Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 715 311
  • 33 934

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Avautui, että perinteisten hopea- ja kultahääpäivien yms. lisäksi näitä on olemassa näin jumalattomasti muitakin, kuten Wikipedia tietää kertoa.

Puuhäät? Sokerihäät? Mitä helvettiä...

Joo, en ole naimisissa itse.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Suvi Teräsniska on hyvä laulaja ja kaikkee, mutta on siis 31v vasta. Kyllä mä nyt jotenkin ajattelin sen olevan siellä 35-40v välillä. Ehkä on vaan niin kauan ollut noissa piireissä ja tasaisin väliajoin nimi milloin missäkin. Mutta oli ylläri siis tuo ikä.
Ite luulin Suvin olevan kolmevitonen kymmenen vuotta sitten.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Snookerin maailmantilaston käkisijoilla pyörii samat nimet jotka siellä oli jo 15 vuotta sitten, kun lajia aloin aktiivisesti seuraamaan. Judd Trump varmaan ainoa uus nimi kympin joukossa. Hänkin on jo 30.
Jotkut Mark Williamsit ja John Higginsit tuntuivat jo silloin 15 vuotta sitten ikälopuilta, mutta edelleen ovat top 10 pelaajia 45 vuotiaina.

Sentään Steve Davis seka Stephen Hendry ovat lopettaneet.
Jimmy White jatkaa vieläkin 58 vuotiaana, mutta hän on sentään jo pudottut rankingissa sadan ulkopuolelle.

Jos jääkiekosta on tullut nuorten miesten laji, niin snookerista emme voine sanoa samaa.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Onkohan noita platinahääpöivän viettäneitä paljonkin? Melkoinen saavutus olla naimisissa 80 vuotta.

Tuossa pitää jo avioliiton kestämisen lisäksi kestää myös terveys, että kumpikin osapuoli ylipäätään on edes elossa enää tuossa vaiheessa. Kyllä varmasti aika harvinaisuus on, kun nyt kuitenkin oletetaan että naimisiin mennään aikaisintaan 18-vuotiaana joka sekin on nykyään varsin harvinaista.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Suvi Teräsniska on hyvä laulaja ja kaikkee, mutta on siis 31v vasta. Kyllä mä nyt jotenkin ajattelin sen olevan siellä 35-40v välillä. Ehkä on vaan niin kauan ollut noissa piireissä ja tasaisin väliajoin nimi milloin missäkin. Mutta oli ylläri siis tuo ikä.
Yllättävää on se, että ihan perus ok:n näköselle nuorelle naiselle tehdään täti-imagoa tai siis on tehty jo vuosia. Hyvin on onnistuttu. Ehkä se myy jossain viljelyalueella.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
....
Jos jääkiekosta on tullut nuorten miesten laji, niin snookerista emme voine sanoa samaa.
Dartsissa on käynyt pääosin päinvastoin. Varmaankin siksi, että siellä on fyrkkaa niin paljon, että kilpailu on koventunut. Nuori polvi on sporttisempaa ja varmasti treenaa kovemmin kuin vanhat pubiläskit. On siellä vielä top kympissä pari selkeästi veteraaneiksi laskettavia ja pari pitkään mukana olleita, mutta silti melko nuoria, kuten kärki MvG, joka on 31 vuotias, mutta vissiin 15-16 vuotta ollut kärkikahinoissa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Fanta on "keksitty" natsi-Saksassa. Sodan aikana saksalainen Coca-cola-tehdas ei saanut raaka-aineita Yhdysvalloista joten tehtaalla suunniteltiin uusi juoma jossa oli alunperin mm. omenakuitua ja heraa.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkohan noita platinahääpöivän viettäneitä paljonkin? Melkoinen saavutus olla naimisissa 80 vuotta.

Mulla ei näistä ole mitään hajua, mutta joka hääpäivä kyllä kuulen minkä "merkkinen" se nyt sit on. Huoh.

Ei oo onneks pelkoa että tulisi 80 vuotta naimisissa täyteen. Olin 33 kun menin naimisiin, ja en aatellut olla elossa 113-vuotiaana. Vaimo on 8 vuotta nuorempi, joten luultavasti minä täältä ensin lähden. Kohta nyt kuitenkin oltu 10 vuotta jo naimisissakin, eli mikä perunahääpäivä se nyt sit on?
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Yllättävää on se, että ihan perus ok:n näköselle nuorelle naiselle tehdään täti-imagoa tai siis on tehty jo vuosia. Hyvin on onnistuttu. Ehkä se myy jossain viljelyalueella.
Eiköhän Suvin markkina-alueella 14 lapsen äidin ulkonäkö kolmekymppisellä ole lähinnä etu.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Ilmeisesti jossain maalla katsotaan vielä elokuvia paskalaatuisina ja mainosten pätkiminä tv-lähetyksinä.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tämä hiljaiselo jota olen viettänyt jatkiksesta viime viikot, on saanut mut tajuamaan parikin aika tärkeää asiaa:

A) Olen kirjoitellut tänne kierrätyskeskukseen viime vuosina hieman turhankin paljon tyhjää sisältöä. Olen pahoillani teille ketä olen saattanut loukata matkan varrella suoltaessani p**kaa
B) Palstan ulkopuolellakin on elämää, josta olen jäänyt paitsi roikkuessani päivät pitkät täällä

Elämä on laiffii kuten eräs edesmennyt mäkikotkakin sen aikanaan sanoi. Välillä asiat menee päin persettä, useimmiten omasta syystä, mutta lopulta elämä voittaa ja uuden alun valo sarastaa mielen sälekaihtimien lävitse.

Tämä saattaa olla viimeinen viestini tänne kierrätyskeskuksen puolelle pieneen toviin. Olen kuitenkin semmoinen kaveri että saatan muuttaa mieltäni melko nopeastikin, mutta just nyt tuntuu kuitenkin siltä että mulla ei ole oikein mitään järkevää annettavaa tälle foorumialueelle tällä hetkellä. Kattellaan mahdollisesti syksyllä kun liiga kenties alkaa, jos silloinkaan.

Änärin liveseurannasta mut todennäköisesti voi löytää kohta puoliin kun NHL:n rikkinäiset pleijarit pyörähtävät käyntiin. Cheers!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kohta nyt kuitenkin oltu 10 vuotta jo naimisissakin, eli mikä perunahääpäivä se nyt sit on?
Tina- tai posliinihäät... vissiin voi sitten itse päättää kumpi kuulostaa mukavammalta. Tina on varmaan se käytetynpi (en ole varma). Meillä on edessä reilun kuukauden päässä pumpuli- tai paperihäät... riippuu varmaan kumpaa hääpäivää vietti viime vuonna (no ei oikeastaan kumpaakaan).
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tina- tai posliinihäät... vissiin voi sitten itse päättää kumpi kuulostaa mukavammalta. Tina on varmaan se käytetynpi (en ole varma). Meillä on edessä reilun kuukauden päässä pumpuli- tai paperihäät... riippuu varmaan kumpaa hääpäivää vietti viime vuonna (no ei oikeastaan kumpaakaan).

Hihih posliini. En mä kyllä näitä meinaa opetella. Aika varmasti mulle kerrotaan minkä merkkinen päivä sitten on kyseessä. Onneks ei tartte ennen toukokuuta näitä miettiä, ja tuskin mietin silloinkaan.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Eric Arthur Blair, joka tunnetaan paremmin nimellä George Orwell, osallistui vapaaehtoisena Espanjan sisällissotaan kommunistien riveissä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Salatut elämät palaa kesätauolta jo ensi viikolla. No en aio katsella kun en oikeastaan koskaan ole seurannut mutta mainoksia paluusta pukkaa radiosta niin avautui senkin ohjelman paluu ohjelmistoon.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Eric Arthur Blair, joka tunnetaan paremmin nimellä George Orwell, osallistui vapaaehtoisena Espanjan sisällissotaan kommunistien riveissä.
Jep. Tosin POUM (jonka riveihin Orwell kuului) oli antistalinistinen trotskilainen puolue joka liittoutui toukokuussa 1937 Barcelonassa anarkistien kanssa Stalinin talutusnuorassa kulkenutta Espanjan kommunistipuoluetta (PCE) vastaan. Noina Barcelonan kahinan päivinä Orwellin ajatusmaailma varmaan kääntyi myös vasemmistolaista totalitarismia vastaan.

 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Enpä tiennyt että noiden vertaa.fi yms. sivustojen kautta voi saada ostoksensa samastakin verkkokaupasta selvästi halvemmalla. Eli siis kun katsoin piilolinssejä samalta sivulta, niin hinta oli 50e, ja kun vertaa.fi sivun kautta hain hintajärjestyksessä, niin tismalleen sama tuote puolta halvemmalla samalla sivulla jossa se oli toisessa välilehdessä 50e. Kätevää.

Edit: Ja kyseinen verkkokauppa yritti vielä kassalla tunkea mulle sitä yliruksattua 50e hintaa, mutta onneksi olin hereillä ja kun lisäsin tuotteen uudelleen ostoskoriin, niin alennettu hinta pysyi lopulta maksutapahtumaan asti.
 

redpecka

Jäsen
Kerrankin ihan kenties hyödyllinen niksi iltapäivälehtien niksinurkassa. Tällä kertaa ei syyllistetä kansalaista kuinka hän on avannut ihan väärin muumilimpparin korkinavaajalla monimutkaisen paperista kyhätyn avainorigamin sijaan vaan nyt näyttäis olevan ihan kovaa tiedettä tässä jutussa. En ole vielä uskaltanut kokeilla, mutta kertokee jos ootte kokeillut.. Toimiiko?

 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Kerrankin ihan kenties hyödyllinen niksi iltapäivälehtien niksinurkassa. Tällä kertaa ei syyllistetä kansalaista kuinka hän on avannut ihan väärin muumilimpparin korkinavaajalla monimutkaisen paperista kyhätyn avainorigamin sijaan vaan nyt näyttäis olevan ihan kovaa tiedettä tässä jutussa. En ole vielä uskaltanut kokeilla, mutta kertokee jos ootte kokeillut.. Toimiiko?

Jakaisitko niksin tänne, niin ei tarvitsisi antaa klikkiä Iltalehdelle?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mä voin antaa vinkin: älä ravista sitä tölkkiä. Oisko kerran vuodessa, kun joku tölkki saattaa hiukan kuohahtaa, eikä silloinkaan erityisen dramaattisesti. Jaksais naputella viittäsataa tölkkiä turhaan.

Jaa niin se klikinsäästö: naputtele tölkin kylkiä, kun ne kuplat asuu siellä.
 

redpecka

Jäsen
Jakaisitko niksin tänne, niin ei tarvitsisi antaa klikkiä Iltalehdelle?
Mielelläni. Eli kun tölkkisi on heilunut hevoskärryissä kotimatkan tai muuten vain kätesi ovat vapisevaa sorttia ja tiputat objektin lattialle...

a) Junttina avaat ja puolet sisällöstä purskahtaa matolle ...tai b) olet oman elämäsi fysiikkakemisti ja napsautat tippuneen/hölskyneen objektin koko laitasivupinta-alan ruotuun ja avaat ja bileet jatkuu ilman kuohuntaa.

Tieteellinen selitys tuon mukaan on, että jotenkin tölkin äärilaitoihin kerääntyy mikroskooppisia pikku kaasupalleroita ja ja ne syöksyvät naamallesi ellet ole koputellut nätisti tölkkiä joka sivulta. Minä uskoin tuon. Testaan sitten kun seuraavan kerran tölkki on hölskynyt.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Perilliset eivät osaa taivuttaa verbejä yltää/ylettää. Heille on aivan kristallinkirkasta, että sanotaan "mä en yltä". Tämä taitaa olla murrealuejuttu, koska kerran kuulin täällä yhden aikuisen sanovan "ylttyy" (ylettyy) enkä edes ymmärtänyt, mitä se tarkoittaa. Mutta että omat jälkeläiset... Pöyristelen tätä loppupäivän.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mustankallion tunneli (Lahdessa) oli valmistuessaan 1965 Suomen pisin liikennetunneli. Ja tämän tittelin tunneli sai pitää ainakin 30 vuotta. En sitten tiedä mikä tunneli ja milloin ajoi tuon Mustankallion tunnelin ohitse pituudessa. Niin ja Mustankallion tunneli on 440 metriä pitkä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös