Asuinalueesi

  • 48 955
  • 302

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Asun sadan kilometrin päässä Helsingistä ja se välimatka riittää mainiosti.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tästä on näköjään tullut oman asuinpaikan kehumisketju. No jatketaan! Asun Helsingin Kalliossa - tarkkaan ottaen Torkkelinmäellä. Ikkunani alla avautuu puisto, eikä viereisellä kadullakaan ole liikaa liikennettä. Silti Helsingin - ei vaan koko Suomen - mielenkiintoisin kaupunginosa alkaa korttelin toiselta puolelta syntisine huvituksineen. Palvelutkin ovat lähellä, ja keskustaan pääsee niin monella kulkuneuvolla, etten viitsi niistä mainita kuin kävelyn. Kalliota en halua vaihtaa tylsempiin porvarialueisiin, "...jossa mummot voi ylpeenä kuolla, elettyään kauan kera puudelihauvan..."

Vähän asiaan liittyen haluaisin nostaa esiin ongelman, mikä liittyy siihen kuinka määritellään mistä ihminen on kotoisin? Jos itse reissussa ollessani sanon olevani Helsingistä, kaikki kysyvät "olet siis stadilainen?" Siihen korjaan, että olen kyllä syntynyt Tampereella. Jolloin sanotaan, että "olet siis Tamperelainen." No, kun sielläkään en ole asunut kuin alle puolet elämästäni, ja loput monessa eri paikassa, niin mistä sitten olen kotoisin? Usein sanon, etten ole mistään kotoisin...
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Re: Re: vaihtelevaa mielipidettä..

Viestin lähetti Iceberg
Vähän hyppää ohi topicin, mutta eikös Halmeen Toni ole Lauttasaaresta? Jos ei suurmies, niin ainakin suuri mies :)

Tony taitaa olla Rööperistä kotoisin. En ihan varma ole mutta melko.
Niin ja tämäkin hyppää kyllä ohi topicin!
 

Jokipoika

Jäsen
Viestin lähetti Vesuri
Joensuun Rantakylä. Täällä on turvallista olla, koska virkavalta on näkyvillä useaan otteeseen päivittäin. Seudulla asuu lähinnä opiskelijoita, narkkareita, densoja sekä nuoria yksinhuoltajaäitejä.

Tilastojen mukaan täältä lyötyi aikoinaan EU:n musta piste, kerrostalo, jonka työttömyysprosentti oli täysi sata.

Satutko asumaa pahamaineisella Latolastrassella? Kyseisellä kadulla meininki on kuin Johannesburgin ghetoissa.
 

erkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
baltian helmi

minä olen asunut reilut neljä vuotta baltian helmessä, riikassa. Nykyään majailen keskustassa, mutta on tullut myös kokeiltu "metsäpuistossa" asumista.

Riikan keskusta on asiallinen paikka asua, kaikki palvelut ovat lähellä ja jopa nykyisellään palveluita voi kutsua laadukkaiksi.

kaupungin varjopuolena pidän rikollisuutta, kotiini on murtauduttu jo kaksi kertaa, viimeksi viime perjantai yönä kun olin viikonloppua viettämässä suomessa. taloyhtiö on vartioitu, joten hieman ihmettelen mistä nämä nuijat saivat päähänsä juuri tähän taloon tulla. nimittäin kun olivat kantamassa televisiotani ja tietokonettani ulos törmäsivät vartijaan joka pysäytti kaverit. tavarani sain poliisilta eilen takaisin, tosin ilman antennikaapeleita ja scart liittimiä, taisi poliisi sedältä vastaavat itseltään puuttua :)

kaupungin infra on kehittynyt huimasti viimevuosina ja jopa liikenne sujuu kohtuullisen hyvin. Kaupungin yöelämä on aivan ykköskamaa, voin huoletta verrata helsinkiin, lontooseen jne. ja todeta että kyllä riika muut euroopan pääkaupungit pesee.

viimeisimpänä vaan ei vähäisempänä: Naiset. todella upeita täällä.
 

Tepe#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport/Real Madrid
Kokoelämän olen Vaasassa asunut milloin missä päin Vaasaa. Nyt olemme vaimon kanssa muuttaneet Vanhan Vaasan kaupunginosaan. Pienkerrostalon toisesta kerroksesta avautuu ikkunasta historialliset näkymät Vanhan Vaasan raunioista.

Asuinalueena erittäin rauhallinen, tosin naapuri talossa asuu humalassa 24/7 oleva pariskunta. Äijä jäi juuri kiinni kun istui autossansa jurrissa. Vikkelät naapurit vierestämme soittivat poliisit ja kaveri ei kerinny lähtemään autolla liikkeelle.

Lähellä kauppa ja pizzeria. Keskustaan matkaa about 7km.
 

Hielo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, Espoo Blues, HIFK
Tulihan joku kalliolainenkin vihdoin esiin. Totta, kaupunginosa, johon mahtuu niin tasavallan presidentti kuin sosiaalijärjestämän turvaverkkoja huumeruiskullaan purkava hylkiökin, maan mustin pingopangopongo sekä nahkatukkaisin isänmaan ystävä, ei voi olla mielenkiinnoton. Äärimmäisyyksistään huolimatta Kallio on ainakin nykyään turvallinen paikka, jossa pahimmat konfliktit aiheuttavat itsensä kanssa riitaa haastavat puistokemistit. Jos jotain negatiivista hakee, niin nukkuminen voi välillä olla vaikeaa, sillä talon alakerrassa on todennäköisesti ravitsemusliike, jonka asiakaskunta ei välttämättä malta pysyä sisätiloissa koko yötä.

Opiskelijan paratiisi. Keskusta-alueen halvin paikka, jonka yltiöpäisen kattava neste- ja murkinatarjonta ei jätä kylmäksi. Lisäksi liikenneyhteydet ovat mitä mainioimmat: Kurvistahan pääsee mihin vaan, ja yleensä nopeasti.

Nykyisestä asuinpaikastani ei voi samaan tapaan kehuja jaella, sillä tällainen vajaan 100 000 asukkaan pikkukaupunki -- joskin ihan mukava sellainen -- ei oikein sovi meikäläiselle. Onneksi tilanne sentään muuttuu syksyllä.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Viestin lähetti Jokipoika
Satutko asumaa pahamaineisella Latolastrassella? Kyseisellä kadulla meininki on kuin Johannesburgin ghetoissa.
Latolassa en asu, mutta en kyllä kaukanakaan. Mistään hinnasta en kyseiselle kadulle kyllä muuttaisi.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Re: Re: Re: Re: vaihtelevaa mielipidettä..

Viestin lähetti VH87
Tony taitaa olla Rööperistä kotoisin. En ihan varma ole mutta melko.
Niin ja tämäkin hyppää kyllä ohi topicin!
Siis Tony asuu nykyään Rööperissä. Ainakin kävi koulua nuorena sällinä Larussa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti Vaughan
Vähän asiaan liittyen haluaisin nostaa esiin ongelman, mikä liittyy siihen kuinka määritellään mistä ihminen on kotoisin? Jos itse reissussa ollessani sanon olevani Helsingistä, kaikki kysyvät "olet siis stadilainen?" Siihen korjaan, että olen kyllä syntynyt Tampereella. Jolloin sanotaan, että "olet siis Tamperelainen." No, kun sielläkään en ole asunut kuin alle puolet elämästäni, ja loput monessa eri paikassa, niin mistä sitten olen kotoisin? Usein sanon, etten ole mistään kotoisin...
Kohtalotoveri. Mietin nimittäin ihan samaa tätä ketjua tavatessani, ja olen myös heitellyt tuota 'ei mistään kotoisin' -korttia. Itse koen olevani Hämeenlinnasta kotoisin, vaikken ole siellä 20 vuoteen asunutkaan. En ole siellä kuitenkaan syntynyt, saati aloittanut koulunkäyntiä, mikä tapahtui Vantaalla. Joensuussa kävin vain syntymässä, Turusta lähdin pois heti, kun se oli mahdollista. Perimätiedon mukaan olen asustellut jopa Espoossa vaahtosammuttimen kokoisena, muistikuvia ei ole. Jos mitataan ihan raa'asti kalenterilla, olen asunut suurimman osan elämästäni Turussa. Mutta ei se minusta vielä turkulaista tee, luojan kiitos. Väestörekisterin mukaan olen taas ollut valtaosan elämästäni hämeenlinnalainen, kun Turku ei aikanaan halunnut opiskelijoita hellään huomaansa, mikä taas passasi minulle mainiosti.

Nykyään vaikuttaa vahvasti siltä, että olen lopun elämääni tamperelainen. Kotini sijaitsee Tasanteella, rauhallisella rivitaloalueella kivenheiton päässä Näsijärvestä. Keskustaan on matkaa kymmenisen kilometriä, mutta sitä varten on auto ja julkiset. Tärkeimmät palvelut löytyvät kävelymatkan päästä ja ulkoilumahdollisuudet ovat suorastaan loistavat. Mies Viihtyy (tm).
 

El Capita

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Re: Re: Re: vaihtelevaa mielipidettä..

Viestin lähetti Nikke
Siis Tony asuu nykyään Rööperissä. Ainakin kävi koulua nuorena sällinä Larussa.

Taitaa Tony nykyään asustella Herttoniemenrannassa sen ampumakohtauksen jäljiltä. Vaimo tais haluta sinne muuttaa.

Itse asustelen Helsingin Taka-Töölössä Manskun ja Nordiksen risteyksen liepeillä ja viihdyn erittäin mainiosti. Urheilumahdollisuudet stadikan ympäristössä on mahtavat ja hietsukin pienen kävelymatkan päässä, loistavaa seutua!
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Re: Re: Re: Re: vaihtelevaa mielipidettä..

Viestin lähetti Nikke
Siis Tony asuu nykyään Rööperissä. Ainakin kävi koulua nuorena sällinä Larussa.

Joo, niin taitaa olla, mutta muistaakseni on 15-vuotiaana muuttanut Punavuoreen.
Nykyään tosiaan asustelee idemmässä...
 

Jääkarhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Hellas Verona, AC Milan, Tottenham
Itse asun Jedassa eli Espoossa Haukilahdessa. Olen asunut täällä vuodesta 1990, joten aika tutuksi on paikka tullut enkä valita. Lapselle ja nuorelle ja sitten taas aikuiselle ja eläkeläiselle mahtava mesta.

Jeda on aika rauhallinen paikka, vaikka ihmisiä riittää. Puistoja on muutama kappale ja muutenkin tilaa riittää, asunnot on rakennettu fiksusti. Himastani on noin 5min kävelymatka ostarille, josta löytyy oikeastaan kaikki tarvittavat palvelut. Huoltsikalle ja postiin on 2min kävelymatka, länärin varteen 3min, joten Kamppiin pääsee noin 10 minuutissa. Kouluunkin, jossa nyt ei tosin enää lauantain jälkeen tule käytyä, on vain noin 4min matka.

Parasta Jedassa on kuitenkin ranta. Siellä on todella upea venesatama ja hiekkaranta. Rantaa jatkuu pitkän matkaa, siellä on upea juosta lenkkiä tai pelata beach volleyta tai uida tai mitä vaan. Kesäisin rannalla käy ihmisiä kauempaakin.

Jedaa pidetään varsin snobina alueena ja kyllähän täällä näitä kuuluisuuksia asustelee rannan miljoonataloissa. On täällä kuitenkin myös onneksi ihan normaaleja ihmisiä. Westend tossa vieressä on tässä suhteessa aika epätoivoinen, moni varmaan pystyy luettelemaan pitkän listan julkkuja, vaikka ei olisi siellä koskaan käynytkään.

Jedassa on parasta sijainti ja meri. Espoo on muuten aika lande kaupunki, lähiöitä ja peltoa, ainoa kaupunki jonka päätiellä saa ajaa satasta. Olen tyytyväinen että olen saanut kasvaa Jedassa. Oma kämppä olisi tarkoitus hankkia ensi vuonna jostain muualta, mutta tavoitteena on tehdä jossain vaiheessa sen verran hilloa että voisi vielä muuttaa tänne takaisin, varsinkin jos saa skidejä aikaiseksi.
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pikku Myy asustaa vielä toistaiseksi Pihlajamäessä, mutta ensi viikolla olisi edessä muutto Siltamäkeen. Pihliksessä olen jo parisen vuotta viihtynyt, mutta alunperin olen kotoisin Pakilasta. Sieltä sitten Oulunkylän ja Espoon Iivisniemen kautta on tie vienyt tänne. Tulevassa lukaalini on pienkerrostalon (lue rivitalon) alakerrassa oleva kaksio omalla isolla pihalla. Seudusta en osaa vielä sen kummempia sanoa. Naapuruston talot ovat omakotitaloja tai pienkerrostaloja ja asukkaan pitkälti lapsiperheitä. Oikein mukavalta seudulta siis vaikuttaa.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Re: Talvella T-paidassa Alkoon!

Viestin lähetti ervatsalo
Allekirjoittaneen hienostokämpän paraatiovelle.

Em. vahvasti porvarihtava kämppä sijaitsee muuten Hämeenlinnan ydinkeskustassa, lähellä Alkoa.

Joka sekin tosin sijaitsee n. 15 km päässä kaikkien tarinoiden syntysijoilta tuolta hämyisestä, joidenkin mielestä synnin pesästä, mutta todellisesta kuninkaiden laaksosta.

Ei tarvitse mennä talvella Alkoon, jos on kesällä hakenut kunnon lastin (Ne jossain pohtii nytkin viinan hinnan nostoa...)...T-paita narikkaan...

Että silleen...
 

conti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti lintu

En ole koskaan kuullut kenestäkään joka Töölössä on asunut ja pois haluaisi muuttaa. Kiva mesta.

Töölö on koettu hyväksi sekä edestä että takaa, mutta pikkuista saarea katedraalin juurella en enää hevillä suostuisi vaihtamaan.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kotipaikkani on hyvinkin yllättäen Lappeenranta ja Tirilä. Aiemmin asustelin Kivisalmessa, mutta aika tarkalleen kolme vuotta sitten muutin tälle puolelle kaupunkia, jossa nyt asun. Kyseessä on paritalo, jonka toisessa asunnossa asutan koko yläkertaa (melko pientä sellaista tosin) yksinäni. Oma rauha on melko hyvä, ja voin olla periaatteessa ihan tyytyväinen 'kämppääni'.

Ympäristö tässä on ihan mukavaa ja viihtyisääkin. Pikkuteitä ja myöskin polkuja on ollut hauskaa käydä tutkimassa ja siten olen myös löytänyt hyviä lenkkireittejä. Onpa lähellä myös eräs paikka, josta olen tainnut aiemmin kirjoitella "Minun paikkani" -ketjussa. Keskustaankaan ei ole mielestäni kovin pitkä matka, joku 3-4km on hyvä pätkä sekä pyöräillä että kävelläkin. Suurin plussa muotoutuu kuitenkin jäähallin läheisyydestä: Talvisin on mukavaa laittaa tassua toisen eteen kirpsakassa pakkasilmassa ja kävellä ehkä hieman vajaan kilometrin matka jäähallille. Ja melko rauhallistakin täällä on asua.

Miinuksia sitten... Uimarantaan on pitkä matka, koska Kivisalmessa ehdin tottua siihen, että rantaan oli matkaa 500m. jos sitäkään. Nyt on mentävä aina keskustaan ja Myllysaareen asti. Toiseksi miinukseksi näin äkkiseltään vaikka sitten se, ettei täältä löydy mitän kivaa puistoa tms. mukavaa ajanviettoaluetta ihan läheltä. Tai on toki esim. lasten leikkipuistoja jne., mutta...
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Asun aivan Tampereen ydinkeskustassa. Mihinkään tärkeään paikkaan(Äijänsuon jäähallia lukuunottamatta) ei ole pitkä matka vaan Hakametsän jäähallia ja yliopistoa lukuunottamatta matkat taittuvat jalan. Jäähallillekin pääsee bussilla alle vartissa ja yliopistolle menee pyörän kanssa vajaa 10 minuuttia. Vaikka poikamiesyksiöni sijaitsee aivan keskustassa niin paikka on silti todella rauhallinen koska parvekkeeni on sisäpihan puolella, jossa sijaitsee ainoastaan parkkipaikka. Naapurit ovat mukavia sillä valituksia ei ole kuulunut vaikka varsinkin viime aikoina keittoa on tullut otettua ja meteliä on varmasti riittänyt. Todella tyytyväinen olen siis nykyiseen asuinalueeseeni vaikka kerrostalossa en todellakaan aio koko ikääni asua.
 

Lucy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, HJK, ManUtd
Lontoon Camdenissa olen viime syksysta asti asunut ja pois en muuta. Jain tahan kylaan koukkuun valittomasti. Lienee itsestaan selvaa, etta kaikki palvelut on kavelymatkan paassa ja Lontoon laaja metrovekosto takaa, etta ympari kaupunkia paasee helposti ja nopeasti. Camdenissa asuu opiskelijoita, lapsiperheita, elakelaisia, poliitikkoja, pari Fulhamin ja Chelsean pelaajaa...oikeastaan kaikkia sosiaaliluokkia paitsi niita kaikkein huono-osaisimpia. Asun hulppeassa 24 nelion yksiossa. Tarkein eli taysmittainen fudiskentta sijaitsee kotikadun paassa, n. 100 metrin etaisyydella. Siella sita tulee palloa potkittua niin 4- kuin 60-vuotiaidenkin kanssa, satoi tai paistoi. Tama tytsy siis viihtyy varsin mainiosti.

Asuinhistoriaani kuuluvat Lontoon lisaksi Amsterdam, Helsinki ja Vaasa. Ja joskus ala-asteikaisena asuin kaksi vuotta Buenos Airesissa iskan tyon takia.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Jo nimikin sen kertoo, Suomen lähiöiden kruunaamaton kuningas on Hämeenlinnan Katuma. Kyllä KATUMA! Alue sijaitsee Hämeenlinnan mittakaavassa hyvin kaukana keskustasta, tai yleensäkään mistään. Alueella asuu alle 2000 ihmistä, jotka edustavat lähes 30 eri kansaisuutta tai etnistä ryhmää. Meininki on erinomaisen värikästä Katuman paikallisen snäkärin, Katumixerin, sekä lähiökuppilan ympäristössä. Katumixer on muuten ryöstetty kerran, toisen, jos kolmastikin. No okei, noin kerran kuukaudessa. Vähintään.

Itse en ole valitettavasti saanut kunniaa asua luonnonkauniissa Katuman kaupunginosassa. On muuten oikeasti luonnonkaunista seutua. Mitähän helwettiä kaavoittajilla on liikkunut päässä silloin, kun päättivät rakentaa sinne slummin...

***

Itse asun Tirolin vauraan pääkaupungin, Innsbruckin, ydinkeskustassa - Vanhassa Kaupungissa opiskelija-asuntolassa. Ikkunasta näkyy rumalle sisäpihalle, mutta onneksi myös pilkahduksen 2500 metriin kohoavista Karwendel-Alpeista. Kerroskeittiön parvekkeelta näkee tunnelmallisen ja historiallisen Vanhan Kaupungin kaduille.

Miksipä täällä ei viihtyisi - tai oikeastaan, miten täällä voisi olla viihtymättä...
 
Viimeksi muokattu:

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Asuinpaikkani vaihtui reilu kuukausi sitten, kun kolmen Etu-Töölö vuoden jälkeen kauhistutin Manalassa asuvan kaveriporukkani ja ostin asunnon Kruununhaasta. Nyt sitten elelen samassa talossa Costa Rican konsulaatin kanssa, haistelen meri-ilmaa joka aamu ja kevätauringon lämmittäessä olen oppinut kävelemään aamukahville kauppatorille.

Lähibaareistani tutuimmiksi ovat tulleet Kaurismäki-henkinen Kolme Kruunua ja uusi kantapaikkani Marian Helmi. Helsinki Clubi on tietysti myös pelottavan lähellä, mutta sinne ajattelin addiktoitua vasta kesän jälkeen. Naapureitani lienevät Esko Aho ja Ninja Sarasalo, koska molempiin olen törmännyt taloni edessä monesti. SaiPa-miehenä ilahduin siitä, että törmäsin Reijo Paajaseen kotikadullani ja hänen Helsingin asuntonsa sattuu olemaan aivan naapurissani.

Etu-Töölöstä kaipaan Manalaa ja KuuKuuta. Marian Helmi tosin voittaa KuuKuun, mutta Zinnkeller on vain välttävä korvike kaupungin parhaalle ruokapaikalle - Manalalle.
 

Miguel

Jäsen
Viestin lähetti Ossi
Joensuussa kävin vain syntymässä

Kohtalotoveri. Elämäni ensimmäiset puoli vuotta vierähtivät Joensuun keskustassa asuen.

Siitä eteenpäin olen asunut koko ikäni Päijät-Hämeen sydämessä. Pitkälti toistakymmentä vuotta asuinpaikkana oli iki-ihana Jalkaranta. Kaupunginosa, joka kotitalouksien ostovoimassa mitattuna on Suomen 20. rikkaimman joukossa (edellä ei ollut muistaakseni yhtään kaupunginosaa Tampereelta, Turusta eikä Vantaalta) - eikä paikka silti ole yleisilmeeltään ökyrikkaiden luksusalue, kaukana siitä. Lapsiperheille ihanteellinen paikka, jossa asuntojen hinnatkaan eivät ole pilvissä. Liikuntamahdollisuudet erinomaiset. Yksinkertaisesti loistava paikka asua.

Lyhyen ydinkeskustan harharetken jälkeen olen taas palannut kohti "juuriani". Asuinpaikkani on tosin sen verran lähellä keskustaa (alle 2 km), että Jalkarannaksi en tätä vielä varauksetta laske, vaikka ilmeisesti asian virallinen laita näin onkin. Asun järven rannalla kerrostaloalueella. Palvelut ja liikuntapaikat eivät ole yhtä lähellä kuin kaupunginosan ytimestä, mutta siedettävien matkojen päässä kuitenkin. Onneksi upeat maisemat kompensoivat näitä puutteita.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti Lucy
Lontoon Camdenissa olen viime syksysta asti asunut ja pois en muuta.

Jeh, sehän on vaan rikkautta, että on monia mielipiteitä. Itse en kirveelläkään jaksaisi asua Camdenissa, siellä on ihan kiva käydä tarvittaessa. Eli kerran pari vuodessa.

Lounais-Lontoon Kingston rokkaa vähän vanhemmalle kaverille oikein hyvin. Ylemmän keskiluokan kallista aluetta eli siis rauhallista ja ei rikollisuutta.

edit:typo
 

Kapulainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti E
Todennäköisesti tuonne hieman Tapiolaa pidemmälle Espoon puolelle johonkin rivitaloon pitäisi täältä lähteä. Sydämeltäni olen kuitenkin edelleen espoolainen, sinne veri vie takaisin joku päivä.
En ole koskaan oikein ymmärtänyt tätä espoolaisten nuorten suurta intoa muuttaa Helsinkiin ensimmäiseen omaan kotiinsa.
Matkat ovat toki keskustaan hieman helpompia, jos asut Töölössä tai Kalliossa verrattuna Kivenlahteen tai muihin läntisen Espoon kaupunginosiin.
Länsiväylän varrelta pääsee ruuhka-ajan ulkopuolella kuitenkin erittäin nopeasti (n. 15 min) Helsinkiin, kuten ZOOM tuolla ketjun alkupuolellla totesikin.

Itse olen melkein koko ikäni asunut Espoossa ja toivon mukaan ei tarvitse pois muuttaa. Itselleni Helsingissä ei ole mitään mitä Espoosta en saisi, mutta nämähän ovatkin makuasioita.

Olen syntynyt Helsingissä ja vuoden asustelin Lauttasaaressa, jonka jälkeen muutimme Haukilahteen ja siellä olen asunut koko ikäni. Välissä oli vuoden asuminen Moskovassa ja hieman myöhemmin Eindhovenissa. Näistä kahdesta ensin mainittu vasta kurja asuinpaikka olikin! Nykyään asustelen ikään kuin pakon sanelemana Otaniemessä, joskin väliaikaisesti. Opiskelijallehan tämä Otaniemi on varsin kätevä paikka asua. Omaa asuntoa ollaan etsimässä tyttöystävän kanssa ja toivon mukaan löytyisi Etelä-Espoosta.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Missäpä sitä teekkari muualla asuisi, kuin Suomen parhaassa lähiössä, Hervannassa. Itselläni ei ole ollut ongelmia paikassa, johtuen pitkälti siitä syystä, että asustelen ihan opiskelija-asuntolassa. Ja toisaalta olen pyrkinyt välttämään noita sivukatuja öiseen aikaan...

Pyörä on kerran varastettu (sääli varasta) ja toisesta pyörästä pöllittiin jalka, minkä lisäksi se joutui Hervanta-teinien ilkivallan kohteeksi (potkittu pitkin pihaa, ja ohjaustanko vääntynyt).

Ennen Hervantaan muuttoa olen viettänyt aikaani Kanta-Hämeen maalaispitäjissä. Elämäni kaksi ensimmäistä vuotta (1980-1982) vietin Hattulan Tyrvännössä, mistä sitten muutin lähemmäksi Pelikaani-riiviöiden asuinsijoja, suunnilleen Hämeenlinnan ja Lahden puoliväliin, Lammi-cityyn, jossa vietinkin sitten aikaa aina syksyyn 2000 asti, poistuen välillä sotimaan vuodeksi Riihimäelle. Syksystä 2000 siis Hervanta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös