Asia, joka ei avaudu minulle

• 1 333 919
  • 7 792

ace

Jäsen
Millainen ihminen hankkii tutkanpaljastimen ja miksi? Tai kai se on selvää, millainen. Sehän on Ihan Saatanan Tärkeä Ihminen. Sellaisilla on kiire ja säännöt ovat luusereita varten. Mutta kun tuosta jää aika herkästi kiinni ja rangaistus on aika kova.

Oudointa tässä on mun mielestä se, että kysyntää noille laitteille on niin paljon, että tarjontaakin riittää. Eräälläkin suomalaisella keskustelupalstansa on oma ketjunsa tuolle ja tarinaa riittää. :rolleyes:
Miten tuosta jää kiinni? Millä keinoilla poliisit nuo tutkanpaljastimet löytää?

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Podien kuuntelu on suosittu ja yleinen tapa.
Mistä ihmeestä löytyy aikaa niiden kuunteluun? Aiheet ja asiat voivat olla kiinnostavia, mutta ainakaan itse en keksi missä ja milloin ehtisin podeja kuunnella.
Jos sitä ajaa vaikkapa töihin niin podcast voi olla huomattavasti kiinnostavampaa kuunneltavaa kuin esimerkiksi radio ja sitten ei tarvitse myöhemmin päivällä kuluttaa aikaa siihen. Tai miksei bussissa istuessa, siivoamisen yhteydessä, ruokaa laittaessa, kävelyllä, kuntosalilla jne. Sama koskee äänikirjoja.

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Mistä ihmeestä löytyy aikaa niiden kuunteluun? Aiheet ja asiat voivat olla kiinnostavia, mutta ainakaan itse en keksi missä ja milloin ehtisin podeja kuunnella.
Itse laitan aina jotain kuulolle kun rupeen nukkumaan. Aikansa kuuntelen kunnes tulee tuutilullaa, ja seuraavan kerran kelailen niille paikoin mitä muistan kuulleen jne.

Itellä ainakin toimii tämä ja iltaisin jo oikein oottaa kovasti että pääsee kuulolle. Ja toki helppo toteuttaa näin perheettömänä.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tutkista tuli mieleen että joskus meinasin lainata kirjastosta sellaisen lepakkotutkan kun sattumoisin huomasin että sellaisia siellä on, ja kun tossa vieressä niitä lepakoita lentelee. Ei lesboja.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mistä ihmeestä löytyy aikaa niiden kuunteluun?
Itse olen kuunnellut esim. 12 diktaattoria ruokaa laittaessa langattomalla kuulokkeilla (kuulee hyvin vaikka liikkuu eri tiloissa). Myöskin yksin siivotessa saatan kuunnella podia. Ei ehkä nyt imuroidessa (liikaa melua) mutta muuten.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Suosio liittyy juuri siihen, että ihmiset ovat kiireisiä. Niitä kuunnellaan samalla kun tehdään jotain muuta. Lenkillä, autossa, ruokaa laittaessa, siivotessa, tai joskus vaikka samalla kun tekee töitä. Tai samalla kun selailee jatkista.

Eli sinällään erikoinen ihmetyksen aihe, kun podcastien suosio liittyy juurikin siihen, ettei ihmisillä ole aikaa muuhun. Niitä varten on verrattain helppo löytää aikaa, kun eivät vaadi täydellistä huomiota.

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Mielelläni luen samat asiat, koska luen paljon nopeammin kuin toinen jaarittelee. Raskasta kun niin moni arvostelu tai kiinnostava sisältö on nykyään vaan joku video tai ääninauha.
Kaikki eivät osaa lukea? Vain tämä katoava vähemmistö Jatkoajassa.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mielelläni luen samat asiat, koska luen paljon nopeammin kuin toinen jaarittelee. Raskasta kun niin moni arvostelu tai kiinnostava sisältö on nykyään vaan joku video tai ääninauha.
Puhumattakaan, että siellä puhuu joku, jonka ääni ei miellytä tai puhuja painottaa sanoja väärin tms.

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En ole itsekään ikinä kuunnellut, enkä oikein keksi tilannetta jossa haluaisin kuunnella. Ehkä vähän sama juttu kuin radion kansa eli en jaksa kuunnella ollenkaan.

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Autolla ajaessa silloin kun on pitkä matka. Pelkkä radio on tylsä ja musiikkiakaan ei määränsä enempää jaksa kuunnella. Harvakseltaan noita pitkiä ajojamatkoja on joten vähän tulee kuunneltua...

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä on se ongelma, että lukeminen vaatii aika täydellistä huomiota, eli silloin ei voi samalla tehdä jotain muuta. Jos tehokasta ajankäyttöä hakee, niin lukeminen on itseasiassa kohtalaisen epätehokasta.

Eikä podcasteja nyt puhtaasti faktan perässä kuunnella, vaan halutaan kuunnella keskustelua ja mielipiteitä, joita ei välttämättä voi lukea mistään.

Mä kuuntelen kaikenlaista lähes non-stop aina kun olen hereillä. Oppii valtavasti asioita samalla kun tekee jotain muuta.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
MTL
Itse laitan aina jotain kuulolle kun rupeen nukkumaan. Aikansa kuuntelen kunnes tulee tuutilullaa, ja seuraavan kerran kelailen niille paikoin mitä muistan kuulleen jne.

Itellä ainakin toimii tämä ja iltaisin jo oikein oottaa kovasti että pääsee kuulolle. Ja toki helppo toteuttaa näin perheettömänä.
Sama. Ja toimii ihan yhtä hyvin näin pikkulapsiperheessä myös. Joskus tulee kelattua samat 30 min taaksepäin ja kuunneltua samat 5 min jotain 5 iltaa putkeen kun aina nukahtaa samassa kohtaa.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Ässät, KPL, Kiovan Dynamo
Onko suosituksia helppokäyttöisistä langattomista kuulokkeista?
Pitää olla sangalliset, sillä mun korvissa ei tunnu nappikuulokkeet pysyvän.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko suosituksia helppokäyttöisistä langattomista kuulokkeista?
Pitää olla sangalliset, sillä mun korvissa ei tunnu nappikuulokkeet pysyvän.
Näissä kannattaa tarkentaa, että minkälaiseen käyttöön tulee?

Mulla on muuten ihan sama ongelma, ettei napit pysy korvissa sitten millään. Olen kokeillut vuosien saatossa vähintään useita kymmeniä erilaisia nappikuulokkeita, eikä mikään pysy korvassa. Alunperin luulin, että en osaa niitä sinne laittaa, mutta on täytynyt lopulta todeta, että joku noissa korvissa aiheuttaa tuon sopimattomuuden.

Itsellä on ulkoilukäyttöön tämmöiset: Shokz OpenRun Pro -luujohdekuulokkeet, musta 189,99

Eivät mene korvaan ollenkaan, vaan korvan ympärille. Pysyy paikoillaan todella tukevasti, vaikka mitä tekisi. Ja kun korvassa tai sen päällä ei ole mitään, niin kuulee liikennettäkin, eli on turvallisempaa liikkua ympäriinsä.

Suosikkijoukkue
comes in waves
Tiedän että oon maininnut tästä ennenkin mutta noi @Jannecky heräämisajat :D Kaveri jaksaa jotenkin herätä noin joka helvetin aamu ennen viittä ja aloittaa aamun postaamalla jatkoaikaan. Kyllähän mäkin tänään niihin aikoihin käväisin hereillä, mutta hapankorpun naamariin vedettyäni jatkoin unia about keskipäivään saakka. Oli mulla toki univelkojakin kertynyt. Tätä kaveria sen sijaan ei taida edes univelat pysäyttää.

Jannecky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tiedän että oon maininnut tästä ennenkin mutta noi @Jannecky heräämisajat :D Kaveri jaksaa jotenkin herätä noin joka helvetin aamu ennen viittä ja aloittaa aamun postaamalla jatkoaikaan. Kyllähän mäkin tänään niihin aikoihin käväisin hereillä, mutta hapankorpun naamariin vedettyäni jatkoin unia about keskipäivään saakka. Oli mulla toki univelkojakin kertynyt. Tätä kaveria sen sijaan ei taida edes univelat pysäyttää.
Niin ku oon ennenkin sulle vastannut, ei oo kyse siitä, että jaksaisin herätä niihin aikoihin. En vaan saa nukuttua ikinä pidempään, vaikka menisin mihin aikaan nukkumaan. Ja kyllä ne univelat painaa aika rankasti, mut minkäs teet...

Suosikkijoukkue
comes in waves
Niin ku oon ennenkin sulle vastannut, ei oo kyse siitä, että jaksaisin herätä niihin aikoihin. En vaan saa nukuttua ikinä pidempään, vaikka menisin mihin aikaan nukkumaan. Ja kyllä ne univelat painaa aika rankasti, mut minkäs teet...
Monta tuntia saat keskimäärin yleensä nukutuksi yötä kohden, ihan tälleen out of curiousity ja monelt meet yleensä sänkyyn? Aika jännä jos et saa nukutuksi vaikka väsyttäisi. Itsellä kyllä jos oikeesti väsyttää ja univelat painaa, nukun vaikka lähes puolikkaan vuorokauden kuten viime yönä.

Suosikkijoukkue
comes in waves
Vaikee mennä sanoo, kun oon pitkin yötä muutenkin hereillä, mut parhaina öinä ehkä joku 5 tuntia. Kymmenen aikoihin yritän mennä nukkuu, mut ei siitä mitään yleensä tuu.
Auts. :/ Kuulostaa aika pahalta... Ootko koittanut hakea tohon univaivaan mitään apua?

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vaikee mennä sanoo, kun oon pitkin yötä muutenkin hereillä, mut parhaina öinä ehkä joku 5 tuntia. Kymmenen aikoihin yritän mennä nukkuu, mut ei siitä mitään yleensä tuu.
Tuo on pidemmän päälle todella epäterveellistä. Toivottavasti asiaan löytyy vielä jokin ratkaisu.

Tiedän miten hirveältä se tuntuu, kun ei saa nukuttua kunnolla. Omalla kohdalla tätä esiintyy myös ajoittain, mutta silloin väsymys iskee kuitenkin jossain kohtaa niin kovaa, että tulee sitten nukuttua ylimääräisiä unia päivällä tms.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aika montakin kertaa, turhaan. Lekurien vastaukset on, että kun me ei oikein uskota noihin unilääkkeisiin, ja sä tuskin tuut koskaan nukkumaan kunnolla.
Eihän lääkärit nyt voi noin vaan luovuttaa... Paskamainen tilanne. Kyllä niitä toimivia unilääkkeitäkin on, vaikka eihän ne optimaalinen ratkaisu koskaan ole, niin parempi nukkua lääkkeiden avulla kuin ei ollenkaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy