Mainos

Autoiluketju

  • 3 321 086
  • 19 022

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Itse olen tehnyt huomion, että pahimpia perseilijöitä liikenteessä ovat lähes poikkeuksetta Volvo kuskit. Liekö sitten vaan sattunut sopivasti aina kyseisellä automerkillä törttöilijät kohdalle?

Tässä ehkä on maantieteellisiäkin eroja? En tiedä missä havainnoit, nämä omat kokemukset ovat täältä etelästä.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Minusta kaikkein pahimpia mulkkuja on merkkiin katsomatta nämä alitehoisilla autoillaan hulluja ohituksia tekevät. Nyt ollut pariin otteeseen kesän aikana tilanne, jossa lähdetään tälläisella kiesillä ulkokurviin ohittamaan pitkää letkaa ja jossa kuolonkolari on vältetty vain sillä, että vastaantulija on vetänyt liinat kiinni tai penkereelle. Muutenkin vastaavia tilanteita näkyy säännöllisesti vuoden mittaan, mutta kesällä tilanne vain pahenee. Yleisesti ottaen tälläisia mulkkuja näkyy paljon enemmän tuolla maantieliikenteessä, kuin mulkkuja Volvo, Bemari, Mersu, Audi -kuskeja, joita itseasiassa näkyy melko vähän omien empiiristen tutkimusteni mukaan.

Kyllähän joku Nissan Qashqai +2 1.6 bensakoneella kiihtyy niin hyvin, että voi lähteä surutta ulkokurviin ohittamaan, vaikkei näekkään pitkälle.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Tässä ehkä on maantieteellisiäkin eroja? En tiedä missä havainnoit, nämä omat kokemukset ovat täältä etelästä.

Omat kokemukset rajoittuvat pääosin Uusikaupunki-Pori-Tampere alueille. Toki tasaisesti näkee myös muidenkin merkkien edustajien sekoiluita.

Minusta kaikkein pahimpia mulkkuja on merkkiin katsomatta nämä alitehoisilla autoillaan hulluja ohituksia tekevät.

Vanha suomalainen sananlasku: " Pienitehoisellakin saa sakot ja mitä pienempi moottori, sen pienempi kulutus ". ( ps. on paskapuhetta ja noloa kuunneltavaa, kun joku tosissaan selittää asiasta )
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Itse asiassa ainakin omien havaintojen perusteella ne mulkut ajavat lähes poikkeuksetta (nämä poikkeustapaukset ovat sitten niitä lippis takaraivolla ajavia nuoria bensalenkkareita, vailla ajokokemusta) farkuilla joissa on nuo tummennetut takalasit, olipa auton merkki mikä hyvänsä.
Näillä keleillä tuli taas mieleen, että nuo farkun takalasit voisi tummennuttaa, kun koirille ei tuo helle oikein maistu. Tuleeko minusta samalla hetkellä vielä pahempi mulkku? Auto on Citroën C5. Täysin toinen kysymys sitten onkin, auttaako tuo sisälämpötilaan? Ilmastointi toki auttaa, kun auto on käynnissä. Eikä niitä koiria ikinä jätetä yksikseen yli viideksi minuutiksi takaosastoon muutenkaan.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Täysin toinen kysymys sitten onkin, auttaako tuo sisälämpötilaan? Ilmastointi toki auttaa, kun auto on käynnissä.

Omakohtainen kokemukseni on, että auttaa. Kalvon laatu varmasti vaikuttaa paljon.

Ammattilaisen asentamana B-pilareista taakse HB Octaviaan tuli hintaa noin 150 euroa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kenelläkään kokemuksia Hondan 2.2 i-DTEC dieselistä? Pitäisi kohta päivittää tuo Volvo hieman vähemmän ajettuun diesel-farkkuun ja tuollainen Accord Tourer alkoi vähän kiinnostamaan Joskus vaan kuulin että noissa Accordeissa bensakoneet kestää maailman tappiin asti mutta dieseleitä kannattaisi välttää, mutta näköjään noissakin on kahdella eri nimellä tuota dieseliä (vanhemmissa CDTi ja uudemmissa tuo i-DTEC), niin lieneekö noissa mitä eroja? Ja minkälaisia vehkeitä nuo Accordit yleensäkin ovat?

EDIT: Ja se piti vielä kysymäni että mitenkäs nuo Hondan automaattilootat kestää ja pelittää?
 

Tuamas

Jäsen
Palstan VAGinisteilta kysyisin onko tietoa kuinka luotettava on yhdistelmä DSG & 2.0 tdi (140 tai 170 hv)?

Eli haussa on mahdollisimman isot takatilat sekä tavaratilan omaava farmari ja tällä hetkellä Skoda Superb parilitraisella turbodieselillä ja DSG:llä vaikuttaa parhaalta vaihtoehdolta.

Lähinnä vielä mietityttää tuo DSGn kestävyys, kun siitä on ainakin TSI-koneiden yhteydessä ollut kitinää.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Palstan VAGinisteilta kysyisin onko tietoa kuinka luotettava on yhdistelmä DSG & 2.0 tdi (140 tai 170 hv)?

Eli haussa on mahdollisimman isot takatilat sekä tavaratilan omaava farmari ja tällä hetkellä Skoda Superb parilitraisella turbodieselillä ja DSG:llä vaikuttaa parhaalta vaihtoehdolta.

Lähinnä vielä mietityttää tuo DSGn kestävyys, kun siitä on ainakin TSI-koneiden yhteydessä ollut kitinää.
"Oma" autohuoltajani ainakin kehotti välttämään DSG:tä, kun häneltä vinkkejä kyselin. Sanoi, että kaverillansa, joka on taksiyrittäjä on lauennut vauhtipyörät lähes poikkeuksetta noin 150 tuhannen kohdalla.

Kuulopuhetta siis vain.
 

redzel777

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Oma" autohuoltajani ainakin kehotti välttämään DSG:tä, kun häneltä vinkkejä kyselin. Sanoi, että kaverillansa, joka on taksiyrittäjä on lauennut vauhtipyörät lähes poikkeuksetta noin 150 tuhannen kohdalla.

Kuulopuhetta siis vain.

Ilmeisesti sama kaksoismassa on manuaalilaatikossakin ja hajoaa myös sieltä tasaisin väliajoin. Manuaaliin vauhtipyörä + kytkinpakka asennettuna ~1700€ en tiedä paljon DSG:hen kustantaa.
 

paistio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ottawa Senators
Palstan VAGinisteilta kysyisin onko tietoa kuinka luotettava on yhdistelmä DSG & 2.0 tdi (140 tai 170 hv)?

Itsellä on Seat Altea XL juuri tuolla yhdistelmällä, mittarissa yli 200tkm ja mitään ongelmia ei ole. Kyseessä on toinen DSG-auto ja molemmat ongelmattomia. Toinen oli Skoda Fabia 1.2TSI ja DSG ja silläkin mentiin 20tkm ennenkuin vaihdettiin farkku diesel-fabiaan johon ei DSG:tä saanut.

Huollot pitää tehdä ajallaan, ja laatikon öljyt vaihtaa 60tkm välein. Nuo on kuitenkin yksilöitä, ja koskaan ei tiedä miten ne toimivat. Itse tykkään. Toimintavarma ja mukava kombinaatio maantiellä.

Muoks: DSG:n ongelmat riippuvat myös hieman siitä mikä versio siitä on kyseessä. Yleensä ongelmat ovat mekatroniikassa, hintaa korjaukselle on kun sitä joskus kaiken varalta selvittelin 1500-2000€.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Minä myös oon ymmärtäny, että DSG:t ei järin luotettavia ole. Mitään kilometrimäärää en ole kuullut, jonka jälkeen vaihteisto alkaa olla kaput vaan olen ymmärtäny, että se voi tapahtua melkein milloin vain. Muutenhan se taitaa olla älyttömän mukava vaihteisto ajella.
Ilmeisesti sama kaksoismassa on manuaalilaatikossakin ja hajoaa myös sieltä tasaisin väliajoin. Manuaaliin vauhtipyörä + kytkinpakka asennettuna ~1700€ en tiedä paljon DSG:hen kustantaa.
Näissä hinnat heittelee todella paljon.
Keväällä yks korjaamo epäili Passatin (2006 variant) etupään kolinan johtuvan vauhtipyöräviasta. Antoivat hinta-arvioksi 2000€. Kilpailutin uudeltamaalta toistakymmentä korjaamoa ja kaksoismassavauhtipyörä + kytkinpakka töineen oli halvimmillaan n. 1400€. Jos laittaa kiinteän vauhtipyörän (toimii yhtä hyvin, kytkimen vaimennus heikompi), niin hintaa jäi 1100€. Omassa autossa ei onneksi ollut tuosta kyse, vaan iskareiden yläpään laakerin rikkoutumisesta. Terveisiä vaan Juvanmalmin Autoasille, korjauskulut oli alle 10% niiden arviosta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Veljellä on tuollainen Superb 2.0 tdi dsg:llä. Muistaakseni 250 tkm mittarissa, eikä ongelmia. Tilaa on kyllä enemmän kuin tarpeeksi.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Tainnut tulla todettua ennenkin tässä ketjussa että itselläni on käytännössä sama auto, eli Passat Variant 2.0 TDI DSG ja mukava kuin mikä. Ei ole ollut mitään ongelmia.
 

Outsider

Jäsen
Omassa autossa ei onneksi ollut tuosta kyse, vaan iskareiden yläpään laakerin rikkoutumisesta. Terveisiä vaan Juvanmalmin Autoasille, korjauskulut oli alle 10% niiden arviosta.

Todennäköisesti tässä on ollut kyse siitä, että autossa on ollut useampi ylimääräinen ääni ja sitten on vaan päädytty kuuntelemaan "väärää" vikaa. Jotenkin en vaan muuten jaksa uskoa, että missään autokorjaamossa voi mennä vauhtipyörän ja iskarin yläpään kolinat sekaisin.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Kenelläkään kokemuksia Hondan 2.2 i-DTEC dieselistä? Pitäisi kohta päivittää tuo Volvo hieman vähemmän ajettuun diesel-farkkuun ja tuollainen Accord Tourer alkoi vähän kiinnostamaan Joskus vaan kuulin että noissa Accordeissa bensakoneet kestää maailman tappiin asti mutta dieseleitä kannattaisi välttää, mutta näköjään noissakin on kahdella eri nimellä tuota dieseliä (vanhemmissa CDTi ja uudemmissa tuo i-DTEC), niin lieneekö noissa mitä eroja? Ja minkälaisia vehkeitä nuo Accordit yleensäkin ovat?



EDIT: Ja se piti vielä kysymäni että mitenkäs nuo Hondan automaattilootat kestää ja pelittää?


Automaattihan on vähän old school. Eli kestää hyvin mutta ei oo kyl tän päivän dsg laatikoiden veroisia. :/ Muutenhan tuo diesel kone on hyvä ja kestävä. Ne ongelmat oli 2009 vuoteen asti Crv:ssä ja Accordeissa vissiin 2008 asti jolloin DPF suodatin oli liian kaukana pakosarjasta eikä lämmennyt tarpeeksi jolloin se meni tukkoon ja laukesi. Eli selvität vaan missä se raja menee ja kattelet niitä versioita jossa se kestää niin saa hyvä auton. Accordhan on aito Japan tuote eli tehdään siellä, eikä briteissä.

Oon aina mainostanut meidän Crv:tä jolla veivattiin 200tkm perushuolloilla ja neljän jarrupalan vaihdolla. Ei tullu semmonen kuuloonkaan Saksalaisilla.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Automaattihan on vähän old school. Eli kestää hyvin mutta ei oo kyl tän päivän dsg laatikoiden veroisia. :/

Parempi old skool kuin aina rikki. Kyllähän nuo DSG:t on tosiaan mainioita ajaa mutta kun on kuunnellut näitä VW-huollossa työskenteleivien tarinoita noista jatkuvalla syötöllä paukkuvista laatikoista ja tuhansien eurojen remonteista niin eipä kyllä hirveästi houkuttele. Jos tuo laatikko kestää niin kyllä pienet puutteet ajettavuudessa pystyy nielemään, jos toimivuus ei nyt kuitenkaan ihan jotain Citikan robottivaihteistojen tasoa ole...
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
jos toimivuus ei nyt kuitenkaan ihan jotain Citikan robottivaihteistojen tasoa ole...


Ei tosiaan. Pehmeä vaihtaa ja mukava ajossa mutta vähän herkkä kierrättämään turhaan, vaik dieselis vois hyödyntää vääntöä ja tuntuu että vähän tehoista häviää tolla lootalla. Eli old school. ;)
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kenelläkään kokemuksia Hondan 2.2 i-DTEC dieselistä?

Isäukolla oli tuollainen (manuaali) työsuhdeautona, jolla myös itse opettelin aikanaan opetusluvilla ajamaan. Vm. 2009 ja ainakin itse tykkäsin autosta todella paljon. Ajo-ominaisuudet vähintään hyvät ja esimerkiksi vääntöä löytyy hyvin, joka tekee ajamisesta kertaheitolla mukavampaa.
Sen kolmen vuoden aikana, jonka tuo auto oli niin muistaakseni ei mitään vikoja ollut. Siitä en osaa sanoa, että miten pidemmän ajan kuluessa rupeaa osat hajoamaan alle. Nyt siihen kolmeen vuoteen taisi tulla reilu 100tkm mittariin.

Voin yrittää vastata kysymyksiin, jos niitä sinulle herää. Ainakin itselleni tuo auto luo vaan positiivisia mielikuvia, mutta hirveän laaja ei vielä tämä oma autotausta ole, joten vertailukohtiakin on rajallinen määrä. Pesee se ainakin uudet Insigniat 100-0.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Palstan VAGinisteilta kysyisin onko tietoa kuinka luotettava on yhdistelmä DSG & 2.0 tdi (140 tai 170 hv)?

Ei pitäisi olla merkitystä kumpi moottori kyseessä, sama DSG-laatikko molemmissa, kuusi lovinen. Bensa moottoreissa taas käytetään 7-vaihteista ja olen ollut siinä käsityksessä, että tämä on ollut huomattavasti ongelma alttiimpi laatikko. DSG 6:n on öljyyn upotettu märkäkytkin-konstruktio, joka on ollut parempi toimivuudeltaan, DSG 7:ssa taas kuivakytkin. Jos huollot tehty niin kuin pitää, niin en olisi huolissani.

Superb on kyllä tiloiltaan mainio, varsinkin matkustajien osalta, mutta tavaratila jää hiukan "vajaaksi" korkeutensa puolesta, kun farkussa takalasi sen verran viisto. Kuormauskorkeus ei ole kummoinen.
 
Viimeksi muokattu:

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Todennäköisesti tässä on ollut kyse siitä, että autossa on ollut useampi ylimääräinen ääni ja sitten on vaan päädytty kuuntelemaan "väärää" vikaa. Jotenkin en vaan muuten jaksa uskoa, että missään autokorjaamossa voi mennä vauhtipyörän ja iskarin yläpään kolinat sekaisin.
Mä laitoin vikakuvaukset noihin kaikkiin korjaamoihin (kolina/narina kun auto liikkuu hiljaa eteenpäin, ääni kuului vaikka moottori oli sammunut ja auto rullasi eteenpäin, paikallaan ollessa autosta ei kuulunut ääniä), kaks niistä vastasi, että vian kuvaus on outo vauhtipyöräviaksi, muut antoivat vaan hinnan. Vein auton toiseen näistä liikkeistä (Klaukkalan Diesel), ja he koettivat kuunnella nimenomaan vauhtipyörävikaa, mutta sanoivat ettei ole syytä pelätä sitä.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mistähän kannattaa alkaa etsiä vikaa kun ei töötti toimi. "Ilokseni" sain huomata asian tänään vasta katsastuksessa.

Auto Audi A3 vm. 2009.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sulakkeet tsekkasin, kaikki oli kunnossa.
Onko ratin tööttiosa yksi osa? Ts. Voiko tööttipainikkeen irrottaa? Jos voi, revi irti ja puhdista metalliset kostetuspinnat töhnästä ja laita painike takaisin.

Toinen vinkki: onko töötti nestekäyttöinen? Jos on, katso onko nestehärjestelmässä vuotoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös