Autoiluketju

  • 3 196 320
  • 18 516

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Koska listan autoista minullakin löytyy omakohtaisia kokemuksia, jaan muutaman ajatuksen.

Saab 93 combi, Aliohjaa ihan helvetisti. Tiloiltaan varmasti luokkansa epäkäytännöllisin.

.

Toisaalta kun sinä lähdet kunnon sohjokelillä ohittamaan Subarulla letkaa, niin kyllä minä voin huoletta tulla Saabin kanssa perässä. Takatilat on onnettomat, mutta minä en siellä itse koskaan istu.
 

BigBadReddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toisaalta kun sinä lähdet kunnon sohjokelillä ohittamaan Subarulla letkaa, niin kyllä minä voin huoletta tulla Saabin kanssa perässä.

En minä sohjokeleillä ohittelusta mitään puhunut. 93, kuten kaikki muutkin ajamani Saabit, puskee yli minun sietokykyni. Subjektiivista tuo eri ominaisuuksien arvottaminen, mutta minä en vaan voi sietää aliohjaavaa vaunua.

Takatilat on onnettomat, mutta minä en siellä itse koskaan istu.

Urho kertoi hakevansa perheellisenä miehenä farkkua. Tällöin on turvallista olettaa, että muotokielen lisäksi myös tiloilla on merkitystä - siihen kommentoin todeten, että 93 on tiloiltaan luokkansa epäkäytännöllisin. Eikä mielipidettäni muuta se, että sinä et takana istu.
 
Viimeksi muokattu:

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Pakko huudella vähän asian vierestä, eli Opel Astrasta. Viimiset 5000km olen ajellut 93-mallisella 1.6 astralla ongelmitta ja mulle tuon 100heppasen vaparin tehot on riittäneet oikein hyvin, eikä ole vääntö loppunut.
Kasiventtiilisellä motilla, joten ei tarvitse olla takaluukku täynnä jakohihnoja, vaan voi ajella sen 120tkm/8v. Ja jos hihna katkeaa ajossa, ei tule muuta harmia kuin vitutus matkan hetkellisestä katkeamisesta. Astra, kuten vectrakin, sai sen huonon maineensa niistä 16V malleista, joihin enemmän ajava sai vaihtaa jakohihnan ainakin kerran vuoteen ja tehdä venttiiliremontin 50tkm:n välein. Sama se on tosin uudemmissakin vekkuleissa ja astroissa, joissa on enemmän kuin 8 venttiiliä. Vasta näissä viimeisissä on saatu tekniikka kestämään paremmin.
Oikeastaan ainoa 90-luvun astrojen ja vectrojen ongelma 8-venttiilisissä on ruoste...
 

Deus Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Maple Leafs, Packers
Golfin ja Skodan farkkujen ongelma on ainakin omassa käytössäni liian pienet sisätilat. Tarkemmin sanottuna taakse asennettu turvaistuin pakottaa työntämään apukuskin penkin ihan eteen. Silloin siinä ei pysty istumaan mukavasti kuin joku alle 150 senttinen hukkapätkä. Keskimittainen joutuu vetämään polvet linkkuun ja siltikin ne ottaa kiinni hanskalokeroon. Mondeossa on huomattavasti paremmin jalkatilaa turvaistuimen asennuksen jälkeen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Siis Skoda Octaviassa huonot sisätilat? Golfista uskon tuon, mutta jos en nyt ihan väärin muistele, niin eikös Octavia ole kokoluokassaan aivan tolkuttoman iso. Superb on tietenkin erikseen, en sotke niitä keskenään, vaan ihmettelen vain tuota, että Octaviaan ei mahtuisi kunnolla. Toki tottumuskysymyksiähän nuo, minä olen 187 senttinen ja nykyinen auto on Honda Jazz kahdella turvaistuimella, tuleva taas Nissan Juke samalla varustuksella.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Siis Skoda Octaviassa huonot sisätilat?

Se riippuu aina siitä mihin verrataan. Jos verrataan Vectraan, Mondeoon yms. isomman kokoluokan autoihin niin tokihan Octavia pieni on, mutta omassa kokoluokassaan (Astra, Focus, Golf jne.) vähintäänkin kilpailukykyinen ellei jopa ihan kärkipäätä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Se riippuu aina siitä mihin verrataan. Jos verrataan Vectraan, Mondeoon yms. isomman kokoluokan autoihin niin tokihan Octavia pieni on, mutta omassa kokoluokassaan (Astra, Focus, Golf jne.) vähintäänkin kilpailukykyinen ellei jopa ihan kärkipäätä.
Totta, ja siksi hiukan ihmettelinkin, koska omassa luokassaan tuo on kuitenkin tilava ja pärjää osalle osalle ylemmän keskiluokan autojakin. Ainakin 407 oli ahtaampi, eikä muutaman vuoden takaisissa Mondeoissa ollut juuri eroa Octaviaan, nyt voi toki olla.
 

scholl

Jäsen
Golfin ja Skodan farkkujen ongelma on ainakin omassa käytössäni liian pienet sisätilat. kuin joku alle 150 senttinen hukkapätkä. Keskimittainen joutuu vetämään polvet linkkuun ja siltikin ne ottaa kiinni hanskalokeroon. Mondeossa on huoTarkemmin sanottuna taakse asennettu turvaistuin pakottaa työntämään apukuskin penkin ihan eteen. Silloin siinä ei pysty istumaan mukavasti mattavasti paremmin jalkatilaa turvaistuimen asennuksen jälkeen.

Mitä järkeä ostaa pikkuauto, jos aikoo istua takana? Golf on hyvä auto, jolla on tarkoitus matkustaa 1-2 ihmistä. Ihan älytöntä tunkea pikkuautoon sikana porukkaa. Siinä mielessä olen samaa mieltä, ettei noista pienistä autoista kannattaisi tehdä farkkuja ollenkaan. Sitä voi ostaa sitten jo Passatin, jos haluaa farmarin.

Siis Skoda Octaviassa huonot sisätilat? Golfista uskon tuon, mutta jos en nyt ihan väärin muistele, niin eikös Octavia ole kokoluokassaan aivan tolkuttoman iso.

Kun Octavia tuotiin markkinoille 90 luvulla niin se tuli konsernin ns. A-pohjalevylle, jolloin takatilat eivät voi olla isot. Kun takapyörä on verrattain edessä ja pohjalevyä on tavallaan vain jatkettu niin silloin takakontti on iso, eivät takatilat. Jos haluaa tiloja niin ostaa Passatin. Tosin nykyään autojen valmistaminen on tullut vähän enemmän fleksiibeliksi ja tilanne on jonkun verran muuttunut, mutta toisaalta nykyinen Octaviakin on jo 7 vuotta vanha malli.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kun Octavia tuotiin markkinoille 90 luvulla niin se tuli konsernin ns. A-pohjalevylle, jolloin takatilat eivät voi olla isot. Kun takapyörä on verrattain edessä ja pohjalevyä on tavallaan vain jatkettu niin silloin takakontti on iso, eivät takatilat. Jos haluaa tiloja niin ostaa Passatin. Tosin nykyään autojen valmistaminen on tullut vähän enemmän fleksiibeliksi ja tilanne on jonkun verran muuttunut, mutta toisaalta nykyinen Octaviakin on jo 7 vuotta vanha malli.
Tavaratila on hulppea, mutta kyllä minä olen istunut kuskin takana tässä uudemmassa Octaviassa ja hyvin mahduin. No, edelleen tottumiskysymyksiä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kun Octavia tuotiin markkinoille 90 luvulla niin se tuli konsernin ns. A-pohjalevylle, jolloin takatilat eivät voi olla isot. Kun takapyörä on verrattain edessä ja pohjalevyä on tavallaan vain jatkettu niin silloin takakontti on iso, eivät takatilat. Jos haluaa tiloja niin ostaa Passatin.

Tuon ykköskorimallin Octavian takatilat olikin pienet jopa omassa kokoluokassaan, mutta tässä uudessahan nuo takatilat on ihan toista luokkaa vaikka melko vanha alkaa tämäkin korimalli jo olla. Edelleenkin jos verrataan johonkin Passatiin, Vectraan, Mondeoon jne. niin tokihan ne tilat pienemmät on koska kyseessä on pienemmän kokoluokan auto, mutta omassa kokoluokassaan Octavian tilat on ihan kilpailukykyiset. Ja kyllähän tuonkin kokoluokan autoissa neljä keskimittaista aikuista pystyy jo ihan mukavasti matkustamaan, ei nuo nyt ihan niin pikkuautoja kuitenkaan ole. Mutta nämä turvaistuimet tuo sitten omat haasteensa kun nämä uudet tuolit vaatii niin järjettömän paljon tilaa.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Tyttären perheeseen hankittiin viimeisiä ns vanhan mallin farkku Mondeoita, rekistöröity alkuvuodesta 2007. Siinä mahtuu loistavasti 3 vuotiaan turvaistuin ja vauvan kaukalo takapenkille.

Meikäläinen reilut 190 cm + mahtuu repsikan paikalle ja vaunut takalootaan heittämällä.

Jos vertaa Octaviaa ja Mondeota, niin Tsekin muuten hyvä auto häviää liian monessa Mondeolla, mutta kuten jo todettu, nehän ovat eri luokan autoja.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Jos vertaa Octaviaa ja Mondeota, niin Tsekin muuten hyvä auto häviää liian monessa Mondeolla, mutta kuten jo todettu, nehän ovat eri luokan autoja.
Tuhanteen kertaan todettu...mutta olkaa äärimmäisen tarkkoja Mondeoiden ruostevaurioiden suhteen. Ainakin 2000-luvun alkupuolen mallit ovat todella pahasti ruosteessa - kaikista luukuista kukkii saumatiivisteet veks ja ruoste jyllää. Uudemmissa malleissa tätä ongelmaa ei ilmeisesti enää ole - ainakaan siinä mittakaavassa mitä aiemmin oli.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Nyt olisi ajankohtaista ostaa ensimmäinen auto. Reilut kolme vuotta ollut kortti taskussa, mutta nyt kun työkuviotkin on saatu selville pidemmäksi aikaa, on autokuume noussut valtaisaksi.

Seuraavaksi hieman speksejä, joilla varustettua autoa ollaan etsimässä.

Hintaa ihan maksimissaan 10 000e, mielummin lähempänä 5 000e.
Tilaa en perheettömänä tarvitse ihan mahdottomia, kokoluokka voisi olla jotain Polosta - Golffiin. Auton tulisi olla suht uusi, bensakoneella varustettu. Mitään mieletöntä voimanpesää en tarvitse, tehoa kuitenkin tarpeeksi, jotta pysyy turhia revittelemättä liikenteen mukana. Pieni turbo-kone kenties? Luotettavuus kuitenkin tehoa tärkeämpi ominaisuus. Viisiovisuus tärkeää, mutta ei täysin välttämätöntä. Ajo johon auto tulisi on lähinnä kaupunki-ajoa.

Ehdotuksista sekä vinkeistä ollaan kiitollisia. Itse olen katsellut em. Poloja sekä Golffeja, ilmeisen perus turvallisia valintoja? Mites Ford Fiesta, tai Seatit? Löytyykö Korealaisista/Japanilaisista minkälaisia ehdokkaita?
 

Sirad

Jäsen
Ensimmäinen kerta kutakin: menossa huomenissa liikkeeseen vaihtoauton hinnasta vääntämään.

Jos ja kun täällä on autokaupan kautta rahoituksen hoitaneita, kysymys kuuluu että onko ne liikkeessä ihan voimattomia ja rahotuksen myöntäjän armoilla, vai lähteekö ne tinkaamaan rahotuksen korkoprosentista?

Kaveri sanoo tinganneensa omansa 2,8 prosenttiin, mutta minun saaman ensitarjouksen 6,81 prosentista tuskin liike tulee noin rajusti vastaan...

Arvelin että isomman hyödyn vois saada jos rahoituskuluista pyrkii tinkaamaan osaa pois, kun että lähtee kinuamaan myytihinnan edelliseen pyöreeseen tonniin.

Vai miten tätä peliä pelataan? :D
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Siis Skoda Octaviassa huonot sisätilat? Golfista uskon tuon, mutta jos en nyt ihan väärin muistele, niin eikös Octavia ole kokoluokassaan aivan tolkuttoman iso. Superb on tietenkin erikseen, en sotke niitä keskenään, vaan ihmettelen vain tuota, että Octaviaan ei mahtuisi kunnolla.

Tässäkin ketjussa on keskusteltu vaikka kuinka monesti, että Octavia Combi ja Golf Variant ovat sisämitoiltaan käytännössä yksi yhteen sama - pidemmän peränylityksen ansiosta Ocun kontti on vähän isompi. Hyvin pieniä eroja, muutenkin käytännössä sama auto. Octavialta vain puuttuu hatchback-malli, jolloin perus-Golfille ja Oculle ei ole sitä verrokkia olemassa Skodan puolelta. Varmaan ne mitatkin löytyy tästä ketjusta jostain jos haluaa hakea.
 

scholl

Jäsen
Hyvin pieniä eroja, muutenkin käytännössä sama auto.

Mielestäni tuo ei kyllä pidä paikkansa. Kyllähän Octavia on tehty itäblokin duunareille huonoille teille. Kun katsoo pelkästään missä kaikkialla autoa valmistetaan niin ne ovat kaikki enemmän tai vähemmän ambomaita. VW:n asiakkaat, jotka hakevat Octavian tyylistä autoa, omaavat taloudellisen tilanteen, joka mahdollistaa Passatin, ts. isomman auton oston. Octavia on työväenluokan auto, Golf ei. Golf on nuorten kundien, sinkkujen ja lapsettomien parien auto. Golf on hyvä ensiauto. Itsekin ostin kaksi ensimmäistä autoani Golfeja. Jetta on taas Rentner-Golf eli eläkeläisten Golf, koska eläkeläiset jostain syystä tahtovat ajaa sedanilla, mutteivat tarvitse Passatin tiloja.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kaveri sanoo tinganneensa omansa 2,8 prosenttiin, mutta minun saaman ensitarjouksen 6,81 prosentista tuskin liike tulee noin rajusti vastaan...

Tästä olisi mukava kuulla lisää. Olen vaihtoautokauppoja tehnyt noin 10 autosta autoliikkeiden kanssa ja en ole tätä mahdollisuutta ajatellut juuri ollenkaan. Tosin olen viimeisen 5 vuoden aikana ostanut autot käteisellä.

Itse auton hintaa on tingitty reilustikin ja alennusprosentit on ollut väliltä 8-16%. Yli 10 prosentin alennuksia on ollut sekä rahoitetuissa että käteisostoissa.


_
 

scholl

Jäsen
MTV3:n Teknari on kyllä ankea ohjelma. Tai siis Markku Alénin autotestaukset ja tehdasvierailut Saksassa on ihan jees, mutta kaikki muu täyttä soopaa. Eilenkin hehkutettiin alussa todella paljon Samsungin tab-laitteista, sitten sanotaan kuitenkin, että se testi pitää mennä lukemaan netistä, eikä kerrota mitään. Frankun autonäyttelysä pari tyyppiä, jotka eivät tajua mitään autoista, kertoivat pari hassua virkettä ilman mitään perusteluita. Kaiken huippu oli sitten se naurettava, asiantuntematon heitto siitä dottore, doctor jne. liittyen Aléniin ymmärtämättä, mitä dottore italiassa tarkoittaa tai siis keitä henkilöitä siellä puhutellaan käyttäen dottorea. Todella ankea ohjelma, joka pitäisi saada kanavalta hemmettiin, jotta Trumpin ohjelma ja Fringe tulisivat aikaisemmin. Saisivat laittaa sen Teknarin illan viimeiseksi ohjelmaski Kovan Onnen Kundin jälkeen, valvokoot juntit sitä odottaen.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Mielestäni tuo ei kyllä pidä paikkansa. Kyllähän Octavia on tehty itäblokin duunareille huonoille teille. Kun katsoo pelkästään missä kaikkialla autoa valmistetaan niin ne ovat kaikki enemmän tai vähemmän ambomaita. VW:n asiakkaat, jotka hakevat Octavian tyylistä autoa, omaavat taloudellisen tilanteen, joka mahdollistaa Passatin, ts. isomman auton oston. Octavia on työväenluokan auto, Golf ei. Golf on nuorten kundien, sinkkujen ja lapsettomien parien auto. Golf on hyvä ensiauto. Itsekin ostin kaksi ensimmäistä autoani Golfeja. Jetta on taas Rentner-Golf eli eläkeläisten Golf, koska eläkeläiset jostain syystä tahtovat ajaa sedanilla, mutteivat tarvitse Passatin tiloja.

Minä en (tälläkään kertaa) puhunut mitään mistään statusluokasta tai sosiaalisesta asemasta vaan auton koosta ja tiloista. Yleinen harhaluulo on se, että Ocu olisi esim. juuri istuintiloiltaan isompi noista kahdesta, käytännössä on yksi yhteen sama.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Pitänee käydä koeistumassa nuo joskus, kun olen ilmeisen väärässä näin monen mukaan. Voi tietysti olla, että iso tavaratila on luonut tuon harhan, mutta meillä aikoinaan autovuokraamossa tuo myös luokiteltiin c-segmenttiä isommaksi, eli samaan Primeran, Vectran ja Mondeon kanssa Tämä on vain varmasti vahvistanut omaa mielikuvaani, vaikkakin aika harvan c-segmenttiläisen takapenkille olen mahtunut hyvin istumaan, mikä taas Octaviassa onnistui.

Tosin Hertz nyt on niin kusipäinen lafka, etten ihmettelisi vaikka luokittelisivat Micran Mondeoksi.
 
Octavia on työväenluokan auto, Golf ei. Golf on nuorten kundien, sinkkujen ja lapsettomien parien auto. Golf on hyvä ensiauto. Itsekin ostin kaksi ensimmäistä autoani Golfeja. Jetta on taas Rentner-Golf eli eläkeläisten Golf, koska eläkeläiset jostain syystä tahtovat ajaa sedanilla, mutteivat tarvitse Passatin tiloja.

Minun mielestäni Golf on työväenluokan ja kaikkien muidenkin luokkien auto. Ehkä markkinoiden paras esimerkki ostajien monimuotoisuuden kannalta. Golfin voi ihan yhtä hyvin pysäköidä niin kuusisaarelaisen omakotitalon pihaan, kuin myös Hakametsän parkkipaikalle Ilveksen pelin ajaksi. Golfista ei voi päätellä omistajan varallisuutta, koulutustasoa tai ikää. Vain sen, että ostaja on taipuvainen turvallisuushakuisiin järkivalintoihin.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Mä valitsin Golfin Passatin sijaan siitä syystä että kun firma asettaa tietyn hankintahintarajan, niin sillä summalla olisi saanut sen ihan kaikkein nuhaisimman diesel-Passatin. Autohan on diesel ja automaattivaihteinen ja farmari, näistä ei tingitä. Automaatista ainakaan. Piste.

Golfiin sai sitten kaikki kalut ja kilut ja 2,0 TDI-koneella. No nuhainenhan sekin on (kun ajan kumminkin aika paljon moottoripyörällä joka onnekseni kiihtyy) mutta just ja just pärjää tuolla volsullakin. Ja jotenkin se Passat on vähän turhan suurikin, mä tykkään mieluummin tuon kokoluokan autoista.
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Liitytään nyt sitten sen verran tähän VW Golf-keskusteluun, että Nännimäisen kuvaus turvallisuushakuisista järkivalinnoista oli todella osuva omassa autovalinnassa. Viime vuoden toukokuussa kirjoitin tähän ketjuun ja silloin lähinnä harmittelin bensasyöppöä autoa käytyäni Volkswagen-liikkeessä. No, siitä pari viikkoa ja poistuin samasta kaupasta TDI-Golfilla.. Tyytyväinen olen ollut autoon - vaikka matkanteko viime talvena kerran keskeytyikin kaasuläpän jäätymiseen pakkasella. Maskipeitto keulalle ja meno jatkuu.

1,6-litrainen TDI ei toki ole mikään raketti, mutta eipä se toisaalta kuluta naftaakaan paljoa. Ja kun olen aina pitänyt itseäni suht rauhallisena kuskina, niin pärjäähän tuolla ihan hyvin. Eniten Golfissa arvostan sitä, että kaikki toimii kuin ajatus. Hallintalaitteet ovat selkeät ja helppokäyttöiset. Varmasti jokin toinen automerkki tarjoaa dynaamisemman ajokokemuksen ja kaikenlaisia hienoja krumeluureja, mutta tällä hetkellä arvostan tavalliseen arkiajoon sopivaa autoa.

Ja ainakin näin keskipituisen jantterin näkökulmasta Golfin sisätilatkin ovat hyvät. Jotain pelireissujakin on tullut heitettyä ja taaksekin on mahtunut mukavasti.

Ainoa harmi on vaan se, että aiemmat autoni ovat olleet kokoluokkaa isompia. Joskus mietin, olisiko sittenkin pitänyt ostaa joku käytetty Mondeo (pidän jostain syystä erityisen paljon tästä uusimmasta korimallista) tai Passat. Semmoinen ison auton tunnelma tuosta Golfista kuitenkin ymmärrettävästi puuttuu.
 

Sirad

Jäsen
Tästä olisi mukava kuulla lisää. Olen vaihtoautokauppoja tehnyt noin 10 autosta autoliikkeiden kanssa ja en ole tätä mahdollisuutta ajatellut juuri ollenkaan. Tosin olen viimeisen 5 vuoden aikana ostanut autot käteisellä.

Itse auton hintaa on tingitty reilustikin ja alennusprosentit on ollut väliltä 8-16%. Yli 10 prosentin alennuksia on ollut sekä rahoitetuissa että käteisostoissa.
_

Kyllä pistää vähän epäilemään kaverini sanomiset, ainakin tämän liikkeen kaveri sano heti että rahoitusasiat on ulkopuolisen hoitamia ja lukkoon lyötyjä, korkoa ei päästä liikkeen puolesta rukkaamaan.

- - -

Vaan pudottipa silti alkuperäsestä 6,81 prosentista 3,9 prosenttiin. Tekee luottokustannuksissa n.1200e alea.

Siellä laitettiin liikettä kuntoon naistenpäivä-pirskeitä silmällä pitäen. Olvin hanalliset pöydät ulko-oven tuntumaan, kaikki autot pihalle ja lattia puhtaaks, ja sitten Aurista ja Yarista sisään. Rahotusyhtiö oli luvannut korkoprosentiksi 3,9 tälle teemapäivälle, ni sain sitten omalle summalle saman.

Oliko lopulta vaan myyntimiehen vilunkia vai säkä auton hankinnan ajotuksessa, en tiiä, mutta olenpahan nyt onnellinen Avensiksen omistaja :)
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Nyt tarvitaan pikaista neuvoa.

Eli Nissan Pick Up 2,5 diesel kyseessä. Ajoin autoa normaalisti ja se sammui. Mittaristossa palaa valo joka merkitsee sitä että diesel-suodattimessa on liikaa vettä. Suodatin on vaihdettu ja ilmattu mutta vaihdon yhteydessä, joka liiasta vedestä ilmoittaa, johdot meni poikki. Nyt varoitusvalo palaa koko ajan vaikka on koitettu hyppylangalla ja ilman. Vedettiin siis johdot ristiin jolloin virran pitäisi kiertää normaalisti mutta varoitusvalo ei sammu kuin hetkellisesti. Varoitusvalo ei ole itsessään mikään ongelma mutta se on, että ilmeisesti auto on ohjelmoitu niin, että se ei käynisty ollenkaan ko. valon palaessa. Hehkun merkkivalo ei syty ollenkaan ja startatessa auto kuulostaa siltä kuin se ei saisi ainetta. Eli ilmeisesti dieselinsyöttö on poikki.

Sitten itse kysymys. Osaako joku neuvoa miten valon saisi "nollattua" tai muuten ongelman poistettua? Kunhan auton saisi liikkumaan muutaman kilometrin ilman pelko rikkoontumisesta, niin helpottaisi elämää aika paljon...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös