Konsta Kepuli
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Käsittääkseni bemarimiehet ovat ottaneet oppia mersumiehistä ja osaavat nykyään vaihtaa ketjun ilman jakopään kokonaan avaamista. Katkaistaan vanha ketju, liitetään uusi ketju vanhan päähän ja kiskotaan lävitse. Lopuksi liitetään uuden ketjun päät yhteen. Laahaimet ja muut hilppeet saa ilmeisesti myös vaihdettua ilman täyspurkua. Mainitussa keississä on tietysti purkuhommia tiedossa joka tapauksessa jos moottoririkko ehti jo tapahtua.Pari viikkoa sitten kuuntelin pukukopissa yhden jampan kiroilua kun Bemarista laukesi 2-litraisen dieselin jakopää. Ilmeisesti jo kerran vaihdettu aiemmalla omistajalla ja nyt jo kilsoja niin paljon, että ei lähde maahantuoja mukaan kuluihin. Tuossa vielä veemäinen kun jakopää koneen takaosassa, joten joutuu irroittamaan koneen autosta remppaa varten.
Sinänsä kyllä huollon kannalta paskamaista laittaa jakopää moottorin perään. Perustelu on kai vähemmät värinät tms. Hieman kyllä epäilen selitystä kun BMW on onnistunut jo vuosikymmeniä tekemään nätisti käyviä koneita joissa jakopää on edessä.