On totta, että useat tyyppiviat tuntuu suuremmilta kuin ne todellisuudessa on, mutta silti ne on hyvä tiedostaa. Varsinkin kun nuo nykyautojen ongelmat on aina niin isoja, että marmorihallin huoltotoimenpide on aina uusi laatikko, uusi kone jne ja työt päälle. Sitten kun peruspentti ostaa auton ns. maksimillaan, eli niin hyvän kun rahat riittää ja vuoden parin päästä napsuu kaikkien muiden kulujen päälle useamman tonnin remppa, joka käytännössä pakko tehdä kun auto on muuten arvoton. Eli joko "alaskirjaat" auton arvon tai kaivat kuvetta remppaa varten. Jää helposti keittiöremontti tekemättä, kesälomareissu tekemättä, lasten harrastukset harrastamatta jne. Noilla vioilla kun voi olla niin iso vaikutus elämään niin ei ihme, että jengi on katkerana netissä. Toisaalta ei kannata kaikkia rahoja näihin hassata.
Minusta on ihan ok, että porukka tiedostaa ongelmat ja sitten itse miettii riskitason mihin on valmis. Toimiessaan uudet DSG:t ja taloudelliset koneet on hyviä, mutta ne mukavat kilsat unohtuu kun täystuho iskee. Pari viikkoa sitten kuuntelin pukukopissa yhden jampan kiroilua kun Bemarista laukesi 2-litraisen dieselin jakopää. Ilmeisesti jo kerran vaihdettu aiemmalla omistajalla ja nyt jo kilsoja niin paljon, että ei lähde maahantuoja mukaan kuluihin. Tuossa vielä veemäinen kun jakopää koneen takaosassa, joten joutuu irroittamaan koneen autosta remppaa varten.