Autoiluketju

  • 3 281 317
  • 18 827

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Luetun ymmärtämisessä ei ole vikaa mutta itsekin olisin isoille koirille tarjonnut MPV ja SUV osastoa. Eli vaikkapa juuri Sharan, jos isoja koiria kyseessä niin ei tarvitse kyyhöttää kumarassa kun tahtovat istua kuitenkin välillä. Nämä isommat tila-autot viisipaikkaisina tarjoavat korkeutta tietääkseni aika paljon farmareita enemmän ja niihin saa ihan samat tekniikatkin kuin farmareihin monilla merkeillä.
Meillä on kaksi jos ei nyt isoksi, niin ainakin melko korkeiksi luokittuvaa koiraa. Ovat mallia lehtikala, eli vinttareita. Toisen säkäkorkeus on karvan alle 70 cm ja kaulakin on melko pitkä, toinen aavistuksen pienempi. Aivan vaivattomasti seisoo/istuu tuo korkeampikin Focuksen farmarissa, vaikka kuinka yrittää viestittää sille, että menisi makuulle. Kyllä, koiran on turvallisempaa olla makuulla auton kyydissä. Lattiapinta-ala tuossa Fokkerissa saisi kyllä olla tuonkokoisille koirille suurempi. Jos ei nyt mitään irlanninsusikoiria tai tanskandogeja omista, niin korkeus riittää aivan varmasti perusfarkussa. Mondeolle ääni täältä. Mutta mihin ne rattaat sitten tunkee, se onkin sitten ihan eri juttu. Ja kun se koiraritiläkin olisi kiva saada koira- ja ihmisosastojen väliin.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jos ei nyt mitään irlanninsusikoiria tai tanskandogeja omista,
Ai niin kuin näin: http://static1.squarespace.com/stat...135757/3+Big+puppy+in+the+back+of+the+car.jpg

Juu, nämä isommat vaatii isommat tilat, muistan kun frendillä oli Seat Cordoba farkkuna ja Landseeri takaboksissa niin asento oli mallia kyyry vaikkakin pikkufarkuissa yleensä korkeus on parempi suhteessa leveyteen. Seistessään ja istuessaan koirilla on kuitenkin pää paljon korkeammalla kuin säkä mikä näillä isoilla on jo +70cm. Hyvä paikka hurtalle ja myös siistein jos kuljettaa autossa missä ei yleensä koiria on pelkääjän jalkatila, siinä ei paljon maata ja siihen mahtuu yksi vuhku vain kerrallaan, mutta siinä istu ainakin omat hurtat näppärästi kaupunkimatkoja. Tämä turvallisinkin tapa jos ei halua vöihin köyttää tai ei ole koiraverkkoa.

_
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aika uusiakin Passatteja saisi näköjään aika hyvään hintaan. Onko niistä kenelläkää kokemuksia? Tavaratila näyttäisi olevan ihan hyvän kokoinen. Tietysti tuo DSG-loota mietityttää, mutta onhan tuolla manuaalilaatikoillakin ihan hyvä tarjonta.
 
Viimeksi muokattu:

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aika uusiakin Passatteja saisi näköjään aika hyvään hintaan. Onko niistä kenelläkää nkokemuksia? Tavaratila näyttäisi olevan ihan hyvän kokoinen. Tietysti tuo DSG-loota mietityttää, mutta onhan tuolla manuaalilaatikoillakin ihan hyvä tarjonta.
-11 mallin passat ollu 1½ vuotta. Koneena 1.6 d ja manuaali. Mittarissa vajaa 120tkm ja 2 vikaa ollut tuona aikana. Naftalämppärin siirtopumppu rikki, vaihto 400 egee ja peruutin takaluukun vaihtoon :(. Jälkimmäinen siis oma kohelo. Kohtuu hiljainen sisältä ja kulutus talvella 5½ ja kesällä 5 mun rauhallisella ajotyylillä. (Kun ei tuolla pysty kaahaamaan, niin jännitystä ajoon haetaan pisaralla pidemmälle ajotyylillä, anteeksi vaan kanssa autoilijat.) 120kmh ja liikutaan 6 lt lukemissa ja kaupunkiajo sit erikseen. Valitse sellainen malli, missä on naftalämppäri tai luvassa on kylmää kyytiä talvella. Keulan voi tukkia jo +10 asteessa, että lämmöt nousisi alle 10 km ajolla...ainakin 1,6 d koneesta puuttuu alavääntöä ollakseen oikein mukava, liikenteen seassa pärjää hyvin. Ohituspaikat vaatii tarkan katsomisen, kun woimaa on vaan 100 kaakkia. Odotan jännityksellä mitä VW "korjaus" koneelle tekee. Lastuttamalla tuosta saa 2.0d tehon sanotaan foorumeissa ja se lienee edessä, jos em korjaus syö yhtään alavääntöä.
 

julle-jr

Jäsen
Mitä tästä DSG-laatikosta nyt pitäisi ajatella? Onko se niin susi kuin mitä puhutaan? Manuaalia tuskin enää ikinä ostan.

Onko ongelma siis TSI+DSG, vai laukeaako laatikoita myös diesel-versioissa? Jos ei, niin miksi ei? Mikä DSG-laatikoissa tarkalleen ottaen menee rikki?
 
Viimeksi muokattu:

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
VAGarena.fi - Etusivu
Haku käyttöön ja lukemaan, löytyy kaikki tarpeellinen.

Noita DSG-laatikoita on useampaa mallia ja kaikki ei ole yhtä herkkiä.

VW myyjät on muuten hauskoja. Ne myöntää, että ongelmia on jossain vanhemmissa, mutta heillä myynnissä oleva tietysti uudempi ja korjattu malli.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Alkuajasta niissä oli ongelmia, nimenomaan siinä pienissä koneissa käytetyssä seiskalovisessa. Sekin kyllä uudemmissa toimii. Olen sanonut ennenkin ja sanon nyt: kaksi DSG-autoa ollut massiivisessa käytössä, tällä hetkellä yksi väliaikainen vastaava ja ensi kuusta tulee kolmas varsinainen. Missään ei ole ollut kertaakaan mitään ongelmaa vaihteiston kanssa (kaksi aiempaa kuusilovisia, samoin tuleva uusi, tässä välimallissa on tuo pikkukoneiden seiskalovinen). Äärimmäisen mukava ajettava eikä ole polttoainesyöppö. BMW:lla on parempi automaatti, mutta muut merkit jäävät toiseksi heittämällä kuin tämä VAG:n loota.
 

Veijari

Jäsen
Tarttis lastenvaunut ja isohko koira mahduttaa takaluukkuun. Koira ei ole tottunut kulkemaan häkissä, joten onko kokemuksia auton tavaratilan kahteen osaan jakavista väliverkoista? Noita löytynee ainakin netistä mutta kuinkakohan on tuollaisen pysyvyys paikallaan? Äkkiseltään katottuna tuollainen kirrataan vaan kiinni paikoilleen ilman pysyviä ruuvikiinnityksiä, joka on tietysti hyvä ajatus, ettei tarvitse takaluukun verhoiluja pilata.
Esim. tuollainen: http://www.tarvikkeet.fi/pdf/files/8029.pdf
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Parin viikon takaisesta kotimaisesta hinaustilastosta ei tykätty. Väärin mitattu. Saksalaiset julkistivat juuri omansa.

Euroopan suurin autojärjestö ADAC julkisti jälleen tiepalvelunsa keräämät vuositilastot. Viime vuonna sen korjausapuun turvautui Saksan teillä yli 2,4 miljoonaa autoa.
Suomessa suosituista malleista tielle jättävien epäluotettavimpien listalla olivat:
Zafira, Peugeot 307, E-Mersu, Mondeo, Ford S-Max, Opel Insignia, VW Sharan. Näiden lisäksi pikkuautoissa Daciaa ja Fiatia.

Insignian kehnous allekirjoittanutta yllättää. E-Mersun kammottava maine sai vain vahvistusta. Mondeon suosiota on näidenkin tulosten valossa vaikea ymmärtää järjellä - kaipa foordistit ovat jotenkin mieleltään nyrjähtäneitä.
Mutta selitysten tonavat varmaan taaskin selittävät mustan valkoiseksi varsinkin oman nokkaansa saaneen merkin osalta.

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/jattitilasto-saksasta-nama-autot-jattavat-tielle/ATziKEnx
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mondeon suosiota on näidenkin tulosten valossa vaikea ymmärtää järjellä - kaipa foordistit ovat jotenkin mieleltään nyrjähtäneitä.
Tunnustan. Eikös se ole vähän niin kuin reunaehtonakin, kun lähtee autokaupasta Fordilla?
 

Fordél

Jäsen
Mutta selitysten tonavat varmaan taaskin selittävät mustan valkoiseksi varsinkin oman nokkaansa saaneen merkin osalta.

Ei tarvi selitellä mitään, mutta kannattaa aina huomioida jokaisen tällaisen tilaston taustat. Auto Bildin omissa selvityksissähän on jätetty jo yli kymmenen vuoden ajan ADAC-hätäpalvelun tilastot huomioimatta. Syynä tälle on se, että yhä useampi autovalmistaja tarjoaa oman ajoturvan ja puhelinnumeron, josta asiakas saa apua, mikäli auto jättää tielle. Imeisesti tämäkään tilasto ei yksin kerro koko totuutta.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mietitään suomalaisesta näkökulmasta, mihin soitat kun auto jättää tielle tai on jokin ongelma/ihmetys mihin haluat tietoa?
Itse olen soittanut viimeisen 10 vuoden aikana tiepalveluun, bmw huoltoneuvojille, bmw valtakunnalliseen neuvontaan mikä on kaikilla uusilla bmw:llä sen oliko se viisi vuotta, kaverille, huoltoliikkeeseen, autoliittoon ja kaikista näistä on ollut apua, enkä ole lähtenyt ensimmäisenä soittamaan hinuria paikalle jos on jokin mystinen hälytysvalo mittarissa tai akku finaalissa.
Vaikea tuosta on kerätä yksiselittäistä dataa ainakaan liittyen omiin autoihini. Kerran olen siis saanut tiepalvelusta(jos sitä pidetään suomen ADACina) apua sellaiseen probleemaan kun vanhassa yli 200tkm ajetussa a-mallin focuksessa hajosi tuulilasinpyyhin satella tuolla keski-suomessa kun olin tulossa espooseen päin. Iso kiitos siitä tiepalvelulle, ukko tuli 20min paikalle, ajettiin viereisen maatilan pihalle missä sanoi tuntevansa asukkaan, lainattiin työkaluja ja sen jampan kanssa kimpassa korjattiin tuulasinpyyhin nippusiteillä.:) Lopuksi vielä sanoi ettei maksa mitään, tyrkkäsin väkisin 20€ sille kaljarahaa ja kiittelin että matka sai jatkua.

_
 
Viimeksi muokattu:

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Autoiluun tämäkin osaltaan liittyy, vaikkei ehkä varsinaisesti:

Onko Helsingissä missään ilmaisia parkkipaikkoja johon auton voi jättää ja tilaa löytyy lähes varmasti? Linnanmäen lähettyvillä, mielellään n. 2km säteellä?

Kiitän etukäteen tietäjiä ja viitsijöitä!! =)
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Sinänsä hinaustilastoa luotettavampi on nähdäkseni katsastustilasto, joista laajin taitaa olla Tüvin koostama raportti.

TÜV-katsastusraportti 2015

Tästäkin voidaan vielä viisastella, että pitäisi olla sekä ikä että kilsat noin suurinpiirtein samalla tasolla. Tsekkasin omaa rassia, ja sillähän oli ikäluokassaan rassattu noin puolitoista kertaa keskiarvo ja pahimmillaan yli tuplat kärjessä olleisiin. Joku kerroin kilsojen mukaan vikojen ilmenemiseen voisi olla hyvä, kuten oikeassakin elämässä tapahtuu. Vuosimallin sijaan voisi myös olla parempi repäistä korimalli mukaan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onko Helsingissä missään ilmaisia parkkipaikkoja johon auton voi jättää ja tilaa löytyy lähes varmasti? Linnanmäen lähettyvillä, mielellään n. 2km säteellä?
Kiitän etukäteen tietäjiä ja viitsijöitä!! =)

Tietenkin vireinen eltsu tulee ekana mieleen, eli vauhtitie. Yleensä tosin lintsin aukioloaikoina kohtalaisen täynnä, mutta heti kun lintsi aukeaa tuolla on vielä tilaa.

Oma vinkki on lintsillä kävijöille että jättäkää auto lähelle, maksakaa parkkimaksut mutta ottakaa kylmälaukkuun eväät ja termariin kahvit sillä säästää helposti ainakin 20€.
Asian sivusta, tällä tavalla olen käynyt lintsillä käyttämättä eurokaan kun mukula pääsi vielä ilmaiseksi niihin noin kuuten laitteeseenkin. Kätevää ja ison hatun nosto tästä lintsille, hyvillä mielin voi sitten joskus ostaa rannekkeen kun on saanut nyt muksu käyttää joitain laitteita jo pari vuotta ilmaiseksi.

_
 

Veijari

Jäsen
Volvo-asiantuntijoita paikalla?
Auton toinen avain ei toimi kunnolla. Ovet avautuu kaukosäätimestä, avain menee virtalukkoon ja virratkin menee päälle mutta auto ei starttaa. Eikä tämä ongelma esiinny joka kerta vaan satunnaisesti. Avainta vaihtamalla auto starttaa normaalisti, eli vain toinen avaimista ei jostain syystä toimi joka kerta.
Jos ajonesto jäisi jostain syystä päälle niin mahtaisiko edes virrat mennä päälle? Onko tuossa avaimessa jokin tunnistin, joka ei mahdollisesti toimi, tai onko vika virtalukossa? Autona vm. 2010 Volvo XC 90.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tyhmä kysymys, mutta mites avaimen paristo? Usein tyhjentyvä paristo vaikuttaa kyllä kaikkeen toimintaan mutta kuitenkin. Meillä ainakin parani avainten toiminta kun vaihdoin patterit uusiin vaikkei mitään vikoja esiintynyt.
 

Tuamas

Jäsen
Tyhmä kysymys, mutta mites avaimen paristo? Usein tyhjentyvä paristo vaikuttaa kyllä kaikkeen toimintaan mutta kuitenkin. Meillä ainakin parani avainten toiminta kun vaihdoin patterit uusiin vaikkei mitään vikoja esiintynyt.

Voi sekin tietysti olla, mutta koska ovet avautuvat kakella ihan normaalisti, niin tuo siru kuulostaisi loogisemmalta.

Halvemmaksi varmaan tulee pariston vaihto ensin.
 

Veijari

Jäsen
Juu, lähetään helpoimmasta liikkeelle, eli parin euron pattereiden vaihto. Toi oli itseasiassa merkkiliikkeenkin ensimmäinen korjausneuvo kun sinne äsken soittelin.
 

Veijari

Jäsen
Voi sekin tietysti olla, mutta koska ovet avautuvat kakella ihan normaalisti, niin tuo siru kuulostaisi loogisemmalta.

Halvemmaksi varmaan tulee pariston vaihto ensin.
Joopa joo, ei auttanut patterin vaihto. Pakko kai se on viedä marmoritiskille hoitoon.
 

Beergenheim20

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Jokerit, OJ
Itse kävin kerran koeajamassa erästä autoa. Avain ja vara-avain ootteli mukitelineessä ja nappasin siitä sitten päällimmäisenä olleen vara-avaimen. Yllätys olikin suuri kun auto koitti käynnistyä, muttei lähtenyt käyntiin. Bensaakin oli jne.

Myyjän juttusille ja ihmetteli hän itsekin. Otti sitten sen pääavaimen, koetti sillä ja voalaa. Heti hörähti. Vara-avaimessa oli jotain vikaa/ei oltu koodattu. Eli sirussa luulis olevan vika.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös