Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 242 689
  • 7 330

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
TV-uutisissa näytetään 1989 kuvaa Kiinasta, Taivaallisen rauhan aukion mielenosoituksista. Mies astuu panssarivaunuletkan eteen, eikä suostu siirtymään. Seuraavaksi nähdään, kun tankit jyräävät miehen.

...paitsi että eivät jyränneetkään. Luultavasti tämä asia on ehtinyt avautua minulle vuosikymmenten aikana jo aika monta kertaa, mutta niin vaan valemuistot voivat olla sitkeässä.

Ja kyllähän todennäköisesti tämä tuntemattomaksi jäänyt "tankkimies" pidätettiin, kidutettiin ja ehkä myöskin teloitettiin heti tuon jälkeen. Ja kuolonuhreja mellakoissa riitti joka tapauksessa muutenkin.
En tiedä onko valemuisto, mutta minulla muistikuva, että alussa sanottiin ajanneen yli josain puol-ysin uutisissa?
Vai oliko samaan aikaan joku kahakka myös Neuvostoliiton alueella missä tapahtui niin?
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Juu - tästä ei puutu enää kuin se kaikkitietävä ja ärsyttävä tyyppi, joka tulee kertomaan, että ei minun nuoruudessani grillattu kuin omatekoisilla tiili-/kivikasoilla ja avotulella - sitten vasta myöhemmin tulivat pallogrillit, jotka olivat grillausteknologian huippua...

Tuo tietysti pitää omalla kohdallani täysin paikkansa eli taisin olla se tyyppi ihan itse... höh...
Minä menin eräällä toisella keskustelupalstalla epähuomiossa paljastamaan savustaneeni Weber Smokey Mountain -savustimellani kalaa. Sain välittömästi korvilleni, että nyt sillä ei voi enää savustaa lihaa, koska siihen tarttuu kalan haju!
Pilalla mikä pilalla.
 

Glove

Jäsen
Minä menin eräällä toisella keskustelupalstalla epähuomiossa paljastamaan savustaneeni Weber Smokey Mountain -savustimellani kalaa. Sain välittömästi korvilleni, että nyt sillä ei voi enää savustaa lihaa, koska siihen tarttuu kalan haju!
Pilalla mikä pilalla.
Niin kalahan haisee sillille, eli pillulle. EIhän sitä nyt sentään pillunhajuista sisäfilettä voi syödä.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Meillä on nyt ekaa kesää tuollainen markettigrilli kahdella(!!!) polttimella, oli tarjouksessa n.190€. Sillä on kypsynyt kanat, possut, nauta ja kasvikset kypsiksi asti. En uskalla mennä tuonne ketjuun kysymään, että mitä olen nyt siis tehnyt väärin.
Voin sanoa, että olet tehnyt kaiken väärin!! Eri asia jos ei ole mahdollisuutta siihen ainoaan oikeaan!!
:P
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Huomasin että olen ihmetellyt tätä täällä jo aiemminkin, mutta en tajua miten h*lvetissä nää tietyt nimimerkit täällä jaksaa pitää yllä jotain liveseurantaa Bond-elokuvista jotka ovat luultavasti katsoneet vähintään kymmeniä kertoja. Noh huvinsa kullakin. Mulle tuo ei vaan ihan aukene.

Siis joillain on yli 2000 viestiä James Bond-ketjussa. Huhhuh. Yhdellä käyttäjällä näköjään yli kolme tonnia.
Jaksaahan esim. urheiluseurojen fanitkin käydä katsomassa kannattamiensa joukkueiden otteluita vuodesta toiseen vaikka joka vuosi se joukkue on sarjan pohjilla ja myymät vielä parhaimmat pelaajansa kesken kauden pois.

Jokin asia saa itseni vuodesta toiseen ne Bondit katsomaan.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Huomasin että olen ihmetellyt tätä täällä jo aiemminkin, mutta en tajua miten h*lvetissä nää tietyt nimimerkit täällä jaksaa pitää yllä jotain liveseurantaa Bond-elokuvista jotka ovat luultavasti katsoneet vähintään kymmeniä kertoja. Noh huvinsa kullakin. Mulle tuo ei vaan ihan aukene.

Yksi teoria on, että niiden faijat on tuottanut siitoshetkellä cocktailinsa ravistettuna, ei sekoitettuna
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis joillain on yli 2000 viestiä James Bond-ketjussa. Huhhuh. Yhdellä käyttäjällä näköjään yli kolme tonnia.
Lienee sanomattakin selvää ettei niillä ole mitään jäkevää tekemistä elämässään
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En tiedä onko valemuisto, mutta minulla muistikuva, että alussa sanottiin ajanneen yli josain puol-ysin uutisissa?
Vai oliko samaan aikaan joku kahakka myös Neuvostoliiton alueella missä tapahtui niin?

Varmaan tämä liittyy ennemmin siihen, että siellä Pekingissä pistettiin noissa kähinöissä mielenosoittajia aika huolella poikki ja pinoon. Eli luultavasti samassa uutislähetyksessä on kerrottu kuolonuhreista Kiinassa ja sen on sitten yhdistänyt automaattisesti myös tuohon tankkikuvaan.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nyt muuten justiinsa hoksasin, että ei avaudu, miksi olen kirjoittanut tuon tankkiviestini tähän ketjuun. Kun luulin kirjoittaneeni sen "asia, joka avautui minulle" -ketjuun.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Nyt muuten justiinsa hoksasin, että ei avaudu, miksi olen kirjoittanut tuon tankkiviestini tähän ketjuun. Kun luulin kirjoittaneeni sen "asia, joka avautui minulle" -ketjuun.
Tämäkin viesti tuli sitten väärään ketjuun... Asiat avautuvat itse kullekin eri tahtiin, mutta oikeassa ketjussa, oikeassa ketjussa, veliseni.

PS. Hyvää Juhannusta!
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Tuo kaasugrillien ihannointi. Toki mielipiteitä on monenlaisia. Itselleni hiiligrilli on ainoa oikea valinta. Grillauksessa miun osalta on kyse fiilistelystä ja siitä, että ajan kanssa tehdään kunnon hiillos. Kovasti fiilistellään sillä, että grillissä on juuri optimaalinen lämpötila juuri siinä perimmäisessäkin nurkassa. Muutenhan sitä ruokaa ei voisi tehdä, tai ainakaan onnistua kunnolla.

Useassa ravintolassa oon tehnyt ruokaa ihan helvetin kalleilla ammattilaitason kaasugrilleillä. Ei noillakaan saa sitä samaa lopputulosta kuin hiiligrillillä. Toki parissa mestassa, jossa oon työskennellyt on ollut hiiligrillikin. Todella kettumainen kapine sisäkeittiöissä. Kuuma kuin helvetti ja se kaikki sotku hiilipölyineen joka noista tulee.
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Huomasin että olen ihmetellyt tätä täällä jo aiemminkin, mutta en tajua miten h*lvetissä nää tietyt nimimerkit täällä jaksaa pitää yllä jotain liveseurantaa Bond-elokuvista jotka ovat luultavasti katsoneet vähintään kymmeniä kertoja. Noh huvinsa kullakin. Mulle tuo ei vaan ihan aukene.

Siis joillain on yli 2000 viestiä James Bond-ketjussa. Huhhuh. Yhdellä käyttäjällä näköjään yli kolme tonnia.
Itselleni tämä vertautuu siihen (olen siis yksi ketjun kavereista), että pääsen kerran vuodessa hyvällä samanhenkisellä porukalla esimerkiksi mökille ottamaan olutta, grillaamaan ja jauhamaan paskaa eeppisestä aihepiiristä. Esimerkiksi historia on aiheena sellainen, joka on kaikille "entuudestaan tuttu", mutta uusia näkökulmia ja nyansseja on loputtomasti. Ja parasta on löytää niitä sellaisten ihmisten kanssa, jotka tajuavat nerouttasi. Eli pohjimmiltamme olemme vain narsisteja ja katsomme kaula paljaana kulkevia nenänvarttamme pitkin.

Kannattaa kokeilla. Ja joskus on ihan ok pitää taukoa kesä tai kaksi, laatu korvaa aina määrän.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Huomasin että olen ihmetellyt tätä täällä jo aiemminkin, mutta en tajua miten h*lvetissä nää tietyt nimimerkit täällä jaksaa pitää yllä jotain liveseurantaa Bond-elokuvista jotka ovat luultavasti katsoneet vähintään kymmeniä kertoja. Noh huvinsa kullakin. Mulle tuo ei vaan ihan aukene.

Siis joillain on yli 2000 viestiä James Bond-ketjussa. Huhhuh. Yhdellä käyttäjällä näköjään yli kolme tonnia.
Yrittänyt sekoittaa siellä pakkaa, mutta ei niin ei. Ne jotkut ihan hauskatkin tyypit muuttuvat tosikoiksi siellä!!
 

ace

Jäsen
Huomasin että olen ihmetellyt tätä täällä jo aiemminkin, mutta en tajua miten h*lvetissä nää tietyt nimimerkit täällä jaksaa pitää yllä jotain liveseurantaa Bond-elokuvista jotka ovat luultavasti katsoneet vähintään kymmeniä kertoja. Noh huvinsa kullakin. Mulle tuo ei vaan ihan aukene.

Siis joillain on yli 2000 viestiä James Bond-ketjussa. Huhhuh. Yhdellä käyttäjällä näköjään yli kolme tonnia.
Jos olisi Knight Riderista sama niin 3K olisi helppoa kauraa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Damn Seagulls on vähän kuin 2000-luvun versio Vilperin perikunnasta (tiedän, että bändi perustettiin "jo" vuonna 1997, mutta heidän suosionsa on ollut ja on suurimmillaan tällä vuosituhannella): rentoa musiikkia, joka tuo hyvän mielen ja ilmeisen hyviä live-esiintyjiä. Ostaisinko heidän levyjään? En varmaankaan, mutta tykkään silti kuunnella heitä.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Miksi vitussa joillekkin Erkki Tuomioja on tärkein asia tuoda esille kun Venäjällä ehkä kaaos tai ei!!
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Olen syönyt monen eri kokin ja itse tekemiäni risottoja. Muutamia näistä on valmistanut väitetysti huippukokki.
Ei vaan avaudu miksi risottoa pidetään herkkuna.
Syöhän sitä, mutta aika mitäänsanomattomalta se maistuu.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Olen syönyt monen eri kokin ja itse tekemiäni risottoja. Muutamia näistä on valmistanut väitetysti huippukokki.
Ei vaan avaudu miksi risottoa pidetään herkkuna.
Syöhän sitä, mutta aika mitäänsanomattomalta se maistuu.
Sama homma, paitsi että teen itse herkullista risottoa ja olen maistanut ravintoloissa about yhtä herkullisia. Yksi suosikkiruokiani. Paras risotto tulee kuivatuista herkkutateista tai suppilovahveroista. Kerran olen saanut raflassa herkullista kantarellirisottoa ja toisessa tryffelirisottoa, kumpaakaan en ole kokeillut tehdä itse.
 

Duke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Oulun Kärpät, ManU, AC Oulu
Ihmiset, jotka kesälomansa aikana tulevat työpaikan kahvihuoneeseen raataamaan. Ehkä (lopullinen vastaus selviää jahka itse jään joskus eläkkeelle) voin jollain tavalla ymmärtää eläkkeellä työpaikalla kävijät, mutta ei oikein avaudu lomalta moikkaajat.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmiset, jotka kesälomansa aikana tulevat työpaikan kahvihuoneeseen raataamaan. Ehkä (lopullinen vastaus selviää jahka itse jään joskus eläkkeelle) voin jollain tavalla ymmärtää eläkkeellä työpaikalla kävijät, mutta ei oikein avaudu lomalta moikkaajat.

Luin, että "työpaikan kasvihuoneeseen"...

Sitä sopisikin ihmetellä....
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Miksi joillekin palstalaisille on niin tärkeää lähteä arvuuttelemaan, ketkä kätkeytyvät nimimerkkien taakse heittämällä nimiä ilmaan? Yli 17 vuotta palstalaisena olleena tämä asia ei ole vieläkään minulle auennut.
Toinen asia, joka ei ole vieläkään minulle auennut on se, että miksi joillekin on niin tärkeää tietää, ketkä ovat moderaattoreita. Ei minua kiinnosta, ketkä ovat modeja, vaan minulle riittää, että he pitävät palstan lukukelpoisena ja pitävät järjestystä yllä.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joka kesä saa lukea lähinnä iltapäivälehdistä, kun ihmiset ulisevat mökeilleen ilmestyvistä kutsumattomista vieraista, joilla ei ole mitään ruokaa, juomaa tmv. mukanaan ja joutuvat sitten kestitsemään ja palvelemaan näitä lokkeja pitkiäkin aikoja. En oikein tajua tota, tosin en muutenkaan ole mökki-ihmisiä.
Jos joskus olisin samassa hypoteettisessa tilanteessa, jossa mökilleni pölähtäisi lauma kutsumattomia ihmisiä, niin käännyttäisin vieraat samoin tein matkoihinsa, olisivat sitten kuinka hyviä kavereita tai sukulaisia hyvänsä. Hyvässä lykyssä voisin ehkä tarjota kahvit tai muuta juotavaa pariksi tunniksi, mutta sen jälkeen tie kutsuisi.
En ymmärrä tossa yhtään kumpaakaan ospuolta. En niitä, joilla on munaa mennä kutsumatta jonkun tuttavan tai sukulaisen mökille ja odottavat saavansa sieltä täyden vastiikkettoman ylöspidon, enkä myöskään niitä, jotka alistuvat tohon ja rutisevat sitten jälkikäteen mielipahastaan joissain lehdissä. Ihan käsittämätöntä touhua!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös