Ja edelleen; kannattakaa ihan mitä tahdotte, mutta minä en vielä ole oppinut ottamaan tuhansien kilometrien päässä pelaavia seuroja omakseni ja siksi sitä ihmettelen.
Pahoitteluni jos annoin viestissäni sellaisen kuvan, että jotenkin ärsyynnyin ja närkästyin viestistäsi, se ei ollut tarkoitukseni. Minulle sellaisen seuran tai joukkueen kannattaminen, joka on kaukanakin minusta tuntui jo lapsena ja nuorena hyvin luontevalta, jolloin seurasin televisiosta käsin Punakoneen edesottamuksia sekä neuvostoliittolaisten seurajoukkueiden otteita NHL-joukkueita vastaan. Sitä jotenkin kasvoi siihen kiekkoluun kiinni ja sydän pomppi sellaiselle kiekolle. Kotimaan kiekolle se ei ole pomppinut koskaan, ei edes maajoukkuekiekolle. En edes lapsena ja teininä ollut innokas Leijonien kannattaja vaan seurasin Punakoneen edesottamuksia kun pelasivat sellaista kiekkoa josta mitä tuolloin pidin - tyyli oli se joka iski.
Mutta toki ymmärrän sen, että varmasti monia ihmetyttää se kuinka jaksaa seurata vuodesta toiseen joukkueen edesottamuksia jonka pelejä ei pääse seuraamaan paikanpäälle kuin suurella vaivalla - ja minulta se on onnistunut kerran. Lisäksi olen New Yorkin reissulla aikoinaan päässyt myös seuraamaan Red Wings -kiekkoa joukkueen ottaessa yhteen Rangersin kanssa. Nykyään seuraamista helpottaa toki netti mutta silloin kun aloin seuraamaan Red Wingsien otteita tarkoin, ainoat väylät olivat satunnaiset ottelut taivaskanavilta, The Hockey Newsin lukeminen, Suomalaiset kiekkolehdet, Detroitin lähistöllä asuvan kaverini kanssa kirjeenvaihto ja hänen avulla saadut lukuisat ottelutaltioinnit, lehtileikkeet tms. Sitten tulikin netti ja kaikki muuttu huomattavasti helpommaksi.
vlad.