Brent Sapergia
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- KalPa
VAG:n ja Wokkipannut kun ottaa pois ei paljon jää jäljelle noille listoille.
Jäähän sinne paljonkin (tosin ei tuossa vaginoita juuri ole), eihän tuossa ole kuin terävin kärki.
VAG:n ja Wokkipannut kun ottaa pois ei paljon jää jäljelle noille listoille.
Kaverilla oli liisattu C4. Kiva ja nätti auto, mutta ei voinut suositella talviautoksi. Ongelmia yli omien tarpeiden, kuulemma. Hassu juttu, kun mun samanikäinen C5 taas menee talvetkin ihan jees.Onko kenelläkään omakohtaisia tai lähipiirin kokemuksia otsikossa mainitusta autosta?
Porscheilla ei meinaan ole VAG:n kanssa kai vielä mitään tekemistä. Tulevaisuudessa asia lieneekin sitten toinen.
Väärin.
No kenties oli väärin tuo, mutta nykyään on väärin myös puhua VAG:ista. Oikeampi nimi on tällä hetkellä Volkswagen Group ja Porsche siirtyi tuohon vasta vuonna 2009.
JA nyt meni saivarteluksi, :-) Kaikki kuitenkin tietävät mitä VAG:lla tarkoitetaan vaikka virallisesti lyhenne ei olekkaan enää käytössä.
Porsche on jo pitkään tehnyt VW:n kanssa läheistä yhteistyötä ja oli todella lähellä, että Porsche olisi vallannut koko Volkswagenin, mutta toisin kävi.
Porsche tosiaan yritti vallata koko Volkswagenin konsernia, mutta joutuikin sitten itse "nöyrtymään" osaksi sitä. Toki Porsche on edelleen konsernin suurin yksittäinen osakkeenomistaja. Yhteistyötä noilla on tosiaan kaiketi ollut jo iät ja ajat, mutta sitähän noilla valmistajilla on moneen muuhunkin suuntaan.
Joo, nyt täytyy heti kärkeen korjata pahasti virheellistä ilmaisua. Eli eivät pyörät toki lukkoon mene, vaan absit paukuvat päälle pienemmistäkin liukasteluista. Tällä kelillä se tarkoittaa sitä, että käytännössä pyörät ovat kuin lukossa, eivät ne ohjaudu tippaakaan. Otan mielummin VSA:n eli Hondan ESP:n pois päältä, koska silloin pystyn itse kontrolloimaan ajokkia paremmin ja nuo turhat jarruttelut jäävät pois. Tänään taas nappasi yhdessä mutkassa kiinni, kun unohdin ottaa sen pois päältä, ja aika lähellä oli, etten löytynyt autoineni jälleen hangesta. En usko, että noissa kuitenkaan sen kummempaa vikaa on, koska ennen lumia ne käyttäytyivät ihan ok. Ehkä en ole vain tottunut tämän auton systeemiin. Viime talven ajelin 407:lla ja ESP toimi hyvin myös liukkailla.Öö, onko sun autos ihan kunnossa? Vai eikö siinä ole ABS-jarruja? En ihan heti muista autoa jossa olisi ESP muttei ABS:ää, kun puhuit neljän pyörän lukkiutumisesta.
Onko kenelläkään omakohtaisia tai lähipiirin kokemuksia otsikossa mainitusta autosta?
Eipä nuo taida kovin monta talvea säilyttää ominaisuuksiaan. Edellisessä koslassa mulla oli kitkat, kun sitä ostaessa ajo oli pääosin hyväkuntoista baanaa kaupunkien välillä. Ihan mukavaa menoa. Varovainen ajotapa oli opeteltu jo nuorena, joten ylläreitä ei päässyt tulemaan. Nyt on alla nastat, koska ajo on talvella kaupunkipainotteista, eikä kitkat ole siinä tapauksessa ideaaliratkaisu. Tuo sinun ajomääräsi viittaisi maantiepainotteiseen kurvailuun. Joten kannattaa ainakin harkita kitkoja. Heikoimmillaanhan ne ovat peiliksi hinkatulla lumella/jäällä ja pahassa pöpperössä.Kitkarengaskeskustelu on varmasti käyty jo tuhat kertaa Jatkoajassa, mutta haluasin kuulla käyttäjien kokemuksia miten kitkarenkaalla pärjää talvikelillä jos ajelee n.15000km talvella. Lähinnä itseäni kiinnostaa miten 2-3vuotta vanhalla kitkarenkaalla pärjää talvikelillä. Onko renkaassa vielä pitoa?
Joihinkin testituloksiin on tullut tutustutta mutta kaikki ovat uusia renkaita. Mulle on jäänyt epäselväksi miten rengas toimii tokana tai kolmantena talvena.
Tuossa on varmaan sitten rengas- tai autokohtaisia eroja. En ole millään muulla autolla/renkailla ollut niin pulassa pöpperössä (siis sellaisessa ruskeassa puurossa) kuin edellisellä kombinaatiolla. Tosin olen ajanut kitkoilla vain tuolla yhdellä yksilöllä.edit: ja edelliseen viestiin sen verran, että pöpperössä kitkat kyllä pitävät saman kun nastakin. Ainoa keli jossa pitää olla todella tarkkana on puhdas jää.
Tuossa on varmaan sitten rengas- tai autokohtaisia eroja. En ole millään muulla autolla/renkailla ollut niin pulassa pöpperössä (siis sellaisessa ruskeassa puurossa) kuin edellisellä kombinaatiolla. Tosin olen ajanut kitkoilla vain tuolla yhdellä yksilöllä.
Oukei, hyvä tietää.
Meinasin asennuttaa ikkunantummennukset autoomme - Skoda Octavia combi -09. Olisko jotain haisua jollakulla, kuinka paljon tämä lysti tulisi kustantamaan PK-seudulla? Golf varianttiin hinta-arvio oli n. 200€:a. Vaikuttaako voimassa oleva takuuaika ja rahoitus asiaan jollain tavalla, saako tuollaista tehdä?
Meinasin asennuttaa ikkunantummennukset autoomme - Skoda Octavia combi -09. Olisko jotain haisua jollakulla, kuinka paljon tämä lysti tulisi kustantamaan PK-seudulla? Golf varianttiin hinta-arvio oli n. 200€:a. Vaikuttaako voimassa oleva takuuaika ja rahoitus asiaan jollain tavalla, saako tuollaista tehdä?
Erittäin totta. Halvimmat kalvot alkavat lisäksi ikävästi kellastumaan pikkuhiljaa. Kannattaa myös välttää asentamistoimenpiteitä itse, on muuten ihan yllättävän hankalaa säätää niitä kuumailmapuhaltimen avulla kaarevaan takaikkunaan vaikka olisi kunnon asennusvälineetkin. Meinasi ihan mennä hermo.Ja vinkkinä: vaikka halvimman tarjouksen löytää "Raimon lasi&pelti"-tyylisiltä pajoilta kannattaa muistaa, että kalvoissa on eroja - nk. merkkikalvoissa on valmistajan takuu, joka kattaa kalvot niin kauan kuin auto on sinun käytössäsi. Biltemakalvot kun tuppaavat irtoamaan ja Rampesta kuplat ovat ominaisuus... ;)