Näin kirjattuna kuulostaa helpolle, mutta kaikenlaista pitää tehdä että saa tuon kentän näkyviin.... Ja aika paljon pitää olla tilillä katetta jos voi tilinumeron verran maksaa :Dliität maksukenttään
Nojaa. Avaan puhelimesta pankin sovelluksen, näppäilen 4 numeroisen mobiiliavaimen, painan lisää maksu ja tadaaaaa, siinä se kenttä seisoo. Laskin juuri, aikaa meni 8 sekuntia päästä tähän. Siirsin äsken akan tilille rahaa tolla menetelmällä ja aikaa meni kaikkinensa 23 sekuntia koko toimitukseen. Mut kiire kiire kiire kiire, niin tosta on vielä saatava sekunteja pois :DNäin kirjattuna kuulostaa helpolle, mutta kaikenlaista pitää tehdä että saa tuon kentän näkyviin
Nojaa. Avaan puhelimesta pankin sovelluksen, näppäilen 4 numeroisen mobiiliavaimen, painan lisää maksu ja tadaaaaa, siinä se kenttä seisoo. Laskin juuri, aikaa meni 8 sekuntia päästä tähän. Siirsin äsken akan tilille rahaa tolla menetelmällä ja aikaa meni kaikkinensa 23 sekuntia koko toimitukseen.
Sanoin myös samaan, että pidän korttia varuilta mukana, joten tilillä on siis oltava hätävara, jos käteinen ei käy. Tarkkuutta!Eks sää vähän aikaa sitten sanonu, että palkan tultua maksat laskut pois, jonka jälkeen nostat tilin tyhjäksi. Miten sä tyhjältä tililtä mitään tilisiirtoja teet?
Sanoin myös samaan, että pidän korttia varuilta mukana, joten tilillä on siis oltava hätävara, jos käteinen ei käy. Tarkkuutta!
Anteeksi huolimaton sanavalintani. Nostan 95% laskujen jälkeen jäävistä varoista.Eli et siis nosta tiliäsi tyhjäksi, kuten kerroit.
Ei avaudu, miten laiskoja ihmiset onkaan, kun pitää keksiä vieläkin helpompia tapoja siirtää rahaa. Kaveri lähettää tilinumeron ------> kopioit sen --------> liität maksukenttään -------> laitat summan ---------> painat maksa ---------> urotyö tehty.
Kai sä ajelet myös manuaalilla vain ja ainoastaan siksi, että sen kepin vatkaaminen onnistuu myös käsin? Ja aivan takuulla helteellä ajaessasi avaat vain oven, että saa ilman kiertämään. Kotona pidät elintarvikkeet maakuopassa ja ruoan teet ulkona avotulella. Ihan vain koska tekniikka ja kehitys ja vanhat tavat yms.Nojaa. Avaan puhelimesta pankin sovelluksen, näppäilen 4 numeroisen mobiiliavaimen, painan lisää maksu ja tadaaaaa, siinä se kenttä seisoo. Laskin juuri, aikaa meni 8 sekuntia päästä tähän. Siirsin äsken akan tilille rahaa tolla menetelmällä ja aikaa meni kaikkinensa 23 sekuntia koko toimitukseen. Mut kiire kiire kiire kiire, niin tosta on vielä saatava sekunteja pois :D
Ostat naapurilta käteisellä haulikon patruunoineen ja lähdet metsälle. Sieltä se ruoka on kivikaudella haettu. Tai sitten vedestä. Sinne en suosittele haulikkoa; kiva nyppiä hauleja ahvenesta.Tuntuu siltä, että olen syntynyt ihan väärään aikaan ja paikkaan. Käteinen ei kelpaa enää kaikkialla. Korian olutfestivaaleillekin olisin mennyt, mutta olin tehnyt sämppärin lailla. Tilillä oli kolmisen kymppiä eikä sillä olisi kuin päässyt sisään. Onhan se helppoa ja kätevää, mutta ei siinä rahaa käytetä. Koodeja ainoastaan. Ja kohta ei ole kuin itsepalvelukassoja, joissa käy vain kortti. Mistähän minä sitten saan ruokaa, kysyn vaan...
Nyt mentiin ohi aiheesta.Kai sä ajelet myös manuaalilla vain ja ainoastaan siksi, että sen kepin vatkaaminen onnistuu myös käsin? Ja aivan takuulla helteellä ajaessasi avaat vain oven, että saa ilman kiertämään. Kotona pidät elintarvikkeet maakuopassa ja ruoan teet ulkona avotulella. Ihan vain koska tekniikka ja kehitys ja vanhat tavat yms.
Kyse ei ole ainakaan minulle nopeudesta, vaan mieluumminkin helppoudesta. Ja vaikka raha ei välttämättä siirry sen nopeammin tililtä toiselle, niin saa siitä suorituksesta ainakin kuittauksen omaan äppiinsä. Ihan kiva ominaisuus kun myy jotain tuntemattomille.Nyt mentiin ohi aiheesta.
Alkuperäinen ei avaudu juttuni oli, että keksitään asioita millä saadaan ykkössekunteja pois jostain toimintatavasta ja kaikki hommaa sen. Kaikki tyylillään, uudet ja vanhat, mut mulla ei oo niin kiire, että näkisin vaivan tutustua johonkin uuteen maksutapaan säästääkseni pari klikkausta.
Kaikki tyylillään. Kenenkään tyyli ei ole sen oikeampi kun toisen.
Vahva sama. Pieni korttikotelo mukana taskussa on paljon kätevämpi kuin joku iso lompakko seteleineen ja kolikoineen.Itsellänikin vastenmielisyys käteisen käyttöön johtuu siitä että mobiili/korttimaksajana kaikki oleellinen mahtuu kännykän suojakuoreen. Ei juuri huvita ajatus lompakon kanniskelusta kun siitä joskus vuosia sitten pääsi irtautumaan. Toki mukana tuolla myös pari hätäseteliä jos sattuu vaikka tilanne että tankatessa ilmenee pankin x maksuliikenteen kaatuneen (kävi viimeksi kesäkuussa).
No se on mun ongelma, ei sun. Kertaakaan ei ole tullut elämässäni vastaan paikkaa jossa ei käteinen käy... joskus on ollut paikkoja joissa vain käteinen käy mutta ne harvenemassa entisestään. Kukin tavallaan.Jos sun lompakko pöllitään, niin setelit ja kolikot saa se ryöstäjä/taskuvaras pitää.
Kai sä ajelet myös manuaalilla vain ja ainoastaan siksi, että sen kepin vatkaaminen onnistuu myös käsin?
Käteinen on turvaton ja kömpelö tapa maksaa ostoksia. Jos sun lompakko pöllitään, niin setelit ja kolikot saa se ryöstäjä/taskuvaras pitää. Ikinä et niitä saa takaisin. Kortit sen sijaan saa kuoletettua nopeastikin, eli vahinko on minimoitavissa.
Ei avaudu, miksi jotkut vannoo käteisen nimeen. Noh, ennen oli kaikki paremmin jne
Kaikesta muusta samaa mieltä, mutta kyllähän autoa ajetaan manuaalivaihteistolla. Laiskat jenkkiläiset sit erikseen.
Mä en, tykkään vatkata keppiäManuaalilla ajellaan ennenkaikkea siksi, että mieluummin miljoona kertaa vaihteen vatkausta kuin kerran maksettu automaattilaatikon remontti.
Minua vähän huvittaa, kun tässä päivän aikana ehtinyt jälleen seurata jalkapalloa neljän eri maan pääsarjasta. Jokaisessa ottelussa fanit ovat laulaneet samoja chantteja oman joukkueen sanoilla. Eikö futisfaneilla ole yhtään mielikuvitusta? Koomista jotenkin, kun vielä ottelussa toisensa perään kuuluu sama biisi. Yksilöllistä.