Autoiluketju

  • 3 310 248
  • 18 978
Re: Re: PÖSÖN (406) VIIMASUOJAN ASENNUS?

Viestin lähetti Birkku
Lienee aika tarpeellinen tuo viimasuoja. Työkaveri kertoi kuinka kaksi vuotta sitten vuoden 99 Lagunasta kilahti kone täydellisesti 30 asteen pakkasella tuon kuuluisan huohotinputken takia. Oli kuulemma saman talven aikana kajahtanut suomessa yli kolmekymmentä fransmannin konetta.

Sama ongelma on vaivannut mm. Volvon V70 mallia, joten ei sitä pakkasautoa pohjoisessakaan vältsisti osata valmistaa.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti KPL
Tietysti kaikki on mahdollista, mutta jos vain oikein muistan niin näissä uusissa 406:ssa ei pitäisi olla tuollaista vaaraa.

Ainakaan isäni 406:ssa (jota pitkään jatkuneesta täysi-ikäisyydestäni huolimatta edelleen säännöllisesti lainailen) ei viime talvena esiintynyt minkäänlaisia ongelmia. Auto myös talvehtii paljaan taivaan alla ilman sähkötolppaa, ja on lähtenyt joka kerta mukisematta käyntiin. Sen sijaan vaihdelaatikko piti heti tuoreeltaan vaihtaa takuun piikkiin, kun automaatti ei aina suostunut arpomaan oikeaa vaihdetta. Kyseessä on 2.0 Executive malli vuodelta 2003, jolla nyt on ajettu jo 90 000 km, joten kovassa käytössä on ollut.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Vaughan
Ainakaan isäni 406:ssa (jota pitkään jatkuneesta täysi-ikäisyydestäni huolimatta edelleen säännöllisesti lainailen) ei viime talvena esiintynyt minkäänlaisia ongelmia.

Oli miten oli, niin nyt on sitten paikalleen laitettuna se viimasuojan nimellä kulkeva muovin kappale.
Kun käytti vähän harmaata aivosolua ja viitsi liata sormensa ja housunsa, niin kyllähän sen kiinnitettyä sai.
Jotenkin vaan tuli sellainen "alkukantainen olo" - auto on täynnä hienoa elektroniikkaa, tietokonetta ym. ja sitten siihen joutuu duunailemaan kuitenkin tuollaisia Aatamin aikuisia virityksiä. huoh
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti Predator
Jotenkin vaan tuli sellainen "alkukantainen olo" - auto on täynnä hienoa elektroniikkaa, tietokonetta ym. ja sitten siihen joutuu duunailemaan kuitenkin tuollaisia Aatamin aikuisia virityksiä. huoh

Äläs nyt, hyvähän se on että autoon on moinen varuste olemassa. Itsehän olen turvautunut tähän perinteiseen pahvinpala-viritykseen kun uusissakaan alla olevissa kärryissä ei ole moista kapinetta automaagisesti mukana ollut. Tosin on ajanut asiansa tähän asti tuokin sovellutus ja on ollut helppo asentaa.
 
Viestin lähetti MetalMac
Minua on alkanut kiehtomaan jostain syystä Citroenin malli C2. Erityisesti tuleva uutus C2 VTS, Pikku sportti, 1.6 kone ja tehoja 125 hp. Eihän tuossa ole tilaa nimeksikään, autolla korkeintaan kuskaa kauppakassit kotiin. En todellakaan ymmärä mikä autossa niin kovin kiehtoo. Autossa on esim digitaalinen mittaristo joita vastaan olen aina ollut. Täytynee varmaan sitten mennä koeajamaan auto kun se suomeenkin saapuu.

Kokemusta on

1100kg - 122hv 0-100km/h 8,3 sec
CD, ilmastointi, lämmitettävät sähköpeilit+lasit, ESP+muut lyhenteet, 16" kevytmetalliset, ajotietokone yms. herkut.
 
Viimeksi muokattu:

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kuume hoidettu eikä hoito tullut edes kohtuuttoman kalliiksi. Pihassa lepäilee Xantia farkku vm -00 exclusive-varustuksella. Monitoimiratista ja sateentunnistusjärjestelmästä en enää luopuisi. Tilaa on vaikka ykkösketjulle kaikissa tamineissa. Ja kyllä, se viimansuoja on asennettuna paikalleen. Mallin valmistaminen päättyi 2001 alkuvuodesta joten tämä on loppusuoran tuotteita: Ei lastentauteja, ei pikkuvikoja. Ja koska C5 vanhensi Xantian menneen vuosikymmenen autoksi, myös hintataso on pudonnut järkyttävän alhaiseksi. "Samasta" autosta joutuu toisella nimellä (pösö) maksamaan 3-5 tonnia enemmän. Ei haittaa minua.
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Viestin lähetti Bluesbrother
Edellä mainitun auton haltijana olen nyt viidettä päivää. Auton hankinnassa ei taida ainakaan meikäläisellä olla mukana järjen hiventäkään. Hankin nimittäin helmikuussa Citroen C2 VTR mallin 1.4 koneella. Auto oli mainio mutta jotain puuttui. Sitten syyskuussa Pariisin autonäyttelyssä julkaistiin VTS. Päätin samantien hankkia auton maksoi mitä maksoi. Suorastaan kutkuttavan makee biili.

1100kg - 122hv 0-100km/h 8,3 sec
CD, ilmastointi, lämmitettävät sähköpeilit+lasit, ESP+muut lyhenteet, 16" kevytmetalliset, ajotietokone yms. herkut.

No hemmetti. Vai kävit sellaiseen vaihtamassa. Kerroppas meille sitten hieman jotain raporttia autosta. Suorituskyvystä, kulutuksesta jne jne.Kiinostaa tietää esimerkiksi miten kone käyttäytyy rajuissa kiihdytyksissä. Olisin jo käynyt ajat sitten koeajamassa auton,mutta ainakaan tällä hetkellä esim. Veholla ei ole sitä mahdollisuutta. Jos asustaisin yksinään ilman koiria niin juuri tämä olisi ehdoton hankinta myös minulla. Toiseksi autoksi toki olisi mainio ajatus, mutta 19 800 € ylimääräistä...ei taida löytyä.
 
Viestin lähetti MetalMac
Kerroppas meille sitten hieman jotain raporttia autosta. Suorituskyvystä, kulutuksesta jne jne.Kiinostaa tietää esimerkiksi miten kone käyttäytyy rajuissa kiihdytyksissä. Olisin jo käynyt ajat sitten koeajamassa auton,mutta ainakaan tällä hetkellä esim. Veholla ei ole sitä mahdollisuutta.

Metallipojalle

Helsingistä löytyi Herttoniemen Vehosta koeajoversio. Kulutuksesta en voi vielä kertoa paljoakaan sillä kohtalaisen raskaalla kaasujalalla on tullut ajeltua. Kiihtyvyys on kiitettävä. Valoista lähtiessä ei ole tarvinnut kenenkään perävaloja vielä tarkastella. Räjähtävää suorituskykyä löytyy vasta yli 5000 kierroksen kohdalta. Maksimivääntö on karvan alla 4000 ja auton vaihteiston välitykset on säädetty kätevästi täyskiihdytyksiä varten, sillä vaihtokohdat alkavat suuremmalla vaihteella suoraan n. 4000 kierroksen kohdilta. Maksimiteho 90KW löytyy kierrosluvun 6500 kohdilla mutta rajoitin ottaa kiinni vasta 7200 kierroksen kohdalla. Tällä tavalla maksimitehosta pystyy nauttimaan piirun verran kauemmin.

Kävin juuri Porissa Ässät-Blues matsissa ja kakkostiellä liikkujat tarjosivat runsaasti ohitustilanteita. 80km/h ajavat jäivät savuihin hetkessä kolmosvaihteella ohittaessa ja lopulta päädyinkin nelosvaihteeseen, jolla silläkin ohi mentiin hujauksessa. ESP:stä en enää luovu. Taitavakaan kuljettaja ei kykene jarruttamaan luisussa olevaa takapyörää, jonka ESP tekee. Luistot loppuvat tosi lyhyeen. Tässä liukkailla on voinut tuota luistonestoa hyvin testailla. Myös kiihdytyksissä voi surutta luukuttaa täysillä. Luistonesto lopettaa sutimisen lyhyeen ja antaa täten vauhtia liikkeellelähtöön. Taitava kuljettaja kykenee suurinpiirtein samaan kaasua käyttämällä mutta eipä tarvitse omaa päätään vaivata kun vain painaa lätkän pohjaan.

Itselläni ei ole juuri koskaan kyydissä kuin yksi matkustaja, joten auton koko riittää minulle mainiosti. Kolmiovisena ja sisätiloja muuntelemalla tavaraa mahtuu kyytiin reilusti. Sisätiloiltaan samanlaisella autolla taittui kolmen viikon keski-euroopan reissu kahden ihmisen ja matkatavaroiden kanssa mainiosti.

edit. pilkun siirto
 
Viimeksi muokattu:

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Mercedes-Benz CE 300 CE

Viestin lähetti Ouzala
Tälläistä autoa olen ajatellut keväämmällä hankkia. Eli kiinnostais tietää, että onko täällä jollain tietoa kyseisestä autosta? Vikoja, ruostuvia kohtia ja yleensäkkin kokemuksia autosta.


edit: vuosimallit 1990- 1994 ovat lähinnä ne joista haluaisin tietää

Kori on tämän mallin heikoin kohta, ruostuu puhki n. 10 vuoden iässä. Tähän kyllä voi itse vaikuttaa... Jos auto on tuontimallia, niin todennäköisesti on paremmassa kunnossa kuin suomiautossa, koska ei ole kylpenyt suolassa koko ikäänsä. Moottori on käytännössä ikuinen, kunhan vain huollot on tehty. Tietysti olisi vielä parempi, jos löytäisi 24 venttiilisen version tuosta koneesta, taloudellisempi ja miellyttävämpi muutenkin. Kuljettajan penkin verhoilu repeää jossain kohtaa, koska penkki on niin pehmeä, että verhoilumateriaali venyy kohtuuttoman paljon. Hinnat on vain aika korkeat ajettuihin kilometreihin nähden, mutta kyllähän tuo on aika mukava auto ajella. Laatikoksi suosittelen automaattia. Varusteletaso noissa vaihtelee melkoisesti ja sekin näkyy hinnoissa, mutta muutamaa kannattaa käydä koeajamassa, ennenkuin tekee päätöksen, erot yksilöiden välillä saattavat olla aika isoja.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti masahiko
Nyt on "Sitikalla" (C3) ajettu 100 km, joten vielä ei pysty paljoa kertomaan, mutta mukavaltahan tämä tuntuu.
Tulen sitten tänne "itkemään", jos aihetta ilmenee :)

Kuinkas C3 on toiminut?

Autokeskus sai joulukuun tarjoksellaan minut siirtämään aiotun autokaluston uusimisen paria kuukautta aiemmaksi.

Vaihtoehdot ovat tuo mainittu C3, johon saa Winter-paketin 390 €, Peugeotin 206 S-edition ja S-Etukortilla talvikiekot ja Nissan Almera, jota Autokeskus kauppaa joulukuun ykkösbonustyrkkynä sangen edukkaaseen hintaan.

Noita Peugeotin 206:a on muutama tuttavapiirissä ja tyytyväisiä ovat olleet.
 

HOOPEEKOO

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti msg
Kuinkas C3 on toiminut?

Itelläni ei ole kokemuksia C3:sta, mut oon autoalalla töissä ja tiedän että Citroen on huoltolaskuissa ykkönen eli eniten vikoja on ollut uusissa C2, C3 ja C5 malleissa. Tottakai voi olla, että satut ostamaan jonkun virheettömän yksilön mut ite pysyisin visusti erossa noista malleista ellei sitten tarkoitus ole vaihtaa autoa ennen takuun umpeuduttua, eikä haittaa että auto on pajalla yhtenään.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti HOOPEEKOO
Itelläni ei ole kokemuksia C3:sta, mut oon autoalalla töissä ja tiedän että Citroen on huoltolaskuissa ykkönen eli eniten vikoja on ollut uusissa C2, C3 ja C5 malleissa. Tottakai voi olla, että satut ostamaan jonkun virheettömän yksilön mut ite pysyisin visusti erossa noista malleista ellei sitten tarkoitus ole vaihtaa autoa ennen takuun umpeuduttua, eikä haittaa että auto on pajalla yhtenään.

Minulla on tällä hetkellä C5 Break ja pakkohan tuohon HOOPEEKOON kantaan on yhtyä. Odottelen paraikaa kuumeisesti, että seuraava määräaikaishuolto tulisi ajankohtaiseksi. Autolla on ikää 2 vuotta ja kilsoja vajaa 60tkm. Huollolle aikanaan esitettävässä vikalistassa on tällä hetkellä about 10 vikaa. Mikään niistä ei ole niin paha, että tarvitsisi ennenaikaisesti mennä pajalle, mutta vittumaista pikkujuttua ilmenee koko ajan. Yhteinen taipaleemme C5:n kanssa on ollut pääasiassa synkkä.

Tässä kävi niin kuin ensi rakastumisessa. Hurmiota kesti aikansa ja lopputuloksena voi todeta, että onhan se sentään monesta paikasta iso.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti msg
Kuinkas C3 on toiminut?


Jännä kun katsoo rekisteröintitilastoja niin C3 ei kovin korkealla ole, mutta Helsingissä sen sijaan niitä näkyy aivan mielettömästi. Varmasti yksi yleisimpiä autoja täällä ja syynä taitaa olla se, että pieni ja näppärä kaupungissa. Tuttavapiiristäni löytyy yksi C3, yksi C2 1,6 VTR ja itselläni on Pluriel kakkosautona. Missään noissa kolmessa autoissa ei ole ollut sinänsä vikaa. Kysehän on pienistä autoista, joihin tulee vähän kilometrejä, joten mitä vikaa niihin edes tulisi. Kaikenlisäksi huoltoväli (20tkm) on niin pitkä, ettei pajalla tarvi usein vierailla. Itselläni ainoat ongelmat ovat johtuneet Vehon osaamattomuudesta. Talvipyörissä oli aluksi väärät pultit, kaarien tiivisteitä ei osattu vaihtaa heti, vaikka täällä sataa enemmän kuin Välimerellä, jolloin aluksi tihkui vettä kuskin puolelta sisään. Mutta kun asiat laitettiin niin kaikki on ollut muy bien.

Se, mikä C2,C3,C3 Plurieleissa on ärsyttävä juttu on lämpömittari. Se vilkkuu +3 - -3C lämpötila-alueella, eikä kelloa näe ellei paina nappia. Itseäni ei se lämpötilan näkeminen tai riesgo del hielo -varoitus niin paljon kiinnosta, vaan katselisin mieluusti kelloa. Varsinkin jos on kiire. Kyllä kunnon kitkarenkailla pärjää, vaikka olisikin liukasta. Ja jokainen normaali-ihminen tajuaa, että voi olla liukasta ilman että tarvii varoittaa koko ajan.

Veholla näyttää C3:ssa olevan joku tarjous nyt varusteista eli sekin kannattaa hankkia nyt, eikä ensi vuoden puolella.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti scholl
Veholla näyttää C3:ssa olevan joku tarjous nyt varusteista eli sekin kannattaa hankkia nyt, eikä ensi vuoden puolella.

Näyttää olevan maahantuojan tarjous eli on myös muissakin kuin maahantuojan omassa liikkeissä.
Niin ja näyttää olevan tammikuun loppuun asti voimassa tuo tyrkky.
 

scholl

Jäsen
Tuli mieleeni, että onko jollain kokemusta Ford Streetkasta?

Mietin, että jos tuon Plurielin vaihtaisi ja jos tuo Ford olisi enemmän kuitenkin auto kuin Smart Roadster. Tietysti se, mikä kiinnostaa on tuo rättikatto. Eli kuinka kylmä/lämmin auto on talvella.

Niin ja tästä ajasta lähtien tuo Plurielini voisi olla passiivisesti myynnissä. Jos joku tarjoaa sopivan hinnan niin joutuisin ostamaan tilalle toisen auton.
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Viestin lähetti Vakio
Minulla on tällä hetkellä C5 Break ja pakkohan tuohon HOOPEEKOON

Itselläni on Xsara VTS vm -01 ja ajettu 75 t. Pikku vikoja on piisannut. Lähinnä merkkivalot on ollut ongelma. Kesällä urakkalla päänvaivaa antoi moottorihäiriö vikavalo. Veho ei syytä löytänyt vikaan. Ei itseasiassa osannut tulkita sitä vikakoodia minkä saivat kun tarkistivat ajotietokonetta. No se vikavalo on jättänyt rauhaan ja nyt auto viedään huoltoon, koska airbag valo on alkanut vilkkumaan miten sattuu. Ensinmäinen ranskatar tämä on minullakin ja hieman olen pettynyt. Penkit lonksuu inhottavasti kun ajaa pienestäkin töyssystä ja kaikki paikat natisee miten sattuu.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Onko kenelläkään kokemusta BMW:n 325/330-sarjoista ja vm. saisi olla 98-02.

Pikkuvikoja, jotain huomautettavaa tai muuta kommentoitavaa.

Kiittäen Analyytikko_
 

masahiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK,HIFK,Juventus,
Liverpool
C 3:sella ajeltu nyt reilut 5000km, eikä vielä mitään valittamista. Kaikki on toiminut hyvin, eikä "pajalla" ole tarvinnut vierailla.
Mielestäni C 3:sta on saatu ns. syntymäviat pois, onhan se ollut jo niin kauan markkinoilla, että me käyttäjät olemme kehittäneet siitä luotettavan pelin.
 

Jokke

Jäsen
Viestin lähetti Analyytikko_
Onko kenelläkään kokemusta BMW:n 325/330-sarjoista ja vm. saisi olla 98-02.

Pikkuvikoja, jotain huomautettavaa tai muuta kommentoitavaa.

Kiittäen Analyytikko_

Joo, itsellä on vielä toistaiseksi tuollainen vanha (2001) 330D touring 107tkm mittarissa. Aivan loistava auto kaikenkaikkiaan.

Vikoja on ollut aika vähän, bemarin ajomukavuuden seurauksena tietenkin alatukivarsien kuluminen, mutta mulle vaihdettiin vielä tänä kesänä ne "takuun" piikkiin. Ilmamassamittarin jouduin kanssa vaihtamaan, mutta ne nyt kuluu kaikissa autoissa ja ainakin volkkareihin niitä on vaihdeltu kuulemma paljon myös.

Muita vikoja ei sitten mulla ole ollutkaan, joten suosittelen.

Ps. osta multa tuo jos farkkua haet. :)
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Viestin lähetti Jokke
Joo, itsellä on vielä toistaiseksi tuollainen vanha (2001) 330D touring 107tkm mittarissa. Aivan loistava auto kaikenkaikkiaan.

Vikoja on ollut aika vähän, bemarin ajomukavuuden seurauksena tietenkin alatukivarsien kuluminen, mutta mulle vaihdettiin vielä tänä kesänä ne "takuun" piikkiin. Ilmamassamittarin jouduin kanssa vaihtamaan, mutta ne nyt kuluu kaikissa autoissa ja ainakin volkkareihin niitä on vaihdeltu kuulemma paljon myös.

Muita vikoja ei sitten mulla ole ollutkaan, joten suosittelen.

Ps. osta multa tuo jos farkkua haet. :)

Juu, kiitos vain tiedoista. Tällaista kovin vähäistä vikaluetteloa odottelinkin. Taitaa suurin osa BMW-kuskeista olla kovin tyytyväisiä valintaansa, mitä nyt olen muiltakin kuullut. Itse en ole kuin muutamaan otteeseen päässyt puikkoihin, joten kovin syväluotaavaa analyysiä on mahdoton tehdä.

Rahatilanteen ollessa mallia opiskelija, niin joudun valitettavasti vastaamaan kieltävästi tarjoukseesi. Lähinnä kyselin muutenkin sitä varten, kun tulee mahdollisesti lähdettyä Saksaan opiskelijavaihtoon vuodeksi, ja siellähän tunnetusti tuota Baijerilaista riittää. Tosin sieltä ostaminen on sitten ihan oma seikkailunsa, paikanpäällä ollaan sitten viisaampia, jos ollaan.
 

mir

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Löytyykö täällä kellään kokemuksia Saab 9-3:sta?

Tavoitteena olisi meinaa löytää auto, johon mahtuisi pojan vaunutkin suosiolla. Jostain syystä farmari ei kuitenkaan kiinnosta, joten 9-3 olisi hyvä vaihtoehto. Siinä olisi niin iso kontti, että vaunut menevät komeasti sisään ilman renkaiden irroittamista.

Lähinnä katselen vuosimallia 1999-2000. Kävin jo ajamassakin yhtä Saabia ja auto tuntui todella mukavalta. Ainut huolenaihe on pienen tuntuiset sisätilat. Turvaistuinta en kokeillut vielä paikalleen, mutta eiköhän se sinne mahdu. Toisaalta taas auto voi jäädä aika pieneksi jos tässä vielä meinaa lisääntyä. Sattuisiko kellään olemaan kokemuksia 9-3:sta siten että autossa olisi yhtäaikaa kaukalo ja turvaistuin? Vänkärin penkin sivuturvatyynyä ei mahda saada pois käytöstä, joten molemmat lapset täytyisi laittaa takapenkille ja kai vaimonkin pitäisi mahtua vielä siihen väliin.

Toinen vaihtoehto olisi Ford Mondeo. Siinä mahtaa olla kokoluokassaan parhaat sisätilat. Löytyykö Mondeosta muuten ns. viistoperäistä mallia, jossa olisi tarpeeksi iso aukko takakontissa myös vaunuille?

Entinen auto oli Nissanin Primera ja siinä oli kyllä iso kontti, mutta niin ahdas aukko, että vaunuista piti ottaa koppa ja renkaat irti ennen kuin ne sai ahdettua sisään.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Viestin lähetti Analyytikko_
Lähinnä kyselin muutenkin sitä varten, kun tulee mahdollisesti lähdettyä Saksaan opiskelijavaihtoon vuodeksi, ja siellähän tunnetusti tuota Baijerilaista riittää.

Niin, onkos jollain tarkkaa tietoa nykypäivän säädöksistä, että millaisen kärryn sieltä esim. vuoden kommenukselta saa tuoda? Jos menet jonnekin Hampuriin vain lomailemaan ja nus..olutta juomaan, niin voikos sieltä silti tulla vaikka millaisella kärryllä sitten pois, vai onko siinä joku yhteys siinä ajassa ulkomailla tienattuihin euroihin? Eli jos vuoden aikana olet tienannut bruttona 15 000 € (vai paljon ne Lidlin kesäkassat saa jossain Hampurissa?), niin voitko silti pokkana ostaa Saksasta uuden 30 k€ auton, ja tuoda sen muuttoautona Suomeen?

Käsittääkseni moni myös tekee niin, että kun tietää vuoden ulkomaankomennuksen olevan tiedossa, ostavat auton Suomesta, painelevat sillä paikan päälle, (rekisteröivät kai paikalliseksi) makuuttavat sitä sitten autotallissa tms. ja ajavat takaisin. Autojen verottomat hinnat kun ovat Suomessa halvimmasta päästä. Ilmeisesti noinkin voi tehdä, kun niin kerran tehdään. Onkos tietoa tästä prosessista?

Nimim. vuosi 2006 Hampurin H&M:llä pikkukinkkuja väijyen.
 

Tuamas

Jäsen
Viestin lähetti Analyytikko_

Rahatilanteen ollessa mallia opiskelija, niin joudun valitettavasti vastaamaan kieltävästi tarjoukseesi. Lähinnä kyselin muutenkin sitä varten, kun tulee mahdollisesti lähdettyä Saksaan opiskelijavaihtoon vuodeksi, ja siellähän tunnetusti tuota Baijerilaista riittää. Tosin sieltä ostaminen on sitten ihan oma seikkailunsa, paikanpäällä ollaan sitten viisaampia, jos ollaan.

- Tuossahan on muuten sitte se, että muuttoautona ei autoa saa tuoda, jos on opiskelija. Eli jos sitä kautta ajattelit asiaa lähestyä, niin menee todella vaikeaksi. Käsittääkseni jos suorittaa opintoviikonkin saksassa niin sinut lasketaan opiskelijaksi, joka ei siis muuttoautona saa autoa tuoda.

Eli normaalina tuontina verot maksamalla kyllä onnistuu. Toki varmaan tämän tiesitkin, mutta ajattelin nyt silti avautua tästä.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Viestin lähetti Tuamas
- Tuossahan on muuten sitte se, että muuttoautona ei autoa saa tuoda, jos on opiskelija. Eli jos sitä kautta ajattelit asiaa lähestyä, niin menee todella vaikeaksi. Käsittääkseni jos suorittaa opintoviikonkin saksassa niin sinut lasketaan opiskelijaksi, joka ei siis muuttoautona saa autoa tuoda.

Eli normaalina tuontina verot maksamalla kyllä onnistuu. Toki varmaan tämän tiesitkin, mutta ajattelin nyt silti avautua tästä.

En tiennyt, joten kiitos tiedoista vaan. Tosin en kyllä aikonut tuota kautta asiaa lähestyä, joten en ollut asiaa niin sanotusti penkonut.

Jos ja kun tulee lähdettyä vaihtoon esim. Saksaan, niin se tapahtuu erityisen vaihto-ohjelman kautta ja mut kaiketi silloin automatic lasketaan opiskelijaksi esim. kun käyn Saksalaisviranomaisen luona, eli riippumatta opintoviikkojen suorittamisesta.

Lähinnä tulee siis kyseeseen käytetyn auton osto sieltä ja tuominen autoveroineen Suomeen tai jos jotenkin saan "veivattua" sen verovapaan auton sieltä itselleni.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Cosmo:

Tuohon hintajuttuun en osaa sanoa muuta, kuin että muistelisin, että nykysäädöksellä se maksimihyöty jonka verosta voit saada on 20000 euroa. Eli auto jossa on 20000 veroa ja vaikka noin 20000 Suomessa veroa niin sellaisesta saa maksimihyödyn.

Jotta auton voi tuoda Suomeen se pitää omistaa vähintään puoli vuotta siellä ulkomailla ollessasi. Jos olet lähdössä ulkomaille ja haluat ostaa auton verottomana, niin helpointa on hakea verotuspäätös jonka mukaan saat ostaa verottoman auton ja sen jälkeen ei muuta, kuin autokauppaan (muista toimitusajat)! Jotta voit saada tuon verotuspäätöksen sinulla pitää olla näyttää verottajalle jokin todistus siitä, että olet lähdössä ulkomaille ja sekin pitää olla selvillä, että olet siellä yli sen vuoden.

Tulipas sekava kirjoitus. Tuohon en tosiaan osaa vastata kuinka suuri osa auton arvosta pitäisi kenties tienta ulkomailla.

-ipa rules
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös