Autoiluketju

  • 3 310 315
  • 18 978

Särki

Jäsen
Viestin lähetti vilpertti
Koska arvatenkin useat ovat olleet huolissaan vilpertin viikonloppumatkasta, kerrottakoon heille Kadettin palvelleen uskollisesti ja hienosti läpi viikonlopun pitäen viikolla lisätyt jäähdytysnesteet sisällään täydellisyyttä hipovalla suoritteella.

Kun nuo nesteet eivät kerran katoa, voidaan vain olettaa edellisten nesteiden olleen taikanesteitä.

Omituinen äänikin saatiin korjattua kiristämällä laturin hihnaa.

Hyvä!

Sulla oli sitten samanlaista taikanestettä kun mulla. Ilmeisesti pitää tarkistaa jäähdyttimen nesteet hieman useammin kuin kerran seitsemässä vuodessa!
 

Sparrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti vilpertti
kerrottakoon heille Kadettin palvelleen uskollisesti ja hienosti läpi viikonlopun pitäen viikolla lisätyt jäähdytysnesteet sisällään täydellisyyttä hipovalla suoritteella.

Upeaa, niinhän se Kadett vain liikkuu piruvie! :)

Toimiiko muuten vilpertin Kadettin ajovalojen pesuri? Meikäläisen raketissa ko. vipstaaki ei inahdakaan. Pumppu on vaihdettu, pesurin sulake (oma, ei sama kuin tuulilasin pesurilla) tarkastettu, nothing happens. Epäilen tällä hetkellä tiensä päähän tullutta relettä tai viallista sähköjohtoa. Mitä ilmeisemmin pumppu ei todellakaan saa virtaa.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Kadettin vasemmanpuoleinen pesuri muutettiin eräänä wappuna megaluokan vesitykiksi.. Tietämättäni. Oli siinä liikennevaloissa edessä seisoneella autolla ihmettelemistä, kun sivuikkunan ohi ruiskusi kymmenen metrin suihku tuulilasinpesunestettä...

Sittemmin se on vain poistettu käytöstä. Keinolla jotenkin.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Viestin lähetti puuntakaa
Jaa kysytäänpäs tällaista juttua kun täällä automiehiä tuntuu olevan. Kiesini on -93 mallin ford fiesta ja siinä on sellainen ongelma, että etupäästä oikealta puolelta kuuluu kolinaa töyssyissä ja joskus ykköseltä kakkoselle vaihtaessa sekä kaasua hellittämällä ja painamalla.

Noista Fiaskoista en tiedä, mutta ainakin 323 Mazdassa vastaavan oireen aiheutti 3,8mm liian pitkä Biltemaiskari, joka joissain tilanteissa kolahti yläpäästään peltiin. Vaivaa myös haettiin suhteellisen kauan, itse asiassa vasta viksu katsastusmies huomasi pienen jäljen pellin maalauksessa. Jälki siinä pellissä oli mitättömän pieni siihen kolinaan verrattuna.

t. Hanu
 

redcougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan Svedut
Eilen se taas iski hieman

Katselin eilen maikkarilta jotain sarjaa ysin jälkeen, ja siinä oli 2nd gen Trans Am, samanlainen kuin Konna ja Koukku leffoissa, eli vain punainen/oranssi. Aiai.. tommosella kun pääsis joskus ajamaan.

Ehkä sitten joskus 5v päästä on varaa tuollaiseen, siihen asti pitänee pärjätä avokin 3rd genillä... ;)
 
Suosikkijoukkue
Kerho ja Philly
Itse vaihdoin 4-korisen 1.6 Golfini uuteen VAG-konsernin autoon, Seat Leon 1.8 20VT Top Sporttiin. Auto on ollut nyt kuukauden päivät alla, mutta edelleen jokainen hetki auton kanssa saa pienen hymyn pilkkeen nousemaan huulille. 180 hevosvoiman turbomylly lähtee vääntämään jo alhaisilta 2500 kierroksen lukemilta ja tasaisen tappavaa vääntöä riittää aina rajoittimelle asti.

Seat Leon 1.8T on mukavan sporttinen menopeli, mutta samalla käytännöllisyyttä ja mukavuutta ei olla unohdettu. Top Sport varusteluokassa auton ulkonäkö on ainakin omaan silmään lähellä sitä miltä haluan auton näyttävänkin. Top Sporttina Leoniin tulee mukana sivuhelmat, spoilerit ja taka- että etupuskuria ollaan muotoiltu hiukan muhkeampaan muotoon. Myös kaikki sivulistat ja ovenkahvat ollaan maalattu korin väriin mikä saa aikaan pelkistetyn kokonaisuuden. Myös sisätiloissa varustelu on ajan tasalla kun ottaa huomioon auton suorituskyvyn. Esimerkiksi penkit on mukavan sporttiset ja tarpeeksi kuppimuotoiset.

Seat on kyllä karistanut jo ajat sitten sillä olleen epälaadukkaan auton viitan harteiltaan ja nykyään se kuuluukin samaan laatuluokkaan kuin "isoveljensä" Audi.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Päätös sitten tehty.

Toyota Corolla, 1.4 hatchback 5-ovinen.
Nimenomaan tuo facelift joka tulee myyntiin syksyllä.

Ei sitten hintaeroa Civicin vastaavaan jäänyt monta sataa euroa ja Corollassa parempi varustelu. Civicin 1.4 mallista puuttuvat mm. keskuslukituksen kaukosäädin ja keskikonsoli sisältä.

Audiopuolella Civicissä myös vain kaksi kaiutinta, Corollassa tyydyttävät neljä kappaletta.

Rattia ja penkkiä voi säätää Corollassa paremmin, sopii tälläselle 190 cm ja melkein 100-kiloselle kaverille paremmin. Niin ja vielä turvatyynyjäkin Corollasta löytyy kahdeksan kappaletta, Civicistä neljä kappaletta.

Muutenkin Corollassa on himpun verran enemmän potkua ja malli on uunituore.

Sitten vaan odottelemaan syksyyn että tuon auton saa käsiin.

http://adexl.funpic.de/4images/data/media/48/Pressefotos10.jpg
http://adexl.funpic.de/4images/data/media/48/Pressefotos19.jpg
 

Cimbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Liverpool
Löytyiskö vinkkejä:

Auto Mitsu Colt 1,3, vm 1990.

Oireet: Auto ei käy kunnolla, ns pätkii. Koska ei käy kunnolla, ei myöskään kulje kuten normaalisti. Tätä on ollut aiemminkin kosteilla keleillä ja kylmällä moottorilla, tänään erittäin kostean yön jälkeen tilanne ei parantunut ollenkaan.

Omat havainnot: moottorin käyntiäänessä oli sellainen ihme nakutus, joka tulikin pienestä kipinästä. Tämä kipinä esiintyi sellaisessa pienessä laitteessa, josta menee piuha virranjakajan kannen keskelle(induktiosilmukka?).

Ilmeisesti siis sytysjärjestelmässä on joku vika, onko kellään aavistusta mitä kannattaisi tehdä? Mitään näkyvää (esim piuha poikki) ei näy.

T:uusavuton, mutta kehityskelpoinen
 

Cimbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Liverpool
Homma etenee, mutta auto ei nyt käynnisty.

Oli näet yksi sytytysjohdoista poikki ja siksi löi kipinää siihen mötikkään, joka onkin nimeltään puola...

Nyt vaihdettu sytytysjohdot ja sytytystulpat, mutta nyt ei jaksa käynnistyä. Siis kunnolla, vähän se kuitenkin "korisee" kun pitää kaasun pohjassa. Siis muukin käy kuin starttimoottori.

Mitäs sitten vaihdettais?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Cimbe
Mitäs sitten vaihdettais?

Sittenhän vuorossa olisi virranjakajan kansi, pyörijä ja kärjet(jos on kärjellinen sytytys). Sitten viimeisenä sytytyksen ohjainyksikkö, mikäli auto on kärjettömällä sytytyksellä.
 
Viimeksi muokattu:

Cimbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Liverpool
Vika korjattu! Virranjakajan kansi ja pyörijä tosiaan olivat jo aikansa eläneet ja hapettuneet, pienellä kontaktipintojen raaputtamisella heräsi auto eloon.

Vaihdoin tietenkin ko. osat ja nyt taas pääsee eteenpäin.
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja yksi autojen kanssa toivoton ilmoittautuu. Meillä on perheessä vanhempi Ford Escort. Ongelmana on nyt, että sitä ei saa käyntiin, eli kun avainta yrittää lukossa kääntää niin se ei vaan käänny. Ei oikein hajuakaan missä vika voisi olla. Anyone?
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Rattilukko päällä? Käännä ratista samalla kun käännät virta-avainta? =)
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti vilpertti
Rattilukko päällä? Käännä ratista samalla kun käännät virta-avainta? =)

On rattilukko päällä, mutta ei auta vaikka miten sitä vääntää ja kääntää tai antaa vaan olla paikallaan käynnistettäessä. En ymmärrä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Viestin lähetti Teacup
Ja yksi autojen kanssa toivoton ilmoittautuu. Meillä on perheessä vanhempi Ford Escort. Ongelmana on nyt, että sitä ei saa käyntiin, eli kun avainta yrittää lukossa kääntää niin se ei vaan käänny. Ei oikein hajuakaan missä vika voisi olla. Anyone?

Sama vika ilmeni aikoinaan vanhassa Ford Caprissani - virtalukko jumiutui kulumisen seurauksena. Korjaamon mukaan ei ollut ainutlaatuinen tapaus. Ei voinut korjata, uutta lukkoa kehiin.

edit: virtalukon öljyämistä voisi kokeilla, jos vielä muutaman kerran toimisi
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti Teacup
Ja yksi autojen kanssa toivoton ilmoittautuu. Meillä on perheessä vanhempi Ford Escort. Ongelmana on nyt, että sitä ei saa käyntiin, eli kun avainta yrittää lukossa kääntää niin se ei vaan käänny. Ei oikein hajuakaan missä vika voisi olla. Anyone?
Tuttua huttua, itselläni on ollut -76 Escort, josta hajosi virtalukko samalla tavalla. Rakennettiin sellainen hauska nappistartti.
 

Bay

Jäsen
Itsehän taltutin jo vuosia vaivanneen autokuumeen keväällä kun vanha japanialainen vaihtui -03 vuosimallin Golf Variantiin.

Melko laillahan siitä sai maksaa, mutta on se huolettomampi ajella uudella autolla. Pakettiin kuuluivat metalliväri, ilmastointi, kahdet renkaat ja trendline varustelu.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti Tommy
Päätös sitten tehty.

Toyota Corolla, 1.4 hatchback 5-ovinen.
+

Viestin lähetti Tommy
Rattia ja penkkiä voi säätää Corollassa paremmin, sopii tälläselle 190 cm ja melkein 100-kiloselle kaverille paremmin.

Lähtee varmaan kuin lehmä suosta.

Sorry, oli pakko. Muuten varmaan ihan hyvä valinta.
 

Roomie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, St. Louis Blues
Viestin lähetti sampio
Lähtee varmaan kuin lehmä suosta.

Sorry, oli pakko. Muuten varmaan ihan hyvä valinta.
Japsi on aina hyvä valinta. Ne TOIMII. 1.4 litrainen kone on ihan riittävä Suomen teille, jos ei ole tarkoitus asuntovaunua kiskoa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti Roomie
Japsi on aina hyvä valinta. Ne TOIMII. 1.4 litrainen kone on ihan riittävä Suomen teille, jos ei ole tarkoitus asuntovaunua kiskoa.
Vitsi vitsi, älä suutu.

Toyotasta en omaa kokemusta, mutta uusien Nissaneiden ajettavuus on sen verran syvältä, etten niitä paljon voi suositella. Tosin luotettavia ne ovat, siitä olen samaa mieltä. Koneen kokoon liittyen sen verran voin mainita, että itselläni on nyt 1.6 Xsara, aikaisemmin oli 1.4 Daewoo Kalos, ja kokemukseni perusteella en voi suositella vastaavia nuhapumppuja* kellekään. Tosin tässä tullaan taas sen perustarpeen tiimoille; toinen on tyytyväinen siihen, että pääsee paikasta A paikkaan B, toinen haluaa kulkea tuon matkan mahdollisimman mukavasti, toinen nopeasti jne... En arvostele Tommyn valintaa, mutta jos minua haluat sivistää 1.4 -koneen riittävyydestä, niin ei mene läpi.

*Itse automallit ovat olleet pääosin positiivisia kokemuksia
 

Roomie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, St. Louis Blues
Viestin lähetti sampio
Toyotasta en omaa kokemusta, mutta uusien Nissaneiden ajettavuus on sen verran syvältä, etten niitä paljon voi suositella.
Aina vaan hullumpia puhut ;) Itellä alla Nissan Almera -00 1.4 Si. Hyvin kulkee ja on kiva ajaa. Ilmastointi ja kaikki löytyy.

No joo, makuasioita tosiaan, eikä meikäläisen autoilukokemuksella pysty oikein sanomaan, mikä auto olisi toista parempi ajettavuudeltaan. Om meinaan ensimmäinen menopeli vasta toi Nissani.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Oli mullakin 206 1.4 aikaisemmin ja hyvin kulki enkä parempaa kaivannut, mukamas. Nyt en enää vaihtaisi takaisin, kun on päässyt 1.9 TDi:n kanssa huristelemaan jo 7 tkm. Sekään ei siis ole mikään tolkuttoman macho, mutta ajettavuudeltaan ihan eri planeetalta. Kauppakassina tuollainen pikkukoneella varustettu peltilehmä on ihan ok, mutta maantiellä ne erot sitten huomaa. Perseellään ja korvillaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti Roomie
Aina vaan hullumpia puhut ;) Itellä alla Nissan Almera -00 1.4 Si. Hyvin kulkee ja on kiva ajaa. Ilmastointi ja kaikki löytyy.

Tarkoitukseni ei ole arvostella sinun valintaasi, koska mitäpä se minulle kuuluu, millä sinä ajat. Enkä halua varsinaisesti tuomita Nissania automerkkinäkään kokonaan, koska ovathan ne ihan luotettavia perusautoja. Ottaisin, jos halvalla saisin. Haluan kuitenkin mainita, että olen ajanut useamman kilometrin vuosimallien 01-04 Microilla, Almeroilla, Almera Tinoilla ja Primeroilla, ja verrattuna vaikkapa Fordeihin, Peugeoteihin ja Volvoihin on ohjaustuntuma todella onneton. Myös ero toiseen japsiin, Hondaan on selkeä. Sitikoiden ohjaus on minulle liian pehmeä, tosin joku pitää kai siitäkin.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Kuume hellpotti!

Pistin sitten PT Cruiserin kiertoon!

Tänään hain uuden iso farmarin - Peugeotin 406 Grand Wagon Executive Special Edition (1.8. koneella)
- automaattinen/manuaalinen ilmastointi
- ajotietokone
- vetokoukku
- alumiinivanteet
- radio/cd-soitin, 6 kaiutinta
- talveksi nastarenkaat (ilmaiseksi!)
- metalliväri (hopea)

Onpahan muuten herraskaisen oloinen ajettava - varsinkin uudella asfaltilla meno on täysin äänetöntä. Moottorin ääntä ei sisälle noteeraa mitenkään, ei edes kovassa kiihdytyksessä.
Suorastaan valtavat sisätilat PT Cruiseriin verrattuna. Kelpaa taas lähteä sompailemaan pitempäänkin reissuun.

Peugeot muuten myy nyt vauhdikkaasti näitä vanhoja 406-sarjan autoja varastosta pois - pitänee saada tilaa sille uudelle 407-mallille. Ja kyllähän noita varmasti hyvin kaupaksi menee - varustelu on kohdallaan, hinnastakin on tingitty eikä tässä mallissa ainakaan esiinny mitään uusien automallien "lastentauteja".
 
Mää hommasin tossa kolmisen viikkoa sitten ensimmäiseksi autokseni Peugeot 306 XN 1.4:n vuosimallia 1995.
Kiva kauppakassihan tuo, ja ainakin tähän asti olen ollut hyvinkin tyytyväinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös