Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 249 089
  • 7 357

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tää vois toimia Tinderin profiilitekstissä
...ettäkö: "Olen kuin ennenpitkää edesmennevän palstaveljeni edesmenneen äidin edesmennyt kääpiöpinseri"

Nyt en tunne ao. toimintaympäristöä enkä sen yleisiä tapoja, mutta kuullostaisi/näyttäisi jotenkin perverssin hellyyttävältä - not?
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Lapset, jotka pitävät pyöräilykypärää jommalla kummalla puolella ohjaustankoa. Miksi sitä pyöräilykypärää pidetään mukana, jos sitä ei aiota laittaa päähän? Vai laittaako ne sitten vasta kotipihalla pyöräilykypärän päähänsä, jotta voivat uskotella vanhemmilleen pyöräilykypärän olleen päässä?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Lapset, jotka pitävät pyöräilykypärää jommalla kummalla puolella ohjaustankoa. Miksi sitä pyöräilykypärää pidetään mukana, jos sitä ei aiota laittaa päähän? Vai laittaako ne sitten vasta kotipihalla pyöräilykypärän päähänsä, jotta voivat uskotella vanhemmilleen pyöräilykypärän olleen päässä?
Todennäköisesti juuri sen takia että vanhemmat eivät katso vinoon.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Lapset, jotka pitävät pyöräilykypärää jommalla kummalla puolella ohjaustankoa. Miksi sitä pyöräilykypärää pidetään mukana, jos sitä ei aiota laittaa päähän? Vai laittaako ne sitten vasta kotipihalla pyöräilykypärän päähänsä, jotta voivat uskotella vanhemmilleen pyöräilykypärän olleen päässä?
Vähän niinkuin turvavyötä käyttämättömien perustelu: "Heti laitan kiinni, jos näyttää tulevan vaarallinen tilanne."
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Lapset, jotka pitävät pyöräilykypärää jommalla kummalla puolella ohjaustankoa. Miksi sitä pyöräilykypärää pidetään mukana, jos sitä ei aiota laittaa päähän? Vai laittaako ne sitten vasta kotipihalla pyöräilykypärän päähänsä, jotta voivat uskotella vanhemmilleen pyöräilykypärän olleen päässä?
Ala-asteella kun aikoinaan olin, niin sillon tuli sellaset siniset ja pinkit styroxikset potat kaikille pakollisena, ainakin meidän koulussa. Ei niitä kovin moni pitänyt päässä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Lapset, jotka pitävät pyöräilykypärää jommalla kummalla puolella ohjaustankoa. Miksi sitä pyöräilykypärää pidetään mukana, jos sitä ei aiota laittaa päähän? Vai laittaako ne sitten vasta kotipihalla pyöräilykypärän päähänsä, jotta voivat uskotella vanhemmilleen pyöräilykypärän olleen päässä?
Vielä enemmän minua on motoristina ihmetyttänyt mopopoikien (ja -tyttöjen) tapa pitää integraalikypärää päässä siten, että se on vain takaraivon peittona eikä tietenkään hihnalla kiinnitettynä. Voin kertoa, ettei siitä ole kuin haittaa ajaessa ja etenkin onnettomuustilanteessa, kun se lähtee kuin ammus lentoon pään heilahtaessa.

Toki, 60-70-lukujen vaihteessa, kun itse aloitin moottoripyöräilyn, jokainen sai ajaa niillä varusteilla, joita sattui olemaan, siis moottoripyörilläkin. Itse hankin heti pyörän hankittuani kirkkaansinisen AGV:n avokypärän, jolle kertyi kilsoja mittava määrä ennenkuin integraali- eli kokokypärät tulivat markkinoille. Näin vanhemmalla iällä minulla oli, ja on itse asiassa vieläkin varastossa, avattava kokokypärä, joka on kätevä silmälasien kanssa käytettäessä ja tietysti keskustellessa kypärä päässä jonkun kanssa.
Voin kertoa, ettei juuri niin pientä matkaa ollutkaan, ettei minulla ollut kypärää päässäni, kun harrastin moottoripyöräilyä vuosikaudet. En myöskään ajellut esim. t-paita päällä, siis ilman ajotakkia, kuin korkeintaan pihoilla ja leirintäalueilla siirtäessäni pyörää. Sitä tunsi itsensä jotenkin alastomaksi pyörän päällä ilman noita mainittuja ajovarusteita. Pisin matka, jonka olen ajanut farkut jalassa oli Kustavin lauttarannasta Luvialle - oli aivan naamaton helle, jolloin nuo ajohousut piti jättää pois, mutta ilmastoitu enska-tyyppinen takki kyllä toimi silläkin kelillä.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lapset, jotka pitävät pyöräilykypärää jommalla kummalla puolella ohjaustankoa. Miksi sitä pyöräilykypärää pidetään mukana, jos sitä ei aiota laittaa päähän? Vai laittaako ne sitten vasta kotipihalla pyöräilykypärän päähänsä, jotta voivat uskotella vanhemmilleen pyöräilykypärän olleen päässä?
Toi on ihan uskottava juttu. Muistan myös laittaneeni pipon kiltisti päähän joskus tarhaan tai kouluun lähtiessä ja kulman taakse päästyäni nappasin sen heti pois ja sulloin reppuun. Vittu, miten lapsellista touhua, mutta lapsihan tuolloin olinkin.
Olen vähän nihkeä käyttämään pyöräilykypärää, vaikka aika paljon fillarilla ajankin. Lapsenlasten luona käydessä laitan kyllä aina kypärän päähän, kun pojat jaksavat joka kerta huomauttaa, jos sinne ilman kypärää menee.
Sitä en sen sijaan ymmärrä yhtään, jos kypärä on päässä, mutta remmi on auki. Jos sen verran on valmis turhamaisuudestaan tinkimään, että laittaa kypärän päähänsä, niin samalla vaivalla laittais sen remminkin kiinni.
 

axe

Jäsen
"Mun mielestä violetti on paras väri."
"Olet väärässä. Pyydä anteeksi."
"Anteeksi."
"Ethän enää ole samaa mieltä?"
"En."
"Good."
"Fine."

Mää ihmettelin jo muutama vuosi sitten tätä anteeksipyytämisen ja julkisuuteen esitettävän mielipiteen muuttamisen vaatimista. Mitä tällä voitetaan? Kukaanhan ei oikeasti mielipidettään muuta toisten vaatimuksesta eikä anteeksipyytäminenkään ole millään lailla aitoa ja rehellistä. Mutta silti se tyydyttää tai on ainakin tyydyttävinään sitä vaativaa osapuolta. Pelkästä vallasta tai vallantunteestako tässä on kyse, vai mikä tää juttu oikein on?
 

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
"Mun mielestä violetti on paras väri."
"Olet väärässä. Pyydä anteeksi."
"Anteeksi."
"Ethän enää ole samaa mieltä?"
"En."
"Good."
"Fine."

Mää ihmettelin jo muutama vuosi sitten tätä anteeksipyytämisen ja julkisuuteen esitettävän mielipiteen muuttamisen vaatimista. Mitä tällä voitetaan? Kukaanhan ei oikeasti mielipidettään muuta toisten vaatimuksesta eikä anteeksipyytäminenkään ole millään lailla aitoa ja rehellistä. Mutta silti se tyydyttää tai on ainakin tyydyttävinään sitä vaativaa osapuolta. Pelkästä vallasta tai vallantunteestako tässä on kyse, vai mikä tää juttu oikein on?
Samaa olen itsekin pähkäillyt. Kuinka monesti anteeksipyytäjä pyytää anteeksi sitä, että jää kiinni, eikä sitä, että on pahoillaan asiasta?

Esimerkkinä muistan, kun PPP:tä kritisoitiin mannesketseistä ja politiikkaan pyrkivä Petelius pahoitteli syvästi ja sanoi sketsien olleen hyvän maun vastaisia.

Sketsien toinen osapuoli, Aakke Kalliala taas ei pyytänyt anteeksi, kun häneltä sitä penättiin, vaan sanoi sketsien olleen sen aikakauden huumoria. Ei tekisi niitä nykyään, mutta ei myöskään rupea pahoittelemaan vuosikymmeniä vanhoja sketsejä, joille puoli Suomea on ehtinyt nauraa.

Yleinen mielipide oli, että PPP on suoraselkäinen mies, kun pahoitteli asiaa, Kalliala vanha moukka ja rasisti.
Jokainen miettiköön, kumpi noista herroista oli rehellinen, oli itse sketseistä mitä mieltä tahansa.
 

Kaikkiookoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Minä taas en usko, että tuo Kallialan tuomitseminen ja PPP kehuminen anteeksipyyntelöistään oli yleinen mielipide, vaan äänekkään vähemmistön ja median mielipide, uutisointihorkissaan.
Eiköhän jokainen tervejärkinen ole Kallialan mielipiteen kanssa yhtä.
Mediassa somekohu voi olla, vaikka joku yksittäinen kirjoitus.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minkä takia varataan matka eteläiseen eurooppaan heinäkuuksi, ja sitten kun päästään sinne niin valitetaan/yllätytään miten on kuuma. Pölvästit. Pitäisi kai jokaisen tajuta että siellä on joko kuuma tai todella kuuma.
Eikö siellä ainakin uutisten perusteella ole poikkeuksellisen kuuma? Onko se yllättävää että poikkeukselliset olosuhteet tulevat yllätyksenä?
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minkä takia varataan matka eteläiseen eurooppaan heinäkuuksi, ja sitten kun päästään sinne niin valitetaan/yllätytään miten on kuuma. Pölvästit. Pitäisi kai jokaisen tajuta että siellä on joko kuuma tai todella kuuma.
Taitaa heinäkuu olla yleisin suomalaisten (kesä)lomakuukausi eli jos ulkomaille on mentävä, (varsinkin lapsiperheiden) niin silloin mennään. Onko se järkevää, on kokonaan toinen juttu.

Ja kyllä se valittaminen kuuluu suomalaisuuteen semminkin kun lehdet siihen oikein rohkaisevat.
 

P Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avoimen liigan karsinnat, Marcin Kolusz
Leviävät kirjoitusvirheet. Kaksikymmentä vuotta kirjoitetaan noin, ja jos siihen haluaa käyttää numeroita, niin 20 vuotta. Miksi kaikkialla näkyy nykyään samaa virhettä, "20-vuotta"?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Leviävät kirjoitusvirheet. Kaksikymmentä vuotta kirjoitetaan noin, ja jos siihen haluaa käyttää numeroita, niin 20 vuotta. Miksi kaikkialla näkyy nykyään samaa virhettä, "20-vuotta"?
Toi on aika kevyt, itsellä leviää pää näihin "30-kymppinen" ja vastaaviin.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Toi on aika kevyt, itsellä leviää pää näihin "30-kymppinen" ja vastaaviin.

Yhden viestin palstalegenda Heimo25 käytti myös nerokasta taivutusmuotoa "4:jättä" eräässä asiakaspalautteessaan.


Nämä kyllä oikeasti sellaisia, että melkein alan repiä hiuksia. Pahemmaksi menee, kun näitä vinksahtaneita numerotaivutuksia alkaa olla niin paljon, että omaakin tekstiä lukee jo hetken aikaa kriittisesti.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nämä kyllä oikeasti sellaisia, että melkein alan repiä hiuksia. Pahemmaksi menee, kun näitä vinksahtaneita numerotaivutuksia alkaa olla niin paljon, että omaakin tekstiä lukee jo hetken aikaa kriittisesti.
Itse asiassa paras minkä olen koskaan nähnyt on tämä: 3:lmonen.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Jopa Ylen uutisissa on tullut vastaan väärin taivutettuja järjestysnumeroita tyyliin neljänteentoista = 14:ta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös