Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 231 843
  • 7 298

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse olen monet kerrat käyttänyt MobilePayta molempiin suuntiin ja aina ollut rahat käytettävissä aivan hetkessä. En sitten tiedä miksi jollain mättää. Toki jos joku sovellus on parempi niin sitä alkaa kannattaa käyttää.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei avaudu, miten laiskoja ihmiset onkaan, kun pitää keksiä vieläkin helpompia tapoja siirtää rahaa. Kaveri lähettää tilinumeron ------> kopioit sen --------> liität maksukenttään -------> laitat summan ---------> painat maksa ---------> urotyö tehty.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
liität maksukenttään
Näin kirjattuna kuulostaa helpolle, mutta kaikenlaista pitää tehdä että saa tuon kentän näkyviin.... Ja aika paljon pitää olla tilillä katetta jos voi tilinumeron verran maksaa :D
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näin kirjattuna kuulostaa helpolle, mutta kaikenlaista pitää tehdä että saa tuon kentän näkyviin
Nojaa. Avaan puhelimesta pankin sovelluksen, näppäilen 4 numeroisen mobiiliavaimen, painan lisää maksu ja tadaaaaa, siinä se kenttä seisoo. Laskin juuri, aikaa meni 8 sekuntia päästä tähän. Siirsin äsken akan tilille rahaa tolla menetelmällä ja aikaa meni kaikkinensa 23 sekuntia koko toimitukseen. Mut kiire kiire kiire kiire, niin tosta on vielä saatava sekunteja pois :D
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nojaa. Avaan puhelimesta pankin sovelluksen, näppäilen 4 numeroisen mobiiliavaimen, painan lisää maksu ja tadaaaaa, siinä se kenttä seisoo. Laskin juuri, aikaa meni 8 sekuntia päästä tähän. Siirsin äsken akan tilille rahaa tolla menetelmällä ja aikaa meni kaikkinensa 23 sekuntia koko toimitukseen.

Eks sää vähän aikaa sitten sanonu, että palkan tultua maksat laskut pois, jonka jälkeen nostat tilin tyhjäksi. Miten sä tyhjältä tililtä mitään tilisiirtoja teet?
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eks sää vähän aikaa sitten sanonu, että palkan tultua maksat laskut pois, jonka jälkeen nostat tilin tyhjäksi. Miten sä tyhjältä tililtä mitään tilisiirtoja teet?
Sanoin myös samaan, että pidän korttia varuilta mukana, joten tilillä on siis oltava hätävara, jos käteinen ei käy. Tarkkuutta!
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei avaudu, miten laiskoja ihmiset onkaan, kun pitää keksiä vieläkin helpompia tapoja siirtää rahaa. Kaveri lähettää tilinumeron ------> kopioit sen --------> liität maksukenttään -------> laitat summan ---------> painat maksa ---------> urotyö tehty.

Itse tykkään ainakin tehdä tuollaisista pakollisista asioista mahdollisimman helppoja ja yksinkertaisia.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuntuu siltä, että olen syntynyt ihan väärään aikaan ja paikkaan. Käteinen ei kelpaa enää kaikkialla. Korian olutfestivaaleillekin olisin mennyt, mutta olin tehnyt sämppärin lailla. Tilillä oli kolmisen kymppiä eikä sillä olisi kuin päässyt sisään. Onhan se helppoa ja kätevää, mutta ei siinä rahaa käytetä. Koodeja ainoastaan. Ja kohta ei ole kuin itsepalvelukassoja, joissa käy vain kortti. Mistähän minä sitten saan ruokaa, kysyn vaan...
 

444

Jäsen
Nojaa. Avaan puhelimesta pankin sovelluksen, näppäilen 4 numeroisen mobiiliavaimen, painan lisää maksu ja tadaaaaa, siinä se kenttä seisoo. Laskin juuri, aikaa meni 8 sekuntia päästä tähän. Siirsin äsken akan tilille rahaa tolla menetelmällä ja aikaa meni kaikkinensa 23 sekuntia koko toimitukseen. Mut kiire kiire kiire kiire, niin tosta on vielä saatava sekunteja pois :D
Kai sä ajelet myös manuaalilla vain ja ainoastaan siksi, että sen kepin vatkaaminen onnistuu myös käsin? Ja aivan takuulla helteellä ajaessasi avaat vain oven, että saa ilman kiertämään. Kotona pidät elintarvikkeet maakuopassa ja ruoan teet ulkona avotulella. Ihan vain koska tekniikka ja kehitys ja vanhat tavat yms.

Ei siinä, jokainen tekee asiat kuten parhaaksi näkee. En mä silti ymmärrä sitä muiden toimintatapojen dissausta. Jos joku haluaa siirrellä rahaa šekeillä tai tilisiirrolla niin fine by me. Ei sen pitäisi kenenkään napaa kuitenkaan kaivaa, jos mä itse tykkään tehdä saman omasta mielestäni jouhevammin.
 

444

Jäsen
Tuntuu siltä, että olen syntynyt ihan väärään aikaan ja paikkaan. Käteinen ei kelpaa enää kaikkialla. Korian olutfestivaaleillekin olisin mennyt, mutta olin tehnyt sämppärin lailla. Tilillä oli kolmisen kymppiä eikä sillä olisi kuin päässyt sisään. Onhan se helppoa ja kätevää, mutta ei siinä rahaa käytetä. Koodeja ainoastaan. Ja kohta ei ole kuin itsepalvelukassoja, joissa käy vain kortti. Mistähän minä sitten saan ruokaa, kysyn vaan...
Ostat naapurilta käteisellä haulikon patruunoineen ja lähdet metsälle. Sieltä se ruoka on kivikaudella haettu. Tai sitten vedestä. Sinne en suosittele haulikkoa; kiva nyppiä hauleja ahvenesta.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kai sä ajelet myös manuaalilla vain ja ainoastaan siksi, että sen kepin vatkaaminen onnistuu myös käsin? Ja aivan takuulla helteellä ajaessasi avaat vain oven, että saa ilman kiertämään. Kotona pidät elintarvikkeet maakuopassa ja ruoan teet ulkona avotulella. Ihan vain koska tekniikka ja kehitys ja vanhat tavat yms.
Nyt mentiin ohi aiheesta.

Alkuperäinen ei avaudu juttuni oli, että keksitään asioita millä saadaan ykkössekunteja pois jostain toimintatavasta ja kaikki hommaa sen. Kaikki tyylillään, uudet ja vanhat, mut mulla ei oo niin kiire, että näkisin vaivan tutustua johonkin uuteen maksutapaan säästääkseni pari klikkausta.

Kaikki tyylillään. Kenenkään tyyli ei ole sen oikeampi kun toisen.
 

444

Jäsen
Nyt mentiin ohi aiheesta.

Alkuperäinen ei avaudu juttuni oli, että keksitään asioita millä saadaan ykkössekunteja pois jostain toimintatavasta ja kaikki hommaa sen. Kaikki tyylillään, uudet ja vanhat, mut mulla ei oo niin kiire, että näkisin vaivan tutustua johonkin uuteen maksutapaan säästääkseni pari klikkausta.

Kaikki tyylillään. Kenenkään tyyli ei ole sen oikeampi kun toisen.
Kyse ei ole ainakaan minulle nopeudesta, vaan mieluumminkin helppoudesta. Ja vaikka raha ei välttämättä siirry sen nopeammin tililtä toiselle, niin saa siitä suorituksesta ainakin kuittauksen omaan äppiinsä. Ihan kiva ominaisuus kun myy jotain tuntemattomille.
Mobile Pay (ja muut vastaavat) ovat toivoakseni vain osa siirtymävaihetta vielä sujuvampaan rahansiirtoon. Vähän kuten tilisiirrot ovat verrattuna aiempiin maksutapoihin.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Itsellänikin vastenmielisyys käteisen käyttöön johtuu siitä että mobiili/korttimaksajana kaikki oleellinen mahtuu kännykän suojakuoreen. Ei juuri huvita ajatus lompakon kanniskelusta kun siitä joskus vuosia sitten pääsi irtautumaan. Toki mukana tuolla myös pari hätäseteliä jos sattuu vaikka tilanne että tankatessa ilmenee pankin x maksuliikenteen kaatuneen (kävi viimeksi kesäkuussa).
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itsellänikin vastenmielisyys käteisen käyttöön johtuu siitä että mobiili/korttimaksajana kaikki oleellinen mahtuu kännykän suojakuoreen. Ei juuri huvita ajatus lompakon kanniskelusta kun siitä joskus vuosia sitten pääsi irtautumaan. Toki mukana tuolla myös pari hätäseteliä jos sattuu vaikka tilanne että tankatessa ilmenee pankin x maksuliikenteen kaatuneen (kävi viimeksi kesäkuussa).
Vahva sama. Pieni korttikotelo mukana taskussa on paljon kätevämpi kuin joku iso lompakko seteleineen ja kolikoineen.

Hätäseteleitä en ole tarvinnut vuosiin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taasko ne on uutta keksinyt. Jotain tekniikkaa. Montahan vuotta menee että kehtaa käyttää.

Eiku hetkinen. Onkohan noiden käyttäjät sitä jengiä, joka 10-15v sitten lähetteli tv-chatteihin niitä eka-viestejä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Käteinen on turvaton ja kömpelö tapa maksaa ostoksia. Jos sun lompakko pöllitään, niin setelit ja kolikot saa se ryöstäjä/taskuvaras pitää. Ikinä et niitä saa takaisin. Kortit sen sijaan saa kuoletettua nopeastikin, eli vahinko on minimoitavissa.

Ei avaudu, miksi jotkut vannoo käteisen nimeen. Noh, ennen oli kaikki paremmin jne
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jos sun lompakko pöllitään, niin setelit ja kolikot saa se ryöstäjä/taskuvaras pitää.
No se on mun ongelma, ei sun. Kertaakaan ei ole tullut elämässäni vastaan paikkaa jossa ei käteinen käy... joskus on ollut paikkoja joissa vain käteinen käy mutta ne harvenemassa entisestään. Kukin tavallaan.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Aikanaan ennen lähimaksuja käteinen oli ihan näppärää jossain baarissa kun kännissä oli vaikea näpytellä tunnuslukua. Nykyään en keksi kyllä oikein mitään etuja siitä.
 

Holik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames
Minua vähän huvittaa, kun tässä päivän aikana ehtinyt jälleen seurata jalkapalloa neljän eri maan pääsarjasta. Jokaisessa ottelussa fanit ovat laulaneet samoja chantteja oman joukkueen sanoilla. Eikö futisfaneilla ole yhtään mielikuvitusta? Koomista jotenkin, kun vielä ottelussa toisensa perään kuuluu sama biisi. Yksilöllistä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Käteinen on turvaton ja kömpelö tapa maksaa ostoksia. Jos sun lompakko pöllitään, niin setelit ja kolikot saa se ryöstäjä/taskuvaras pitää. Ikinä et niitä saa takaisin. Kortit sen sijaan saa kuoletettua nopeastikin, eli vahinko on minimoitavissa.

Ei avaudu, miksi jotkut vannoo käteisen nimeen. Noh, ennen oli kaikki paremmin jne

Ei avaudu, miten lompakko olisi pöllittävissä ilman että ryöstön tunnusmerkit täyttyisivät. Ehkä ei avaudu siksi, kun ei avaudu korkkikaan.

Käteisellä on ehdottomasti omat paikkansa. Minun elämässäni niitä tulee mieleen heti kymmenkunta. Ne kuuluvat osittain sellaisten yksityiselämän alueille, etten niistä viitsi täällä kertoa. Prostituutiosta ei ole kyse.

Yksi, tärkein syy käteiselle on se, että ihmisellä täytyy olla mahdollisuus anonyymiin maksamiseen ihan laillisissakin yhteyksissä. Esimerkiksi salatakseen pankki/vakuutusyhtiökompleksilta kuinka paljon ostaa tuotteita apteekeista. Tämä näin teoriana vaan. Itse maksan apteekissa kortilla.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Kaikesta muusta samaa mieltä, mutta kyllähän autoa ajetaan manuaalivaihteistolla. Laiskat jenkkiläiset sit erikseen.

Manuaalilla ajellaan ennenkaikkea siksi, että mieluummin miljoona kertaa vaihteen vatkausta kuin kerran maksettu automaattilaatikon remontti.

On muuten harmillinen ongelma autossa tällä hetkellä, kun ei oikein tahdo käydä tyhjäkäyntiä. Vika kyllä etsitään ja korjataan, mutta sitä odotellessakin on ihan kiva olla auto alla. Automaattilaatikkoisella tuo käyttäminen olisi hyvin vaikeaa, vai saako niistä nykyään vaihteen vapaalle?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös