Sanainen arkku
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Ja kokemusasiantuntijana olet teettänyt yhden automaattilaatikkorempan, joten manuaali on parempi 100-0? Minä sitten taas olen joutunut vaihtamaan öljyjä useammin manuaali- kuin automaattilaatikkoon, ja tiellekin olen jäänyt sekä kytkinvaijerin että nestekytkimen hajoamisen takia ja kytkinremppojakin takana muutama.
Joten lausun että automaatin järjestelmällinen välttely sen teknisen heikkouden takia ei ole rationaalista toimintaa.
Aiheena tämä on yhtä klassinen kuin äskeinen käteinen/kortti. Mitähän seuraavaksi?
Kysymys on täsmälleen taloudellisten riskien hallinnasta. Kytkinvaijeri katkeaa --> korkeintaan 200€. Automaatti hajoaa ---> paaliin.
Autostrategiani on se, että ostan mahdollisimman matalariskisiä, vähän ajettuja vanhempia autoja ja ajelen 100-150tkm ilman kaskovakuutuksia. Ostohinta siis välillä 1000-3000€, raha jonka voi menettää koska tahansa.
Ajotavalla pyrin ehkäisemään auton kulumista, eli minä olen se ärsyttävä kuski joka pitää kaksin-kolminkertaista turvaväliä yleiseen tapaan verrattuna.