Ei avaudu nuo taitoluisteluhypyt. Minusta nuo lutzit, axelit ja salchowit on ihan samanlaisia pyöriviä loikkia kaikki. Miten joku näkee niissä eroja? Mie en näe.
Jos on tuomarien mielestä paras perse?Minkä takia taitoluistelussa voi könytä kontillaan jokaisen hypyn jälkeen mutta silti saatat olla kisassa ihan kärkipäässä?
Jos on tuomarien mielestä paras perse?
Miksi pitää kannattaa sitä joukkuetta, jonka paikkakunnalla asuu?
Tämä. Mulle ei mitenkään aukene, miten joku voi kannattaa jotain joukkuetta joka ei ole omalta kotipaikkakunnalta. Miten ihmeessä sellaiseen seuraan luodaan henkilökohtainen suhde, jonka esityksiä ei näe paikan päällä ilman erityisiä järjestelyjä, joka ei näy katukuvassa ja jota ei voi jakaa (paikallisten) ystävien kanssa? Ilmeisesti se on mahdollista, sillä NHL-joukkueillakin tuntuu olevan faneja täällä Suomessa, mutta minulle asia ei ole vielä avautunut. Ei sillä että mulla mitään sellaista vastaan olisi.Niin ja kyllä mulla oman joukkueen kannattamiseen liittyy vahvasti kotipaikkaidentiteetti. Matinkylän, Tapiolan, Keski-espoon ja Lepuskin kulmat ja eri elämänvaiheet Espoon alueilla.
\o/Ja kuka kehtaisi väittää kannattavansa Jokereita?
Ja kuka kehtaisi väittää kannattavansa Jokereita?
Tämä. Mulle ei mitenkään aukene, miten joku voi kannattaa jotain joukkuetta joka ei ole omalta kotipaikkakunnalta. Miten ihmeessä sellaiseen seuraan luodaan henkilökohtainen suhde, jonka esityksiä ei näe paikan päällä ilman erityisiä järjestelyjä, joka ei näy katukuvassa ja jota ei voi jakaa (paikallisten) ystävien kanssa? Ilmeisesti se on mahdollista, sillä NHL-joukkueillakin tuntuu olevan faneja täällä Suomessa, mutta minulle asia ei ole vielä avautunut. Ei sillä että mulla mitään sellaista vastaan olisi.
Niin. Jännä juttuhan se on.Mulle ei mitenkään aukene, miten joku voi kannattaa jotain joukkuetta joka ei ole omalta kotipaikkakunnalta.
Mulle ei mitenkään aukene, miten joku voi kannattaa jotain joukkuetta joka ei ole omalta kotipaikkakunnalta.
Tämä on hyvä esimerkki, mutta ei selitä vielä ihan koko ilmiötä, sillä kieltäydyn uskomasta, että esim. tämän palstan Pens-fanit nyt vaikka esimerkkinä olisivat kaikki työn perässä Suomeen muuttaneiden Pittsburghilaisten hitsaajavanhempien tuotoksia.Mitä tulee tuohon lainaukseen, Mitä jos nainen on Oulusta ja mies Kempeleeltä ja kumpikin kannustaa Kärppiä. Pariskunta muuttaa työn perässä Poriin ja kosteiden hitsaripikkujoulujen jälkimainingeissa he ajautuvat sukupuoliyhteyteen. Hetken kuluttua naisesta ja miehestä käytetään nimityksiä äiti ja isä. Porilainen Mikael-Markus kasvaa vanhempien arkea seuraten ja alkaa kannustamaan Kärppiä vaikka asuukin Porissa.
Esim. jos tykkää omasta seurastaan niin paljon, että on valmis tatuoimaan seuran logon, niin puhuisin kyllä jo jonkin asteisesta "rakastamisesta". Ei se väärin ole.
Tästä samaa mieltä. Linnaruunat ja merimiehet tekee tatuaatioita. Muut jos tekee niin tyhmiä on.Minä en muuten ole koskaan ymmärtänyt sitä, että joku haluaisi tatuoida jonkun urheilujoukkueen logon ruumiseensa. Ainakaan omaansa. Muutenkaan tatuointeja en ole koskaan ymmärtänyt, minusta ne eivät ole lähes koskaan edes hienoja (no ok, joillakin rock-muusikoilla se menee vielä). Ja tämä pätee niin miehiin kuin naisiin.
Tämä. Mulle ei mitenkään aukene, miten joku voi kannattaa jotain joukkuetta joka ei ole omalta kotipaikkakunnalta. Miten ihmeessä sellaiseen seuraan luodaan henkilökohtainen suhde, jonka esityksiä ei näe paikan päällä ilman erityisiä järjestelyjä, joka ei näy katukuvassa ja jota ei voi jakaa (paikallisten) ystävien kanssa? Ilmeisesti se on mahdollista, sillä NHL-joukkueillakin tuntuu olevan faneja täällä Suomessa, mutta minulle asia ei ole vielä avautunut. Ei sillä että mulla mitään sellaista vastaan olisi.
Tämä on jännä juttu, en minäkään. En ole pätkääkään isänmaallinen, ainoastaan äidinkielellinen. Jos, ja kun, aikanaan tästä maasta lopullisesti lähden, en ikävöi kuin kieltä ja muutamia ihmisiä. Mitään muuta tärkeää tänne ei jää.en miellä itseäni suomalaiseksi laisinkaan.
Kun en ole koskaan mieltänyt itseäni "ahdasraamiseksi" lappeenrantalaiseksi tai suomalaiseksi, joten minulle on ollut enemmän kuin luontevaa seura kiekkoa ja juuri sellaista kiekkoa josta itse pidän. vlad.
Mulle ei mitenkään aukene, miten joku voi kannattaa jotain joukkuetta joka ei ole omalta kotipaikkakunnalta.
Jos, ja kun, aikanaan tästä maasta lopullisesti lähden, en ikävöi kuin kieltä ja muutamia ihmisiä. Mitään muuta tärkeää tänne ei jää.
En minä väittänyt etteikö suhdetta seuraan voisi luoda muullakin tavalla kuin rakastumalla paikalliseen. En vain ymmärrä miten se käytännössä toimii. Kotiseuturakkaus ei tässä kuitenkaan ollut se avainsana, vaan oleellista on, että seura, sen halli ja kannattajat ovat tarpeeksi lähellä jotta voit kokea olevasi osa sitä. Minulle iso osa kannattamista on se, että luen Jokereiden otteista hesarista, pääsen hallille helposti ja nopeasti, törmään katukuvassa Jokerimainoksiin ja juttelen muiden paikallisten kanssa seurasta vaikka jossain kapakassa. En yritä määritellä mitään oikein kannattamista, mutta nämä ovat asioita joilla on ollut vaikutusta minun ja seurani suhteen kehittymisessä.Miksi kannattamansa joukkueen siten tulisi juuri tulla omalta paikkakunnalta? Miksei se henkilökohtainen suhde voi muodostua muutenkin kuin "kotiseuturakkauden" puolesta?
Sun kannattaisi varmaan tutustua heihin hieman paremmin. Asioita on paljon helpompi ymmärtää, kun tietää taustat.Stadilaiset kärppäfanit ja oululaiset jokerifanit ovat niitä joita en ymmärrä.
Tämä on jännä juttu, en minäkään. En ole pätkääkään isänmaallinen, ainoastaan äidinkielellinen. Jos, ja kun, aikanaan tästä maasta lopullisesti lähden, en ikävöi kuin kieltä ja muutamia ihmisiä. Mitään muuta tärkeää tänne ei jää.
Oletko koskaan asunut ulkomailla? Voi olla, että kun olet jonkin aikaa asunut muualla sinulle avautuu, että Suomeen jäi sittenkin jotain muuta tärkeää. Näin ainakin minulle kävi.
En, mutta tunnen itseni. Se riittää.Oletko koskaan asunut ulkomailla?
En, mutta tunnen itseni. Se riittää.
Lapsuudessani tunsin useammankin kaverin, jotka kannattivat vuorotellen Tapparaa tai Ässiä. Olisin kutsunut heitä gloryhuntereiksi, jos olisin tuntenut sanan tuolloin. Hämptonissa pelattiin toki turvallisesti vielä divaria tuohon aikaan. Kyllä minä sen ymmärrän jo ihan omasta kokemuksesta, että suosikkiseuroja voi tulla lisää. Mutta ei kyllä voi ykkössuosikkia vaihtaa. Jotain rajaa näihinkin touhuihin.Joku tuossa aiemmin mainitsi, ettei suosikkiseura voi muuttua. Olen ilmeisesti poikkeus sääntöön. Pikkuhiljaa ja salakavalasti tunne kasvoi, koitin tapella vastaan mutta lopulta antauduin. Sinällään varmaan aika samanlaista, kuin toiseen naiseen ihastuminen/rakastuminen.
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että onko sinulla missään muualla lätkäliigoissa suosikkeja, esim. Euroopassa tai KHL:ssä?