Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 243 234
  • 7 330

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tekosyy "koska sataa" sille, että ei voi ulkona olla tai tehdä jotain. Tappaako se sade vai hä?
Jos asia tuli mieleen minun vitutuksesta niin... Minä en vaan viitsinyt mennä sateella sahaamaan moottorisahalla... Siinä helposti käy vahinko kun näkyvyys heikkenee, vesi liukastaa puut ja mahdollisesti maan yms. Kun tässä nyt ei sunnuntaina pakko ole mihinkään hommiin mennä niin pysyn sisällä ja kuivana. Puut odottaa ulkona parempia säitä, kuurohan tämä varmaan on ja illalla voi taas jatkaa.

Eikä kyse siis ole niistä märistä vaatteista pelkästään... Olen istuttanut taimia sateella. Märät vaatteet on raskaita ja kylmiä kantaa (taimet yleensä istutetaan keväällä). Vesi tekee maastosta liukkaan (varsinkin jos on savimaata) ja maa alkaa tarttua saappaiseen ja sitä pitää irrotella... työteho heikkenee huomattavasti kun on kylmää, märkää, liukasta ja näkyvyys heikkenee kun vettä valuu koko ajan hiuksista silmille. Pyrin siis tekemään istutustyöt yleensä muulloin kun sateella koska sateella sattuu helpommin vahinkoja, työteho on heikko ja työmukavuus minimissä...
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tekstistäsi tuli vaan mieleen nämä "en voi lähteä lenkille, koska sataa" tyypit.
Minusta on kiva käydä lenkillä sateella... tai siis kiva tulla kotiin, riisua vaatteet, mennä peiton alle ja juoda vaikka kaakaota. Taas sellaista kunnollista työntekoa vältän kunnon sateella koska siinä tulee usein riskejä, huonoa jälkeä ja alkaa vaan vituttaa kastua ja säheltää.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
"en voi lähteä lenkille, koska sataa" tyypit.
Viime yönä Kerhon mestaruusjuhlissa oltiin ja mentiin, vaikka satoi lunta/räntää. Toukokuun neljäntenä päivänä.

VAMOS!
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Pari kaveriani opettaa lukiossa, itse olivat oppilaina 2000-luvun alkupuolella. Sanoivat juuri vappuna miten on suuri ero omien lukioaikojensa ja nykyajan välillä. 15 v. sitten ei paljoa lukiossa stressattu, vähän koeviikoista ja yo-kokeista, mutta aika leppeää meininkiä oli. Nykyään oppilaat ovat paljon hiljaisempia ja jotenkin varautuneempia, stressiä on selvästi enemmän. En tiedä onko muilla tekijöillä merkitystä, mutta ainakin yliopistojen pääsykoeuudistus vaikuttaa todella paljon. Nykyään pitää alusta asti tietää mitä tekee, ainakin tietyille aloille haettaessa ja yo-kokeiden merkitys on kasvanut todella paljon.

Ok, heillähän on se päivitetyin faktatieto tietysti, eli ilmeisesti sitten noinkin pienessä ajassa myös Lukion oppilaissa (käytös ja stressitaso) on selvä ero vrt vaikka juuri 2000 luvun alkuun. Tietysti yksilöt kokevat asiat eri tavalla. Siinä missä toiset näkee/kokee ongelmia, niin toiset vain vähän tai eivät ollenkaan, vaan kaikki menee eteenpäin suunnilleen kuten pitääkin.

Lukio- ja muut toisen asteen oppilaat ovat kyllä hyvin hyvin nuoria, eivätkä kauheasti ymmärrä vielä elämästä. Paineensietokyky voi monella tietysti olla sellaisella tasolla, että pää alkaa pikkuhiljaa hajota vaikkapa ulkoisiin paineisiin (vanhemmat/sukulaiset ym.), jotka elävät opiskelijan puolesta jo jatko-opiskelupaikkoja ja työuraa. Eli perfektionismiin ja johonkin tositosi hyvään todistukseen pyrkiville voi tulla noita liikapaineita, jotka konkretisoituu koeviikkoihin ym. Noilla siis eniten varmaankin.

Mutta joo, alkuperäinen mietintä oli, että mikä ihme siinä on muuttunut. Kiitokset Shardik tuosta parin lukio-opettajan näkökulmasta.
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ei avaudu tahallinen haitanteko että saa ulkoilla koiran kanssa siellä missä haluaa. Luulisi ihmisten tajuavan että niillä riista-aidoilla on jokin tarkoitus moottoritien lähellä eikä tahallaan niitä rikkoisi. Artikkeli, josta olen lainannut, on vuoden takaa mutta eilen oli jatkojuttua aiheesta paperilehdessä mutta netistä sitä en löytänyt.

Koiranulkoiluttajat ovat rikkoneet riista-aitaa tahallaan


Paahteista rinnettä Heinolan Tähtiniemessä reunustaa rikottu riista-aita. Metalliverkko on vedetty pihdeillä poikki ja nyt aidassa on kauriin mentävä aukko. Moottoritie pauhaa muutaman kymmenen metrin päässä.

– Viimeisen kolmen viikon aikana Tähtiniemessä on jäänyt auton alle viisi metsäkaurista, sanoo Heinolan seudun riistanhoitoyhdistyksen puheenjohtaja Marko Erjansalo.

Erjansalo on tuohtunut, koska aidan rikkojat ovat heinolalaisia koiranomistajia. Irtokoirista ja niiden omistajista on näköhavaintoja sekä Tähtiniemen että Kausan suunnalla.

– He käyvät täällä juoksuttamassa koiriaan vapaana, vaikka on koirien kiinnipitoaika, hän sanoo.

Kiinnipitoaika alkaa jo maaliskuussa

Rikotun aidan luo johtaa polku, jota on tallattu useasti. Aidan takaa aukeaa kymmenien hehtaarien asumaton ja liikennöimätön metsäkaistale. Kauempana se rajoittuu järveen. Alueen omistaa UPM.

– Ihmiset ilmeisesti ajattelevat, että tämä on turvallinen ja hyvä alue päästää koirat irti. Mutta siihen tarvitaan aina maanomistajan lupa, eikä lupakaan auta jos koira on lain mukaan pidettävä kiinni, Erjansalo muistuttaa.

Lain mukaan koirat on pidettävä kytkettynä 1. maaliskuuta ja 20. elokuuta välisen ajan. Syynä on metsäneläinten pesimis- ja poikimisrauhan turvaaminen.

Koiranulkoiluttajat ovat rikkoneet riista-aitaa tahallaan (Etelä-Suomen sanomien juttu rikotuista riista-aidoista, maksumuurin takana kylläkin)
 
Viimeksi muokattu:

Kemppilukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Harmittaa niiden fiksujen koiranomistajien puolesta, joita on varmaan 90-95% ihmisistä. Harmittaa erityisesti niiden fiksujen koiranomistajien puolesta, joiden koira sitten joutuu sen myrkkynakin uhriksi.

Ja ketjun aiheeseen liittyen: En ymmärrä kuinka sekaisin pitää ihmisen olla, että kylvää jotain myrkkynakkeja lenkkipoluille/maastoon.

Edit. Ja harmittaa toki myös tollanen kusipäisten koiranomistajien toiminta. Mainitaan nyt sekin, vaikka sen nyt varmasti kaikki tuomitsee.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
En ymmärrä kuinka sekaisin pitää ihmisen olla, että kylvää jotain myrkkynakkeja lenkkipoluille/maastoon.
Ihan sairasta touhua. Ei sellaista voi käsittää. Kyllä täytyy olla todella syvä koiraviha että voi myrkyttää niitä esim. rotanmyrkyllä. Kun se ei edes ole koiran vika jos isäntä/emäntä on pölhö ja antaa tehdä vääriä juttuja.
 

Glove

Jäsen
Näin tuossa lenkillä ollessani pari ohiajavaa moottoripyörää, joissa oli takahaarukkaa pidennetty. Oon jo pitemmän aikaa miettiny, että miksi näin tehdään, enkä ole googlettamallakaan löytänyt muuta kuin ohjeita ko. toimenpiteeseen. Mitä hyötyä siis on siitä, että moottripyörän takarengasta siirretään takahaarukkaa jatkamalla puoli metriä taaksepäin? En minä moottoripyöristä mitään ymmärrä, mutta mun silmään tuommoinen näyttää rumalta.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Näin tuossa lenkillä ollessani pari ohiajavaa moottoripyörää, joissa oli takahaarukkaa pidennetty. Oon jo pitemmän aikaa miettiny, että miksi näin tehdään, enkä ole googlettamallakaan löytänyt muuta kuin ohjeita ko. toimenpiteeseen. Mitä hyötyä siis on siitä, että moottripyörän takarengasta siirretään takahaarukkaa jatkamalla puoli metriä taaksepäin? En minä moottoripyöristä mitään ymmärrä, mutta mun silmään tuommoinen näyttää rumalta.
Minua ihmetyttää se etuhaarukka, kun kaikki wannabe-sonnybargerit nostaa sen päälaen tasolle. Sitten ne ajaa kädet pystyssä kuin antautuvat intiaanit. Äärimmäisen hölmön näköistä, ja vieläpä epäergonomista. Saatana, jos näillä niska- ja hartiakivuilla joutuisi vielä tuollaiseen... Ei kai ne prätkäjätkät edes tajua miten typerää se niiden touhu on. Kaikki niiden touhu.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Minua ihmetyttää se etuhaarukka, kun kaikki wannabe-sonnybargerit nostaa sen päälaen tasolle. Sitten ne ajaa kädet pystyssä kuin antautuvat intiaanit. Äärimmäisen hölmön näköistä, ja vieläpä epäergonomista. Saatana, jos näillä niska- ja hartiakivuilla joutuisi vielä tuollaiseen... Ei kai ne prätkäjätkät edes tajua miten typerää se niiden touhu on. Kaikki niiden touhu.
Ai hitto, tuosta tuli heti mieleen tämä
South Parkin jakso.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miksi tehdä tunnukset johonkin palstalle kirjoittamatta sinne mitään? Täälläkin on monta veijaria, jotka ovat olleet vuosia palstalla ja viestejä on pyöreä 0. Voipihan sitä vaan lukea, mutta miksi nähdä vaivaa tunnusten tekoon? Tänne tarviaa muutenkin ydinfyysikon paperit, että pääsee sisään. Ainakin itsellä se oli vuosien työn takana.

Edit. Eikä avaudu, miksi kirjautua päivä ja vuosi toisensa jälkeen palstalle sisään kirjoittamatta yhtään.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Miksi tehdä tunnukset johonkin palstalle kirjoittamatta sinne mitään? Täälläkin on monta veijaria, jotka ovat olleet vuosia palstalla ja viestejä on pyöreä 0. Voipihan sitä vaan lukea, mutta miksi nähdä vaivaa tunnusten tekoon? Tänne tarviaa muutenkin ydinfyysikon paperit, että pääsee sisään. Ainakin itsellä se oli vuosien työn takana.
Mä pääsin ekal yrittämäl ku oon sen verran terävä sanaseppä. Jouduin kyl odottamaan sen noin kuukauden että pikkasen jo kuumotti että näinköhän tulen hylätyksi. Pääsin ilokseni irti just ennen ku Pelsun playoff-taival vm. 2012 alko. Se oli iloinen kevät lahtelaispoppoon fanille se.

Mut toi on sinänsä ihan hyvä kyssä. Ehk ne on vaa unohtanu et ne on hakenu tänne tunnuksii tai sit vaan ujostuttaa? Mene ja tiiä.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Saako kirjautumalla jotain lisäominaisuuksia palstalta käyttöön? Esim. "uudet viestit" tai jotain muuta ominaisuutta?
Näköjään, ainakaan uloskirjautuneena ei missään viestiketjussa näy ketjun nimeä boldattuna (eli että olisi tullut uusia viestejä sitten viime vilkaisun). Helpottaa toki aika paljonkin selaamista (ja kai väki käyttää myös noita ketjujen seuraamisia yms. funktioita vaikka itselläni onkin sen verran harvat ketjut seurannassa että ne kliksuttelee läpi melko nopeasti), mutta silti luulisi että jos on nähnyt vaivan tunnusten hankkimisessa, olisi jotain sanottavaa edes tullut johonkin ketjuun.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Saako kirjautumalla jotain lisäominaisuuksia palstalta käyttöön? Esim. "uudet viestit" tai jotain muuta ominaisuutta?

Tämä. Joskus, kun käy nopeasti jotain tutkimassa incognito, niin kaikki ketjut on vain harmaata massaa. Sitten, kun rohkaistuu ratsastamaan paikalle omilla tunnuksilla, niin kaikki on helpompaa.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Nyt kun töllöstä tuputetaan sekä Myllyn Paras että Fazerin Tutti Frutin toimesta ASMR-tyylisiä mainoksia niin pakko sanoa, että mulle ei vaan avaudu ASMR:n viehätys, se et miten jotku saa kiksejä kun joku kuiskaa mikkiin? Kuulostaa vammaselta jos multa kysytään mut kaipa toi monelle toimii kun näinkin universaali trendi on nykyisin.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Harmittaa niiden fiksujen koiranomistajien puolesta, joita on varmaan 90-95% ihmisistä. ...
Epäilen vahvasti. Suomessa on noin 700k koiraa jotka stetson arvion perusteella jakautuvat noin puoleen miljoonaan huoneistoon, joissa asuu noin 2 ihmistä keskimäärin, että väljästi ajatellen koiran omistajaksi kaikki kämpän ihmiset, päädytään noin miljoonaan koiranomistajaan. Se on alle 20% suomalaisista. Jos niistä on 10% kusipäitä, niin 100k kusipäätä koiranomistajaa on aika määrä.
 

Kemppilukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Epäilen vahvasti. Suomessa on noin 700k koiraa jotka stetson arvion perusteella jakautuvat noin puoleen miljoonaan huoneistoon, joissa asuu noin 2 ihmistä keskimäärin, että väljästi ajatellen koiran omistajaksi kaikki kämpän ihmiset, päädytään noin miljoonaan koiranomistajaan. Se on alle 20% suomalaisista. Jos niistä on 10% kusipäitä, niin 100k kusipäätä koiranomistajaa on aika määrä.
Kyllä, nämä prosentit oli tässä otettu suoraan tutkimuksesta, jossa tutkittiin kuinka suuri osa koiranomistajista on kusipäitä. Hienosti ymmärretty viestin sisältö ja poimittu sieltä se kaikkein tärkein sisältö.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Miksi tehdä tunnukset johonkin palstalle kirjoittamatta sinne mitään? Täälläkin on monta veijaria, jotka ovat olleet vuosia palstalla ja viestejä on pyöreä 0. Voipihan sitä vaan lukea, mutta miksi nähdä vaivaa tunnusten tekoon? Tänne tarviaa muutenkin ydinfyysikon paperit, että pääsee sisään. Ainakin itsellä se oli vuosien työn takana.

Edit. Eikä avaudu, miksi kirjautua päivä ja vuosi toisensa jälkeen palstalle sisään kirjoittamatta yhtään.

Edellä lueteltujen syiden lisäksi rekisteröinnin myötä käyttöön tulee yksityisviestit, ainakin jotkut kommentoivat, syystä tai toisesta johtuen, vain yksityisviesteitse.

Ja kyllähän se helpottaa foorumin seuraamista paljon, jos on rekisteröitynyt foorumille. Enkä nyt muista, oliko tuolloin alkuaikoina rekisteröinnistä muitakin hyötyjä.

nimim. vähän enemmän kuin nolla-viestiä plakkarissa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Game of Thrones -massapsykoosi.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mopoautojen suosio täällä Porissa ei oikein avaudu minulle. Ajaisin henkilökohtaisesti mieluummin kunnon kaaralla kuin tuollaisella kotterolla. Niistä tulee sitä paitsi ihmeellinen ääni. Sitten on niitä, jotka vielä luukuttavat sisällä jotain jumputusta niin, että tärisee kahdenkymmenen metrin säteellä ajoneuvosta.
Kunnon kaaralla ei saa ajaa vielä 15-vuotiaana, mopoautolla saa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Mopoautojen suosio täällä Porissa ei oikein avaudu minulle. ... Niistä tulee sitä paitsi ihmeellinen ääni.
Kutsun niitä leikkisästi ruohonleikkureiksi, koska ääni on samanlainen. Kumma kyllä tuo ääni ei ole juurikaan ärsyttävä, jos vertaa esim. lehtipuhaltimiin tai (viritettyihin) mopoihin.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Santa Cruz -nimisen yhtyeen suuri suosio.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös