Autoiluketju

  • 3 350 373
  • 19 108

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Tuo jarrujen kunnossa pysyminen on sen verran oleellista, että se yhden polkimen ajo on vähän turmiollista uusissa sähkäreissä.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuo jarrujen kunnossa pysyminen on sen verran oleellista, että se yhden polkimen ajo on vähän turmiollista uusissa sähkäreissä.

Jos tässä sun väitteessä olisi jotain perää, niin luulisi niiden yli 6 miljoonan myydyn Teslan näkyneen jo uutisissa ”turmiollisissa” merkeissä.

Sikäli totta, että kyllä niitä jarruja pitää joko käyttää (esim kerta viikkoon kova jarrutus motarilta pois tullessa tms) tai sitten vaan niitä pitää huoltaa ahkerammin.

Mutta sen vähän mitä jaksan FB:ssä suomalaisia teslaryhmiä seurata niin ei tuo ole noussut merkittävänä ongelmana esille.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos tässä sun väitteessä olisi jotain perää, niin luulisi niiden yli 6 miljoonan myydyn Teslan näkyneen jo uutisissa ”turmiollisissa” merkeissä
Ottamatta itse väitteeseen kantaa, niin kaikki Suomen (ja käytännössä maailmankin) Teslat on vähintään pari vuotta uudempia kuin suomalainen henkilöauto keskimäärin. Ts huomattavan uusia tässä katsannossa.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ottamatta itse väitteeseen kantaa, niin kaikki Suomen (ja käytännössä maailmankin) Teslat on vähintään pari vuotta uudempia kuin suomalainen henkilöauto keskimäärin. Ts huomattavan uusia tässä katsannossa.
Jos otetaan vaikka 5 vuotta vanha Tesla, niin se pitää käyttää katsastuksessa. Jos jarruissa on ongelmia, niin luulisi tätä kautta tulevan esiin.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos otetaan vaikka 5 vuotta vanha Tesla, niin se pitää käyttää katsastuksessa. Jos jarruissa on ongelmia, niin luulisi tätä kautta tulevan esiin.
Saksassahan Tesla 3 on ensikatsastuksessa kaikista hylätyin automalli.

Jarruista tai Suomen tilastoista en tiedä.

 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos otetaan vaikka 5 vuotta vanha Tesla, niin se pitää käyttää katsastuksessa. Jos jarruissa on ongelmia, niin luulisi tätä kautta tulevan esiin.
Uudenkarhea tuossa iässä vielä suomalaisittain. Alustavikojen yleisyys saattaa aiheuttaa sen, ettei jarrut nouse tilastoissa esiin, tiedä näistä. Ja esim jarrujumi ei tietysti välttämättä muutenkaan ole vika joka paljastuu vasta katsastuksessa, kuten alustaviat tyypillisesti juuri ovat. Varaosien myyntitilastot sen sitten joskus ehkä kertovat.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Alustavikojen yleisyys saattaa aiheuttaa sen, ettei jarrut nouse tilastoissa esiin, tiedä näistä. Ja esim jarrujumi ei tietysti välttämättä muutenkaan ole vika joka paljastuu vasta katsastuksessa, kuten alustaviat tyypillisesti juuri ovat. Varaosien myyntitilastot sen sitten joskus ehkä kertovat.
Saattaa. Kaikki on mahdollista, mutta nuo on vain arvailuja.

Tuohan ongelma on onneksi korjattavissa ohjelmapäivityksellä. Riittää kun pakottaa välillä jarruttamaan jarruilla.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tulikin mieleen -04 Toledo, jossa oli joku kumma suunnittelukukkanen. Nää kelit, jotka nytkin vallitsevat, aiheuttivat pitemmillä pätkillä sen, että jarrut toimivat sekunnin viiveellä. Normaali polkaisu ei hidastanut vauhtia juurikaan. Aika kuumottavaa poistua päätieltä, kun jarruissa ei ole pitoa. Kyselin maahantuojaltakin, että mikä juttu. Vastasivat vain, että polje sitä jarrua säännöllisesti. Ongelma poistettu?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös