Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 711 376
  • 33 924

Glove

Jäsen
Avautui, että olen käyttänyt tuota ainoaa somekanavaani, eli instagrammia viimeksi noin puoli vuotta sitten. Ehkä minä en tarvisi sitäkään.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Avautui, että olen käyttänyt tuota ainoaa somekanavaani, eli instagrammia viimeksi noin puoli vuotta sitten. Ehkä minä en tarvisi sitäkään.

Mikä Jatkoajan keskustelupalsta mielestäsi on, jos ei some? Vai tarkoititko nimen omaan somekanavaa?

Ketjun aiheeseen liittyen siis avautui, että meistä moni ei ajattele tämän keskustelupalstan olevan osa somea. En aina itsekään sitä miellä someksi, mutta sitten kun sitä hieman pohdin, niin nähdäkseni somea se tämäkin on.
 

Glove

Jäsen
Mikä Jatkoajan keskustelupalsta mielestäsi on, jos ei some? Vai tarkoititko nimen omaan somekanavaa?

Ketjun aiheeseen liittyen siis avautui, että meistä moni ei ajattele tämän keskustelupalstan olevan osa somea. En aina itsekään sitä miellä someksi, mutta sitten kun sitä hieman pohdin, niin nähdäkseni somea se tämäkin on.
No on tässä se ero, että facea ja instaa olen käyttänyt ihan omalla nimelläni. Täällä on helppo huudella nimimerkin takaa. Voi tietysti olla, että joku on arvannut kuka olen ja levittänyt tiedon kaikille muille käyttäjille.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
No on tässä se ero, että facea ja instaa olen käyttänyt ihan omalla nimelläni. Täällä on helppo huudella nimimerkin takaa. Voi tietysti olla, että joku on arvannut kuka olen ja levittänyt tiedon kaikille muille käyttäjille.
Joo meillä muilla on täällä ihan erillinen, sinulta suljettu, osio, jossa on erilaisia sinuun liittyviä ketjuja. Suurin osa niistä liittyy ulkonäköösi, eikä kyyti ole kovin kevyttä.
 

Glove

Jäsen
Joo meillä muilla on täällä ihan erillinen, sinulta suljettu, osio, jossa on erilaisia sinuun liittyviä ketjuja. Suurin osa niistä liittyy ulkonäköösi, eikä kyyti ole kovin kevyttä.
Vahvistit epäilyni.

Olen nähnyt tänään kaksi ICY-rekisterikilpeä henkilöautossa.
Jaa sullakin on tapana lueskella rekisterikilpiä. Mukava ja halpa harrastus.
 
Viimeksi muokattu:

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
... on kyllä älytön matka (no vain muutama nimimerkki täällä käynyt mutta parvekkeen oveltani keittiön pöydän reunaan). Oikeasti ei avaudu miten joku voi hypätä tuollaisen matkan.

Mielestäni korkeushyppy on vielä käsittämättömämpi. Ne on hypänneet melkein mun katonrajaan asti kun suurin osa jengistä ei yletä siihen edes kädellä hyppäämällä.
 

Glove

Jäsen
Mielestäni korkeushyppy on vielä käsittämättömämpi. Ne on hypänneet melkein mun katonrajaan asti kun suurin osa jengistä ei yletä siihen edes kädellä hyppäämällä.
Olisi sitä melko etana noiden pikajuoksijoidenkin rinnalla. Itse olisi ehtinyt ehkä 25 metriä kun ne on jo maalissa. No, minä olenkin todella hidas.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Olisi sitä melko etana noiden pikajuoksijoidenkin rinnalla. Itse olisi ehtinyt ehkä 25 metriä kun ne on jo maalissa. No, minä olenkin todella hidas.
Jos saisi 75 metriä etumatkaa, silti alkaisi hieman hirvittää ehtiikö ekana, kun takaa alkaisi kuulumaan puuskutus ja juoksuaskelten pauke.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos saisi 75 metriä etumatkaa, silti alkaisi hieman hirvittää ehtiikö ekana, kun takaa alkaisi kuulumaan puuskutus ja juoksuaskelten pauke.

Voittaisin metrillä, ja voi sitä riemun, juhlinnan ja vastustajille vittuilun määrää. Juoksisin ainakin kolme kunniakierrosta, repisin juoksuverkkarini, näyttäisin Boltille keskaria, vetäisin Gatlinin verkkarit persvakoon ja menisin uimaan vesiesteeseen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Aiemminkin tullut huomattua mutta kirjoitetaas nyt kun sattui taas kohdalle. Tarpeeksi kylmässä jääkaapissa rasvaton maito ei nimittäin mene miksikään ainakaan vielä viiteen päivään sen jälkeen kun päiväys on jo ylitetty. Olin viikon pois kotoa ja tänne jäi yksi avattu maitopurkki, olin varma että varmaan joutaisi kaataa samantien pois mutta kun eka teki hajutestin niin ei mitään eroa normaaliin ja maistuikin normaalilta. Eikä edes paakkuuntunut kun kaatoi kahvin sekaan.

Mutta jääkaapin kylmyys toki vaikuttaa asiaan. Onneksi olin jättänyt myös olutta jääkaappiin, säilyypähän maitokin kylmänä hehhehehehe.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Olen juossut Joensuun raviradalla 5 x 1000 m. Siellä oli samaan aikaan jollain hevosellakin treenit. Kopse kuului jo kaukaa aina kun heppa ja kuskinsa menivät ohi. Oli siis hevonen jäniksenä.
 

444

Jäsen
Aiemminkin tullut huomattua mutta kirjoitetaas nyt kun sattui taas kohdalle. Tarpeeksi kylmässä jääkaapissa rasvaton maito ei nimittäin mene miksikään ainakaan vielä viiteen päivään sen jälkeen kun päiväys on jo ylitetty. Olin viikon pois kotoa ja tänne jäi yksi avattu maitopurkki, olin varma että varmaan joutaisi kaataa samantien pois mutta kun eka teki hajutestin niin ei mitään eroa normaaliin ja maistuikin normaalilta. Eikä edes paakkuuntunut kun kaatoi kahvin sekaan.

Mutta jääkaapin kylmyys toki vaikuttaa asiaan. Onneksi olin jättänyt myös olutta jääkaappiin, säilyypähän maitokin kylmänä hehhehehehe.
Pätee moneen muuhunkin elintarvikkeeseen. Mulla ei ole tapana kauheasti katsella niitä päiväyksiä muuten kuin huvin ja viihteen vuoksi. Haju- ja makutesti kertoo kaiken olennaisen. Monesti olen juonut vielä toista viikkoa ”vanhaa” luomutäysmaitoa. Tuo toki kerrostuu kivaksi klimpiksi, mutta ravistelulla siitäkin selviää. Eikä ne pienet sattumat (rasvaknöölit) aiheuta ainakaan minussa mitään oksetusreaktioita, ainakaan silloin kun tiedän maidon olevan omasta kaapistani peräisin.
Lihatuotteiden kanssa toki saa olla aika tarkkana.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Juoksisin ainakin kolme kunniakierrosta
Äläs nyt hulluttele, se on yli kilometri!
Tähän tapaan:
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Olen juossut Joensuun raviradalla 5 x 1000 m. Siellä oli samaan aikaan jollain hevosellakin treenit. Kopse kuului jo kaukaa aina kun heppa ja kuskinsa menivät ohi. Oli siis hevonen jäniksenä.
Hevonen vaan nauroi ja piereskeli ohittaessaan ja sillä sentään oli ihminen taakkana.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tietojeni mukaan ihminen voittaa hevosen pidemmällä matkalla. Olisit juossut pidempään.
Niin ihminen voi juosta joka päivä viikkojen ajan täydellä teholla kunhan saa levätä välissä. Hevonen ei pysty tähän.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

Viime viikolla YleX:ää kuunnellessa se, että nimipäivillä on tekijänoikeudet ja niiden painamisesta kalenteriin pitää maksaa. Samoin viikkonumerot maksavat erikseen.
 

Nick Neim

Jäsen
Aiemminkin tullut huomattua mutta kirjoitetaas nyt kun sattui taas kohdalle. Tarpeeksi kylmässä jääkaapissa rasvaton maito ei nimittäin mene miksikään ainakaan vielä viiteen päivään sen jälkeen kun päiväys on jo ylitetty. Olin viikon pois kotoa ja tänne jäi yksi avattu maitopurkki, olin varma että varmaan joutaisi kaataa samantien pois mutta kun eka teki hajutestin niin ei mitään eroa normaaliin ja maistuikin normaalilta. Eikä edes paakkuuntunut kun kaatoi kahvin sekaan.

Mutta jääkaapin kylmyys toki vaikuttaa asiaan. Onneksi olin jättänyt myös olutta jääkaappiin, säilyypähän maitokin kylmänä hehhehehehe.
Joo, olen tainnut joskus aikaisemminkin tästä kirjoitella, mutta Suomeen myytävissä elintarvikkeissa monet, käytännössä varmaankin kaikki firmat vetävät leimojen suhteen aika ns. varman päälle. Pyhäviikkoina tai muina poikkeusaikoina saatetaan lyödä joskus siihen samaan tuotteeseen parikin päivää lisäleimaa, vaikka tuotteen valmistuksessa, pakkaustavassa tai varastoinnissa ei ole minkäänlaista eroa normaaliin. Ja silti mennään siis ihan hyvissä ja sallituissa rajoissa.

Puhumattakaan "vientileimoista", mutta ei niistä sen enempää. Tosiaan lähes kaikissa elintarvikkeissa se 2-3 ylimääräistä päivää menee komeasti, vaikka aistinvarainen arviointi kannattaakin aina suorittaa. Päiväyksestä huolimatta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Pätee moneen muuhunkin elintarvikkeeseen. Mulla ei ole tapana kauheasti katsella niitä päiväyksiä muuten kuin huvin ja viihteen vuoksi. Haju- ja makutesti kertoo kaiken olennaisen. Monesti olen juonut vielä toista viikkoa ”vanhaa” luomutäysmaitoa. Tuo toki kerrostuu kivaksi klimpiksi, mutta ravistelulla siitäkin selviää.
Tosiaan lähes kaikissa elintarvikkeissa se 2-3 ylimääräistä päivää menee komeasti, vaikka aistinvarainen arviointi kannattaakin aina suorittaa. Päiväyksestä huolimatta.
Joo näinpä, tosin kyllähän se jääkaapin kylmyys siihen vaikuttaa ja toki myös se että onko nyt vaikkapa se maito ollut miten paljon huoneenlämmössä. Muistan kun joskus aikoinaan minulla unohtui maito aika pitkäksi aikaa pöydälle ja vaikka laitoin sen kylmään niin nopeammin se meni huonoksi, mutta nykyään varsinkin kun pidän jääkaappia kylmempänä kuin ennen niin ei ole pelkoa siitä että noin nopeasti huonoksi menisi.

Maidon kanssa lähinnä kahviin laittaessa voi tulla ongelmia jos se on mennyt vanhaksi, se kun ei oikein sekoitu silloin vaan siitä tulee niitä ikäviä klimppejä sinne.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, olen tainnut joskus aikaisemminkin tästä kirjoitella, mutta Suomeen myytävissä elintarvikkeissa monet, käytännössä varmaankin kaikki firmat vetävät leimojen suhteen aika ns. varman päälle. Pyhäviikkoina tai muina poikkeusaikoina saatetaan lyödä joskus siihen samaan tuotteeseen parikin päivää lisäleimaa, vaikka tuotteen valmistuksessa, pakkaustavassa tai varastoinnissa ei ole minkäänlaista eroa normaaliin. Ja silti mennään siis ihan hyvissä ja sallituissa rajoissa.

Puhumattakaan "vientileimoista", mutta ei niistä sen enempää. Tosiaan lähes kaikissa elintarvikkeissa se 2-3 ylimääräistä päivää menee komeasti, vaikka aistinvarainen arviointi kannattaakin aina suorittaa. Päiväyksestä huolimatta.

Vakuumipakkauskone on muuten erittäin näppärä aparaatti, jolla saa ruoan säilymään vielä paremmin. Yksin asuvan perusongelma on se, että kaupassa myytävät pakkauskoot on suunniteltu jollekin lestaperheelle. Sitten taas mitään valmiiksipakattua pikkupalaa ei kannata ostaa, koska se maksaa saman verran kuin kahden kilon lihapötkö. Nyt on helppo kun lihan/kalan/yms voi leikata ja pakata valmiiksi annospaketteihin joissa se säilyy hyvänä.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints

Viime viikolla YleX:ää kuunnellessa se, että nimipäivillä on tekijänoikeudet ja niiden painamisesta kalenteriin pitää maksaa. Samoin viikkonumerot maksavat erikseen.
Helsingin yliopistolla (ent. Turun akatemia) oli Suomessa tekijänoikeudet koko allakkaan vuoteen 1995 saakka mutta EU-jäsenyys pisti stopin moiselle ruotsinvallanaikaiselle luonnottomalle monopolille!

Onneksi joku neropatti Alma Materissani hogasi ettei kukaan muu pidä kirjaa vakiintuneista nimipäivistä ja "patentoi" tämän tiedon.

Täältä lisää (maksumuuri):

 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ylen meteorologi Anniina Valtonen on nastolaislähtöinen. Syntynyt siis kyllä Oulussa mutta asunut lapsuuden ja nuoruuden Nastolassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös