Autoiluketju

  • 3 307 968
  • 18 973

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Teipillä voisi saada helpoiten jalopuujäljitelmät peittoon ja teippiähän saa vaikka missä kuosissa. Työkaluiksi riittänee kuumailmapuhallin ja mattoveitsi.

Olen selvästi keskivertoa huonompi googlettaja, mutta en löytänyt mistään liikkeitä, mitkä myyvät teippejä. Löysin vain liikkeitä jotka myyvät teippien asennuspalveluita.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen selvästi keskivertoa huonompi googlettaja, mutta en löytänyt mistään liikkeitä, mitkä myyvät teippejä. Löysin vain liikkeitä jotka myyvät teippien asennuspalveluita.

Samat firmat niitä yleensä myykin. Esim. kun nopeasti katselin Jyväskylästä teippareita niin Wakpal, Mainos Jane ja Mainos-Mäkinen näyttäisi ainakin tekevän mainosteippauksia. Eiköhän noilta saane ostettua pelkkää teippiäkin ilman teippausta.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuossa itsellä on Volvon kanssa seuraavanlaista pientä probleemia. Pari kertaa kun on auto ollut pitempään tyhjäkäynnillä/liikennevaloissa odottelemassa on syttynt "häiriö moottorin elektroniikassa" valo. Tämähän ilmeisesti viittaa pakokaasuarvojen nousuun. Eli kaikenkaikkiaan ei liene mikään maata mullsitava vaika, vaan autolla voinee huoletta ajella?

Mainittakoon vielä, että kyseinen valo ei sammu ajon aikana, mutta jos pysähdyn ja sammutan auton pariksi minutiksi ja pistän taas käyntiin ei valo enää pala.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Tuossa itsellä on Volvon kanssa seuraavanlaista pientä probleemia. Pari kertaa kun on auto ollut pitempään tyhjäkäynnillä/liikennevaloissa odottelemassa on syttynt "häiriö moottorin elektroniikassa" valo. Tämähän ilmeisesti viittaa pakokaasuarvojen nousuun.

Vika on tyypillinen autoille, joissa on pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmä, eli pieni osa pakokaasuista kierrätetään imupuolelle kylmän moottorin lämmittämiseksi tms. Oikea Opelin tyyppivika ja ilmeisesti Volvossa sama juttu. Yleensä ajan myötä jokin järjestelmän antura karstoittuu, ja näyttää tyhjäkäynnillä vääriä arvoja. Hommasta selviää sen anturan puhdistamisella/vaihtamisella. Muutenhan homma ei haittaa, mutta joissakin autoissa moottorinohjauselektroniikka kytkee varosyistä ns. säästöohjelman päälle, joten suorituskyky kärsii.

Itselläni ei kuitenkaan ole vielä Volvoa ollut, joten ehkä joku "traktoristi" voi asian vielä varmistaa. Varmintahan on viedä auto merkkihuoltoon, jos kustannuksia ei tarvitse peljätä. Kuitenkin jos kyseessä on mainitsemani juttu, niin autolla voi aivan rauhassa ajaa, mieluummin kovaa, jotta lisää karstaa ei tule.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuitenkin jos kyseessä on mainitsemani juttu, niin autolla voi aivan rauhassa ajaa, mieluummin kovaa, jotta lisää karstaa ei tule.

No tämä kyllä hoituu :D

Mutta tosiaan, itsekin ajattelin, ettei kyseessä mikään vakava asia ole mutta hyvähän se on varmistaa. Merkkihuoltoon ei nyt viitsi viedä, mutta voisihan sitä jonnekin volvo huoltoon soitella ja vähän kysellä. Toisaalta tuo anturan puhdistus voisi olla hyvä ensi-apu ja katsoa sitten mitä se vaikuttaa. Suorituskyvyssä en ole mitään eroa huomannut, joten sikälihän tuosta ei haittaa ole. Ei vaan ole mukavaa, kun varostusvaloja palaa taulussa.
 

twenty

Jäsen
Suosikkijoukkue
hpk
Tuossa itsellä on Volvon kanssa seuraavanlaista pientä probleemia...

Ainakin loppupään 850 Volvoissa ja alkupään S-/V70 malleissa moottorin lämpötila-anturi on yleinen ongelman aiheuttaja ja oireilee juurikin sytyttämällä mittaristoon yleisen moottorielektroniikan vikavalon. Muita oireita on ainakin moottorin käyntilämpötilamittarin epämääräinen näyttö ja flekti alkaa elämään omaa elämäänsä, saattaa jäädä päälle esim. auton sammuessa vaikka lämmöt ei sitä vaatisi. Kulkuun ei vaikuta oikein mitenkään, mutta kulutus yleensä kasvaa kohtuullisesti.
 

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
Tuossa itsellä on Volvon kanssa seuraavanlaista pientä probleemia. Pari kertaa kun on auto ollut pitempään tyhjäkäynnillä/liikennevaloissa odottelemassa on syttynt "häiriö moottorin elektroniikassa" valo. Tämähän ilmeisesti viittaa pakokaasuarvojen nousuun. Eli kaikenkaikkiaan ei liene mikään maata mullsitava vaika, vaan autolla voinee huoletta ajella?

Mainittakoon vielä, että kyseinen valo ei sammu ajon aikana, mutta jos pysähdyn ja sammutan auton pariksi minutiksi ja pistän taas käyntiin ei valo enää pala.

Mikähän vuosimalli? Vikakoodia lukemaan vaan, jos obd pistoke löytyy niin tarttee tietty lukulaitteen, mutta jos on vanhempaa mallia niin konehuoneen puolelta löytyy boxi joka vilkuttaa ledillä koodin. Listakin löytyy ainakin volvolandian uumenista mutten jaksa kaivaa, mutta aika yksinkertainen homma kuitenkin. Sieltä saat itse sen nollattuakin nappia painamalla eikä vikavalot häiritse silmää. Anyway, riippuu vuosimallista. Niin ja käy lueskelemassa foorumia, sieltä löytyy apu vähän joka hommaan, jos et vielä ole tutustunut. Omassa kasipätkässä ei mitään edellämainittuja ongelmia ole ollut, eikä ole muutenkaan tullut paljon vastaan. Vikavalo paloi joskus kun turbon ja coolerin välinen ahtoputki päätti lopettaa työuransa 13 vuoden jälkeen, ylimääräinen huohotusreikä sekoitti vähän ilmamäärämittarin ymmärrystä tilanteesta.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Varmintahan on viedä auto merkkihuoltoon, jos kustannuksia ei tarvitse peljätä. Kuitenkin jos kyseessä on mainitsemani juttu, niin autolla voi aivan rauhassa ajaa, mieluummin kovaa, jotta lisää karstaa ei tule.

Tampereen seudulla merkkihuolto olisi Käyttöauto, johon en kyllä voi suositella autoaan vietävän. Vastaavanlaisen vian kanssa pari vuotta sitten Renaultin kanssa taistelleena merkkihuollon vastaus ongelmaan oli 3 kertaa vikakoodien nollaus. Tämän jälkeen 100 km ajoa ja vika uusiutui. Onneksi työnantaja päätti sitten, että auto menee vaihtoon.

Renussa ei syttynyt moottorin vikavalo, vaan hehkun valo ajon aikana ja tämän jälkeen ei auto jaksanut loivaakaan mäkeä ylös. Vika oli kuitenkin tuolla pakokaasujen kierrättämispuolella.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Malli ja vuosimalli tosiaan auttais ongelman kartoitusta. Mulla on nyt V40 ja siinä on putkistossa kaksi lambdaa, toinen pakosarjassa ja toinen katalysaattorin jälkeen. Se jälkimmäinen on yleinen vaiva näissä, kun on vähän arassa paikassa auton alla.

Itsellä polttelee kanssa välillä moottorin häiriövaloa, mutta koska ensimmäisen anturin mukaan hoidetaan moottorin ohjaukseen liittyvä säätö, niin en oo vielä jaksanu vaivautua sitä katalysaattoria vahtivaa vaihtamaan. Kaverin diagnostiikkalaitteilla vaan vikamuistin nollaus katsastusta varten.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Tuossa itsellä on Volvon kanssa seuraavanlaista pientä probleemia. Pari kertaa kun on auto ollut pitempään tyhjäkäynnillä/liikennevaloissa odottelemassa on syttynt "häiriö moottorin elektroniikassa" valo.

Täällä Volvo-miehet jo vastasikin kysymykseesi, mutta aika hassua, että Citroënissa samankaltainen vika oli merkki laturin hiilien kulumisesta loppuun, jolloin ajotietokone löi päälle virransäästötilan; aikani ajettua autoon syttyikin sitten "joulukuusi", ja korjaamon kautta uutta laturia autoon.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Malli ja vuosimalli tosiaan auttais ongelman kartoitusta.

S40 ja vuosimallia -97. Nyt tosiaan maantieajoa ollut viikonlopun aikana ja vikaa ei ole esiintynyt. Pitempään käynnissä hiljasilla kierroksilla, eli paikoillaan liikennevaloissa yms. niin valo syttyy. Täytyy tarkkailla tilannetta, mutta hirveän vakavalta se ei vaikuta ja luulen, että viasta voisi päästä eroon jopa pelkällä tyhjäkäynnin säätämisellä, sillä se heittelee 500-1000 kierroksen välillä.
 

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
S40 ja vuosimallia -97. Nyt tosiaan maantieajoa ollut viikonlopun aikana ja vikaa ei ole esiintynyt. Pitempään käynnissä hiljasilla kierroksilla, eli paikoillaan liikennevaloissa yms. niin valo syttyy. Täytyy tarkkailla tilannetta, mutta hirveän vakavalta se ei vaikuta ja luulen, että viasta voisi päästä eroon jopa pelkällä tyhjäkäynnin säätämisellä, sillä se heittelee 500-1000 kierroksen välillä.

V70 2006. Check engine -valo syttyi pitkän kaupunkiajojakson jälkeen ja kävin luetuttamassa vikakoodin - "vuoto alipainejärjestelmässä". Koodi nollattiin ja varmistin että olin sulkenut huolellisesti tankin korkin (kyllä, se voi aiheuttaa valon syttymisen) mutta valo syttyi uudestaan seuraava päivänä.

Vein auton Porvoon moottoritielle, annoin karstojen palaa, valo sammui eikä ole syttynyt uudestaan.
 

Bbird80

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Euroopanreissu tehty, kilometrejä 6300 mittariin ja auto toimi hienosti. Saksan motareilla ajaminen nosti tosin autonvaihtohaluja vieläkin vakaampaan ja äänettömämpään peliin, kuten BMW 530d. Sellaista ollaan nyt hakemassa, tosin fiilistely-, hehkutus- ja suunnitteluaikaa on kevätkesään 2011 asti. Silloin olis tehdä "apgreidaus" 328-bensakoneesta isompaan dieseliin, jos säästösuunnitelmissa pysytään. Josko sillä autolla ajaisi sitten pidempään...
 

Weissflog

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Islanders, Earl the Pearl, avoin liiga
Hei, nyt tarvittaisiin palstan autoiluihmisilta apua.
Ensi kuussa saamme perheenlisäystä, joten ikäloppu Golfimme saa nyt lähteä.

Eli hakusessa auto, jossa ainakin sen verran tilaa, että paksiin saisi huoletta rattaat viskattua sekä tietenkin taakse lasten istuimen.
Tässä on autoja nyt viikko tutkailtu, ja koko ajan menee kiemuraisemmaksi.
Ensin tutkailtiin pienehköä viisiovista autoa noin 5k€ hintaluokassa.
Nyt sitten tänään käytiin koeajamassa noin 13k€ farmaria.

Eli arvoiset lapsiperheiden kuskit,
suositelkaahan tuollaista noin 2005- tuoreempaa autoa, jossa tilaa on mukavasti. Moottorissa sen verran saisi olla tehoa, että huoletta pääsen ohitse hitaammista. Millaiset tilat näissä suhtkoht tuoreissa Golfeissa on?

Edit: Ja sitä hintaa nyt saisi olla maksimissaan 13-15k.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eräs tuttu osti jokin aika sitten Opel Vectra -farkun eikä ole valitellut, kilometrejä on kertynyt jo hyvän matkaa yli 10 tkm eikä kuulemma mitään ongelmaa. Koeajolla kävin ja hyvähän tuo oli ajaa, eikä ihan mopokaan 2.2 litraisella koneella. Tilaa on ainakin ihan järjettömästi, niin matkustamossa kuin tavaratilassakin. Veikkaisin että on tuossa koko-/hintaluokassa ihan kärkipäätä tiloissa.

Minullakin on joskus ollut vähän ennakkoluuloja Opeleita kohtaan mutta viime aikoina on kyllä alkanut mielipide muuttua koska niin monelta ihmiseltä olen kuullut pelkkää hyvää näistä uusista/uudehkoista Opeleista. Esim. tuosta 2006- Vectrasta olen kuullut monelta erittäinkin positiivisia lausuntoja. Kannattaa ainakin käydä koeajamassa jos mahdollisuus, näyttäisi jotain 2005-2006 -malleja saavan tuolla n. 13k€ budjetilla.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen tässä miettinyt ensiauton ostoa, sikäli mikäli löydetään tässä 6kk sisään eukon kanssa sen hintainen kämppä, että samaan lainakönttään voisi ottaa pienen siivun myös pirssiä varten.

Tähän asti faija on väkipakolla pitänyt meikäläisellä omaa Nissan Terranoaan, mutta rupeaa tuo muiden ihmisten autojen huollattaminen kyrsimään siinä määrin, että olisi hauska ostella ihan itseä miellyttävä, hieman uudempi kaara. Lisäksi tuntuu turhalta seisottaa maasturia kerrostalon pihassa suurin osa ajasta, kun se vähäinenkin ajo on 90% kapungissa tapahtuvaa, kauppareissua jne.

Eli asiaan: Budjetin soisi olevan max. 12ke (ehdoton), mielellään kymppi. Mitä olen nettiautoa tutkaillut, saa tuohon hintaan ihan kohtalaisen ikäisiä ja ajettuja merkkejä, joista olen punninnut muutamia vaihtoehtoja:

Ford Mondeo/Focus
Renault Laguna/Megane
Peugeot 407
Citroën C5
Opel Vectra

Kokenutta automiestä moiset varmasti hirvittävät, koska maine ei hirveän mairitteleva käsittääkseni ole. Helpointa olisi varmaan ostaa joku riisikuppi, joka kestää maailmanloppuun saakka, mutta koko ikäni olen moisilla ajellut, enkä oikeastaan ikinä tykännyt (yksi matukka poislukien).

Citikoita ja ranskalaisia yleensä on ollut kiva nimenomaan ajaa, mutta varsinkin Rellujen kohdalla huolestuttaa vikatilastojen karu kieli. Citikkojen omistajia tunnen muutamia, eivätkä ole kyllä koskaan valittaneet, Pösöistä ei ole kuin jokunen ajokokemus, ihan ok sekin.

Fordit ovat ainakin oman ajokokemuksen perusteella sellaista melko tasapaksua massaa, mutta ihan miellyttäviä nekin ovat olleet ajaa (hieman uudemmat siis). Opel on mukana sen takia, että se on ainoa saksalainen mihin tuolla budjetilla on varaa, ikä ja ajokilsat huomioon ottaen.

Mainittakoon nyt vielä, että ajan vuoden aikana suht vähän, pääasiassa kaupunkiajoa kauppaan tahi muille asioille, sekä silloin tällöin hieman pidempää maantiejoa. Kilsoja kertynee ehkä 5-10 tuhatta per vuosi. Nyt asun keskustasta sen 1,5 km, mutta se voi hieman pidentyä, jolloin kouluun ja töihin tulisi ehkä useammin mentyä autolla.

Mitäs mieltä?
 

Krupieeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Olen tässä miettinyt ensiauton ostoa, sikäli mikäli löydetään tässä 6kk sisään eukon kanssa sen hintainen kämppä, että samaan lainakönttään voisi ottaa pienen siivun myös pirssiä varten.

Ei selvinnyt tuo yleinen matkustajien lukumäärä autossa, onko lapsia tai koiria jne. mutta jos nyt pääasiassa itsekseen kaupungissa ajelee, niin eikö pienempikin auto riittäisi? Tuolla 10-12 tonnilla saisi jo suht uuden ja vähän ajetun pienen kokoluokan auton. Tai sitten ehkä kokoluokkassa Focus, 307/8, C4, Astra voisi löytyä ihan fiksuja vaihtoehtoja.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Opel on mukana sen takia, että se on ainoa saksalainen mihin tuolla budjetilla on varaa, ikä ja ajokilsat huomioon ottaen.

En tiedä kannattaako tuijottaa liikaa sitä ikääkään, kyllähän esim. tuohon 10ke hintaluokkaan saa esim. VW:ltä ihan asiallisia vaihtoehtoja vaikka VW:t yleensä onkin vähän kalliimpia. Eikä kannata unohtaa myöskään Skodaa joka on vähän halvempi vaihtoehto. Ja muutenkin jos kilometrit jäävät noin vähiin ja pääasiassa yksin ajelee jotain työmatkaa niin periaatteessa joku ihan pikkuautokin voisi olla ihan hyvä vaihtoehto. Nämä nykyiset pikkuautotkin kun ovat ihan hyviä ajaa.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei selvinnyt tuo yleinen matkustajien lukumäärä autossa, onko lapsia tai koiria jne. mutta jos nyt pääasiassa itsekseen kaupungissa ajelee, niin eikö pienempikin auto riittäisi? Tuolla 10-12 tonnilla saisi jo suht uuden ja vähän ajetun pienen kokoluokan auton. Tai sitten ehkä kokoluokkassa Focus, 307/8, C4, Astra voisi löytyä ihan fiksuja vaihtoehtoja.

Eikö nuo mun mainitsemat nimenomaan ole pieniä? D

Ei vaan. Eukon kanssa lähinnä kahdestaan tulee pyörittyä ja satunnaisesti on poppoota kyydissä, mutta ei ole nuo pienemmät autot oikein koskaan iskeneet sitten millään. Johtunee varmaan siitä että olen tottunut ajamaan yksinomaan maastureilla tahi pakuilla, joten sikäli nuo mainitsemani olisivat oikeastaan vaihtoa yhtä kokoluokkaa alemmas. C4 voisi tulla kyseeseen, mutta ei sitten oikeastaan mikään muu.

Oikeastaan tottumiskysymys, ei muuta.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
O

Ford Mondeo/Focus
Renault Laguna/Megane
Peugeot 407
Citroën C5
Opel Vectra

Renaultit ja Citroenin pudottaisin itse tuolta listalta ihan vaan järkyttävien vikatilastojen takia.

407 on hyvännäköinen auto ja mukava ajaa. Vikoja varsinkin sähköpuolella näissäkin aika paljon, mutta jos löytää yksilön jolla tuota historiaa ei ole, niin miksikäs ei.

Ford ja Opel puolestaan kärsivät molemmat huonosta maineesta ja sen taki aovat käytettynä suhteessa aika halpoja. Opel teki täyttä sutta 1990-1996 välillä eikä tuo maine ole vieläkään kadonnut. Lisäksi Opeleiden jakohihnat ovat suorastaan surullisen kuuluisia. Ne Opelin moottorit joissa hihnan vaihtoväli on 60000 ovat sitä heikompaa sarjaa ja kannattaa jättää väliin.

Ford puolestaan pilasi maineensa ruostuvilla ovilla ja takaluukuilla - jos ne on kunnolla korjattu niin ei pitäisi ongelmia olla.

Jos keskikokoluokan auto tyyliin Focus käy niin miksei Astra? Astrat ovat parempia autoja kun Vectrat. Itse lähtisin tuon listan perusteella etsimään sopivaa Focusta tai Astraa(!). Listaan kannattaisi tosiaan lisätä Skodan Octavia ja VW:n Golf (tuon hintaluokan Passatit on jo aika paljon ajettuja).

Itse jouduin vuoden 2005 ajamaan Citroen C4 Hdi:llä ja se vietti enemmän aikaa (lievää liiottelua) Veholla kun ajossa, Kattiongelmia, lambdaongelmia, ovien listat eivät pysyneet paikallaan, ovet eivät avautuneet, merkkivaloja paloi kojetaulussa kun joulukuusessa - en suosittelsii edes vihamiehelle.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minun käsittääkseni väliraha on se mikä noissa autokaupoissa merkitsee, eli mitään kovin kiinteää taulukkoa noissa hinnoissa ei ole. Vaihdokista maksettava summa riippuu hyvin paljon siitä minkä hintaiseen ja minkälaiseen ajokkiin se on tullut vaihdossa, ja paljonko kaupassa on maksettu välirahaa. Esim. kun ostaa ihan uuden auton niin monesti hyvitys vaihdokista on todella hyvä verrattuna siihen jos olet ostamassa käytettyä vaihtoautoa.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Renaultit ja Citroenin pudottaisin itse tuolta listalta ihan vaan järkyttävien vikatilastojen takia.

407 on hyvännäköinen auto ja mukava ajaa. Vikoja varsinkin sähköpuolella näissäkin aika paljon, mutta jos löytää yksilön jolla tuota historiaa ei ole, niin miksikäs ei.

Liioittelua on jälleen sakeana ilmassa. Renu jää objektiivisissa vertailussa toki pahnan pohjalle mutta Sitikan ja Pösön järjestys on päinvastainen eli 407 häviää tilastoissa C5:lle. Eivätkä ne erot koko massassa ole Mondeonkaan eduksi niin hirmuiset että kannattaisi puhua järkytyksestä (tässä aineistossa kolmivuotiaat autot Ruotsin katsastustilastoissa ja ainakin Bemarin 5-sarja on tuossa kuvassa järkyttävä). Kuten jo ainakin pariin kertaan tässä ketjussa mainittua, C5 on ollut ongelmallinen lähinnä ensimmäisen mallin osalta. Viimeisin, vuodesta -08 valmistettu malli kolmonen on jo erinomainen laite. Tosin, se ei tuohon hintahaarukkaan vielä asetu mitä kysyjä toivoi.

Kuitenkin jos pääkäyttö on kaupunkialueella ja lyhyessä ajossa, niin jättäisin C5:n ulos laskuista. Se on iso ja kaupungissa kömpelö. Oikeuksiinsa pääsee vasta maantieajossa.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Kuten jo ainakin pariin kertaan tässä ketjussa mainittua, C5 on ollut ongelmallinen lähinnä ensimmäisen mallin osalta. Viimeisin, vuodesta -08 valmistettu malli kolmonen on jo erinomainen laite. Tosin, se ei tuohon hintahaarukkaan vielä asetu mitä kysyjä toivoi.

Eipä tuo kakkonenkaan kummonen ole ollut ja sitten lopussa otat puheeksi auton joka on niin tuore, että isossa osassa on vielä tehdastakuukin voimassa. :-)

Sitten käytät vielä tilastoa jossa raprtoidaan kolmivuotiaiden autojen katsastustilastoista jolla ei ole käytännössä mitään tekemistä sellasten autojen kanssa joita kysyjä hakee (ellei yli 200000 kelattu kelpaa). Lisäksi jotta katsastustulastoja voi lukea kunnolla pitäisi sieltä mielestäni siivota pois useita yleisimpiä "vikoja" kuten huonoja renkaita tai obd testejä jotka johtuvat vain käyttäjän hölmöydestä.

edit: ja Renaultin huonoutta ei mitenkään voi liioitella. Ylivoimaisesti huonoin käytetty auto joka markkinoilla on ja pätee etenkin Lagunaan.
 

Krupieeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Onko olemassa mitään nyrkkisääntöä tjsp. paljonko autoliike maksaa autosta, verrattuna siihen paljollako he itse sitä myisivät

Varmaan riippuu monesta asiasta tai siltä ainakin tuntuu. Faija vaihtoi muutama vuosi sitten merkkiliikkeessä ikivanhan autonsa vähän käytettyyn ja sais 2000 euroa. Nettiautosta sitten tutkittiin, että joku pienempi vaihtoautoliike myi sitä parin viikon päästä 3700 eurolla. Eli tämä "merkkiliike" oli myynyt vanhan ruoskan eteenpäin.

Mä vaihdoin vuosi takaperin auton. Liike maksoi muistaakseni 5600 ja sitten taas parin viikon päästä se oli jossain myynnissä pyyntönä 8400. Eli ainakin aika paljon noita tuntuvat liikkeetkin keskenään liikuttelevan, kun puhutaan vähänkin vanhemmista autoista.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Varmaan riippuu monesta asiasta tai siltä ainakin tuntuu. Faija vaihtoi muutama vuosi sitten merkkiliikkeessä ikivanhan autonsa vähän käytettyyn ja sais 2000 euroa. Nettiautosta sitten tutkittiin, että joku pienempi vaihtoautoliike myi sitä parin viikon päästä 3700 eurolla. Eli tämä "merkkiliike" oli myynyt vanhan ruoskan eteenpäin.

Mä vaihdoin vuosi takaperin auton. Liike maksoi muistaakseni 5600 ja sitten taas parin viikon päästä se oli jossain myynnissä pyyntönä 8400. Eli ainakin aika paljon noita tuntuvat liikkeetkin keskenään liikuttelevan, kun puhutaan vähänkin vanhemmista autoista.

Isot merkkiliikkeet myyvät järjestään kaikki alle 5000€ autot jobbareille ja saman kohtalon kokevat jopa kohtuu tuoreet kalliimmat autot, jos niillä on ajettu yli 200000km. Jobbarin on helpompi olla korjaamatta mahdollisia vikoja, kun taas ison merkkiliikkeen pitää pyrkiä pitämään kiikki maineestaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös