Mainos

Asia, joka ei avaudu minulle

• 1 305 725
  • 7 605

A Siente

Jäsen
En ole koskaan kirjoittanut oman suosikkijoukkueen ketjuun, koska sieltä tunnistaisi aika helposti kuka olen. Tiedän monen kirjoittajan henkilöllisyyden pelkän suosikkijoukkueen perusteella.

Glove

Jäsen
Katselin kokkailun lomassa telkkarista Australian rajalla ohjelmaa. Miksi ihmeessä nuo kaakkoisaasian ihmiset kuskaa mukanaan järjettömiä määriä ruokaa mukanaan Australiaan? Ja tulli sitten vie ne sapuskat ja antaa sakot päälle. Nytkin rouvalla oli 20 kg kalaa mukana.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Miksi ihmeessä nuo kaakkoisaasian ihmiset kuskaa mukanaan järjettömiä määriä ruokaa mukanaan Australiaan?
Tuota minäkin olen ihmetellyt. Ehkä ne kokee ettei Australiasta saa sellaista sapuskaa kuin pitäisi... Ettei Kiinasta omassa laukussa tuotua kuivattua kalaa voita mikään.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Ihmisten kusipäisyys.
Tää on se iänikuinen kysymys - miksi maailmaan mahtuu niin paljon kusipäitä? Kasvatuksen merkitystä ei tietenkään voi vähätellä siinä, millaisiksi ihmisiksi me kasvamme ja minkälaiset moraaliset arvot meille kehittyy. Haluan itse ajatella, että maailmassa on enemmän hyviä ihmisiä kuin mulkkuja. Valitettavasti vaan eräät tietyt kusipäät ovat päässeet hyvinkin merkittävään poliittiseen asemaan. Trump nyt varmasti on hälyttävin nykypäivän esimerkki tällaisista persoonista, joilla ei pitäisi olla mitään asiaa maansa johtoon, mutta mites kävikään?

Suosikkijoukkue
Tämä on itse asiassa myös erittäin vahvasti tämän ketjun materiaalia, joka ei vaan avaudu. Törmäsin yläasteen lopulla yhteen vastaavanlaiseen heppuun, ja se oli kokemuksena todella paskanmakuinen. Onkohan kusipäisillä ihmisillä jostakin syystä sen verran mukavasti uskoa itseensä ja tahtoa, että he pitävät sen ansiosta paljon ääntä ja onnistuvat myös nousemaan korkeisiin virkoihin... kai se on mahdollista.
Jos henkilö on kauttaaltaan kusipää, mutta omaa sellaisen charmin, jolla vetää ihmisiä puoleensa, niin tämä lienee se tuhoisin yhdistelmä. Monet kusipäät näet osaavat naamioitua mukaviksi ihmisiksi, kunnes myöhemmin, kenties vasta vuosien jälkeen tajuat tämän henkilön vedättäneen sua kuin pässiä narussa.

Mulla oli ala-asteelta aina kaheksannelle luokalle asti sellainen "kaveri", joka käytti mun kiltteyttä häikäilemättömästi hyväkseen ja pompotteli mua vuosien ajan niin kuin lystäsi. Matkan varrelle mahtui niin henkistä kuin fyysistä väkivaltaa kunnes lopulta tajusin katkaista häneen välit kokonaan ja vaihdoin lopulta yhdeksännelle luokalle koulua, kun tiettyjen henkilöiden kiusaaminen (tämä tyyppi mukaan lukien) oli riistäytynyt kahdeksannella luokalla täysin käsistä. Se oli multa rohkea veto päättää vaihtaa koulua siinä kohtaa, mutta samalla se oli jollain tapaa elämäni tärkein päätös, jonka jälkeen saatoin ikään kuin jollain tapaa aloittaa alusta.

Olen kuullut sekä lukenut että jos olet epävarma itsestäsi ja omaat huonon itsetunnon, vedät puoleesi luonnostaan kusipäitä ja feikkejä ihmisiä. Ja kyllä se on tullut ihan konkreettisestikin huomattua tässä viime vuosina. Kun olen vihdoin alkanut luottamaan omaan persoonaani, en enää houkuttelekaan niitä idiootteja elämääni. Nykyään nuo yleensä tietävät pysyä kaukana musta, kun tajuavat että eivät voi kontrolloida mua.

(1)
  • Tykkää
Reactions: npc

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Jatkuva negatiivisuus, tarkoituksellinen pessimismi, turha synkkämielinen häränpaskan suoltaminen ja kaikin tavoin ankea ajattelumaailma ei avaudu minulle millään tavalla. Joo, en itsekään ole läheskään aina positiivisella tuulella, omaan synkkiäkin päiviä ja murehdin milloin mistäkin, mutta perusluonteeltani olen melko optimistinen ihminen. Mieluummin olen hyvällä kuin tarkoituksella huonolla tuulella. On myöskin rasittavaa keskustella sellaisen kanssa, joka vastaa kaikkeen mahdolliseen ankeasävyisesti, eikä mitenkään saa muutettua asennettaan elämään edes timantinvahvalla rautakangella.

Onneksi ei ole tullut synnyttyä, tai kasvettua, peruspessimistiksi.
Jep. Itse pidän Jari Sarasvuon käyttämästä termistä "Pervorealisti".
Sopii hyvin pessimistin ja yltiöoptimistin väliin.

A Siente

Jäsen
Miten lätkässä ei melkein koskaan ole ne parhaat pelaajat maajoukkuepeleissä mukana. Nyt kun katsoi futista, niin karsinnoissa kaikilla oli parhaat pelikuntoiset mukana. Sopimukset ja blaa blaa, mutta ei silti avaudu miksi jääkiekossa ei arvosteta maajoukkuepelejä samalla tavalla kuin melkein missä tahansa muussa lajissa.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Miten lätkässä ei melkein koskaan ole ne parhaat pelaajat maajoukkuepeleissä mukana. Nyt kun katsoi futista, niin karsinnoissa kaikilla oli parhaat pelikuntoiset mukana. Sopimukset ja blaa blaa, mutta ei silti avaudu miksi jääkiekossa ei arvosteta maajoukkuepelejä samalla tavalla kuin melkein missä tahansa muussa lajissa.
No. Kun jalkapallon MM-kisat pelataan, niin silloin ei ole enää käynnissä Valioliigan playoffit. Olisihan se, kun siellä olisi välierävaiheessa Chelsea - City ja Liverpool - Arsenal, ja FIFA potkisi jo World Cupin aloituspotkuja.

Jääkiekossa NHL ei viitsi edes kusta kansainvälisen jääkiekkoliiton päälle, vaikka se olisi tulessa. Jalkapallossa kansalliset liigat ovat FIFA:n kanssa hyvää pataa kuitenkin.

Mielenkiintoista olisi, jos Suomi pääsisi MM-kisoihin. Täällähän kausi pyörii kesällä. Kuka joustaisi? No, tätä tuskin tarvitsee ikinä miettiä.

Glove

Jäsen
No. Kun jalkapallon MM-kisat pelataan, niin silloin ei ole enää käynnissä Valioliigan playoffit. Olisihan se, kun siellä olisi välierävaiheessa Chelsea - City ja Liverpool - Arsenal, ja FIFA potkisi jo World Cupin aloituspotkuja.

Jääkiekossa NHL ei viitsi edes kusta kansainvälisen jääkiekkoliiton päälle, vaikka se olisi tulessa. Jalkapallossa kansalliset liigat ovat FIFA:n kanssa hyvää pataa kuitenkin.

Mielenkiintoista olisi, jos Suomi pääsisi MM-kisoihin. Täällähän kausi pyörii kesällä. Kuka joustaisi? No, tätä tuskin tarvitsee ikinä miettiä.

Eikä riitä varmaankaan tarpeeksi vaatimukset täyttäviä stadioneita, että voitaisiin päästä EM-kisäisännäksi. Toivotaan nyt kuitenkin, että joskus noihin kekkereihin päästääisiin. Mielellään mun elinaikana niin voin harrastaa futisturismia.

Nick Neim

Jäsen
Silloin tällöin kun ei jaksa motaria jurnuttaa, tulee ajeltua maisemareittejä. Mieluisampi tapa matkata itselle sen tylsän ja puuduttavan motarin sijasta, eikä tuo nyt niin hirveästi hitaampaakaan aina ole. Riippuu tietysti vähän matkan pituudestakin.

Kanta-Hämeessä liikkuvat varmaan tietävät 130-tien hyvin, eli "vanhaa kolmosta" kulkee Riihimäen ja Hämeenlinnan välin myös välillä oikein mukavasti. Tuohan on siitä hieman poikkeuksellinen tie, että aivan koko matkan ajan motari kulkee suoraan vieressä, ja sinne pääsee liittymään aika monestakin liittymästä matkan aikana. Varsinkin päiväsaikaan tykkään tuota välillä kulkea, hämärällä sitten hirviaitojen vuoksi mennään lähes aina motaria.

80km/h rajoitus tuolla pätkällä on, ja minä ajelen mittariin yleensä n. 90km/h joka todellisuudessa on noin 85km/h kun mittarivirheen tuosta vähentää. Aika paljon poliiseja tuolla reitillä näkyy, ja nytkin tuli vastaan mennen ja tullen. Tänään päivemmällä sai todistaa taas jotain idiotismin multihuipentumaa, mikä ei mene millään omaan kaaliin.

Tuosta rajoitusten mukaisesta, tai siis pikemminkin vähän jopa yli sen olevasta nopeudestani huolimatta harmaa Transporter liimaantui aika kovaa vauhtia takapuskuriin, ja huomasin kyllä, että kiire taitaa kaverilla olla. Siinä tuli Tervakosken risteyksiä ja vastaantulevaa liikennettä, joten heti ohi ei päässyt, mutta selvästi odotteli paikkaa. Samantien kun oli mahdollista, niin talla pohjaan ja varmaan ~110km/h nopeudella ohi. Nopeastihan tuo katosi horisonttiin, eikä siinä mitään. Noin vajaan 10 kilometrin päässähän tuo oli poliisin toimesta pysäytetty, ja sakkoa varmaan kirjoiteltiin kouraan.

Lähinnä kysymykseni koskee sitä, että

A) jos sulla on tarve ajaa sitä reipasta satasta, niin miksi ei mene suoraan sille motarille?

B) jos sulla ei ole niin kiire, niin miksi sitten riskeeraa korttia ja maksaa suuria sakkoja siitä, kun voisit ihan laillisesti ajella samaa nopeutta 50 metriä sivummalla?

Kyse ei tosiaan voi olla mistään pienestä tienhaarasta tai risteyksestä, koska tuolla pätkällä pääsee niin useasta liittymästä pihalle, ja suht pitkän matkanhan tuo kuski tuota vanhaa tietä ajeli. Mitä tuollaisen päässä oikein liikkuu, tai mikä tuossa voi olla ideana?

Ei ollut nimittäin ensimmäinen kerta, kun joku painelee tuolla tiellä reipasta satasta.

Ei avaudu, miten poliisina esiintyminen huijaustarkoituksessa on niin pieni rikos, että kuulustelujen jälkeen pääsee vapaaksi jatkamaan samaa touhua.. Ilta-Sanomat kertoo seuraavaa: Poliisia esittänyt soitti vanhukselle ja pyysi tuomaan pankkikortin ja tunnusluvut – tapaamispaikalla huijaria oli vastassa tyly yllätys

"Tutkimuksissa paljastui, että valepoliisi oli yrittänyt hankkia pankkikorttia ja tunnuslukuja viideltä ikäihmiseltä.

Miestä epäillään kaikkiaan viidestä petoksen yrityksestä ja virkavallan anastuksesta. Mies tunnusti teot. Hänet vapautettiin kuulustelujen jälkeen
."

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ei avaudu, miten Suomen FIFA ranking on vieläkin niin surkea kuin 60 vaikka Huuhkajien tulokset viimeisen 12 kuukauden ajalta ovat pääosin positiivisia.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Ei avaudu, miten Suomen FIFA ranking on vieläkin niin surkea kuin 60 vaikka Huuhkajien tulokset viimeisen 12 kuukauden ajalta ovat pääosin positiivisia.
Kyllä, pääosin Kansojen liigassa, joka ei kaiketi ole edes UEFAlle tai FIFAlle ihan selvä konsepti - ja/tai sen merkitys on ymmärrettävästi hyvin, hyvin vähäinen esim. rankingin kannalta.

Arviot Suomea parempien jalkapallomaiden määristä maanosittain:
Afrikka ja Lähi-Itä 15
Aasia 5
Australia ja Oseania 1
Eurooppa 20
Pohjois- ja Etelä-Amerikka 15

= yht. 56, eli ranking-sijoitus 60 voi olla ihan relevantti.

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Final Fantasy -pelisarja. Pitäisi olla viimeinen tai lopullinen fantasia. mutta sarja on päässyt jo neljänteentoista peliin saakka. Milloin se lopullinen fantasia tulee?

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Ei avaudu että miksi ihmeessä uutisissa pitää olla kommentointimahdollisuus. Ihan niinkuin huutoäänestys vaikuttaisi siihen onko jokin asia tapahtunut vai ei. Joo, voi jättää lukematta ja niin nykyään teenkin, mutta se ei estä ihmettelemästä koko asian funktiota.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy