Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 712 446
  • 33 924

Jeffrey

Jäsen
Perttu Nousiainen on saatu kiinni 1,5 vuoden "karkumatkan" jälkeen. Nousiaista epäillään mm. kavalluksesta ja lahjuksen ottamisesta. Liittyy hänen hommiinsa Nuorisosäätiössä. Ja tässä avautui myös että rikosepäilyyn liittyvän lahtelaisen rakennusliikkeen entinen toimitusjohtaja (johdossa rikosepäilyjen aikana) Mika Wilenius on kuollut viime kesänä ulkomailla. Itseäni tämä tapaus vähän kiinnostaa koska olin ajoittain hommissa Wileniuksen firmassa silloin kun näitä (väitettyjä) kupruja tehtiin.



Tämä oli siitä ihan mielenkiintoinen keissi, että mies oli saatu kiinni yleisövihjeen perusteella. Eli onko mahdollisesti joku yksityishenkilö "metsästänyt" miestä, vaiko joku oma koira puraissut? Voisin kuvitella, että äärimmäisen harva ns. ulkopuolinen suomalainen miestä ulkonäöltä tunnistaisi jossain Sveitsissä - saati että edes tietäisi miehen olevan oikeutta karussa. Itseasiassa itse pyörin tuolla samoilla kulmilla syksyllä, eikä kyllä käynyt pienessä mielessä tällainen kenestäkään ohikulkijasta.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se tässä koronassa on hyvää, että on tullut ulkoiltua enemmän. Silloinkin kun oireet katsottiin alkaneen niin olin ollut 13 tuntia ulkona. Sisällä on jotenkin raskaampi hengittää. Kävellessä maisema vaihtuu eikä keskity hengittämiseen. Mä oon vähän kuin Forrest Gump. Elämä on kuin suklaarasia.
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Luin liigan otteluseurantaa ja avautui että Tampereen Ilves on keksinyt taskulampun.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Siitä en tiedä mutta ajattelin nyt Hakametsän viimeisen liigapelin kunniaksi käydä vilkaisemassa koska oli tietyt aavistukset millainen meno siellä voisi olla. Ei tarvinnut pettyä.
Olen käynyt Hakametsän hallissa ipan pelissä joskus hallin ensimmäisten vuosien aikana, ehkä syksyllä -66. Se on itse asiassa ollut ainoa kerta.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ensinnäkin avauti se että keskiarvo FB:kaverimäärissä on 338 ja LinkedIn kontakteissa 930. Itsellä on hädin tuskin 200 molemissa, joten toinen asia joka avautui minulle että olen sitten vissiin epäsomesosiaalinen yksilö.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ensinnäkin avauti se että keskiarvo FB:kaverimäärissä on 338 ja LinkedIn kontakteissa 930. Itsellä on hädin tuskin 200 molemissa, joten toinen asia joka avautui minulle että olen sitten vissiin epäsomesosiaalinen yksilö.

Riippuu toki millä alalla olet, mutta LI:ssä kannattaa niitä kontakteja (en kutsuisi kavereiksi) kerätä tehokkaasti, koska sillä voi olla uran kannalta merkitystä. Ainakin tech-alalla myyntihommissa tulee tarjouksia viikoittain uusista duuneista.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Avautui eilen hallilla ollessani mietiskellessäni että englannin kielen sana fatal (kohtalokas) tulee sanasta fate (kohtalo).
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On se terveydenhuolto vissiin oikeasti ruuhkautunut. Aamu kasilta soitin tai siis jätin takaisinsoittopyynnön eikä ole kuulunut. Yleensä en hirveästi asioi tai soittele noihin niin en tiedä.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
On se terveydenhuolto vissiin oikeasti ruuhkautunut. Aamu kasilta soitin tai siis jätin takaisinsoittopyynnön eikä ole kuulunut. Yleensä en hirveästi asioi tai soittele noihin niin en tiedä.

Saattavat soittaa takaisin viikonloppuna.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt vasta tarkemmin tajuaa, että miten lähellä se oli ettei olis enää päässyt lätkämatseihin, varmaan koko kauteen. Jotenkin sitä luotti jonkinlaiseen siirtymäaikaan eikä miettinyt syvällisemmin.
 

ace

Jäsen
Avautui että Seremoniamestarin läpimurtobiisi Viestiin on lainattu/varastettu aika paljon Stingin vuoden 1993 biisistä Shape of My Heart.

Kyllä, tämäkin upea biisi on raiskattu nykyräpäytyksen nimissä. Ei ehkä pahin, mutta silti. "Hauskaa" näissä lainauksissa on se, että nykynuoriso luulee oikeasti että se heidän idolinsa on oikeasti tehny biisin, joka on oikeasti levytetty vuosikymmeniä sitten.

Shape of My Heart on omasta mielestäni Stingin parhaita biisejä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllä, tämäkin upea biisi on raiskattu nykyräpäytyksen nimissä. Ei ehkä pahin, mutta silti. "Hauskaa" näissä lainauksissa on se, että nykynuoriso luulee oikeasti että se heidän idolinsa on oikeasti tehny biisin, joka on oikeasti levytetty vuosikymmeniä sitten.

Aistin tästä pientä (tahatonta?) ironiaa. 21 vuotta sitten julkaistu Seremoniamestarin Viesti ei ehkä ole ihan hoteinta hottia nykynuorison keskuudessa.
 

Outsider

Jäsen
Avautui että Seremoniamestarin läpimurtobiisi Viestiin on lainattu/varastettu aika paljon Stingin vuoden 1993 biisistä Shape of My Heart.

Ja ihan itse huomasin. En varmaan ensimmäisenä, mutta kuitenkin.

Avataan tätä sen verran lisää, että ennen Seremoniamestaria Nas kerkesi lainata Stingiä kappaleellaan The Message, josta sitten tuo suomiversio on tehty.
 

ace

Jäsen
Aistin tästä pientä (tahatonta?) ironiaa. 21 vuotta sitten julkaistu Seremoniamestarin Viesti ei ehkä ole ihan hoteinta hottia nykynuorison keskuudessa.
Joo tiesin toki että vanha biisi kyseessä, rinnastin sen nyt vaan kaikkiin räpäyttäjiin ja biisivarkaisiin jotka käyttää omissa biiseissään enemmän tai vähemmän osia (vielä) vanhemmista biiseistä.

En jaksa tarkistaa, mutta muistaakseni Seremoniamestari (vai oliko joku muu?) käytti samoihin aikoihin myös Bill Withersin Lovely Daytä omassa biisissään. Taisi olla omat ideat aika vähissä silloin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös