Tietääkö kukaan 360 Modenan käyttökustannuksista? Siis tunnettuahan on se, ettei Ferrari mitään kestä ja on pajalla koko ajan, mutta mikä se todellinen tilanne on
Kävisiköhän tähänkin se vanha viisaus että jos sinun täytyy kysyä tuollaista niin todennäköisesti sinulla ei ole varaa?
Ei käy.
Kaikkihan ne on kalliita ylläpitää, mutta yhtä varmasti erojakin on.Tarkoitin vaan sitä että eiköhän melkein kaikki noista "erikoisautoista" ole ylläpitokuluiltaan aika lailla suurempia kuin "perusautot" ja Ferrari ei varmaankaan ole noistakaan sieltä ihan halvimmasta päästä.
Mitä mitä? Rupeaako Mersu hajoamaan? Nyt nimittäin on alkanut kuulua auton etupäästä, vasemman etupyörän tienoilta ikäänkuin "onttoa kolinaa" aina kun ajaa tiessä olevien pienten kolojen ja muiden epätasaisuuksien yli - mutta kun painaa jarrupoljinta, niin se kolina loppuu. Mistähän voisi olla kyse?
Älä huolestu isommin. Kaikissa nykyajan "luksusautoissa" on sama vika. Minullakin Volvossa kolisi ja katsastukseen vaihdettiin "koiranluut". Ovat jotkut etupään nivelet. Nämä on teetetty halpamaissa halvasta raaka-aineesta ja kolina johtuu siitä. Laatuautojen valmistajat eivät vaadi alihankkijoiltaan ilmeisesti laatua. Kallis tuo vika ei ole, mutta ikävä :(
Tuusulanväylä ei vaihdu missään kohtaa 120 km/h tieksi. Vaihtui kyllä joskus, mutta siitä on jo kauan.Onhan näitä enemmänkin täällä. Länsiväylä, Lahdentie ja Tuusulantiekin alkavat 100 km/h rajoituksella ja kaksi jälkimmäistä sitten myöskin Kehä 3:sen jälkeen vaihtuvat 120 km/h tieksi.
Mutta urheilullisia autoissa on ongelmana Suomessa se, etteivät markkinat ole likviidejä. Ostajia on niin vähän, että niissä ottaa paljon takkiin, jos haluaa vaihtaa. Kerran hävittiin joku 60 tonnia kun myytiin alle 10 tuhatta ajettu auto. Saksassa tilanne olisi ollut aivan eri, mutta sitä ei voinut viedä sinne, kun verot oli maksettu tänne. Eli mietin sitä, että jos ostaa tollaisen käytetyn niin siinä ei voi hävitä paljon ellei joudu vaihtamaan konetta tai tekemään juuri jotain isoja remppoja, joista tässä yritin kysellä.
Edelleen olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että poliisilla ei ole oikeutta ajaa 140km/h virka-ajan ulkopuolella meikäläisen perässä ilman rapsuja. Huomennahan sen sitten näkee.
Täältä on tullut joskus aikoinaan ihan käyttökelpoisia vinkkejä ihmiselle, joka ei tajua tuon taivaallista autojen tekniikasta. Saa nähdä, montakohan erilaista skenaariota löytyy yhdelle melko simppelillekin ongelmalle.
Tuo jo jokusen vuoden työmatkojani hoitanut Ford Escort (-91) lähtee kyllä käyntiin kun sille antaa hieman kaasua, mutta ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä, vaan parissa sekunnissa sammuu käynnistämisen jälkeen, jos sille ei itse anna kaasua. Automaattiryyppy on vehkeessä, sen verran tajuan asiasta.
Tänään töistä lähtiessä se kerran teki moisen, mutta lähti toisella vielä ihan normisti käyntiin. Nyt äsken asioille lähtiessäni, ei enää sitten lähtenytkään.
Mikä siinä oikein mättää? Kiitoksia vain, jos joku osaa sanoa.
...a järkivaihtoehdolta vaikuttaa Citroen Xsara 1,6 farmari vuosituhannen alkupuolelta (2001-2003), alle 150tkm ajettuna noita lähtisi alle neljän tonnin, joka alkaakin olla maksimisumma, jonka automobiiliin olen valmis sijoittamaan. Ja tuosta vielä vaihdokkina 1500 kiloa kiihtyvästi korrodoituvaa fasistipeltiä.
Onko arvon teiden ritareilla / idiooteilla liikenteessä kokemusta Xsarasta? Muutama käyttökokemus tuli jo kysyttyä, ja ne eivät toimineet kuumetta alentavasti, joten faktoihin perustuvaa Xsaran mollaamista olen vailla.
Muita edellämainitut kriteerit täyttäviä suositeltavia?
Olen todennut seuraavaa: kannattaa ostaa Suomessa quattro-Audi; ei jää tienposkeen. BMW:n vastaava on nykyään huono, Mercedes, no, Schumi riittänee perusteluksi.
Minulla oli muutama vuosi sitten vm. 2002 Xsara HDi, jolla tuli ajeltua n. 100 tkm. Ainakaan tuona aikana ei ilmennyt mitään ylimääräisiä vikoja. Tosin tuolla oli mittarissakin vasta 150 tonnia täynnä kun laitoin vaihtoon.Onko arvon teiden ritareilla / idiooteilla liikenteessä kokemusta Xsarasta? Muutama käyttökokemus tuli jo kysyttyä, ja ne eivät toimineet kuumetta alentavasti, joten faktoihin perustuvaa Xsaran mollaamista olen vailla.
Muita edellämainitut kriteerit täyttäviä suositeltavia?
Olisiko kova homma irroittaa osat, ja jotenkin maalata ja lakata osat mustaksi? Mitä välineitä ja aineita tarvitaan? Onko lopputulos hyvä?
Onko pk-seudulla muita valtuutettuja VW-merkkihuoltoja kuin Metro Auton ja VV-Auton huollot? Pitäisi viedä Golf määräaikaishuoltoon, mutten viitsisi menettää liikkumisturvaa. Takuusta on turha alkaa selittää, kun siitä ei ole kyse nyt tässä.