Asia, joka ei avaudu minulle

• 1 329 160
  • 7 780

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mulle kävi näin kerran, kun tavoistani poiketen ajoin kaupan oven eteen TÄYSIN tyhjällä parkkipaikalla kello 7 aamulla. Tulin 5 minuuttia myöhemmin ulos kaupasta ja joku idiootti oli sillä aikaa ajanut oman autonsa minun autoni viereiselle paikalle. Olen jatkossa pysynyt tavoissani, vaikka olisikin täysin tyhjä parkkipaikka ja pysäköinyt syrjempään autoni.
Tositarina Lappeenrannan Citymarketin parkkihallista. Aamulla parkkihallissa oli ehkä kaksi autoa ja vapaita paikkoja siis vaikka kuinka paljon. Lähdin omalta paikalta peruuttamaan pois ja huomasin taakse ilmestyneen auton. Tämä siis odotti sitä, että pääsee täysin tyhjälle parkkihallille juuri sille paikalle jossa olin. Kyseinen henkilö myös pysäköi autonsa samalle paikalle jossa olin. Oli pikkuisen sellainen fiilis, että mitä vittua. En uskalla sanoa mitä sukupuolta ko. autoilija oli.

Viimeksi muokattu:

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Tositarina Lappeenrannan Citymarketin parkkihallista. Aamulla parkkihallissa oli ehkä kaksi autoa ja vapaita paikkoja siis vaikka kuinka paljon. Lähdin omalta paikalta peruuttamaan pois ja huomasin taakse ilmestyneen auton. Tämä siis odotti sitä, että pääsee täysin tyhjälle parkkihallille juuri sille paikalle jossa olin. Kyseinen henkilö myös pysäköi autonsa samalle paikalle jossa olin. Oli pikkuisen sellainen fiilis, että mitä vittua. En uskalla sanoa mitä sukupuolta ko. autoilija oli.
Eikös tuo ole järkevämpää odottaa siinä takanasi kuin ajaa peruuttavaa autoa päin.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Näistä edellämainituista kokemuksista näkee hyvin, että jotkut ihmiset tykkäävät pitää toisiin aina vähän välimatkaa ja sitten on niitä, jotka änkeävät joka paikassa kiinni muihin.

Nuo kiinni änkeävät ovat niitä, joille on luonnollista toimintaa jäädä kyttäämään toisen perseen taakse vapautuvaa parkkipaikkaa vaikka tilaa olisi kuinka paljon. Meille muille tuo on typerää toimintaa ja kiristää suonia päässä.

Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos sun auto oli jollain ns. "ykköspaikalla" ja tuo toinen auto oli ehkä alunperin menossa johonkin toiselle paikalle, mutta kun lähdit peruuttamaan ja hän oli siinä kohdalla, niin jäi varmuuden vuoksi odottelemaan, sekä hyödynsi sitten sen, että kyseinen paikka vapautui?

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Eikös tuo ole järkevämpää odottaa siinä takanasi kuin ajaa peruuttavaa autoa päin.
Näin on, mutta ilmeisesti pointtini jäi sinulle epäselväksi. Kyseessä siis täysin tyhjä parkkihalli jossa oli tilaa pysäköidä vaikka ns. "tuulikaappiin", mutta kyseinen autoilija päätti odottaa minun paikkaani.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näin on, mutta ilmeisesti pointtini jäi sinulle epäselväksi. Kyseessä siis täysin tyhjä parkkihalli jossa oli tilaa pysäköidä vaikka ns. "tuulikaappiin", mutta kyseinen autoilija päätti odottaa minun paikkaani.
Oletko varma, että ihan tarkoituksella tuli odottamaan vain sitä paikkaa, eikä ollut alunperin tarkoitusta mennä johonkin toiselle paikalle?

Tyhjässä hallissa mulle ei ole toki noin käynyt, mutta noin muuten parkkipaikoilla on tullut välillä tähdättyä ihan muualle, mutta kun kohdalla ollut auto on yhtäkkiä päättänyt peruuttaa, niin olen pysähtyny antamaan tilaa ja hyödyntänyt sitten tuon vapautuneen paikan.

Hallin ollessa tyhjä on tuo toki epätodennäköisempää ja oudompaa, mutta ei kuitenkaan automaattisesti tarkoita, että on tullut siihen taakse vain sen vuoksi, että haluaa välttämättä juuri tuolle paikalle. Eli sattumallakin voi olla tässä sijaa. Ainakin haluan niin uskoa, koska toinen vaihtoehto on täysin järjetön :)

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Oletko varma, että ihan tarkoituksella tuli odottamaan vain sitä paikkaa, eikä ollut alunperin tarkoitusta mennä johonkin toiselle paikalle?
Olen täysin varma. Jätän kuitenkin 1% mahdollisuuden sille, että ko. autoilija ei ollut kaikessa ruumiin ja sielun voimissa. Menetkö itse tyhjässä parkkihallissa odottamaan ainoata paikkaa jossa on jo auto? Tilaa on vaikka kuinka paljon ja parempiakin paikkoja on tarjolla. Silti joku näkee parhaimmaksi jäädä odottelemaan sitä ainoata varattua paikkaa. En itse ymmärrä, mutta eipä se minun ymmärtämisestä ole kiinni.

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Vaimo ajoi kortin vasta aikuisena. No aika alkuvaiheessa kävikin niin, että hän oli autollani parkkihallissa, jossa oli suurin piirtein yhteensä kaksi autoa. Arvaattekin varmaan mihin hän peruutti? Toisen auton kuski kyselikin paikalle saavuttuaan, että "miten ihmeessä onnistuit"? Ei tämä kyllä oikein itsellenkikään avautunut, kun selityksiä aiheesta kuulin.

No sattuuhan näitä, ja vaimostakin kehkeytyi ajan myötä varsin hyvä autosuhari.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen täysin varma. Jätän kuitenkin 1% mahdollisuuden sille, että ko. autoilija ei ollut kaikessa ruumiin ja sielun voimissa. Menetkö itse tyhjässä parkkihallissa odottamaan ainoata paikkaa jossa on jo auto? Tilaa on vaikka kuinka paljon ja parempiakin paikkoja on tarjolla. Silti joku näkee parhaimmaksi jäädä odottelemaan sitä ainoata varattua paikkaa. En itse ymmärrä, mutta eipä se minun ymmärtämisestä ole kiinni.
En sanonut, että tuo on täysin normaalia tai järkevän tuntuista toimintaa, enkä itse tekisi vastaavaa, mutta pidän edelleen täysin mahdollisena, että päätyi sattumalta odottamaan sitä paikkaa, kun oli alunperin menossa siitä ohi ja johonkin muualle. Toki en tiedä millainen tuo tilanne oli, enkä tiedä miksi olet täysin varma omasta tulkinnastasi, mutta näillä tiedoilla on vaikea sanoa mistä tuossa oli lopulta kyse.

Jos olet tulkinnastasi täysin varma ja on vain 1% mahdollisuus, että kyseisellä autoilijalla ei ollut ns. "kaikki kotona", niin mikä se sun 99% tulkintasi siis on, että miksi hän päätti toimia noin? Itse kun en keksi mitään järkevää selitystä sille, että vain ja ainoastaan tuo paikka olisi kelvannut, niin yritän pohtia järkeen käypää selitystä tilanteelle.

Luuletko, että olisi odottanut siinä tuntikausia, jos et olisikaan ollut lähdössä mihinkään, etkä olisi ollut edes autossa sisällä?

Näistä edellämainituista kokemuksista näkee hyvin, että jotkut ihmiset tykkäävät pitää toisiin aina vähän välimatkaa ja sitten on niitä, jotka änkeävät joka paikassa kiinni muihin.
Kyllä. Jälkimmäisistä helvetin raskaita ovat esimerkiksi
- tyypit, joiden pitää julkisessa vessassa tulla juuri siihen viereiseen pisuaariin vaikka tilaa olisi kauempanakin
- tyypit, joiden pitää ahtaassa kuntosalin pukuhuoneessa ottaa välttämättä se kaikkein viereisin kaappi vaikka olisimme ainoat ihmiset huoneessa

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä. Jälkimmäisistä helvetin raskaita ovat esimerkiksi
- tyypit, joiden pitää julkisessa vessassa tulla juuri siihen viereiseen pisuaariin vaikka tilaa olisi kauempanakin
- tyypit, joiden pitää ahtaassa kuntosalin pukuhuoneessa ottaa välttämättä se kaikkein viereisin kaappi vaikka olisimme ainoat ihmiset huoneessa
Mulle tulee ekana mieleen ne ihmiset, jotka kaupan kassajonossa tunkee iholle kiinni, vaikka jono olisi lyhyt, eikä ole mitään tarvetta olla erityisen lähellä seuraavaa.

Onneksi itse ainakin törmään noihin kohtalaisen harvoin, mutta helvetin ärsyttävää silti joka kerta.

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Aamulla työpaikan pukuhuoneessa oli lisäkseni yksi työmatkapyöräilijä. Ja kyllä - päällekkäiset kaapit meillä auki, tuollakin varmaan useampi sata kaappia. Nämä toki on arvonnassa saatu aina 6 kuukaudeksi kerrallaan, mutta mikä todennäköisyys että näin on. Oli kumminkin.

Mulle tulee ekana mieleen ne ihmiset, jotka kaupan kassajonossa tunkee iholle kiinni, vaikka jono olisi lyhyt, eikä ole mitään tarvetta olla erityisen lähellä seuraavaa.
Autoilijoista myös sellaiset, jotka kuvittelevat matkansa nopeutuvan sillä, että roikkuvat kiinni edellä ajavan takapuskurissa.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Onneksi itse ainakin törmään noihin kohtalaisen harvoin, mutta helvetin ärsyttävää silti joka kerta.
Tekisi mieli kysyä, että yritätkö kiivetä selkääni vai haluatko maksaa ostokseni.

Kohteliaana ihmisenä pahimpien tuppaajien kohdalla saatan katsoa taakseni niin, että heikoimmat tyypit ymmärtävät siirtyä vähän taaksepäin.

Harvinaista mutta typerää toimintaa on alkaa tuppaamaan kerrostalon hissiin sisälle ennen kuin toinen on päässyt kunnolla ulos hissistä.
Junissa ja metroissa tuota tapahtuu yhtenään. Ja jos ei ihan sisälle tungeta, niin vähintään seistään ulkona suoraan ulko-oven edessä niin että ulospyrkijät joutuvat kävelemään laiturilla seisojien läpi.

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
En sanonut, että tuo on täysin normaalia tai järkevän tuntuista toimintaa, enkä itse tekisi vastaavaa, mutta pidän edelleen täysin mahdollisena, että päätyi sattumalta odottamaan sitä paikkaa, kun oli alunperin menossa siitä ohi ja johonkin muualle. Toki en tiedä millainen tuo tilanne oli, enkä tiedä miksi olet täysin varma omasta tulkinnastasi, mutta näillä tiedoilla on vaikea sanoa mistä tuossa oli lopulta kyse.

Jos olet tulkinnastasi täysin varma ja on vain 1% mahdollisuus, että kyseisellä autoilijalla ei ollut ns. "kaikki kotona", niin mikä se sun 99% tulkintasi siis on, että miksi hän päätti toimia noin? Itse kun en keksi mitään järkevää selitystä sille, että vain ja ainoastaan tuo paikka olisi kelvannut, niin yritän pohtia järkeen käypää selitystä tilanteelle.

Luuletko, että olisi odottanut siinä tuntikausia, jos et olisikaan ollut lähdössä mihinkään, etkä olisi ollut edes autossa sisällä?
Sinulla on paljon kysymyksiä joihin minulla ei valitettavasti ole vastausta. En luule yhtään mitään, enkä ole myöskään mikään maagikko tai ajatustenlukija, jotta asiaa olisin voinut selvittää. Kaikki on aina mahdollista ja kaikkia skenaariota voi tietysti heittää. Itse koin tilanteen sillä hetkellä siten, että vastapelurin pakasta pitää muutama kortti puuttua, jotta päätyy tuollaiseen ratkaisuun.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Tämä. Ja juuri näin:
Tekisi mieli kysyä, että yritätkö kiivetä selkääni vai haluatko maksaa ostokseni.
Useasti tekisi mieli sanoa, että takimmainen varmaan maksaa nämä.

axe

Jäsen
Mulle ei oikein avaudu kauppojen jogurttihyllyt. Yhdeksänkymmentä eri makua, maustamattomia, kreikkalainen, proteiini-, turkkilainen, soija-, natural, no sugar, lohkeava, gefilus, kaura-, bulgarialainen, A+, AB, kerma- ja kaikkien niiden risteytymät ja yhdistelmät...

No ei mulle kyllä ihan täysin avaudu jogurtti ylipäätään ravintoideana muutenkaan.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Mulle ei oikein avaudu kauppojen jogurttihyllyt. Yhdeksänkymmentä eri makua, maustamattomia, kreikkalainen, proteiini-, turkkilainen, soija-, natural, no sugar, lohkeava, gefilus, kaura-, bulgarialainen, A+, AB, kerma- ja kaikkien niiden risteytymät ja yhdistelmät...

No ei mulle kyllä ihan täysin avaudu jogurtti ylipäätään ravintoideana muutenkaan.
Unohdit juotavan nyt ainakin.

Suosikkijoukkue
in Sami we trust
Sille mä en voi mitään. Minä vedän sokeroimattomia jogurtteja iloisesti aamupalaksi joka päivä.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Ihmiset tykkää niistä, ostaa niitä ja syö niitä.

Eikö samaa ihmettelyä voisi laajentaa mihin tahansa muuhunkin ruokaan, joka ei ole ihan oma juttu?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy