessa oli jotain vikaa/ei oltu koodattu. Eli sirussa luulis olevan vika.
 

Fordél

Jäsen
Tuli teetettyä autoon kovavahaus. Hintaa oli 140 €, mutta pitäisi kestää vähintään kahdeksan kuukautta. Katsotaan, mikä on pesujen jälkeen kesto, mutta ainakin näin alkuun olen kyllä todella tyytyväinen jälkeen. Mielenkiintoisena juttuna sai kaupan päälle jonkinlaisen pinnotteen laseihin. En ihan ymmärtänyt, että mikä on idis, mutta vesi käyttäytyy kyllä pinnalla eri tavalla kuin aikasemmin.

Gasumilla oli muuten aika mukava kampanja. Maaliskuussa kaasuauton ostaneille kolmeksi kuukaudeksi ilmaiset kaasut. Huikeeta ja tulee juuri sopivaan saumaan, kun pääsee kevään ja kesän huristelemaan ilman polttoainekuluja.
 

Beergenheim20

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Jokerit, OJ
Onhan näitä, mm. turtlen 5sateesta. Toimii kuin vaha, eli hylkii vettä. Ei tartte aina etes pyyhkijöitä.

Mutta sanottakoon tuosta mainitsemastani tuotteesta, että aamulla ikkunat aina huurussa, kunnes vähän auto lämpenee. Jättää semmosen kalvon siihen mikä sit huurustuu. Tiedä sit toimiiko muut samanlaiset tuotteet paremmin.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Nuo katsastus- ja hinaustilastot ovat ihan sitä itseään. Tämä Ilta-Sanomien hyvä uutinen muutaman vuoden takaa kertoo enemmänkin siitä, että mitkä pirssit oikeasti niitä kilometrejä kestävät. Mielelläni pomppaan jostain pallonivelestä ja käyn näyttämässä uudestaan, jos 440 000 kilometriä ajetulla Mersullani ajaa vielä muutaman saturaistuhantisen koneen ja laatikon puolesta.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mulle riitti yksi e mese vieroittamaan johtotähdestä. Ostettaessa 165tkm mittarissa ja vikoja jatkuvasti. Ei jättänyt kuitenkaan tielle. Laadun puolesta yksi huonoimmista mitä mulla on koskaan ollut ja siinä sarjassa on myös paljon ajettuja romuja vanhoista fiestoista lähtien. Kyyti oli sinänsä OK, mutta kypsyin vehkeeseen muuten.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Tarttis lastenvaunut ja isohko koira mahduttaa takaluukkuun. Koira ei ole tottunut kulkemaan häkissä, joten onko kokemuksia auton tavaratilan kahteen osaan jakavista väliverkoista? Noita löytynee ainakin netistä mutta kuinkakohan on tuollaisen pysyvyys paikallaan? Äkkiseltään katottuna tuollainen kirrataan vaan kiinni paikoilleen ilman pysyviä ruuvikiinnityksiä, joka on tietysti hyvä ajatus, ettei tarvitse takaluukun verhoiluja pilata.
Esim. tuollainen: http://www.tarvikkeet.fi/pdf/files/8029.pdf

Travall:in tavaratilan jakajan kun ostat, niin tarvitset myös siihen sen ns. koiraverkon, jotta saat tuon jakajan kiinni. Kahdessa viimeisessä autossa (uusi Octavia ja uusi Superb) ollut/on tuo koiraverkko käytössä ja suosittelen lämpimästi. On helppo ja nopea asentaa, eikä tarvitse tehdä niitä pysyviä ruuvikiinnityksiä. Hintakin on edullinen verrattuna marmorin hintoihin.
 

Jindebyne

Jäsen
Golf farkku R, JÖSSES. Kiva lelu, ei kotiudu meille mutta pakko oli kokeilla kun oli tarjolla. Tsiisus

Minulla oli viikonloppuna 280hv Leon ST Cupra. Aika mieletön ajofiilis tuollakin oli verratuna omaan nykyiseen Audi A3 1.8TFSI Quattroon (180hv). Toki etuvetoinen ja sisustan viimeistely miten sen nyt sanoisin; nuorekkaampi? Kuitenkin todella maistuva ajettava ja tekisi mieli kokeilla myös tuota Golf ärrää. Hinta kuitenkin Golfissa karkaa liian kovaksi, joten ehkä parempi etten aja ollenkaan.

Leon meni kyllä vakavempaan harkintaan kuin osasin etukäteen ajatella, mutta katsotaan nyt kun ei tuolla nykyiselläkään autolla ole ikää kuin vajaa kaksi vuotta ja 45000km mittarissa.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Mulle ripaljon yksi e mese vieroittamaan johtotähdestä. Ostettaessa 165tkm mittarissa ja vikoja jatkuvasti. Ei jättänyt kuitenkaan tielle. Laadun puolesta yksi huonoimmista mitä mulla on koskaan ollut ja siinä sarjassa on myös paljon ajettuja romuja vanhoista fiestoista lähtien. Kyyti oli sinänsä OK, mutta kypsyin vehkeeseen muuten.


Millaista vikaa oli? Itselllä kutittelee todella paljon C-sarjalainen bensakoneella vuosimallin 2010 nurkilta.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Millaista vikaa oli? Itselllä kutittelee todella paljon C-sarjalainen bensakoneella vuosimallin 2010 nurkilta.
Ruoste, ruoste ja ruoste. Oikean takalasin nostin usein, puolia monta(bensa v6, joka pytyllä 2) nokkaketju venyi alta 200tkm vaihtoon, automaatista joku palikka simahti kahdesti (tasaisessa ajossa kierrokset vaelsi), antureita koneeseen, kulutusosia keulaan, kun keulapaino "söi" niitä, bensapumppu (se takana oleva), noi on muistissa, mut oil siinä vielä jotain murhetta. 201tkm oli mittarissa kun luovuin ja vuosimalli oli 2001. Penkinlämmittimet olisi pitänyt korjata, mutta oli liian kallista. Toisessa jakkarassa oli penkki ½ teholla ja selkänoja täysilla ja viereisessä päinvastoin. Ainoo katiska mulla koskaan, jossa on tarvinnut urputtaa penkinlämmittimistä. Mersu "laatua".
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
2000 luvun taitteessa nuo mersut ruostuivat. Sekä E, että C-mallit. Jostakin vuodesta 2006 ovat koriltaan parempia eivätkä enää ruostu. Muutenkin laadultaan ihan hyviä.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Millaista vikaa oli? Itselllä kutittelee todella paljon C-sarjalainen bensakoneella vuosimallin 2010 nurkilta.
Älä vaan mee viemään mun harkitsemaa autoa kaupasta, jos oma kuume vielä tästä sattuu pahenemaan ja kaupoille tulee ryhdyttyä:) CGI-koneinen automaatti itselläkin seuraavana varmaan vuorossa. Noh katsotaan, jos rahat menisivät sittenkin mp:n päivitykseen.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Älä vaan mee viemään mun harkitsemaa autoa kaupasta, jos oma kuume vielä tästä sattuu pahenemaan ja kaupoille tulee ryhdyttyä:) CGI-koneinen automaatti itselläkin seuraavana varmaan vuorossa. Noh katsotaan, jos rahat menisivät sittenkin mp:n päivitykseen.


Kilpajuoksuksi menee, soiteltu pitkin Suomea sopivien perässä...
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Minulla oli viikonloppuna 280hv Leon ST Cupra. Aika mieletön ajofiilis tuollakin oli verratuna omaan nykyiseen Audi A3 1.8TFSI Quattroon (180hv). Toki etuvetoinen ja sisustan viimeistely miten sen nyt sanoisin; nuorekkaampi? Kuitenkin todella maistuva ajettava ja tekisi mieli kokeilla myös tuota Golf ärrää. Hinta kuitenkin Golfissa karkaa liian kovaksi, joten ehkä parempi etten aja ollenkaan.

Leon meni kyllä vakavempaan harkintaan kuin osasin etukäteen ajatella, mutta katsotaan nyt kun ei tuolla nykyiselläkään autolla ole ikää kuin vajaa kaksi vuotta ja 45000km mittarissa.

Millaset kokemukset A3:sta? Mä harkitsen tässä uuden facelift-mallin hankintaa Polo GTn tilalle. Lienee nelivedon yhteydessä uusi 2.0 kone tarjolla. Golf R menee kanssa turhan kalliiksi ja en mene edes ajelemaan semmoisella ettei ala harmittamaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toki etuvetoinen ja sisustan viimeistely miten sen nyt sanoisin; nuorekkaampi?

Minä käyttäisin mieluummin sanoja "halpa" ja "lelumainen". Onhan nuo Seatit varsin hyviä ajaa ja varmasti alkaa kutittelemaan kun tuollaista melkein 300 hv "pikkukippoa" käy ajamassa, mutta en kyllä itse Audia Seatiin vaihtaisi vaikka olisikin se 100 hv enemmän. Toki jos tarkoitus ajaa vain pari vuotta niin sitten ehkä menee Seatkin mutta mitä nyt olen itse Seateilla ajanut ja kuunnellut tutun autokorjaamoyrittäjän "suosituksia" niin on kyllä huonosti tehtyjä autoja jotka alkaa yllättävän pienillä kilometrimäärillä menemään kovin käytetyn näköiseksi ja tuntuiseksi.
 

Fordél

Jäsen
Toki jos tarkoitus ajaa vain pari vuotta niin sitten ehkä menee Seatkin mutta mitä nyt olen itse Seateilla ajanut ja kuunnellut tutun autokorjaamoyrittäjän "suosituksia" niin on kyllä huonosti tehtyjä autoja jotka alkaa yllättävän pienillä kilometrimäärillä menemään kovin käytetyn näköiseksi ja tuntuiseksi.

Omien kokemusten perusteella tässä on yksi olennainen ero normiauton ja kalliimman auton välillä. Vaikka uutena autoissa ei olisi radikaaleja eroja, kilometrien ja vuosien myötä alkaa eroja syntymään. Halvemmat autot alkaa ajossa "löystymään", sisustan materiaalit kuluvat nopeammin eli auto aikaa olemaan tosiaan kovin käytetyn näköinen sekä tuntuinen. Kalliimmat autot pysyvät jämäkkinä pidempään ja materiaalit kestävät. Eli autoa ostaessa kannattaa miettiä myös sitä käyttöikää. Jos aikoo ostaa pidemmän ajan kaverin, kannattaa panostaa laatuun. Jos taas hakusessa on lelu muutamaksi vuodeksi, voi halvempikin vaihtoehto olla hyvä ratkaisu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös