Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 720 263
  • 33 937

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
No sitten aukesi kyllä väärin. Tai siis ei ainakaan ole tämä Ellinoora, eli Anni Ellinoora Leikas.
No sit oli kyl aika päin persettä kirjoitettu tai siis keltaisen lehdistön tapaan annettiin ymmärtää että ovat sukua. En nimittäin tiedä toista Ellinoora artistia. Tässä Iltalehden pätkä:


”Lisäsuolaa elämään tuovat omat lapset. Poika opiskelee poliittista historiaa ja Ellinoora-tytär jatkaa muusikkona isänsä jalanjäljissä.

– Olemme tehneet yhdessä duo-keikkojakin, Jussi kertoo.”
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
No sit oli kyl aika päin persettä kirjoitettu tai siis keltaisen lehdistön tapaan annettiin ymmärtää että ovat sukua. En nimittäin tiedä toista Ellinoora artistia. Tässä Iltalehden pätkä:


”Lisäsuolaa elämään tuovat omat lapset. Poika opiskelee poliittista historiaa ja Ellinoora-tytär jatkaa muusikkona isänsä jalanjäljissä.

– Olemme tehneet yhdessä duo-keikkojakin, Jussi kertoo.”

No en kyllä itse tuosta saa millään mitään ihmeempää vihjausta tai edes huonoa kirjoittamista. Mainitaan tytär nimeltä kun varmaan Jussikin haluaa nimen tuoda esiin jos tyttären tavoitteena on muusikon uralla tunnettavuutta saada. Toisen lapsen nimeä ei mainita koska ei ole varmaankaan millään tavalla julkisuuden henkilö tai sinne pyrkivä. Eikös Ellinoora ole ihan normaali suomalainen nimi? Jos kyseessä olisi tuo tunnettu artisti nimeltään Ellinoora niin olisi varmaan mainittu "artistinimellä Ellinoora uraa tekevä/keikkaileva tytär" tjsp
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jaa, tänään on siis lauantai ja saunapäivä. Viikko lomaa miehen kanssa ei ole tehnyt hyvää minun aikakäsitykselle. Sitten kun siihen yhdistää sen että miehen lapsi oli täällä osan viikkoa (yleensä vkl:na) niin soppa on valmis. Päivät on ollut välillä vähän sekaisin...
 

Glove

Jäsen
Jaa, tänään on siis lauantai ja saunapäivä. Viikko lomaa miehen kanssa ei ole tehnyt hyvää minun aikakäsitykselle. Sitten kun siihen yhdistää sen että miehen lapsi oli täällä osan viikkoa (yleensä vkl:na) niin soppa on valmis. Päivät on ollut välillä vähän sekaisin...
Helpostihan ne päivät selviää kun muistaa, että miesten 50 km kisan jälkeen on maanantai. Siitä vaan laskee taaksepäin Kisatapahtumia ja päiviä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Että @Sistis on avannut ketjun ”laadukasta asiakaspalvelua” vuonna 2002, Eli kirjoittaja on hyvinkin meritoitunut pitkän linjan Jatkoaikalainen.

Silloin olin nuori opiskelijapoika, joka luuli tietävänsä kaikesta kaiken, ja jolla oli vähän asiaa, mutta paljon sanottavaa. Nyt on ihan toisin, sillä en ole enää nuori opiskelijapoika. Mutta jotain pysyvääkin toki on...
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Brittihovissa oli pelko, että Meghanin lapsesta tulee sopimattoman värinen. No nythän mulle avautui, että ne väittää Meghanin olevan musta.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Brittihovissa oli pelko, että Meghanin lapsesta tulee sopimattoman värinen. No nythän mulle avautui, että ne väittää Meghanin olevan musta.

Siinäpä kuva Meghanista vanhempineen. Voi kukin tehdä omat johtopäätöksensä.
 

Liitteet

  • 1123758.jpg
    1123758.jpg
    53,1 KB · kertaa luettu: 205

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Katselen tässä Stripes (1981) -leffaa ja vilkuilen samalla näyttelijöistä tietoja.

Mennyt multa ihan ohi, että Harold Ramis on kuollut.

Voihan kakka
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jaa, tänään on siis lauantai ja saunapäivä. Viikko lomaa miehen kanssa ei ole tehnyt hyvää minun aikakäsitykselle. Sitten kun siihen yhdistää sen että miehen lapsi oli täällä osan viikkoa (yleensä vkl:na) niin soppa on valmis. Päivät on ollut välillä vähän sekaisin...

En tiedä teetkö sinä vuorotyötä ja töitä viikonloppuisinkin niin kuin esimerkiksi minä mutta tällaistahan tämä on. Kun työ-ja vapaapäivärytmit eivät mene selkeästi niin että arkisin työt ja viikonloppuisin vapaat niin äkkiä sitä menee päivistä sekaisin.

Kun voi olla työ-ja vapaapäiviä siellä ja täällä viikon aikana niin ei välttämättä pysy niin helpolla kärryillä siinä mikä viikonpäivä on kulloinkin menossa ja kalenteria saakin seurata aika tarkkaan. Vielä kun minunkin alalla on käytössä viikon ruokalistakin sun muut joissa on määritelty tarkkaan mitä ruokia syödään minäkin päivänä. Pitäisi pysyä perillä siinä mikä viikonpäivä on menossa mutta ei se aina niin yksinkertaista ole.

Eli aika tuttua tuo sinun "ongelmasi" minullekin. Minäkin elän varmaan huomista vasta maanantaina kun olin tänään vapaalla ja vielä viikonlopunkin töissä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Alkoholiostoksista ei kerry bonusta.
Ei kerry ei. Ainakaan S-ryhmällä. Olsin ostanu kyllä jo saaren Bahamalta jos saisin kaikista alkomahooliostoista muutaman rosentin kotio. Onneks oon ymmärtäny vähentää...
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Aikoinaan saatiin hyvät bonarit kun ostettiin hääjuomat vihreän kortin laivalta. Toki oli muutenkin noin puolet tms halvempaa, mutta lisäksi sai vielä hyvät rahat takaisin kun oli aika iso bonusprosentti siinä kuussa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Näemmä jo vanhahko uutinen mutta etenkin Ylen Aamu-tv:stä tuttu juontaja Juha Hietanen on jättänyt hommansa Ylellä ja siirtynyt muihin tehtäviin eli Työterveyslaitokselle myös viestintähommiin.

Minun mielestäni yllättävää ja osin myös harmillista sillä pidin tästä Hietasesta toimittajana. Hietasella käsittääkseni kytköksiä Hämeenlinnaankin, ainakin äiti oli ennen vanhaan asukkaana eräässä hämeenlinnalaisessa vanhainkodissa.

No hyvähän se on tietenkin välillä myös uusia tuulia työurallaan haistella. Hietasesta taitaa olla just juttua jo ainakin omasta postiluukustani kolahtaneessa Kaupunginuutisissa, pitääkin lukea.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jaa, tänään on siis lauantai ja saunapäivä. Viikko lomaa miehen kanssa ei ole tehnyt hyvää minun aikakäsitykselle. Sitten kun siihen yhdistää sen että miehen lapsi oli täällä osan viikkoa (yleensä vkl:na) niin soppa on valmis. Päivät on ollut välillä vähän sekaisin...
Ei ole, saunapäivä nimittäin. Perjantai on virallinen saunapäivä. Lauantainakin voi käydä saunassa tai minä tahansa päivänä, mutta perjantaina se on pakollista. Irwin lauloi tästä jo joskus 70-luvulla.
 

TJV73

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ole, saunapäivä nimittäin. Perjantai on virallinen saunapäivä. Lauantainakin voi käydä saunassa tai minä tahansa päivänä, mutta perjantaina se on pakollista. Irwin lauloi tästä jo joskus 70-luvulla.

Eikö se ollut nimenomaan työmiehen lauantai, vai muistanko aivan väärin?
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Ei ole, saunapäivä nimittäin. Perjantai on virallinen saunapäivä. Lauantainakin voi käydä saunassa tai minä tahansa päivänä, mutta perjantaina se on pakollista. Irwin lauloi tästä jo joskus 70-luvulla.
"Viideltä saunaan ja kuudelta putkaan
Se on sellainen työmiehen lauantai
..."

Ote kappaleesta "Työmiehen lauantai"
Lauluntekijät: Irwin Goodman / Emil Retee / Ari Samuel Lahti
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Eikö se ollut nimenomaan työmiehen lauantai, vai muistanko aivan väärin?
Et sinä väärin muista. Viideltä saunaan ja kuudelta putkaan, se on sellanen työmiehen lauantai.
e: ja hidaaaas
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
"Viideltä saunaan ja kuudelta putkaan
Se on sellainen työmiehen lauantai
..."

Ote kappaleesta "Työmiehen lauantai"
Lauluntekijät: Irwin Goodman / Emil Retee / Ari Samuel Lahti
Voi helvetti, väärin saunottu yli 50 vuotta. No, aina ei ole ollut omaa saunaa, mutta kerrostalossakin saunavuoro oli perjantaina kuudelta jo skidinä ja omassa kerrostalokämpässä myös.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Voi helvetti, väärin saunottu yli 50 vuotta. No, aina ei ole ollut omaa saunaa, mutta kerrostalossakin saunavuoro oli perjantaina kuudelta jo skidinä ja omassa kerrostalokämpässä myös.
Ei tossa nyt isoa vahinkoa ole käynyt. Pääasia, että puhdasta on tullut....

Edit:
Pysähdyin ajattelemaan tuota nimenomaista saunapäivää Irwinin laulussa ja silloinhan se oli tietysti ainoa mahdollinen, kun tehtiin vielä kuusipäiväistä työviikkoa, joten siinäkään valossa ei perjantai ole nykyisin mitenkään väärin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös