Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 711 376
  • 33 924
K

Kiekkokatsoja

Yöllä hain taas 6-päkin Rainbown ykköstä ja kaks ei auennut kun se klipsi vaan vääntyi. Ja yks aamu kolmesta sain yhden auki. Ei millään kepillä tai avaimellakaan viitsi noita ulkona tökkiä. Himassa on paremmat meisselit. On noissa jotain vikaa.
Kävisi myös asia joka EI avaudu ketjuun, vallan hyvin.
Itse en ole ykköskaljaa ostellut. Kolmonen ja nelonen on avautunut hyvin. Pitänee vältellä ykköskaljaa jatkossakin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mielenterveyden ongelmista kärsivää voi kuulemma mieluiten kutsua kokemusasiantuntijaksi. Täytyy sanoa, että tuosta termistä tulee kyllä enemmän mieleen joku Teuvo Lomanin ja Jari Sarasvuon yhteinen konsulttitoimisto.

Tämä pisti kyllä silmilleni koska olen itse omien kokemuksieni myötä jonkin verran tietoinen siitä mikä on mielenterveysongelma ja niistä kärsivä, mielenterveyskuntoutuja ja myös kokemusasiantuntija. Ja tietoinen siitä että näillä toki on eroa ja jotain sinnepäin tiedän myös siitä mikä se ero on.

Joko kokemusasiantuntijan käsite on sitten aivan viime vuosina muuttunut ja laajentunut sekä osin myös vääristynyt tai sitten tämä lainaamani yleistys on osin väärä. Tiedän tämän jo siitä että minullakin olisi ollut ja on mahdollisuus kai vieläkin halutessani käydä tämä koko polku läpi. Tai noiden kahden ensimmäisen vaiheen kohdalla nyt ei puhuta valitettavasti mistään halusta vaan lähinnä pakosta. On valitettavaa että sairastuu mielenterveyssairauksiin, kuntoutuminen on sitten taas jo ihan positiivinenkin juttu.

Mutta tuo kokemusasiantuntija. Ei jokainen mielenterveyskuntoutujakaan ole mikään kokemusasiantuntija. Ja kun vaikka lukee Wikipediasta niin kokemusasiantuntijalta edellytetään esimerkiksi koulutusta.

Tämä lainaamani yleistys sotii siksi jo todellisuutta vastaan että minulla on kai yhä mahdollisuus lähteä myös kokemusasiantuntijaksi. Mutta en minäkään automaattisesti ole mikään asiantuntija vaikka kuntoutujakin olen ollut. Hämeenlinnan mielenterveyspalveluliden palveluohjaaja kyllä kehui kerran yhdessä kuntoutuspalaverissa just minun kuntoutumistani ja edistymistäni ja sanoi jotain tyyliin että minusta voisi tulla hyvä kokemusasiantuntijakin jos vielä löytäisin niitä töitäkin. Silloin siis etsin töitä vielä, nyt on jo niitä töitäkin.

Joku vieläkin paremmin asioista perillä oleva voi valaista lisääkin mutta sen tiedän siis minäkin että lainaamassani yleistyksessä on virhe. Mielenterveyskuntoutujasta voi tulla kokemusasiantuntijakin mutta ei se mikään automaatio ollut vielä ainakaan silloin kun minä kuntoutuja olin. Tai sitten on ihan vasta viime vuosina tämänkin käsitteen merkitys muuttunut.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rokotteelle pitäis keksiä joku logo. Kaks piikkiä ristiin ja joku pääkallo vaikka siihen. Fanilippu tehdä ja paitoja painattaa. Nää jotkut rokotemyönteiset kun tuntuu lähes fanittavan sitä.

Rokote, tap-tap-tap, rokote, tap-tap-tap... Go rokote! Anna palaa. Aja se. Työnnä sitä piikkiä.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Rokotteelle pitäis keksiä joku logo. Kaks piikkiä ristiin ja joku pääkallo vaikka siihen. Fanilippu tehdä ja paitoja painattaa. Nää jotkut rokotemyönteiset kun tuntuu lähes fanittavan sitä.

Rokote, tap-tap-tap, rokote, tap-tap-tap... Go rokote! Anna palaa. Aja se. Työnnä sitä piikkiä.

Hyvä idea. Pääkallon sijaan lippuun sopisi se Churchillin lause, jota Sale juuri lainasi uutisissa. Koskaan ennen eivät niin monet ole olleet niin suuressa kiitollisuudenvelassa niin harvoille. Tai jotain sinne päin.

Tai en tiedä, kuinka monta tyyppiä sitä rokotetta kehittämässä oli. Varmaan ainakin kolme.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Toi älyranneke ei kestänyt oikein saunaa. Viddu.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
No, perseestähän tämä nouseva woke-ilmiö oikeasti on eikä se enää oikein jaksa edes naurattaa - ihan kusipäiden hommaa...
Nyt saattoi joku wokettaja tuntea tämän ympäristön turvattomaksi ja sinä olet ihan dille. Osaatko edes hävetä?!
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Nyt saattoi joku wokettaja tuntea tämän ympäristön turvattomaksi ja sinä olet ihan dille. Osaatko edes hävetä?!
Olen valkoihoinen, lihaa syövä hetero mies ja olen ylpeä siitä, että osaan suhteuttaa historian ja nykyisyyden rationaalisesti toisiinsa ilman typeriä uhriutumisrituaaleja. Osaan kyllä, mutta en aiheetta!

Joo - nää dille-jutut jääköön tuonne toiseen osioon...
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Washington Postin tilaajana saa ladattua oman syntymäpäivänsä etusivun.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Hieno homma. Itse olen niin vanha lyijy että minulla on syntymäpäiväni Aamulehti paperisena vuodelta 1970.

Hesari tuli joskus myös vilkuiltua arkistosta. Ylipäänsä vanhat lehdet ovat huikeaa shittiä jo mainosten takia. 80-luku ehkä suosikkini näissäkin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ace
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ruotsissa oli historian ensimmäinen naispääministeri. Ura kesti tällä erää vain 7,5 tuntia.


Taas hävittiin Ruotsille tässäkin 67,6875 päivää. Nauraakohan ne meille Aftonbladetin sivuilla?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Perttu Nousiainen on saatu kiinni 1,5 vuoden "karkumatkan" jälkeen. Nousiaista epäillään mm. kavalluksesta ja lahjuksen ottamisesta. Liittyy hänen hommiinsa Nuorisosäätiössä. Ja tässä avautui myös että rikosepäilyyn liittyvän lahtelaisen rakennusliikkeen entinen toimitusjohtaja (johdossa rikosepäilyjen aikana) Mika Wilenius on kuollut viime kesänä ulkomailla. Itseäni tämä tapaus vähän kiinnostaa koska olin ajoittain hommissa Wileniuksen firmassa silloin kun näitä (väitettyjä) kupruja tehtiin.


 
Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joskus ennen vanhaan sanottiin verenpaineesta että ikä plus sata, yläpaine siis. Tuokaa rollaattori ja kiikkustuoli. Reinot jalkaan ja ukin vanhat välihousut. Mihin lasiin laitan hampaat yöksi. T. Petri 90v.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös