Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 242 294
  • 7 330

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ei vaan aukene japanilainen poppi. "Tyttöjen" eli sellaisten +35-vuotiaiden naisten muodostamat laumat pomppivat pikkuhameissa ja laulelevat japaniksi jotain ihan ihmeellistä tarinaa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ei vaan aukene japanilainen poppi. "Tyttöjen" eli sellaisten +35-vuotiaiden naisten muodostamat laumat pomppivat pikkuhameissa ja laulelevat japaniksi jotain ihan ihmeellistä tarinaa.
Japanissa on monta muutakin asiaa jotka avautuvat hintsusti jos ollenkaan. Mikäs se oli tämä japanilainen lätkäjoukkue jonka pelipaitaa koristi hellyttävä pörröinen pupujussitunnus? Jotenkin arvelen ettei paitaan ollut löydetty vaikuttimia Monty Pythonin ritareita raadelleesta tappajajäniksestä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ei vaan aukene japanilainen poppi. "Tyttöjen" eli sellaisten +35-vuotiaiden naisten muodostamat laumat pomppivat pikkuhameissa ja laulelevat japaniksi jotain ihan ihmeellistä tarinaa.
Tuo on vain yksi pikkuinen hankalasti avautuva yksityiskohta japanialaisessa kulttuurissa. Ihan ihme porukkaa koko saari täynnään. Varmasti ovat lähempänä jotain avaruusolentokansaa kuin normi-ihmistä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mihin varsinkin yksin asuvat ihmiset tarvitsevat niin isoja asuntoja? Mun mielestä esimerkiksi sängyn paikka ei ole makuuhuoneessa, koska sängyssä tulee useinkin pötköteltyä samalla kun vaikkapa katsoo telkkaria. Ja yleensähän nämä viihdelaitteet ovat olohuoneessa. Ethän sä nukkuessasi tajua mistään mitään. Ei sellaiselle olotilalle tarvitse tuhlata omaa huonetta. Hukkaanhan se menisi. Ja turhaan vaan joutuisit koko ajan siirtyilemään.

Edit. No joo, vähän tökerösti taas kirjoitin.

Mutta siis sänky on mulle sellainen "laiskanlinna". Varsinkin iltaisin on kiva pötkötellä sängyssä, katsoa vaikka telkkaria ja juoda muutama kalja. Lopulta siihen voi sitten simahtaa. Jostain syystä sohvalla mä en osaa olla yhtä rennosti.

Monethan tekevät makuuhuoneestaan "pikkuolohuoneen". Ostavat sinne pienen telkkarin ja radion jne. Mä mielummin siirtäisin sen sängyn "olohuoneeseen", jossa on isompi telkkari ja paremmat stereot jne. Silloin kun sä nukut, sä olet unessa, taju kankaalla. Silloinhan se on sama missä huoneessa se sänky on, kun sä siis et tiedä sitä. Ja kun sä et ole nukkumassa, se huone on tyhjän panttina. Maksa siinä sitten sellaisesta.

Mulle yksin asuvalle (iso) yksiö on sopivin. Tai voisin mä asua myös kaksiossakin, mutta silloin se toinen huone olisi varmaankin vierashuoneena/varastona. Tosin mä en tykkää keräillä paljoa tavaraa. Se jotenkin ahdistaa ajatuksena.
 
Viimeksi muokattu:

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Mihin varsinkin yksin asuvat ihmiset tarvitsevat niin isoja asuntoja? Mun mielestä esimerkiksi sängyn paikka ei ole makuuhuoneessa, koska sängyssä tulee useinkin pötköteltyä samalla kun vaikkapa katsoo telkkaria. Yleensähän nämä viihdelaitteet ovat olohuoneessa. Ja ethän sä nukkuessasi tajua mistään mitään. Ei sellaiselle olotilalle tarvitse tuhlata omaa huonetta. Hukkaanhan se menisi. Ja turhaan vaan joutuisit koko ajan siirtyilemään.

Asuntoa tarvitaan, jotta elokuva-, musiikki-, kirja- ja lehtikokoelmat mahtuvat sisään eikä tarvitse kulkea pienissä tavarakasojen välisissä juoksuhaudoissa. Toki myös lemmikkieläimille on mukavampaa, jos on tilaa ampaista paikasta toiseen ilman, että törmää heti seinään.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Olen nainen, ehkä en ihan kaikkea urheiluun liittyvää tiedä...

Pikkupojat katselee lätkäpelureiden lämmittelyn ennen pelin alkua. Kun nuo pelurit siitä karkaavat jäädytyksen ajaksi koppiin, ni nuo pikkuset vinkuu mailoja. Miksi pelaajat siinä kohtaa ennen peliä mailoja luovuttaisivat? Olen seurannut veljeni junnuaikoja, kun hänkin mailoja koitti saalistaa, mutt se tapahtui pelin jälkeen.

Okei, antaa lasten olla lapsia...

Toinen on tämä foorumikulttuuri. Kirjoittelijoilta katoaa googletustaito, kun asioita voi kysyä foorumitovereilta. Googlen kuvahaku on yhtäkkiä ihan vieras käsite.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Pikkupojat katselee lätkäpelureiden lämmittelyn ennen pelin alkua. Kun nuo pelurit siitä karkaavat jäädytyksen ajaksi koppiin, ni nuo pikkuset vinkuu mailoja. Miksi pelaajat siinä kohtaa ennen peliä mailoja luovuttaisivat? Olen seurannut veljeni junnuaikoja, kun hänkin mailoja koitti saalistaa, mutt se tapahtui pelin jälkeen.
On jäänyt mieleeni paikan päällä nähdyistä NHL-peleistä, että siellä pienet ja vähän isommatkin pojat kärkkyvät kovasti lämmittelystä poistuvien pelaajien mailoja. Siis siinä oviaukolla väijyy helposti 20-30 jannua pois ojennettavia varusteita norkoamassa. Muistan joskus olisiko ollut 2006 syksyllä San Josessa, kun Vesa Toskala antoi peräti mv-mailansa noin 12-vuotiaalle Sharks-paitaiselle fanille. Olipa melkoinen täyttymys pienelle miehelle saada ihan ehta NHL-vahdin väline noin vaan kouraan.

Tosin UnenNukkujan alkuperäiseen ajatukseen liittyen on hyvä täydentää, että kyseisessä pelissä Sharksien maalilla torjui Evgeni Nabokov. Toskala katseli maailman menoa luukulta käsin lippis päässä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Vaikka ajaisi motarilla hieman rajoituksia nopeammin, niin aina ohi paahtaa joku heppu vähintään 15 km/h nopeammin. Eikö näitä kavereita sakot pelota vai onko todennäköisyys sille, että he ylipäänsä ajaisivat tutkaan niin pieni, että riski kannattaa ottaa?

Ei vaan avaudu tämä juttu.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
O

Toinen on tämä foorumikulttuuri. Kirjoittelijoilta katoaa googletustaito, kun asioita voi kysyä foorumitovereilta. Googlen kuvahaku on yhtäkkiä ihan vieras käsite.

Miksi Googlen hakutoiminto olisi parempi tapa etsiä tietoa kuin vaikkapa Jatkoajan Sekalaisten kysymysten ketju? Kai sitä ihminen saa käyttää sitä tiedonhakumenetelmää, olkoon se vaikka mikrofilmi, jolla hän parhaiten saa haluamansa tiedon itselleen sopivimmissa muodossa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Miksi Googlen hakutoiminto olisi parempi tapa etsiä tietoa kuin vaikkapa Jatkoajan Sekalaisten kysymysten ketju? Kai sitä ihminen saa käyttää sitä tiedonhakumenetelmää, olkoon se vaikka mikrofilmi, jolla hän parhaiten saa haluamansa tiedon itselleen sopivimmissa muodossa.

Saattaisi olla vähän nopeampi monessa tapauksessa, toki jos on aikaa venailla että joku jaksaa vastata johonkin ihan peruskysymykseen niin mikäs siinä. Mutta aina välillä näkee sellaisia kysymyksiä tuolla joihin olisi saanut googlesta vastauksen sekunneissa, kyllä se mua aina vähän ihmetyttää. Voi niitä aikoja kun outoja kysymyksiä piti kysyä hesarin sedältä, ja mikäs perkele sen nimi nyt olikaan..? Eki oli suosikissa, mut Hesarissa oli joku? Enpäs nyt keksinyt tälle sopivaa google-hakua, kuka muistaa?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Toinen on tämä foorumikulttuuri. Kirjoittelijoilta katoaa googletustaito, kun asioita voi kysyä foorumitovereilta.

Eihän kyse tuosta ole vaan yleisestä sosiaalisuudesta. Kyllä lähes kuka tahansa löytää nopeasti milloin on pääsiäinen 2013, mutta on hauskempaa pohtia sitä yhdessä. Jos kaikki etsisivät haluamansa tiedon itse, niin lopulta kukaan ei juttelisi kenellekään.

Itse tarvitsin juuri Mäkelänrinteen uimahallin aukioloaikoja pyhien aikaan ja sain todellakin ne parissa sekunnissa tietooni. Joku toinen olisi kysynyt niitä täällä samalla ilmoittaen "hei tuleeko kukaan muu uimaan."

Siihen en ota kantaa miten tyhmää tuo on, mutta syy on tuo.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Eki oli suosikissa, mut Hesarissa oli joku? Enpäs nyt keksinyt tälle sopivaa google-hakua, kuka muistaa?

Kyllä Torsti tietää. Tai kysy Kirstiltä. Tosin Kirsti tais jäädä eläkkeelle.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Kirsti on se aito, Torsti vain halpa kopio. Tosin Kirstikin taisi olla mies.

"Kirsti, monipuolisuusneuvoja ja -tietäjä, Helsingin Sanomien Kysy Kirstiltä -palstan hoitaja Virve Aarniva, vuorotellen Torsti tietää -palstan kanssa. Kirsti-palsta päättyi 28.6.2009."

Lähde: Wikipedia, kuvitteellisia Kirstejä
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vaikka ajaisi motarilla hieman rajoituksia nopeammin, niin aina ohi paahtaa joku heppu vähintään 15 km/h nopeammin. Eikö näitä kavereita sakot pelota vai onko todennäköisyys sille, että he ylipäänsä ajaisivat tutkaan niin pieni, että riski kannattaa ottaa?

Ei vaan avaudu tämä juttu.

Oletko tarkistanut nopeusmittarisi tarkkuuden? Toisaalta, mitä tällä on väliä ohitettavalle? Itselleni ei avaudu se miksi ohitettavat ottavat ohituksen henkilökohtaisena vittuiluna. Välillä kun ajaa esim. Helsingistä Tampereelle ja pistää vakionopeussäätimeen 115 km/h(GPS-nopeus 109 km/h) talvirajoituksilla, niin ohitettu saa jonkun epilepsiakohtauksen, tulee roikkumaan perseeseen kiinni ja sitten vedetään ohi ja kaasutetaan horisonttiin. Muutaman kymmenen kilometrin päässä ajan jälleeen ohi samasta potilaasta, vaikka nopeuteni ei ole muuttunut mihinkään matkan aikana...
 
Viimeksi muokattu:

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Vaikka ajaisi motarilla hieman rajoituksia nopeammin, niin aina ohi paahtaa joku heppu vähintään 15 km/h nopeammin. Eikö näitä kavereita sakot pelota vai onko todennäköisyys sille, että he ylipäänsä ajaisivat tutkaan niin pieni, että riski kannattaa ottaa?

Monet ajavat kylmästi rikesakkorajalla, eli sakkoa ei tule kovinkaan paljon.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Marcus Kryygär on paras mahdollinen kakkossentteri eikä ole elämässään pelannut huonoa peliä, vaikka kaikki seikat muuta väittäisivätkin. Deal with it. Haters gonna hate.

Saatan EHKÄ pitkin hampain pitää inhimillisenä puusilmäistä suosikkipelaajansa puolustamista vaikka näytöt olisivatkin kehnoja. Mutta miksi, oi miksi siihen täytyy joka kerta lisätä nuo urpot englanninkieliset sanonnat? Menettivät tehonsa jo ensimmäisellä kerralla, ja saavat minut näkemään joka kerta punaista.

Kaners gonna Kaner. Aaargh!
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Marcus Kryygär on paras mahdollinen kakkossentteri eikä ole elämässään pelannut huonoa peliä, vaikka kaikki seikat muuta väittäisivätkin. Deal with it. Haters gonna hate.

Saatan EHKÄ pitkin hampain pitää inhimillisenä puusilmäistä suosikkipelaajansa puolustamista vaikka näytöt olisivatkin kehnoja. Mutta miksi, oi miksi siihen täytyy joka kerta lisätä nuo urpot englanninkieliset sanonnat? Menettivät tehonsa jo ensimmäisellä kerralla, ja saavat minut näkemään joka kerta punaista.

Kaners gonna Kaner. Aaargh!

Welcome to internet!

P.S. Tajuajat gonna taju, do you have an problemse's? ja tee sopimus sen kanssa.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Vaimon tai kenenkään muunkaan naisen jalat. No sittenpä ei avaudu.

Deal with it...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös