Autoiluketju

  • 3 193 054
  • 18 516

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aa, okei kiitos. Minä kun en ole koskaan kyseistä merkkiä omistanut niin en osannut typeryksenä tätäkään tajuta.

Loppukaneettina mainittakoon, etten ole minäkään koskaan Volvoa omistanut. Aiemmin käyttämäni ilmaisu Volvosta seksikkäänä oli sarkasmia.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Seuraavilla automerkeillä on Meikäläisen Hyväksyntä®™
Alfa Romeo (Italia)
Citroën (Ranska)
Dacia (Romania)
Fiat (Italia, Argentiina, Puola ja Brasilia)
Hyundai (Etelä-Korea)
Lancia (Italia)
MG (Yhdistynyt kuningaskunta)
Opel (Saksa)
Peugeot (Ranska)
Renault (Ranska, Brasilia ja Turkki)
Rover (Yhdistynyt kuningaskunta)

Kaikkee paskaa sinäkin ostaisit VAGin sijasta. Tummensin tuossa merkkejä. Ihanko tosissasi meinaat että jos naaman edessä olisi Dacia Logan, tai Audi A4 niin ottaisit mielummin Dacian? Hahha.

Ihmetyttää että sinunlaistesi pitää tulla tänne aina jeesustelee että kuinka ihmiset voivat ostaa VAG konsernin autoja ja että pitäisi tavoitella jotain Audin sijasta erikoisuutta ja ostaa Alfa tai Saabi tai jotain muuta. Olen omistanut kummatkin autot enkä ole kokenut mitään eroa siinä kummalla ajaa. Audi oli parempi ajaa. Alfa kauniimpi. Kummassakin riitti vikoja. Silti ihan samaa tavaraa ne on kun puhutaan samasta hintaluokasta, kummassakin omat edut ja haitat.

En juuri keksi masentavampaa tapaa kuluttaa 20.000-200.000 € kuin VAG-konsernin tuotteen ostaminen
Mut silti kelpuutat listallesi seuraavat VAG tuotteet. Vähän ristiriidassa noi sun juttus.
Porsche (Saksa)
Bugatti (Ranska)
Bentley (Yhdistynyt kuningaskunta)
Suzuki (Japani)
Lamborghini (Italia)
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kaikkee paskaa sinäkin ostaisit VAGin sijasta. Tummensin tuossa merkkejä. Ihanko tosissasi meinaat että jos naaman edessä olisi Dacia Logan, tai Audi A4 niin ottaisit mielummin Dacian? Hahha.

Menikö tunteisiin? Dacia Logan ja Audi A4 eivät taida olla ihan saman kategorian autoja, vertaillaanko myös vaikka G-Brabusta Citigoa?
Porschea, Bugattia, Bentleytä, Lamboa tai Suzukia vastaan minulla ei ole mitään, miksi olisi, eli sikäli minun olisi pitänyt olla sanoissani tarkempi ja eritellä ne merkit joista tässä ketjussa oli puhetta ollut, koko konsernin sijaan.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Menikö tunteisiin? Dacia Logan ja Audi A4 eivät taida olla ihan saman kategorian autoja, vertaillaanko myös vaikka G-Brabusta Citigoa?

Ei mennyt mutta itsehän totesit että "Meikäläisen Hyväksyntä®" ja sitten listassa on Dacia mutta ei Audia, niin eikai niitä tarvii silloin vertailla. Kelpuutat siis Dacian mutta et Audia.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei mennyt mutta itsehän totesit että "Meikäläisen Hyväksyntä®" ja sitten listassa on Dacia mutta ei Audia, niin eikai niitä tarvii silloin vertailla. Kelpuutat siis Dacian mutta et Audia.

Tottakai, ja ylijäävällä 21 000 eurolla voin matkustaa Mioveniin runkkaamaan. Ehkä rahaa jää vielä peltivanteiden keskikuppeihinkin.
 

Nautakorpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colonel Klink and his band
Tottakai, ja ylijäävällä 21 000 eurolla voin matkustaa Mioveniin runkkaamaan. Ehkä rahaa jää vielä peltivanteiden keskikuppeihinkin.

Ganalim barttal voi runkata ilmaiseksikin, joten senkin rahan voi säästä vihervasemmistolaisten vaalikampanjoihin eikä siinä maailmankatsomuksessa tarvita edes niitä peltivanteita.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ganalim barttal voi runkata ilmaiseksikin, joten senkin rahan voi säästä vihervasemmistolaisten vaalikampanjoihin eikä siinä maailmankatsomuksessa tarvita edes niitä peltivanteita.

Joo! Tai ehkä ostan sillä säästyvällä 21 000 tonnilla Golfin, Trendline näyttää osuvan budjettiin. Siinä tulee pölykapselit mukana.
 

Nautakorpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colonel Klink and his band
Joo! Tai ehkä ostan sillä säästyvällä 21 000 tonnilla Golfin, Trendline näyttää osuvan budjettiin. Siinä tulee pölykapselit mukana.

Olet vihdoin nähnyt valon. Onnea ja muita sen tapaisia asioita.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joskus voi apulaitehihnan ostaminen olla hankalaa. Kaksipuolisella urituksella olevaa hihnaa on käytetty 1 ainoassa vuosimallissa ja 1 ainoassa mallissa, n 20.000 valmisteetu. Ei ollut hyllyssä, mutta netistä sain tilattua, tullee viikon päästä.
 

Mustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion Palloseura, Kalevan Pallo
Niin ja Octaviahan on kuitenkin kokoluokkansa suurimpia tavaratiloiltaan, jolloin ero korostuu entisestään.

Juu, Audi on ihan kyllä passeli siltäkin osin, mutta Volvolta ei minun taannoisen auton etsinnän perusteella löydy muita kunnollisia tilavia perheautoja kuin V70.

Kävin koeajamassa tuon Skoda Octavian eilen. Kyseessä oli pikkubensakoneella(en muista tarkemmin moottoria) ja automaattilaatikolla varustettu viistoperämalli. Auto oli jämäkkä ja laatuvaikutelmakin oli kohdallaan, parempi kuin Mazdassa. Sisätilat myös erinomaiset. Yksi suuri miinus, joka melkein pudottaa Skodan pois vaihtoehdoistani, nimittäin sisämelu oli aivan järkyttävä. Korvissa suorastaan humisi, kun hyppäsin omasta Volvostani (siis Vm.2011 V50) tuon Octavian rattiin.

Kyllähän tämä meikäläisen autonvalinta alkaa Audilta haiskahtamaan.
 

Veijari

Jäsen
Kävin koeajamassa tuon Skoda Octavian eilen. Kyseessä oli pikkubensakoneella(en muista tarkemmin moottoria) ja automaattilaatikolla varustettu viistoperämalli. Auto oli jämäkkä ja laatuvaikutelmakin oli kohdallaan, parempi kuin Mazdassa. Sisätilat myös erinomaiset. Yksi suuri miinus, joka melkein pudottaa Skodan pois vaihtoehdoistani, nimittäin sisämelu oli aivan järkyttävä. Korvissa suorastaan humisi, kun hyppäsin omasta Volvostani (siis Vm.2011 V50) tuon Octavian rattiin.

Kyllähän tämä meikäläisen autonvalinta alkaa Audilta haiskahtamaan.

Minkä profiilin renkaat Skodassa oli? Sitä vaan että koita koeajaa Audi saman profiilin kumeilla niin ei se ero sisämelussa välttämättä ole mitenkään huikea. Eipä silti, kyllä minäkin noista kahdesta valitsisin Audin.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ainakin omien kokemusten perusteella A4:ssä rengasmelu on todella vähäinen verrattuna esim. Superbiin.

Toki keväällä, kun vaihdoin A3:seen niin siinä on myös järkyttävä rengasmelu A4:ään verrattuna.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Tämä ei ole vittuilua vaan nauran yleistä suomalaista autokulttuuria kun 10v vuotta vanhasta autosta käytetään nimitystä "melko uusi".

Miksei se olisi "melko uusi", kun kymmenen vuotta sitten tapahtuneet elämäntapahtumatkin tuntuvat sattuneen "äskettäin" tai "muutama vuosi sitten"...
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Auto Ruotsista

Mites jatkislaiset, oletteko hakeneet autoja Ruotsista/Virosta omatoimisesti lähiaikoina?

Oma tilanne on nyt se että nykyinen pieni perhe-Tojo tarttis vaihtaa johonkin hieman suurempaan, ja olen katsellut autoja (isompia Tojoja tietenkin) pääasiassa Saksasta. Nykyisestä autosta ajattelin hankkiutua eroon täällä Suomessa ensin, ja sitten uuden auton ostaa ilman vaihdokkia.

Mutta Saksasta en oikein uskaltaisi lähteä yksin ostelemaan eikä perheellisenä haluaisi päiväkaupalla olla pois kotoa auton oston takia. Ja toisaalta auton oston paikan päällä hoitavan kuriirin käyttö+ kuljetukset maksavat sen puolitoista tonnia ainakin.

Ruotsi sen sijaan sen verran lähellä että sieltä pystyisi arkiviikolla sen auton tuomaan nopeastikin, ja voisi itse käydä sen hakemassakin. Illalla paatille ja aamulla vuokra-auto alle ja autokauppaa kohti. Illalla voisi jo päästä paatilla takaisin?

Hintatasonkin tuntuisi ruotsissa olevan kilpailukykyinen Saksaan verrattuna vaikkakin tarjontaa on niukemmin.
 

Tuamas

Jäsen
Mutta Saksasta en oikein uskaltaisi lähteä yksin ostelemaan eikä perheellisenä haluaisi päiväkaupalla olla pois kotoa auton oston takia. Ja toisaalta auton oston paikan päällä hoitavan kuriirin käyttö+ kuljetukset maksavat sen puolitoista tonnia ainakin.

Ruotsi sen sijaan sen verran lähellä että sieltä pystyisi arkiviikolla sen auton tuomaan nopeastikin, ja voisi itse käydä sen hakemassakin. Illalla paatille ja aamulla vuokra-auto alle ja autokauppaa kohti. Illalla voisi jo päästä paatilla.

Toki näinkin, mutta itse kun Saksasta auton hain isäukolle, ei se nyt mikään iso nakki välttämättä ole. Natiivisaksalaiset ovat pääasiassa umpirehellistä kauppamiestä ja jos ei sitä ensimmäistä ja halvinta osta häkkimyymälästä, niin riski on melko pieni.

Ruotsia puoltaa oikeastaan talvivarusteet ja niiden mahdollinen puuttuminen Saksasta tuoduista.

Eli Saksaan saat lähes ilmaiset lennot ja jos ei halua ajaa Ruotsin läpi, pääsee Finnlinesilla helposti suoraan Suomeen. Toki turkulaiselle Ruotsi on inan kätevämpi, mutta ero ei ole järin merkittävä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
It's not what you drive. It's how you drive it!!

Sampiolle (ym) terveisiä. Ajan todellakin vuosimallin 1991 Saksasta tuotua Audi kasikymppistä. 1.8-litrainen yksipisteruiskulla varustettu nelisylinterinen bensamoottori. Automaattivaihteisto. Saksasta tuotu. Ensiluokkaisesti kunnossa olen autoni pitänyt, mitä nyt on välillä pesukäyntien välit venyneet.

Taannoin tässä ketjussa oli kovasti höpöttelyä mm. siitä, kuinka paljon vanha auto kuluttaa suhteessa uuteen. Muustakin vanhaa autoani kohtaan sain nauruja. Noh...

Ajoin edellisen tankkini välillä Helsinki - Muurla - Salo - Muurla - Helsinki - Kouvola - Ristiina - Suomenniemi - Ristiina. Yhteensä tuli mittariin 624 kilometriä, joista n. 380 moottoritietä, n. 200 km maantietä ja loput kaupunkiajoa. N. 300 km neljä päällä, loput kolme päällä. En ajanut mitenkään ylivarovaisesti, vaan tapani mukaan olin poissa nopeampien tieltä ja ajoin tasaisesti kympin yli rajoitusten ohittaen aina hitaammat.

Ja se keskikulutus? 6,794 l/100km.

Tekijät, jotka vaikuttavat merkittävästi:
- pintakaasulla ajaminen tasaisissa nopeuksissa
- mahdollisimman vähän jarrupoljinta, mahdollisimman usein moottorijarrutusta.
- rengaspaineet!
- yleinen ennakointi.

Näillä eväillä eteenpäin. Jahka Oranje klaaraa argot ja siirtyy finaaliin, menen rakastelemaan audiani, vai miten se nyt meni..?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Taannoin tässä ketjussa oli kovasti höpöttelyä mm. siitä, kuinka paljon vanha auto kuluttaa suhteessa uuteen. Muustakin vanhaa autoani kohtaan sain nauruja. Noh...

Joo, noissa uusissa autoissa harrastetaan kyllä autoverotuksen takia sen verran tätä kulutuskikkailua että ne käytännön kulutukset ovat välillä todella kaukana siitä mitä tehtaat/maahantuojat ilmoittavat, ja vaikkakin ovat pienempiä kuin vanhoissa autoissa niin se ero ei silti ole niin valtava kuin miltä se paperilla näyttää.

Itselläkin nyt käyttöautona tuollainen melkein 15 vuotta vanha puoli miljoonaa ajettu farkku-Volvo pakettivolkkarin dieselmöykyllä varustettuna, eli ei mitään kovin modernia tekniikkaa, mutta eipä tuo kulutuslukemissa hirveästi uudemmilleen häpeä ja on vieläpä varsin pirteäkin tuolla moottorilla että ei siinäkään suhteessa jää uudemmista jälkeen. Matka-ajossa ei ole mikään ongelma päästä 4,6-4,7 kulutuksiin ja sekalaisessa ajossa on pysynyt koko ajan ihan kirkkaasti alle kuudessa litrassa, eikä tarvitse edes sen kummemmin pihistellä.

Että ei ne ihan kaikki vanhat autotkaan mahdottomia kuluta, kun tuntuu ihmisten asenne kovin usein olevan sellainen että me vanhemmilla autoilla ajelevat ollaan jotain ekoterroristeja. Olisiko se sitten ekologisempaa vaihtaa uuteen parin vuoden välein? Kai se auton valmistuskin rasittaa luontoa?
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Aiheesta on varmasti rutkutettu ennenkin, mutta taas mennään.

On se saatana kummallista, että mulkut ajavat AINA Audeilla tai Bemareilla. Jumalauta, mä kun ajan kesät moottoripyörällä niin vituttaa ihan yli kaiken kiilaajat ja perässäroikkujat. Ja aina on jompi kumpi näistä merkeistä alla. Vilkkua ei tietenkään osata käyttää, mä vielä joku kerta annan teräskärjen puhua kun saksan peltiä tuodaan taas kinttuun kiinni. Pitää varmaan asentaa mopoon joku aseistus jolla voi räiskiä mulkuimpia diplomi-insinöörejä huit helvettiin.

Lisäksi A-sarjan Audit ovat ihan järkyttävän rumiakin, no itse asiassa niin on kyllä Q-sarjakin. Osa Bemareista on sentään ihan hienoja.

Lisättäköön nyt vielä se, että vaikka KAIKKI mulkut ja munapäät ajavat Audilla tai Bemarilla, ei kaikki Audilla ja Bemarilla ajavat ole heitä.

Helpotti vähän.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
On se saatana kummallista, että mulkut ajavat AINA Audeilla tai Bemareilla.

Itse olen tehnyt huomion, että pahimpia perseilijöitä liikenteessä ovat lähes poikkeuksetta Volvo kuskit. Liekö sitten vaan sattunut sopivasti aina kyseisellä automerkillä törttöilijät kohdalle?
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Itse olen tehnyt huomion, että pahimpia perseilijöitä liikenteessä ovat lähes poikkeuksetta Volvo kuskit. Liekö sitten vaan sattunut sopivasti aina kyseisellä automerkillä törttöilijät kohdalle?
Nykyään on mulkut lisääntyneet Avensis piireissä. Nimenomaan farmari Avensikset, joissa tummennetut takalasit. Niillä on himo kyykyttää saksalais merkkejä.
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Nykyään on mulkut lisääntyneet Avensis piireissä. Nimenomaan farmari Avensikset, joissa tummennetut takalasit. Niillä on himo kyykyttää saksalais merkkejä.

Itse asiassa ainakin omien havaintojen perusteella ne mulkut ajavat lähes poikkeuksetta (nämä poikkeustapaukset ovat sitten niitä lippis takaraivolla ajavia nuoria bensalenkkareita, vailla ajokokemusta) farkuilla joissa on nuo tummennetut takalasit, olipa auton merkki mikä hyvänsä. Se minkä merkkisillä autoilla noita mulkkuja eniten suhaa riippuu aikalailla siitä missä ja milloin on liikenteessä, sekä millaisia autoja on saanut viimeisen 8v aikana hyvällä hinta/laatu suhteella.

Toki suurin osa näillä farkuilla ajelijoistakin on varmasti ihan asiallisia kuskeja, mutta tähän porukkaan mahtuu kuitenkin iso määrä näitä suht tuoreiden perheiden isukkeja jotka ajavat kyrpä otsassa, eukon nalkutuksen, muksun kitinän ja asunto-, auto-, yms lainan jyskyttäessä takaraivoa. Tätäkin kun jatkuu pidempää niin kaitpa siinä sitten muuttuu pikkuhiljaa kuljettajakin kokovartalo kyrväksi, muuta selitystä en tälle ilmiölle keksi.
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Itse olen tehnyt huomion, että pahimpia perseilijöitä liikenteessä ovat lähes poikkeuksetta Volvo kuskit. Liekö sitten vaan sattunut sopivasti aina kyseisellä automerkillä törttöilijät kohdalle?

Tässä ehkä on maantieteellisiäkin eroja? En tiedä missä havainnoit, nämä omat kokemukset ovat täältä etelästä.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Minusta kaikkein pahimpia mulkkuja on merkkiin katsomatta nämä alitehoisilla autoillaan hulluja ohituksia tekevät. Nyt ollut pariin otteeseen kesän aikana tilanne, jossa lähdetään tälläisella kiesillä ulkokurviin ohittamaan pitkää letkaa ja jossa kuolonkolari on vältetty vain sillä, että vastaantulija on vetänyt liinat kiinni tai penkereelle. Muutenkin vastaavia tilanteita näkyy säännöllisesti vuoden mittaan, mutta kesällä tilanne vain pahenee. Yleisesti ottaen tälläisia mulkkuja näkyy paljon enemmän tuolla maantieliikenteessä, kuin mulkkuja Volvo, Bemari, Mersu, Audi -kuskeja, joita itseasiassa näkyy melko vähän omien empiiristen tutkimusteni mukaan.

Kyllähän joku Nissan Qashqai +2 1.6 bensakoneella kiihtyy niin hyvin, että voi lähteä surutta ulkokurviin ohittamaan, vaikkei näekkään pitkälle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös