Autoiluketju

  • 3 311 127
  • 18 991
Jos nuo tuntuu sopivan kokoiselta niin kannattaa katsoa myös löytyisikö Suzuki Vitaraa/Grand Vitaraa tai Toyota RAV4:ää tuosta hintaluokasta. Molempia on nimittäin myyty nelivetona myös automaattilaatikolla eivätkä ole tuota Hondaa isompia.

Totta puhut, eli jos hieman isompi auto ei kuitenkaan pelota, valinnan varaa alkaa löytymään erittäin hyvin.

Skoda Yeti liian kallis? Ei ainakaan liian iso.

Yeti voi olla mahdollisuus, mutta hinta alkaa kivuta kohden kipurajaa. Edullisin on nettiautossa 21500, edullisin automaatti maksaa 25900 ja edullisin automaattilla ja nelivedolla maksaa jo 34900. Nuo kaksi ensimmäistä hintaa olisivat vielä kipurajan äärilaidalla, mutta tuo viimeinen on noin 10 000 euroa liian kallis.

Tuohon Ruuhkatukan ongelmaan sen verran, että tänään satuin juuri kuulemaan kommentteja vanhan ja lievästi vaivaisen ihmisen autovalinnoista, ja kovasti tykkäsi siitä, ettei autonsa ole matala henkilöauto, vaan Mitsun Outlander. Kyytiin on kuulemma helpompi kavuta, kun ei tarvitse taittaa itseään alas, vaan voi siirtää kankkunsa suurin piirtein normaalitasossa penkille ja samalla voi jeesata vähän sopivasti hollilla ikkunan yläpuolella olevasta kahvasta. Eli sikäli tuo HR-V voisi olla ok valinta, miksei CR-V:kin. Tosin eihän nuo enää kovin pieniä autoja ole. SX4 olisi varmasti ollut aika ideaali, jos vain löytyisi noilla spekseillä.

Tämä helppo kavuttavuus ja ennen kaikkea helppo poistuminen puhuu näiden inhoamieni SUV:en puolesta. Lisäksi korkealla istuminen tarjoaa huomattavasti paremman näkyvyyden, joten luulisi aloittelevan automobilistin innostuvan.

Tulevan viikon kuluessa viisaus lisääntyy, sillä tavoite on viedä leskirouva ihastelemaan erilaisia vaihtoehtoja. Toivotaan että nuo hieman isommat autot eivät aiheuta välitöntä tyrmäystä, koska eihän niitä osaa parkkiin ajaa ja muutenkin pelottaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt pitäis ostaa kakkosauto, jonka tärkein kriteeri on pieni kulutus moottoritiellä, eli nopeudessa 120-130. Motaria on reilusti yli puolet ajosta, loppu sekalaista. Kilometrejä voi tulla yli 30.000 vuodessa (riippuen paljonko sillä viitsii ajella vs ykkös-saab, tai noh, vaimohan saabilla ajelee, mitä sitä kieltämään), joten dieselkin tulee toki kyseeseen.

Ai niin, ja hintaa saa olla max 4.000€.

Varmaan ihan pikku bensakinnerit ei tule kyseeseen, koska niissä kulutus tahtoo motarilla olla jo samaa luokkaa kuin isommissakin. Muutenkin tuntuu, että motarinopeudet on kulutuskäyrässä huomioitu vasta uudemmissa autoissa. Audi A2 1,2 Diesel menee ilmoituksen mukaan alle neljällä nopeudessa 120km/h. Ihan tuollaiseen ei ole tällä budjetilla mahdollisuuksia, mutta jos reilusti alle 7 litran pääsisi, niin se olisi jo ihan kiva.

Lähinnä olen katsellut Volvon V/S40:tä 1.9tdi koneella. Onko kokemuksia tuollaisesta, ja sen kulutuksesta motarilla ja muutenkin? Ajo-"ominaisuudet" onkin jo tiedossa, ainakin ennen vuosimallia 2001, eli levoton.

Muitakin vaihtoehtoja saa tuoda esiin! Onko VAGilla joku kandidaatti tähän kisaan? Japskit? Pökö? Ooppeli?
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Muitakin vaihtoehtoja saa tuoda esiin! Onko VAGilla joku kandidaatti tähän kisaan?
Niin mullahan on tällä palstalla runsaasti parjattu Golf Variant 2,0 TDI DSG 140 hv-koneella. 2008 vuosimalli, mittarissa n. 100 000 km. Talvinopeuksilla tuo vie valtatiellä selkeästi alle viiden litran - kesällä aika tasan viisi. Moottoritienopeuksissa ei kulutus valtavasti tuosta nouse.

Tuossa näitä on vallan kamalasti 2007-2008 vuotisina: Myydään Volkswagen Golf - Nettiauto

Mun makuuni Golf on helvetin hyvä ajaa. Ehkäpä et automaattia kaipaile jos pääasiassa valtatiellä ajelet? Vaikka onhan tuo DSG ihan ylivoimainen laatikko.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Nyt pitäis ostaa kakkosauto, jonka tärkein kriteeri on pieni kulutus moottoritiellä, eli nopeudessa 120-130. Motaria on reilusti yli puolet ajosta, loppu sekalaista. Kilometrejä voi tulla yli 30.000 vuodessa (riippuen paljonko sillä viitsii ajella vs ykkös-saab, tai noh, vaimohan saabilla ajelee, mitä sitä kieltämään), joten dieselkin tulee toki kyseeseen.

Ai niin, ja hintaa saa olla max 4.000€.

Varmaan ihan pikku bensakinnerit ei tule kyseeseen, koska niissä kulutus tahtoo motarilla olla jo samaa luokkaa kuin isommissakin. Muutenkin tuntuu, että motarinopeudet on kulutuskäyrässä huomioitu vasta uudemmissa autoissa. Audi A2 1,2 Diesel menee ilmoituksen mukaan alle neljällä nopeudessa 120km/h. Ihan tuollaiseen ei ole tällä budjetilla mahdollisuuksia, mutta jos reilusti alle 7 litran pääsisi, niin se olisi jo ihan kiva.

Lähinnä olen katsellut Volvon V/S40:tä 1.9tdi koneella. Onko kokemuksia tuollaisesta, ja sen kulutuksesta motarilla ja muutenkin? Ajo-"ominaisuudet" onkin jo tiedossa, ainakin ennen vuosimallia 2001, eli levoton.

Muitakin vaihtoehtoja saa tuoda esiin! Onko VAGilla joku kandidaatti tähän kisaan? Japskit? Pökö? Ooppeli?

Tolla budjetilla lähtisin hakemaan Golfia tai Poloa tuolta viime vuosituhannen loppupuolelta 1,9TDi koneella. Meillä on ollut kakkosautona ensin Polo, jolla oli ajettu joku 350 000 km, kun pentu päästi rohinoista huolimatta vaihdelaatikon kuivumaan, kun stefa oli pettänyt. Nyt tien päällä ahkeroi n. 440 000 ajettu Golf farkku. Kumpaankaan ei ole normi huoltoja lukuunottamatta koneelle tehty mitään, ja käyvät kuin kello. Vaihdelaatikkoa tosin kannattaa katsoa, että ei vuoda. Tiivisteiden vaihto ei kovin kaksinen eikä kallis homma ole.

Kulutus pyörii 4,6 - 4,8l/100km ajossa, jossa yleisimmin oli 90% satasen tietä ja 10% kaupunkiajoa. Motaria vähemmän ajelimme, mutta en ainakaan satunnaisilla Slummi-Suomen keikoilla ole havainnut kulutuksessa mitään merkittävää kasvua. Tuo Golf on vieläpä yllättävän tilava, tavaraa kulkee mökkireissuillakin mukana tarpeeksi.

Maksoin -97 Golf farkusta n. vuosi sitten karvan yli 2k€, on ollut hintansa väärtti.

t. hanu
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuossa näitä on vallan kamalasti 2007-2008 vuotisina: Myydään Volkswagen Golf - Nettiauto

No joo, kymppitonni liikaa hintaa noissa vaan...

Volkkari sisarmerkkeineen vaikuttaa varsin potentiaaliselta, kiitokset yllekirjoittaneille vinkeistä. Sieltähän olisi myös SDI-koneella, mutta onko se sen taloudellisempi, kun tehottomuus on sitten aika veretseisauttavaa (0-100 vie 19 sekuntia jollain versiolla!)? Polon suljen pois liian rumana, ja Felician liian neuvostoliittolaisena. Jäljelle jäänee Golf, Bora, Cordoba, Fabia ja jokunen Octavia.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tulevan viikon kuluessa viisaus lisääntyy, sillä tavoite on viedä leskirouva ihastelemaan erilaisia vaihtoehtoja. Toivotaan että nuo hieman isommat autot eivät aiheuta välitöntä tyrmäystä, koska eihän niitä osaa parkkiin ajaa ja muutenkin pelottaa.

Kyllähän Imprezaa saa myös automaatilla. Tuossakin on nettiautossa yksi kappale melkein budjettiin sopivana ja ihan riittävällä varustuksella.
Subaru Impreza STW 2.0 GX Autom 4WD Farmari 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto
 

Bbird80

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Auto sai piristysruiskeen ohjelmoinnin muodossa perjantaina, ja n. 400 kilometrin ahkeran testaamisen jälkeen täytyy todeta, että ruiske tuli tarpeeseen. Ohituskiihtyvyys tuntui selkeästi paremmalta ja paikaltaankin peli irtoaa nyt suuremmin kierroksia nostamatta.

Ei sillä, että tuo päivitys olisi mikään välttämättömyys ollut, mutta kyllä 100 Nm:n väännön kasvun tuntee kaasua polkaistessa. Kulutusta täytyykin seurailla lähiaikoina ahkerasti, kunhan alkuinnostuksen aiheuttamasta kierteestä polttoainetankissa on päästy eroon. Autona siis BMW 530dA vuosimallia -04.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Autona siis BMW 530dA vuosimallia -04.

Oletko varma, että oli hyvä ajatus laittaa ohjelmointi automaattilootalla olevaan vitossarjalaiseen? Muistaakseni tuossakin on vielä GM:n laatikko, jotka ohjelmoinnin jälkeen ovat tupanneet kajahtamaan hieman nopeammin.
 

Bbird80

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oletko varma, että oli hyvä ajatus laittaa ohjelmointi automaattilootalla olevaan vitossarjalaiseen? Muistaakseni tuossakin on vielä GM:n laatikko, jotka ohjelmoinnin jälkeen ovat tupanneet kajahtamaan hieman nopeammin.

Nämä kajahtaneet laatikot taisivat olla sitä aiempaa mallia, eli eivät enää E60/E61-korimallin autoissa, joissa loota on ZF:n valmistama. Vanhat GM:n lootat eivät käsittääkseni kestäneet edellisen korimallin kolmelitraisen dieselin vääntöä. Joku asioista paremmin perillä oleva voisi varmistaa asian.

Eli ZF:n laatikoiden tulisi kestää vähintään tuo 600 Nm.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sieltähän olisi myös SDI-koneella, mutta onko se sen taloudellisempi, kun tehottomuus on sitten aika veretseisauttavaa (0-100 vie 19 sekuntia jollain versiolla!)?

Tuota SDI:tä ei voi kyllä suositella pahimmalle vihollisellekaan. Saattaahan se toki taloudellinen olla mutta kun suorituskyky on sitä luokkaa että auto kiihtyisi melkein nopeammin Retukivis-tyylillä jaloilla potkien niin ei tuo mikään ajoelämys ole. Joskus ajelin tuolla SDI-voimanpesällä varustetulla Caddylla ja tuon painoisessa kopassa se alkoi olla jo todella tuskallista menoa. Mietin että jos tuollaisella autolla joutuisi joka päivä ajamaan niin varmaan muodostuisi niin paljon jotain patoutumia että se purkautuisi lopulla rumalla tavalla.
 

Ylärima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mitä helvettiä täällä jauhetaan? Ainakin mun SDI-Polo on kaunis ja kyllä se kulkee kun kepittää, eihän nykyään juuri millään muulla autolla edes uskalla panna kolmosta silmään ja tallaa pohjaan normaaleissa liikenneoloissa. Eikä se syö sen enempää kuin TDI:kään, ehkä jopa desilitran tai kaksi vähemmän.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Ai niin, ja hintaa saa olla max 4.000€.

Ooppeli?
Mites tuommoinen Astra? Ooppelit kuluttavat aika vähän, mutta osa taitaa tuossa hintaluokassa olla jo aika rapeita.

Myydään Opel Astra - Nettiauto

Meinasin suositella maantieajoon Citroen C5-vehjettä, on mukava nimenomaan maantiellä. Vaan tuossa hintaluokassa Dieselit on mukavasti 400 000 km ajettuja...mutta kato ite:

Myydään Citroen C5 - Nettiauto

Mulla oli joskus tuommoinen C5. Bensakoneella toki, 1,8 litrainen laiskimus. Vaan kun sen vain sai lietsottua maantienopeuksiin niin kivastihan se meni. Taikamatto.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Nämä kajahtaneet laatikot taisivat olla sitä aiempaa mallia, eli eivät enää E60/E61-korimallin autoissa, joissa loota on ZF:n valmistama. Vanhat GM:n lootat eivät käsittääkseni kestäneet edellisen korimallin kolmelitraisen dieselin vääntöä. Joku asioista paremmin perillä oleva voisi varmistaa asian.

Olet täysin oikeassa kummassakin! En muistanut, että 2004 korimalli vaihtuu 5-sarjassa, kun 3-sarjassa se menee vielä 2005 puolelle. GM boxit tosiaan hajoilivat 3 litrasen dieselin väännöstä, mutta eniten niitä rikkoivat 5- ja 7-sarjalaiset. 3-sarjalaiset pääsivät hiukan vähemmällä jos autolla vaan muuten ajettiin suht fiksusti.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Diesel astrat ei tohon hintaan kyllä yleensä parhaassa mahdollisessa kunnossa ole, muutenkin tuo G-astran diesel tekniikka oli vähän arveluttavaa.
Mutta mites G-astra bensakoneella? Z16SE-moottorilla, yllättävän tehokas 1.6 8v ja kulutus maantieajossa siinä 6L/100km.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Diesel astrat ei tohon hintaan kyllä yleensä parhaassa mahdollisessa kunnossa ole, muutenkin tuo G-astran diesel tekniikka oli vähän arveluttavaa.
Mutta mites G-astra bensakoneella? Z16SE-moottorilla, yllättävän tehokas 1.6 8v ja kulutus maantieajossa siinä 6L/100km.

Kiitokset Datsunille ja TF-79 ja muillekin vinkeistä. Diesel on nyt ollut mielessä, osittain siksikin kun niistä kokemusta ei ole. Bensakonekin toki tulee kyseeseen, mutta pääpaino on siis ehdottomasti tuossa moottoritieajossa, ja luulisin että tuo 1.6 Astra vie pitkälle päälle 7l/100km vaikka nopeudella 125 km/h, vaikka G-astraa ihan hyvänä autona luokassaan pidänkin (ainakin paljon parempana kuin aiemmat Astrat) Nopeuden alentaminen ei tietenkään tule kyseeseen, sittenhän pitäisi lähteä aiemmin, herätä aiemmin, mennä nukkumaan aiemmin, katsoa salkkarit pikakelauksella, syödä hotkien, saada vatsavaivoja, käyttää enemmän aikaa pöntöllä, ja niin edelleen, elämä menisi pilalle.

Vaimolle ei vaan tunnu kelpaavan kuin tuo nelikymppinen volvo, vaikka meikäläinen (tulevan auton pääasiallisena käyttäjänä) tyytyisi vaikka SDi Cordobaan, tää on tätä. Eli haukkukaa Volvo S/V 40, mieluiten dieselinä, kiitos. Sehän on Rellun kone, ja ilmeisesti vuosimallista 2001, jolloin laatu ja ajettavuus parani, dieselit muuttui tehokkaammiksi (common rail) ja epätaloudellisemmiksi, vaikö eikö?
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Vaimolle ei vaan tunnu kelpaavan kuin tuo nelikymppinen volvo, vaikka meikäläinen (tulevan auton pääasiallisena käyttäjänä) tyytyisi vaikka SDi Cordobaan, tää on tätä. Eli haukkukaa Volvo S/V 40, mieluiten dieselinä, kiitos. Sehän on Rellun kone, ja ilmeisesti vuosimallista 2001, jolloin laatu ja ajettavuus parani, dieselit muuttui tehokkaammiksi (common rail) ja epätaloudellisemmiksi, vaikö eikö?

Mulla oli parin vuoden ajan S40 1,9tdi, kun aloittelin laukkuryssänä enkä valitettavasti paljoa pahaa pysty autosta sanomaan. Volvolla oli ajettu 170 tkm, kun ostin sen ja koko minulla olo ajan toimi kuin unelma, sekalaisessa ajossa keskikulutus 6,2l/100km, eikä hihnanvaihtoa lukuunottamatta tarvinnut muita ponnistuksia tehdä kuin pakolliset öljyn vaihdot. Eikä se ns. isohuoltokaan kauheita maksanut, taisin käydä Jyväskylässä (JMT tai tms.) ja hinta oli n.250€.
Jos väkisin jotain negatiivista haluaa löytää, niin turvaistuin takana meinasi apukuskin paikka käydä ahtaaksi, eikä perusvaunut mahtuneet konttiin ilman fillareiden irroitusta. Auton vuosimalli oli -03 ja ilmeisesti -01 lähtien alustaan on lisätty poikittaistukipalkki, mikä kuulemma jeesaa maantie/motarinopeuksissa kummasti. Itse en ole vanhempaa S/V40 kokeillut joten toisenkäden tiedon varassa tämä. Summasummarum ei tuota Renaultiksi olisi n.110 tkm kokemuksella uskonut.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kiitokset jälleen yllekirjoittaneelle.

Nyt ehdokaslistalla on myös A Mersu, jonka 1.7 dieseleitä saa vuosituhannen vaihteesta budjettiin sopivasti alle 300tkm ajettuna. Autosta en tiedä muuta kuin että se kaatuu. Mitä pitäis tietää?
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Summasummarum ei tuota Renaultiksi olisi n.110 tkm kokemuksella uskonut.

Jos nyt vähän nusastaan pilkkua niin Relluahan tossa ei ole kun koneet ja laatikot. Itse auto on sitten sama kuin Mitsubishi Carisma ja osia löytyy sitä kautta monasti halvemmalla, kun Volvon osia. 1.6 ja 1.8 moottorien valmistajista en tiedä, taitavat olla myös Rellua, kuten Dieselit. Turbokoneet on Volvon omia, kuten myös laatikot niihin.

Ehkä viisain moottori tuohon S40/V40 sarjaan on tuo 2.0 160hp pienpaine turbo, jossa vääntö on tuotu fiksummin kuin tuossa T4, Volvon kestävä kone ja kulutus melko maltillinen. Volvon koneethan näissä kestää vaikka ydinsodan, kunhan niitä ei lastuta. Silloin voi käydä ihan miten vain.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jos nyt vähän nusastaan pilkkua niin Relluahan tossa ei ole kun koneet ja laatikot. Itse auto on sitten sama kuin Mitsubishi Carisma ja osia löytyy sitä kautta monasti halvemmalla, kun Volvon osia. 1.6 ja 1.8 moottorien valmistajista en tiedä, taitavat olla myös Rellua, kuten Dieselit. Turbokoneet on Volvon omia, kuten myös laatikot niihin.

Ehkä viisain moottori tuohon S40/V40 sarjaan on tuo 2.0 160hp pienpaine turbo, jossa vääntö on tuotu fiksummin kuin tuossa T4, Volvon kestävä kone ja kulutus melko maltillinen. Volvon koneethan näissä kestää vaikka ydinsodan, kunhan niitä ei lastuta. Silloin voi käydä ihan miten vain.

Bensakoneet on kaikki Volvon omia. Ahtamattomissa laatikko on Renaultilta. Näissä on tyyppivikana vanhemmiten vaihdevivustoon tuleva väljyys, joka on halvalla korjattavissa. Autoon on laitettu myös Mitsubishin 1.8 GDI-konetta, mutta se ei ole ollut Suomessa myynnissä.
 

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
Ehkä viisain moottori tuohon S40/V40 sarjaan on tuo 2.0 160hp pienpaine turbo, jossa vääntö on tuotu fiksummin kuin tuossa T4, Volvon kestävä kone ja kulutus melko maltillinen. Volvon koneethan näissä kestää vaikka ydinsodan, kunhan niitä ei lastuta. Silloin voi käydä ihan miten vain.

Tuosta loppuosasta täytyy olla sellaisen monen monen vuoden kokemuksen vuoksi vähän eri mieltä. Kyllä nuo Volvon tinakoneet sikaa kestää eikä niitä lastuttamalla, siis jos homma tehdään kunnolla, rikki saa. Laatikkokaan ei helposti porsi kun etuvedossa on hyvänä sulakkeena pitovaikeudet. Ainoa joka sieltä väsähtää on ilmalämpöpumppu, kukkopilli, pikkumitsu, siis se mandariinin kokoinen hyrrä jota myös "ahtimeksi" kutsutaan. Pakopaineet nousevat sellaisiksi että alkaa tuotot ja kestävyydet olemaan tapissa. Ja kyllä, koneen saa helpommin rikki kun sieltä kutittelee lisää tehoa, mutta se on enemmän käyttäjästä kiinni ja kuinka sitä autoa huoltaa. Pelkällä lastulla ei sitten vaan saa niin paljoa kutiteltua irti että normi ajoilla konetta rikki saisi.

Matalapaineturbon ja T4:n välillä suurin ero on se, että käytännössä matalapaineversiossa ahdin tukehtuu aikaisemmin eikä potki ylhäällä niin hyvin, mutta alkaa puhaltelemaan alempaa. T4 on selkeästi pirteämpi tapaus, mutta ei sillä Carismalla kovaa uskalla ajaa, ja vetelee kiihdyttäessäkin niin helvetisti, että ei sillä niin väliä ole minkä tulppaanipuimurin ottaa. Pikkusen piristettynä käyttömukavin on omasta kokemuksesta 1.9D HP, ei tarvitse koko ajan kepittää kun vääntöä irtoaa.

Yhtä kaikki: Volvon tinakoneet kyllä kestää, oli sitten neljä, viisi, tai kuusi mukisesta kysymys. Samaa tavaraa.

Bensakoneet on kaikki Volvon omia. Ahtamattomissa laatikko on Renaultilta. Näissä on tyyppivikana vanhemmiten vaihdevivustoon tuleva väljyys, joka on halvalla korjattavissa. Autoon on laitettu myös Mitsubishin 1.8 GDI-konetta, mutta se ei ole ollut Suomessa myynnissä.

Tähän piti vielä kommentoida sen verran, että thank god ei ole ollut myynnissä GDI-koneella. Siinä sitä on sitten jalo kone. Tietysti jos joku haluaa luonteettoman ja nuhaisen koneen niin sitten ihan kiva.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Tuosta loppuosasta täytyy olla sellaisen monen monen vuoden kokemuksen vuoksi vähän eri mieltä. Kyllä nuo Volvon tinakoneet sikaa kestää eikä niitä lastuttamalla, siis jos homma tehdään kunnolla, rikki saa.

Tuo varmaan totta, näin olen vaan ymmärtänyt tosiaan että ne ainoat konerikot noissa turboissa on ollu noissa lastutetuissa.

Matalapaineturbon ja T4:n välillä suurin ero on se, että käytännössä matalapaineversiossa ahdin tukehtuu aikaisemmin eikä potki ylhäällä niin hyvin, mutta alkaa puhaltelemaan alempaa. T4 on selkeästi pirteämpi tapaus, mutta ei sillä Carismalla kovaa uskalla ajaa, ja vetelee kiihdyttäessäkin niin helvetisti, että ei sillä niin väliä ole minkä tulppaanipuimurin ottaa. Pikkusen piristettynä käyttömukavin on omasta kokemuksesta 1.9D HP, ei tarvitse koko ajan kepittää kun vääntöä irtoaa.

Juu, itsellä on pihassa tuo T4 ja sinällään se on vähän pettymys että vaikka sitä tehoa kyllä riittää yläkierroksilla niin alakierroksilla vääntö on aika olematonta ja nimenomaan kaupungissa sitä tarvitsisi. Varsinkin jos vertaan VAG 1.8 turboon niin sen koneen luonnetta kyllä kaipaan. Ei silti, hintaisekseen tuo Volle on kyllä hyvin kelpo peli. :)
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Meillä on tällainen tykki eli TOYOTA COROLLA 1.6 VVT-I SOL WAGON ja siihen olisi nyt pari kysymystä teille pro-autoilijoille: 1. mistä saisi tohon järkevän hintaiset ja tyylikkäät kevytmetallivanteet? 2. paljonko maksaa kyseiseen malliin kytkinsylinterin / tiivisteen vaihto? 3. mistä saisi oikealla värikoodilla värivahaa? Vähän huonot fiilikset jäi Toyota liikkeestä ostetusta kynsilakkapullosta kun värisävy ei ihan olekkaan 100% oikea.
 
Suosikkijoukkue
JypFabun poliittinen ideologia
Meillä on tällainen tykki eli TOYOTA COROLLA 1.6 VVT-I SOL WAGON ja siihen olisi nyt pari kysymystä teille pro-autoilijoille: 1. mistä saisi tohon järkevän hintaiset ja tyylikkäät kevytmetallivanteet?

Hakematta tulee mieleen Vannetukku: Vanteet, renkaat ja autotarvikkeet edullisesti - vannetukku.fi verkkokauppa Linkki vie Vannetukun sivuille. Ei pitäisi olla mikään Euroopan kallein kauppa. Itse ostin vanteet Kraatzilta (en kyllä luojan kiitos Corollaan) ja säästin kuluissa kun hain ne suoraan varastolta. Linkki: Etusivu - BPW Kraatz Oy
 

Kipe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Meillä on tällainen tykki eli TOYOTA COROLLA 1.6 VVT-I SOL WAGON ja siihen olisi nyt pari kysymystä teille pro-autoilijoille: 1. mistä saisi tohon järkevän hintaiset ja tyylikkäät kevytmetallivanteet? 2. paljonko maksaa kyseiseen malliin kytkinsylinterin / tiivisteen vaihto? 3. mistä saisi oikealla värikoodilla värivahaa? Vähän huonot fiilikset jäi Toyota liikkeestä ostetusta kynsilakkapullosta kun värisävy ei ihan olekkaan 100% oikea.

1. Osta Toyotan alkuperäiset, yleensäkkin kuolen myötähäpeään kun uuteen autoon lyöty "tuningvanteet", pääväreinä yleensä musta/kiiltävä. Nuo kiinalaiset alumiinivanteet on muutenkin tehty "tinasta", eli ensimmäinen kunnon monttu niin vanteet mutkalla.

"Valitse Barzetta kun vaadit parasta!" NOT
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös