Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 241 053
  • 7 330

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä se on ihana tunne, kun on viidensadan euron seteli lompsassa. Vituttaa vain, että sen kanssa maksaminen on niin vaikeaa. VR:kin ilmoitti, ettei käteinen enää kelpaa. On maailma kummalliseksi mennyt.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
yleensä johonkin kirpparointiin jollekulle joka ei ole mobilepaysta kuullut
Tää on kyllä raskasta porukkaa. Vastikään duunissa tehtiin kimppatilaus, lupasin maksaa koko summan ja muut maksavat oman osuutensa sitten mobile payllä mulle. Aina siellä on se yksi sankari joka kuitenkin toimittaa käteisenä maksun. Kun on niin vaikeeta nuo systeemit. Varmaan on maisterin paperit saatu huhtasaaren tyyliin huijaamalla.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Veljelle kävi niin että joutui maksamaan koko duunikaveriporukan lounaat Suurmarkkinoilla (vai mitkä maailmanmarkkinat ne nyt Suomea kiertää) kun oli ainut jolla oli käteistä mukana. Sitä tarina kerro että tuliko rahat takaisin tilisiirtoina, mobile paylla vaiko käteisellä... vai jäikö kaikki veljen "tappioksi".
 

ace

Jäsen
Höpönpöpön. Pankista se on kiinni. Minulla ainakin on Master liitettynä Apple Payhin. Vain yhden kerran olen sitä käyttänyt; silloin kun unohdin lompakon kotiin ja evästä oli pakko saada.
Okei, oikeasti luulin että ongelma on nimenomaan Master Cardissa, en tajunnut että Danske Bank on kuitenkin se, joka Applelle ei kelpaa. Niinkuin sanoin, pitäisi tutustua paremmin moderneihin maksuvaihtoehtoihin.
 

444

Jäsen
Okei, oikeasti luulin että ongelma on nimenomaan Master Cardissa, en tajunnut että Danske Bank on kuitenkin se, joka Applelle ei kelpaa. Niinkuin sanoin, pitäisi tutustua paremmin moderneihin maksuvaihtoehtoihin.
Sori, viesti taisi olla vähän kärkäs alun perin. Mutta ilmeisesti tosiaan ainakin myös OP ei skulaa Apple Payn kanssa. Oma Nordean Master Card on hyvin istutettu sinne.
Mobile pay on oikeasti kätevä maksutapa, jota tapaa entistä enemmän myös erinäisissä tapahtumissa, joissa on pienyrittäjiä myymässä tuotteitaan. Toki edellyttää sen käyttöönottoa myös asiakkaalta, mutta itse tykkään tästä myös esim. Torin kautta tavaraa myydessä, niin ei tarvitse pyöritellä seteleitä. Suorituksen kun näkee myös myyjä saman tien sovelluksessa.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
..mobilepaysta...

...mobile payllä

Siirto on paljon parempi kuin Mobile Pay. Ainoa huono puoli, että kaikki suomalaiset pankit eivät ole tuossa mukana.

Okei, oikeasti luulin että ongelma on nimenomaan Master Cardissa, en tajunnut että Danske Bank on kuitenkin se, joka Applelle ei kelpaa. Niinkuin sanoin, pitäisi tutustua paremmin moderneihin maksuvaihtoehtoihin.
Danske ja Apple Pay -yhdistelmä tuli tällä viikolla mahdolliseksi.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siirto on paljon parempi kuin Mobile Pay. Ainoa huono puoli, että kaikki suomalaiset pankit eivät ole tuossa mukana.
Uusi tuttavuus minulle...kKävin katsomassa tuon palvelun sivuilta esitelyvideon. Ei auennut mikä siitä tekee paljon paremman? Ja jokatapauksessa tuo rajoitus että toimii ainoastaan Nordeean ja OP:n asiakkaille tekee appista kelvottoman.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Uusi tuttavuus minulle...kKävin katsomassa tuon palvelun sivuilta esitelyvideon. Ei auennut mikä siitä tekee paljon paremman? Ja jokatapauksessa tuo rajoitus että toimii ainoastaan Nordeean ja OP:n asiakkaille tekee appista kelvottoman.
Siirto ei ole erillinen appi vaan toiminto, mikä on rakennettu sinne kunkin pankin mobiilipankin sisälle.

Parempi siksi, että siirtää rahat aina reaaliaikaisesti eri pankkien välill. Myös viikonloppuisin, toisin kuin Mobile Pay.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei niitä kolikoita tarvii lompakossa kantaa. Laittaa johonkin sankkoon aina kun niitä tulee. Vuoden päästä kiikuttaa sankon pankkiin, niin onpas mukava summa koossa. Itse pidän vain seteleitä taskussa, kännykän suojakotelossa. Kortti on tosin siltä varalta mukana, jos jossain ei huolita käteistä, mutta muuten aina käteisellä.

Jos ei kerkiä käteisellä maksaa, niin kyllä on ajankäyttö tiukalla. Meneehän siinä maksimissaan 10 sek pidempään. Joskus sama aika, jos korttipääte jää miettimään.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei niitä kolikoita tarvii lompakossa kantaa. Laittaa johonkin sankkoon aina kun niitä tulee. Vuoden päästä kiikuttaa sankon pankkiin, niin onpas mukava summa koossa. Itse pidän vain seteleitä taskussa, kännykän suojakotelossa. Kortti on tosin siltä varalta mukana, jos jossain ei huolita käteistä, mutta muuten aina käteisellä.

Jos ei kerkiä käteisellä maksaa, niin kyllä on ajankäyttö tiukalla. Meneehän siinä maksimissaan 10 sek pidempään. Joskus sama aika, jos korttipääte jää miettimään.

Niin pitää sitä käteistä käydä erikseen nostamassa mikä jo sinällään on hirveän vaivalloista. Ellei sitä käteistä sitten tule muuta kautta(harmaatalous).
Rahankäyttöä on myös helpompi seurata kun käyttää vain korttia. Omaa rahaa ne kolikotkin ovat ja joskus lähteneet sieltä tililtä. Typerää nostaa ensin pois ja myöhemmin tallettaa takaisin. Sama kun suomalaisten tapa "säästää" nostamalla veroprosenttia tarpeettoman korkeaksi ja saada sitten palautuksia. Ei se mitään ulkopuolista lisärahaa ole vaan sun omaa rahaa mikä on ollut valtiolla lainassa paskalla korolla.

Mobilepay on muuten täys susi. Pankkien välillä maksujen siirtyminen kestää ainakin sen päivän ja vaikka olisi sama pankki niin viikonloppuisin raha ei liiku. Siirto ja Pivo ovat parempia kun edes saman pankin asiakkaille rahat siirtyvät välittömästi.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Kyllä se on ihana tunne, kun on viidensadan euron seteli lompsassa. Vituttaa vain, että sen kanssa maksaminen on niin vaikeaa. VR:kin ilmoitti, ettei käteinen enää kelpaa. On maailma kummalliseksi mennyt.
Tuosta syystä siirryin itse käyttämään lähinnä taksia. Sinne kelpaa käteinen. Kalja on halvempaa ja saa ite valita reitit eikä tarvii hyytyä kiskoille.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No, meneehän siinä mullakin aina pari minuuttia, kun nostan kauppareissulla tilin tyhjäksi. Ihmiset tekevät lapsia ja pitävät käteisen nostamista vaivalloisena.


Maksatko vaikka asuntolainan käteisellä kerran tai kaksi kuukaudessa? Entäs muut laskut? Tulee varmaan paperilaskujakin?
Itselle tuli moneen vuoteen eka paperilasku kun paikalliselta lääkäriasemalta ei saanut e-laskua.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mobilepay on muuten täys susi. Pankkien välillä maksujen siirtyminen kestää ainakin sen päivän ja vaikka olisi sama pankki niin viikonloppuisin raha ei liiku. Siirto ja Pivo ovat parempia kun edes saman pankin asiakkaille rahat siirtyvät välittömästi.
Joo, itseltä puuttuu tämä persaukisen näkökulma, ei ole tärkeää se että onko se raha perillä nyt vai huomenna.
 

ace

Jäsen
Danske ja Apple Pay -yhdistelmä tuli tällä viikolla mahdolliseksi.
Kiitos tästä tiedosta, täytyypä testata.

Sellainen kysymys vielä, että olen nähnyt kun ihmiset käyttävät puhelinta lähimaksuun. Toimiiko tämä vain jollain tietyllä palvelulla ja jos niin millä?
 

444

Jäsen
Kiitos tästä tiedosta, täytyypä testata.

Sellainen kysymys vielä, että olen nähnyt kun ihmiset käyttävät puhelinta lähimaksuun. Toimiiko tämä vain jollain tietyllä palvelulla ja jos niin millä?
Esim. Google tai Apple pay taitavat olla nuo sovellukset. Sen yhden kerran, kun olen evääni kaupassa maksanut puhelimella, niin avasin vain Apple payn ja työnsin luurin siihen lähimaksukohdan viereen, ja siitähän se raha liikahti tililtä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kiitos tästä tiedosta, täytyypä testata.

Sellainen kysymys vielä, että olen nähnyt kun ihmiset käyttävät puhelinta lähimaksuun. Toimiiko tämä vain jollain tietyllä palvelulla ja jos niin millä?
Nordean Apple pay ollut alusta asti käytössä. Ihan loistava, toimii Suomessa 99% paikoista (XXL ei käy vaikka asiasta annettu palautetta, juntit eivät Norjassa ymmärrä päivittää kassapäätteitä ja softaa). Samoin jossa periferian pikkukioskissa käynyt pari kertaa. Muuten toimii kuin junien vessat ennen vanhaan. Parasta tuossa on että voi ennen maksua valita luotto/käteinen, ei mitään lähimaksurajoja vaan kaiken kokoiset ostokset menevät läpi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Jos ei kerkiä käteisellä maksaa, niin kyllä on ajankäyttö tiukalla. Meneehän siinä maksimissaan 10 sek pidempään. Joskus sama aika, jos korttipääte jää miettimään.

Tuntuu kieltämättä siltä että ongelmaa keksimällä keksitään sinne missä sitä ei ole.

Omassa kaveripiirissä on välillä väännetty aiheesta ja poikkeuksetta lopputulos on ollut se että käteisessä, korteissa ja sovelluksissa on hyvät sekä huonot puolensa. Käteisestä vääntämisen kohdallakin usein rummutetaan ihmisten homehtunutta ajattelua vaikka suurin syy on säälittävän huonosti brändätyissä vaihtoehdoissa. Jo ihan vuosien ajalta. Itse täytin 18 vuonna 2005 ja siitä lähtien tullut pelailtua netin kautta, korteilla sekä käteisellä maksusuoritukset. En ihan hirveästi jaksa kirota vuonna 2019 että nykyisin on mahdollista ylläpitää useampaa maksutapaa kivuttomasti.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Esim. Google tai Apple pay taitavat olla nuo sovellukset. Sen yhden kerran, kun olen evääni kaupassa maksanut puhelimella, niin avasin vain Apple payn ja työnsin luurin siihen lähimaksukohdan viereen, ja siitähän se raha liikahti tililtä.
Ainakaan Google Paylla ei tarvitse avata mitään sovelluksia vaan riittää että puhelin ei ole lukossa. @ace Varmaan tuon pystyy asetuksista valitsemaan. Käytän sitä yli 90% ostoksista, eikä ole vielä koskaan tullut eteen ettei toimisi. Loput kortilla tai muilla mobiilimaksamisilla (ABC). Käteistä vain mökkitien itsepalvelu-tilapuodilla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

444

Jäsen
Ainakaan Google Paylla ei tarvitse avata mitään sovelluksia vaan riittää että puhelin ei ole lukossa. @ace Varmaan tuon pystyy asetuksista valitsemaan. Käytän sitä yli 90% ostoksista, eikä ole vielä koskaan tullut eteen ettei toimisi. Loput kortilla tai muilla mobiilimaksamisilla (ABC). Käteistä vain mökkitien itsepalvelu-tilapuodilla.
Aina oppii uutta. Kiitos korjauksesta. Voi olla ettei tarvitse AP:lläkään availla. Täytyykin kokeilla joku päivä.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joo, itseltä puuttuu tämä persaukisen näkökulma, ei ole tärkeää se että onko se raha perillä nyt vai huomenna.
Erikoinen ajattelutapa. Miksi siis juuri mobilepay mikä on näistä kaikista maksusovelluksista ylivoimaisesti hitain ja muutenkin käyttöliittymältään kököin? Jos saisit valita vapaasti Corollan ja Teslan väliltä niin ottaisitko Corollan vain sen takia että kun se oli ensin ja on niin suosittu niin on varmasti parempikin?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi siis juuri mobilepay mikä on näistä kaikista maksusovelluksista ylivoimaisesti hitain ja muutenkin käyttöliittymältään kököin?
En kyllä keksi mitään kökköä tai hitautta tuossa. Appi auki, tunnistautuminen sormenjäljellä, summan syöttäminen, vastaanottajan valitseminen ja se on siinä. Ja toimii kaikkien pankkien asiakkaille. Mikä sinusta siinä mättää?
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En kyllä keksi mitään kökköä tai hitautta tuossa. Appi auki, tunnistautuminen sormenjäljellä, summan syöttäminen, vastaanottajan valitseminen ja se on siinä. Ja toimii kaikkien pankkien asiakkaille. Mikä sinusta siinä mättää?

En myöskään ymmärrä MobilePayn mollaamista. En tiedä paljon helpompaa tapaa siirtää rahaa. Se vaan vituttaa, kun yllättävän monelta kaverilta ja tuttavalta tämä sovellus puuttuu ja joutuu sitten sohlailemaan perinteisten tilisiirtojen tai jopa käteisen kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös