Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 238 956
  • 7 318

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Tuo Vedonlyöntivihjeet-ketju. En ymmärrä sanaakaan mitä siellä puhutaan. Kai se on suomea, mutta yhtä hyvin voisi olla vaikka klingonia.



Mitä helvettiä tuokin tarkoittaa? Ok, olen vanha ja maalainen ja ruma ja pienimunainen, mutta oikeasta elämästä tajuan jotain. Tuosta en.
Hah, mietin kyllä itse ihan samaa kun julkaisin, mutta uskoisin että ketjua tarkemmin seuraavat tuon ymmärtävät. Hienoinen kiire näet on, kun live-vedonlyönnistä kyse ja lisäksi nuo termit tulee suoraan pelistä ja vedonlyöntipuljuilta.

Mutta älä huoli, kaiken ei tässä maailmassa tarvikaan avautua ja lisäksi vielä se, että jos tollanen olsii mulle tullut eteen vaikka 6kk sitten, niin tässä ketjussa olisin minäkin. Niin se vain vanhakin koira oppii uusia temppuja halutessaan!

Ja mitä tuo tarkoittaa suomeksi: Pelataan Counter Strike: Global Offense peliä. Joukkue NRG, joka oli valinnut itselleen sopivan kartan nimeltään Train, oli tappiolla joukkueelle nimeltään FaZe, joka pelasi counter-terrorist puolella (jolla siis on usein alussa selkeä etu) ja johti 6-0. Kartan voittoon vaaditaan 16 kierrosvoittoa. Vedonvälittäjä tarjosi tuolloin joukkueelle NRG 4.5 kierrosvoittoa eteen, kertoimen ollessa 2.40. Eli vedon osumiseen vaadittaisiin NRG:ltä vähintään 12 kierrosvoittoa, ennen kuin FaZe saa 16 voittoa.

NRG voitti 16-12 eli nauran matkalla pankkiin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Evil

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Helvetin hyvin selvennetty. Nyt ymmärrän koko asiasta vielä vähemmän.

Ei kannata välittää. Kanavapakettiini kuuluu jotain E-sportsia, mutta en koskaan katso sitä. Kerran yritin eikä siitä tajunnut mitään.

Joihinkin asioihin on vain liian vanha, vaikka olisi kuinka vanha koira opettelemassa temppuja.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Evil

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Joihinkin asioihin on vain liian vanha, vaikka olisi kuinka vanha koira opettelemassa temppuja.
Näin se kai on. En ymmärrä tviittailuja, instaa, snäppiä... En ymmärrä, miten ja miksi @-merkkiä käytetään. Ja olen jopa niin vanha(naikainen), etten jaksa kantaa moisesta huolta. Kuuntelen musiikin fyysisiltä äänitteiltä, luen kirjat paperisina versioina eli oikeina kirjoina, pyrin jopa lukemaan uutiset konkreettisista sanomalehdistä. Ja toivon, että tässä paskassa digimaailmassa olisi vielä joku kolo meille dinosauruksille. Paikka, jossa voimme hiljaa kuolla levyjemme, kirjojemme ja muiden tärkeiden, konkreettisten asioidemme ympäröimänä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mulle ei avaudu että aina kun jossain mainostetaan puhelinta, niin painotetaan kuinka hyvä kamera siinä on. Selkeästikkin nykyään puhelimen tärkein ominaisuus on KAMERA. Siis mitä vittua? Voin väittää että elämässäni olen puhelinta käyttänyt kuvaamisen ehkä kaksi kertaa. Mikä perkeleen tarve ihmisillä on kuvata koko ajan kaikkea? Tai siis lähinnä vissiin itseänsä eri tilanteissa.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mulle ei avaudu että aina kun jossain mainostetaan puhelinta, niin painotetaan kuinka hyvä kamera siinä on. Selkeästikkin nykyään puhelimen tärkein ominaisuus on KAMERA. Siis mitä vittua? Voin väittää että elämässäni olen puhelinta käyttänyt kuvaamisen ehkä kaksi kertaa. Mikä perkeleen tarve ihmisillä on kuvata koko ajan kaikkea? Tai siis lähinnä vissiin itseänsä eri tilanteissa.
Sama täällä! En tarvii kameraa kännykässä mihinkään. Ei avaudu mullekkaan, miks pitäs kuvata kaikkea. Eikö ne nää omin silmin sitä vai miks pitää puhelimen näytön kautta kattoo hä? HÄ?! Puhelimetkin olisi halvempia jos turhanpäiväset kamerat poistettais.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Mulle ei avaudu että aina kun jossain mainostetaan puhelinta, niin painotetaan kuinka hyvä kamera siinä on. Selkeästikkin nykyään puhelimen tärkein ominaisuus on KAMERA.

Jos älypuhelimista otetaan kamera pois, millä ominaisuudella eri merkeille ja malleille voidaan rakentaa kuluttajalle yhtä voimakas mielikuva, että uusi puhelin on parempi kuin sen nykyinen pari vuotta vanha, mutta toimiva puhelin?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Jos älypuhelimista otetaan kamera pois, millä ominaisuudella eri merkeille ja malleille voidaan rakentaa kuluttajalle yhtä voimakas mielikuva, että uusi puhelin on parempi kuin sen nykyinen pari vuotta vanha, mutta toimiva puhelin?
Hinnalla ja edellistä isommalla versionumerolla?
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllä kamera ainakin töissä on pirun käytännöllinen. Paljon on asioita jotka pitäisi muistaa hoitaa, niin niistä on usein helpompi ottaa kuva kun tunkea taskut täyteen jotain lippusia ja lappusia.

Ja älylaitehan ei sinänsä ole edes mikään varsinainen puhelin, vaikka se soittaminen yksi sen ominaisuuksista onkin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kyllä kamera ainakin töissä on pirun käytännöllinen. Paljon on asioita jotka pitäisi muistaa hoitaa, niin niistä on usein helpompi ottaa kuva kun tunkea taskut täyteen jotain lippusia ja lappusia.

Matkailussa tämän huomaa oikein hyvin. Kotoa lähtiessä on hyvä, että kaikki on kuvattuna. Liput ja laput ja monelta pitää olla missä.

Siinähän nyt ei tietenkään ole mitään järkeä kuvailla jotain nähtävyyksiä, kun ne samat kuvat näkee internetistäkin.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Jos älypuhelimista otetaan kamera pois, millä ominaisuudella eri merkeille ja malleille voidaan rakentaa kuluttajalle yhtä voimakas mielikuva, että uusi puhelin on parempi kuin sen nykyinen pari vuotta vanha, mutta toimiva puhelin?

Näytön resoluutio / DPI, prosessorin teho, grafiikkasuorittimen teho, akun koko, muistin koko. Kyllähän näitä nyt on.

Kamera eittämättä toki helpoin markkinointikikka - ja perinteiseen tyyliin: kuluttajan mielestä isompi on aina parempi.
 

redpecka

Jäsen
Kyllä kamerassa aina puhelin pitää olla. Ajattele jos olet jossain kanjonilla kuvailemassa ufoja ja sitten kun se lautanen ilmestyykin siihen taivaalle..

On hyvä olla se puhelin siinä hollilla, muuten kukaan ei uskoisi tapahtumaa todeksi.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Kyllä kamerassa aina puhelin pitää olla. Ajattele jos olet jossain kanjonilla kuvailemassa ufoja ja sitten kun se lautanen ilmestyykin siihen taivaalle..

On hyvä olla se puhelin siinä hollilla, muuten kukaan ei uskoisi tapahtumaa todeksi.

Näihin puhelimiin olisi hyvä saada myös foliorullalle teline. Näin sitten voi tarvittaessa näppärästi askarrella-paskarrella foliohatun itselleen kun kosmiset säteet ovat tunkeutuneet aivoihin.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Eikö niissä nykyisin ole se selffi-tikku? Introvertit ovat käsittääkseni pitäneet tätä talouspaperi- että foliorullakeppinä jo vuosia.

Aivan. Olinpas muuten täysin ajattelematon - selfie / belfie tikkuhan tietenkin on monikäyttöinen.

Noh - minä kun olen vuonna "jeesus" syntynyt, niin eihän tuollainen tullut edes pieneen mielettömyyteeni. Kiitos infosta!
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Minulle ei avaudu, miksi ihmiset haluavat julkisella keskustelufoorumilla kertoa mielenkiintoisimman paikan, jossa ovat kakanneet.
Takuulla tälläkin hetkellä joku jatkislainen lukee tuota ketjua eksoottinen hedelmä haitarissaan ja hakkaa lapaan samalla.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulle ei avaudu että aina kun jossain mainostetaan puhelinta, niin painotetaan kuinka hyvä kamera siinä on. Selkeästikkin nykyään puhelimen tärkein ominaisuus on KAMERA. Siis mitä vittua? Voin väittää että elämässäni olen puhelinta käyttänyt kuvaamisen ehkä kaksi kertaa. Mikä perkeleen tarve ihmisillä on kuvata koko ajan kaikkea? Tai siis lähinnä vissiin itseänsä eri tilanteissa.

Kamera kuuluu älypuhelimeen siinä missä ratti autoon tai pillu naiseen.
 

redpecka

Jäsen
Kamera kuuluu älypuhelimeen siinä missä ratti autoon tai pillu naiseen.
Asiahan ei aina ole ollut näin yksiselitteinen. Jollain tässä menneellä vuosisadalla pohdittiin vakavissaan onko naisella oikeutta omaan kehoonsa. Nykyään on varmaan jokseenkin itsestäänselvää että pillu kuuluu sille ihmiselle kenen kropassa se on kiinni.

Autojen navigaattorittaret taas ovat aihettaneet jos ei suoranaisia kuolonkolareita niin ainakin ojaanajamisia ja ehkä lopulta jättäneet miespolot kuuntelemaan liivingsiä ja pian lopettamaan merkityksettömän kulkunsa.

Jos nyt pitäisi valita näistä kaikista hömpistä jokin, niin ehkä se kännykällä oman kakkaamisen videointi ja nettiin lataaminen olisi kuitenkin se vähiten maapalloa rasittava toimi.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Sama täällä! En tarvii kameraa kännykässä mihinkään. Ei avaudu mullekkaan, miks pitäs kuvata kaikkea. Eikö ne nää omin silmin sitä vai miks pitää puhelimen näytön kautta kattoo hä? HÄ?! Puhelimetkin olisi halvempia jos turhanpäiväset kamerat poistettais.
Joo kun työmaalla huomaa jonkun puutteen on erittäin kätevää olla mukana kamera. Tai kun pitää lähettää pomolle viesti työmaalta keskellä yötä. Filmikamera on eri kätevä siinä kohtaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Filmikamera on eri kätevä siinä kohtaa.

Pienenä siivoushommissa ei ollut yksi tai kaksi kertaa, kun joutui soittamaan pomolle jollain GSM-puhelimella tule nyt katsomaan tätä, tämä ei vain toimi eikä voi olla näin. Sitten se tuli tai ei tullut.

Saahan sitä jonkun kuvan joskus ottaa, mutta on se melkoista, jos joutuu jonkun kanssa kävellä kadulla. Ja ollaan koko ajan "oota, oota, mä otan kuvan tosta." Sitäkin tapahtuu milloin havahtuu kuinka kaveri on kadoksissa ja huomaa sen olevan jossain sadan metrin päässä. "Mä otin pari kuvaa tossa."

Olen lopettanut kuvaamisen sen takia, kun niitä ei tule jälkeen päin katsottua. Joskus ottaa jonkun miettien, niin kuin filmikamera aikoina joutui todella miettiä mihin voi kuvan tuhlata.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Onhan noita puhelimia ilman kameraa myynnissä, että jos kamera puhelimessa rassa niin hankkii sellaisen.

Olen kuullut, että on myös sellaisia lankapuhelimia, jotka mobiiliverkossa toimii. Jos oikein haluaa retroilla tai jos se "ei avaudu" miksi puhelinta voi kantaa mukana koska en minä halua olla tavoitettavissa koko aikaa.

Minulle ei avaudu muutosvastaisuus.
 

redpecka

Jäsen
Olen kuullut, että on myös sellaisia lankapuhelimia, jotka mobiiliverkossa toimii. Jos oikein haluaa retroilla tai jos se "ei avaudu" miksi puhelinta voi kantaa mukana koska en minä halua olla tavoitettavissa koko aikaa.

Minulle ei avaudu muutosvastaisuus.
Minulla on lankapuhelin ja käytän sitä siihen mihin se on tarkoitettu. Känny löytyy toki myös, mutten kanna sitä ikinä mukana ulkosalla, sillä en myöskään halua olla tavoitettavissa koko ajan. (Ikään kuin minulle nyt joku soittaisi ja ainoa numero minkä itse tiedän on se 112 eikä viitti sinnekään huvikseen soitella. Neiti Ajan kanssa tuli aikoinaan juteltua enemmänkin.)

En ole muutosvastainen, tykkään ja pidän luonnollisena kun kehitys edistyy ja maailma pyörii, mutta itselleni on tullut rajat vastaan mitä haluan tai osaan ottaa enää vastaan. Olen sujut sen kanssa. Vanha jäärä mutta toiveikkaana vilkutan nuorisolle kun innoissaan loikkivat kohti uutta huomista kaikenmaailman selffitikkuineen ja facebookeineen. Kaikilla hyvä mieli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös