Viestin lähetti lintu
Kaikki Kulosaarelaisethan pelaavat Jääpalloa.
Itse asun Kulosaaressa, mutta en tunne ketään jääpalloilijaa. Ilmeisesti tuossa oli joku pointti, joka meni ohi. Toisaalta ennen kulosaarelaisuuttani olen ollut malminkartanolainen (parin vuoden ajan) ja matinkyläläinen (noin kahdenkymmenen vuoden ajan).
Mutta Kulosaaresta. Asun kerrostalokaksiossa avovaimoni kanssa aivan Itäväylän kupeessa. Viihdyn alueella erittäin hyvin, kohtuullisen rauhallista ja metrolla keskustaankin kertyy matkaa 8 minuuttia. Huonoja puolia on Itäväylältä silloin tällöin kantautuva meteli, varsinkin keskellä yötä pillit päällä ajavat ambulanssit ärsyttävät.
Kulosaaressa on yksi ruokakauppa. Törkyhintainen Spar, kalliimpaa ruokakauppaa en tiedä. Toisaalta rikkaat mummot maksavat kiltisti siitä, että saavat läheltä ruokaa. Muita palveluita on posti, pankki, R-kioski, joku kahvila, Kotipizza, parturi, muutama baari ja useampi kauneushoitola (ts. kirurgi, joka kiristää kasvoja tai pumppaa silikonia ihon alle).
Kulosaari on eteläpuoleltaan suurten omakoti-, pari- ja rivitalojen täyttämä erittäin vehreä alue, jossa olisi kiva lenkkeillä, jos näkisi jotain järkeä siinä, että omalta sohvalta pitää juosten siirtyä omalle sohvalle. Myös Mustikkamaa vieressä on nättiä aluetta ulkoiluun.
Keskustasta Kulosaareen taksi maksaa yöllä noin 12 euroa ja HKL:n yöbusseistakin kolme seitsemästä menee aivan vierestä.
Julkkiksia Kulosaaressa on paljon, toisaalta en kaikkia tunnista. Syy tähän on se, että lehtien lööpeissä näitä rikkaiden sukujen ja suurien firmojen omistajia näkee äärettömän harvoin. Ehkä tämän hetken tunnetuin "julkkis", jonka olen useamman kerran nähnyt, on lähes naapurissa asuva Antti Tuisku. Vaihdetaanko asuinpaikkoja girlzilla?
Viihdyn hyvin Kuliksessa, mutta rahat eivät taida mitenkään riittää arviolta kolmen vuoden päähän ajoittuvan muuton (pitäisi kai ruveta perhettä pukkaamaan) jälkeiseen kulosaarelaisuuteen. Todennäköisesti tuonne hieman Tapiolaa pidemmälle Espoon puolelle johonkin rivitaloon pitäisi täältä lähteä. Sydämeltäni olen kuitenkin edelleen espoolainen, sinne veri vie takaisin joku päivä.