Asuinalueesi

  • 49 020
  • 302

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti irGGu
Moniko kaupunkilaisnuori pelaa pesistä tai jalkkista yleisillä paikoilla itseään 10 vuotta nuorempien kanssa. Ei kauhean moni.

_o/
Ymmärrän että olet ylpeä juuristasi ja niin pitääkin olla. Älä silti mollaa kaupunkilaisia tai kaupungissa elämistä kun sinulla ei siitä ole kokemusta. Kiitos.

Niin, osaan näin lonkalta mainita ehkä 100 kaveriani/tuttuani jotka pelaavat harva se päivä Joharin kentällä fudista, ikähaarukka on varmaan 4-80.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Jyväskylän Keltinmäessä, opiskelija-asunnossa. Olen asunut täällä jo 5 vuotta avovaimon kanssa. Ihan mukava ja suhteellisen rauhallinen paikka. JKLn yliopisto ei ole kaukana ja sinne pääsee pyörällä aika nopeasti. Kotimatka onkin sitten taivaallista, kun on sopivasti näitä ylämäkiä. Onneksi kuitenkin näin päin, koska muuten varmasti myöhästyisin luennoilta.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Carlos

Aivan helmi satumaa.

Kuullostaa todella helmeltä. Jos ilmottelet sitten kun jompikumpi alapuoleltasi muuttaa niin mä tuun tilalle. Mä alotan säästämisen näistä kesäduuneista...

Eihän ne kalliita oo, eihän ;)
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Asun Korsossa. Täällä on oikein mukava asua. Ei kai sitä tarvitse muuta kertoa, koska kaikilla on varmasti käsitys Korsosta.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse asustelen Töölössä ja Töölön rauhallisimalla ja turvallisimmalla kadulla. Töölöntorille on matkaa 250 metriä ja siellä on kaikki mitä arkipäivisin tarvitset; Pitseriat, kaupat, kukkakaupat, parturit, toripuodit, kahvilta, baarit, pankit, kioskit, punttikset, sairaalat y.m. Asunnosta merinäköala ja näkymät jopa 20 km päähän. Puistoja on joka puolella, eikä niissä ole pissiksiä kesäisin siideriä litkimässä. Hietsun biitsille on alle kilometrin kävelymatka, kuin myös tenniskeskukseen.
Parin sadan metrin päässä on ratikkapysäkki jossa kulkee 8, 3T ja 3B, niillä pääsee about 5 minuutissa niin halille kuin keskustaan. Alle kilometrin päässä on myös ratikoiden 4, 7A, 7B ja 10 pysäkki joten ratikkayhteydet kaikkialle on olemassa. Bussit 194, 195, 18, 14, 14B y.m. kulkevat myös aivan läheltä.

Voiko asuinalueelta enempää vaatia?
 

Pioneer

Jäsen
Viestin lähetti Teacup
Ei täällä tosin ole kauppaa eikä edes kioskia.

Muutoin kirjoituksesi oli todella ansiokas ja kertoi oikeudenmukaisesti tästä Lappeenrannan toisesta helmestä, mutta tarkastelisin tätä viimeistä riviä tarkemmin. Skinnarilankadun ja liesharjunkadun välissä sijaitsee Lappeenrannan Urheilumiesten pitämä perinteikäs elintarvikekioski, mutta onko se Skinnarilassa?

Skinnarilan ja Sammonlahden rajat ovat kuohuttaneet paikallisten asukkaiden mieliä jo kolmatta vuosikymmentä. Toisten mielestä Skinnarila rajoittuu skinnarilankadun länsipuolelle, mutta toiset ottavat vielä enemmän kuin kummallisen historian omaavan liesharjunkadun alueen myös mukaan.

Nyyttikokoisesta kukkoja kiekuvaan koltiaiseen asti liesharjunkadulla asuneena pidän liesharjunkadun asuinaluetta, johon tuo kioskikin kuuluu, vakaasti Sammonlahteen kuuluvana. Tämä siksi, koska ala-asteella Sammonlahdessa asuvat lapsoset saivat pyöräillä kouluun, mutta Skinnarilassa asuvat eivät. Minä pyöräilin.

Tämän vedenpitävän todistuksen perusteella julistan päätelmäsi siitä, ettei Skinnarilassa ole edes kioskia, täysin oikeaksi. Jatka valitsemallasi tiellä ja muista tämä alkuasukkaan vuodatus, kun oletettavasti kohtaat vääräuskoisia jossakin Skinnarilan kolkassa.

Itsehän asun tällä hetkellä Lappeenrannan keskustassa, mutta 22 vuotta kaupungin länsialueilla asuneena tunnen ne paikat kodikseni. Keskustaa edeltänyt etappini oli Sammonlahdessa, joka on maankuulu uusiolähiörakentamisen idyllinen aarreaitta, todellinen mestariteos.

Tuon kompleksin sydämenä toimii Lappeenrannan Colosseumiksikin amfiteatterimaisen ulkonäkönsä ansiosta kutsuttu Sammontori. Toisaalta Colosseum-arvonimi voi juontaa myös paikan verisestä historiasta, sillä ko. kauppakeskuksen alkuaikoina paikalla toimi lähiösotureiden koulutuskeskus, toiselta nimeltään Kalen Pub. Kauppakeskuskompleksin yläkerrassa edelleen sijaitsevan nuorisotilan actionvideot pölyttyivät noina alkuvuosina kaapeissaan, sillä tarjolla oli lähes joka ilta liveväkivaltaa amfiteatterin sisäpihalla, kun soturit päättivät päivittäiset harjoituksensa toinen toistaan raaempiin yhteenottoihin pääosin varhaisnuorista koostuneen yleisömeren silmien alla.

Noh, tokihan Sammonlahti on noista villistä vuosistaan rauhoittunut rutkasti ja nykyisin näen tuon asuinalueen aivan tavallisena, toki muikean historian omaavana, työläislapsiperheiden äidillisenä kehtona. Alueen status noussee entisestään paremmaksi, kun rakenteilla olevat kaksi suurehkoa market-rakennusta valmistuvat. Väittävätpä vielä, että jompaankumpaan noista majoittuisi, länsi-Lappeenrantaan jo vuosia kaivattu, vielä nimeämätön hamppariravintola. Toisaalta Skinnarila-Sammonlahti -akselin roskaruokatuotannosta on jo vuosia (15?) huolehtinut paikallisten perustama Pizza Rakuuna, jonka suosiota moinen multinationaaliketju ei pystyne horjuttamaan.

Kaikenkaikkiaan Lappeenrannan länsiosien enemmän tai vähemmän tyylikkäät elementtitalorykelmät pitävät sisällänsä monenlaista tarinaa. Ollos siis jatkossakin ylpeä asuinpaikastasi, arvon Teacup!
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Carlos
J. Frostell ottamassa aurinkoa topless siinä meren rannassa päivittäin?

Minun asuinalueellani voi nähdä Janinan päivittäin lenkillä. Oon nähny ainaski puolet sen tisseistä, ne aina pomppii sillai mukavasti kun se hölkkää.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti girlzilla
Minun asuinalueellani voi nähdä Janinan päivittäin lenkillä. Oon nähny ainaski puolet sen tisseistä, ne aina pomppii sillai mukavasti kun se hölkkää.

Me muutetaan kaikki 4000 miespuolista tänne kirjoittavaa henkilöä teille asumaan.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Viestin lähetti irGGu
Moniko kaupunkilaisnuori pelaa pesistä tai jalkkista yleisillä paikoilla itseään 10 vuotta nuorempien kanssa. Ei kauhean moni.

On muuten ihmejuttu, että Meilahden kenttä on nykyään täynnä jotain pesäpalloilijoita...EN itse edes ollut tietoinen, että ko. lajia Helsingissä pelataan, mutta ilmeisesti punamustat ovat yhä voimissaan kun treenejä/pelejä tuntuu olevan jokapäivä.

Itse lähinnä pelailen korista siinä vieressä. Ja kyllä sitä talvella tuli lätkää pelattua monestikin joittenkin Bluesin superjunnujen yms. kanssa, koriksen kohdalla tosin kokoerot tekevät hommasta vähän hankalampaa.

Jooh, Munkassa asustan ja en valittamisen aihetta keksi. Hyvät liikenneyhteydet minne tahansa ja muutenkin rauhallinen alue.
Bonus on vielä se, että Talin alueesta on suunnistuskartta, joka mahdollistaa omien lenkkien suunnittelun.
Ainoa haittapuoli on ikävä ylämäki Kumpulaan mentäessä, joku voisi rakentaa mulle tunnelin.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Asuinalueeni pääpiirteisiin kuuluu Helsingin Punaisen Torin välitön läheisyys, jonka tuntumassa kompuroin spurguihin ja väistelen kusinoroja.

Lisäksi idyllin olennaisista elementeistä mainittakoon lokin- ja pulunpaska, kaikenkarvaiset nistit sekä "laiskat mutta musikaaliset neekerit".
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti taisto-74
Itse asustelen jo kolmattakymmenettä vuotta Tampereen Hervannassa. Ja juuri tuolla Designerin mainitsemalla pahamaineisella Atomikadun alueella.
Juup, ei siis ollut tarkoitus väittää, että tuo seutu on vihamielinen tai muuta vastaavaa. Siellä vaan on liikaa ihmisiä liian pienellä alueella, ainakin minun makuuni. Eikä se ole kaunista, kun korkeat kerrostalot ovat melkein nurkka kiinni toisessa. Haluan nähdä ikkunastani muutakin kuin asvalttia ja betonia.

Minäkin pidän siitä, että Hervannassa on paljon eri kansallisuuksia. Parinsadan metrin päässä asunnostamme olevalla kalliolla on aika usein joku intialainen mies maton päällä istumassa lootus-asennossa. Vastaavaa ei ihan joka paikkakunnalla Suomessa näe, ja tuo on vain yksi esimerkki.
 
Itse asustelen oikeastaan kahdessa paikassa. Viimeiset viisi talvea olen asunut Helsingin Kampissa oikein mukavassa opiskelijayhteisössä. Muuten olen (yleensä) nukkunut yöni idyllisessä merenrantapitäjässä Satakunnassa.

Tällä hetkellä kärsin "kaksoisidentiteetistä". Aluksi viihdyin Helsingissä huonommin kuin kotipuolessa, nyttemmin vaaka on alkanut kallistua pääkaupunkimme suuntaan. Lähinnä se johtunee siitä, että minulla on nykyään enemmän kavereita täällä. Molemmissa paikoissa on kuitenkin omat hyvät puolensa ja molemmissa viihdyn. Vähän kyllä ahdistaa jo etukäteen kesä ja Satakunnan yöelämätarjonta. Miksi, oi miksi Vaakuna ei ole enää Porin ykköspaikka? Onneksi on sentään RMJ ja Jazzit. Helsinkiinkin pääsen ilmeisesti parina viikonloppuna...
 

Davey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jep Jep meitsi bunkkailee Teivon raviradan läheisyydessä, kuitenkin Tampereen puolella.

Ikuisen kerrostalo elämän jälkeen omakotitalo Rulez!
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti Carlos
Joskus aamuisin minua tervehtii lehmä kotiovella. (ei siis se nainen, vaan ihan oikea lehmä)

Ilman noita sulkuja olisin sanonut että, osta mäyräkoira. Sillä lehmä muuttuu kissaksi.

Itse punkkaan Pajamäessä, puiston, golfkentän ja siirtolapuutarhan välimaastossa. Kaunista ja erittäin rauhallista. Lenkkipolkuja useita kilometreja suoraan kotioven edestä. Talvella latuja pitkin poikin aluetta. Suosittelen asuinpaikaksi, jos Helsingissä asustelee, eikä viihdy kivien keskellä.

Stadiin 10 minsaa junalla, bussilla hieman enemmän riippuen mummoista ja laitureista. Taxi vkl yönä 15 - 17 eeroa.

K
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Vecchia Volpe
Aluksi viihdyin Helsingissä huonommin kuin kotipuolessa, nyttemmin vaaka on alkanut kallistua pääkaupunkimme suuntaan.
Oot sitten korjannut vaa'an. Nyt se toimii.

En voi minäkään omaa asuinaluettani moittia. Pohjois-Helsingissä olen opiskeluaikoja lukuun ottamatta asunut koko ikäni ja pois ei tee mieli. Keskustaan noin 10-15 minuutin matka, areenalle noin 5 minuuttia, nordikselle pari minuuttia enemmän ja niin päin pois. Kauppoja on riittämiin ihan vieressä, kulkuyhteydet ovat loistavat, ikkunasta voi ihailla kauniita puutarhoja ja ulkoilumahdollisuudet hipovat täydellisyyttä.

Ainoa miinus on, ettei girlzillan mainitsema Frostell lenkkeile meillä päin. Täytynee siis joka tapauksessa muuttaa keskustaan.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti irGGu

Moniko kaupunkilaisnuori pelaa pesistä tai jalkkista yleisillä paikoilla itseään 10 vuotta nuorempien kanssa. Ei kauhean moni.

Kuinka moni kaupunkilaisnuori yleensä edes pelaa pesäpalloa vapaaehtoisesti?

Lande on kyllä kaikkea muuta kuin mun juttuni, Tampere on loistava kaupunki ja oikeastaan kaikki Suomen "suurkaupungit" katsastaneena en haluaisi muuttaa kuin Helsinkiin.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Viestin lähetti lintu
Itse asustelen Töölössä ja Töölön rauhallisimalla ja turvallisimmalla kadulla. Töölöntorille on matkaa 250 metriä ja siellä on kaikki mitä arkipäivisin tarvitset; Pitseriat, kaupat, kukkakaupat, parturit, toripuodit, kahvilta, baarit, pankit, kioskit, punttikset, sairaalat y.m. Asunnosta merinäköala ja näkymät jopa 20 km päähän. Puistoja on joka puolella, eikä niissä ole pissiksiä kesäisin siideriä litkimässä. Hietsun biitsille on alle kilometrin kävelymatka, kuin myös tenniskeskukseen.

Olemme siis melkein naapureita. Hietsuun on ehkä parisataa metriä, Stockalle noin puolitoista kilometriä, samoin Jäähallille. Pissikset ovat tosiaan vähentyneet heidän siirryttyä Kaivariin. Näkymä ikkunastani on sisäpihalle, mutta muuten nimimerkki linnun teksti voisi olla minun kirjoittamani. En haluaisi muuttaa minnekään.
 
Viimeksi muokattu:

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Nikke on sitten ollut linnun ja Juden "naapuri" aiemmin. Nykyään Nikke asustelee 15 minuutin kävelymatkan päästä ydinkeskustasta, mutta silti kantakaupungissa. Taksilla pääsee kympillä kotiin ja yöbussikin vie lähes kotiovelle. Ja pirun tyytyväinen olen. Ainoastaan vähän isompi ja valikoimiltaan laajempi ruokakauppa saisi olla lähellä. Tosin Töölössä oli jo sama ongelma.
 

toniy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves,
San Jose Sharks.
Minä asustelen Tampereen Hallilassa joka sijaitsee aikaisemmin mainitun Hervannan vieressä.

Seutu on erittäin rauhallista ja kotioveltani on matkaa noin puolisen kilometriä kaupalle jonka vieressä toimivat myös pizzeria,
pubi ja kampaamo. Pari kertaa olen tuolta pizzan hakenut ja eipä
juuri kehumista ole.
Hallilassa on myös alaaste jonka yhteydessä toimii lastentarha.

Seudulta löytyy niin rivi,kerros kuin omakotitalojakin ja meikäläinen asustelee rivitalossa.
Poliisia en ainakaan itse ole bongannut täällä pyörimässä.
No, muutama vuosi sitten poliisit kävi parisen kertaa tuossa naapurissa erään hankalan asukkaan luona.
Jonkin asteinen rikollinen se äijä oli.
Paloautoja aina silloin tällöin porhaltaa tuota isoa tietä pitkin mutta pääasiassa ne eivät tule tänne Hallilaan vaan koukkaavat tästä läpi.

Lyhyesti sanottuna tämä seutu saa todistukseen vahvan kympin!
Ps. Kauniit naiset tältä seudulta puuttuvat mutta ainakin naisille riittää kuolattavaa kun meikäläinen täällä liikuskelee :)
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti Pioneer
Toisaalta Skinnarila-Sammonlahti -akselin roskaruokatuotannosta on jo vuosia (15?) huolehtinut paikallisten perustama Pizza Rakuuna, jonka suosiota moinen multinationaaliketju ei pystyne horjuttamaan.
Kertokaapas nyt, että missä tämä pulju nykyään majailee fyysisesti? Viimeksi kun ohiajaessani olin mörssärinhimoissani aikeissa poiketa syömään, niin eihän siinä SEO:n kupeessa mitään ollut enää. Vai olenko tullut sokeaksi?

Sitä ennen tämä taivaan lahja pizzaskenelle taisi operoida suunnilleen samassa luukussa, mistä nykyään hoiperrellaan sisään Iltatähteen? Eli tuskin on sinnekään palannut...
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Juden ja linnun kanssa samoilla kulmilla, hieman vain etelämpänä ihan Kampin ja Etu-Töölön rajalla. Mutta muuten samat tarinat kuin herroilla edellä.
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Laurinlahdessa asustan. Erittäin mukava paikka asua, meri ja rannat lähellä, monia harrastusmahdollisuuksiakin ihan kivenheiton päästä löytyy. mm. Jäähallit, lukuisat jalkapallokentät, tenniskentät, punttisalit, uimahalli jne. Myös kauppoja on ihan kivasti aivan vieressä, ja jos täältä jotain ei löydy niin Stadiinkaan ei matkusta bussilla kuin maksimissaan 30 minuuttia.
 

Lint

Jäsen
Elämäni ensimmäiset parikymmentä vuotta asustelin Töölön ytimessä, nyt on siirrytty vähän...ööööö...pohjoiseen päin ilmeisesti, eli Meilahteen hulppeaan vajaan kolmenkymmenen neliön huvilaan tähän Manskun varrelle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös