Ei kerry ei. Ainakaan S-ryhmällä. Olsin ostanu kyllä jo saaren Bahamalta jos saisin kaikista alkomahooliostoista muutaman rosentin kotio. Onneks oon ymmärtäny vähentää...Alkoholiostoksista ei kerry bonusta.
”Uusi” alkoholilaki tosiaan teki alkoholibonareista laittomia.Alkoholiostoksista ei kerry bonusta.
Joku baarityöntekijä joskus muisti kiittää Päivi Räsästä tästä uudistuksesta, kun olin tiskillä vilauttamassa Vihreää korttia viiniostosten yhteydessä.”Uusi” alkoholilaki tosiaan teki alkoholibonareista laittomia.
Ei ole, saunapäivä nimittäin. Perjantai on virallinen saunapäivä. Lauantainakin voi käydä saunassa tai minä tahansa päivänä, mutta perjantaina se on pakollista. Irwin lauloi tästä jo joskus 70-luvulla.Jaa, tänään on siis lauantai ja saunapäivä. Viikko lomaa miehen kanssa ei ole tehnyt hyvää minun aikakäsitykselle. Sitten kun siihen yhdistää sen että miehen lapsi oli täällä osan viikkoa (yleensä vkl:na) niin soppa on valmis. Päivät on ollut välillä vähän sekaisin...
Kyllä, Lyseon poikia. Mukava mies muutenkin. Menetys tosiaan Aamu-TV:n tiimille.Hietasella käsittääkseni kytköksiä Hämeenlinnaankin
Ei ole, saunapäivä nimittäin. Perjantai on virallinen saunapäivä. Lauantainakin voi käydä saunassa tai minä tahansa päivänä, mutta perjantaina se on pakollista. Irwin lauloi tästä jo joskus 70-luvulla.
"Viideltä saunaan ja kuudelta putkaanEi ole, saunapäivä nimittäin. Perjantai on virallinen saunapäivä. Lauantainakin voi käydä saunassa tai minä tahansa päivänä, mutta perjantaina se on pakollista. Irwin lauloi tästä jo joskus 70-luvulla.
Et sinä väärin muista. Viideltä saunaan ja kuudelta putkaan, se on sellanen työmiehen lauantai.Eikö se ollut nimenomaan työmiehen lauantai, vai muistanko aivan väärin?
Voi helvetti, väärin saunottu yli 50 vuotta. No, aina ei ole ollut omaa saunaa, mutta kerrostalossakin saunavuoro oli perjantaina kuudelta jo skidinä ja omassa kerrostalokämpässä myös."Viideltä saunaan ja kuudelta putkaan
Se on sellainen työmiehen lauantai
..."
Ote kappaleesta "Työmiehen lauantai"
Lauluntekijät: Irwin Goodman / Emil Retee / Ari Samuel Lahti
Ei tossa nyt isoa vahinkoa ole käynyt. Pääasia, että puhdasta on tullut....Voi helvetti, väärin saunottu yli 50 vuotta. No, aina ei ole ollut omaa saunaa, mutta kerrostalossakin saunavuoro oli perjantaina kuudelta jo skidinä ja omassa kerrostalokämpässä myös.
Näemmä jo vanhahko uutinen mutta etenkin Ylen Aamu-tv:stä tuttu juontaja Juha Hietanen on jättänyt hommansa Ylellä ja siirtynyt muihin tehtäviin eli Työterveyslaitokselle myös viestintähommiin.
Aivan, tuo laulu on tehty vuonna 1965 ja lopullisesti viisipäiväiseen työviikkoon siirryttiin vasta 1971. Ensimmäiset muistikuvani saunomisesta ajoittuvat tuon ajanjakson jälkeiseen aikaan. Luulin hetken olleeni väärässä, mutta huomasin erehtyneeni.Ei tossa nyt isoa vahinkoa ole käynyt. Pääasia, että puhdasta on tullut....
Edit:
Pysähdyin ajattelemaan tuota nimenomaista saunapäivää Irwinin laulussa ja silloinhan se oli tietysti ainoa mahdollinen, kun tehtiin vielä kuusipäiväistä työviikkoa, joten siinäkään valossa ei perjantai ole nykyisin mitenkään väärin.
Tämä tietää niin paljon meemejä ja giffejä joista jatkoajan sensuuri-inkvisitio langettaisi tuhansia vuosia bännejä.Avautui, että KFC-ravintolaketju aikoo rantautua Suomeen. Luulin, että niitä oli Suomessa jo, mutta olen tainnut sekoittaa ne johonkin muuhun fried chicken -paikkaan.
Avautui noin 10 vuotta sitten, kun viimeksi (ja viimeisen kerran) söin KFC:ssä, että se on hirveää rasvaista paskaa joka saa Big Macin vaikuttamaan terveysruualta.